PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1995-12-97-1601 NN 97/1995

• Zakon o javnom informiranju donijet je na I. skupnoj sjednici svih vijeća Sabora Republike Hrvatske (novog djelokruga), održanoj dana 9. travnja 1992. godine.


Propis NN 97/1995

• Ustav Republike Hrvatske sadrži odredbe o odlučivanju na sjednicama domova Sabora u člancima 82. i 83. (te člancima 135. i 138.).


Propis NN 97/1995

• Ustavni sud Republike Hrvatske je rješenjem broj U-I-1010/1994 od 15. ožujka 1995. ("Narodne novine", broj 19/ 1995) pokrenuo postupak za ocjenu ustavnosti Zakona o javnom informiranju zbog postojanja sumnje u ustavnost postupka donošenja Zakona.


Propis NN 97/1995

• Nakon provedenog postupka ocjene ustavnosti Zakona o javnom informiranju, Ustavni sud je Zakon ukinuo iz sljedećih razloga :


Propis NN 97/1995
• Zakon o javnom informiranju je zakon kojim se uređuju slobode i prava čovjeka i građanina.

Propis NN 97/1995
• Zakon o javnom informiranju donijet je dana 9. travnja 1992. godine, dakle, prije konstituiranja novoizabranog Sabora Republike Hrvatske.

Propis NN 97/1995 • Ustav Republike Hrvatske u stavku 2. članka 83. određuje da zakone kojima se razrađuju Ustavom utvrđene slobode i prava čovjeka i građanina, Zastupnički dom donosi većinom glasova svih zastupnika.
Propis NN 97/1995 • Ustavni zakon za provedbu Ustava Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 34/1992, 91/1992 i 62/1993) člankom 6. stavak 1. određuje da, do konstituiranja novoizabranog Sabora Republike Hrvatske, vijeća Sabora donose zakone i druge akte u djelokrugu, na način i prema postupku utvrđenom odredbama Ustava Republike Hrvatske iz 1974. ili Poslovnikom Sabora.
Propis NN 97/1995 • Poslovnik Sabora ("Narodne novine", broj 17/1992), koji je bio na snazi u vrijeme donošenja Zakona o javnom informiranju, propisao je da zakone, kojima se uređuju slobode i prava čovjeka i građanina, donose zastupnici na skupnoj sjednici vijeća Sabora, većinom glasova svih zastupnika (članci 35. alineja 5. i 234. stavak 4. Poslovnika Sabora).
Propis NN 97/1995 • Sud je, polazeći od odredbe članka 83. stavak 2. Ustava Republike Hrvatske, članka 6. stavak 1. Ustavnog zakona za provedbu Ustava Republike Hrvatske te navedenih odredbi Poslovnika Sabora ocijenio da Zakon o javnom informiranju, dana 9. travnja 1992. nije donijet (apsolutnom) većinom glasova svih zastupnika.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 97/1995 • Verificiranim zapisnikom 1. skupne sjednice svih vijeća Sabora od 9. travnja 1992. utvrđeno je da na dan 9. travnja 1992. svih zastupnika u Saboru ima 343, a da je Zakon o javnom informiranju donijet većinom glasova prisutnih, a ne svih zastupnika, i to:157 "za" i 16 "protiv".
Propis NN 97/1995 • Da bi navedeni Zakon bio donijet u skladu s odredbom članka 83. stavak 2. Ustava, za isti je trebalo glasovati najmanje 172 zastupnika (većina glasova svih zastupnika).
Propis NN 97/1995 • Iz tih razloga, Zakon o javnom informiranju nije suglasan s Ustavom te je na temelju članka 21. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/1991 nastavno: Ustavni zakon) Sud ukinuo Zakon o javnom informiranju.
Propis NN 97/1995 • Učinak ustavnosudske odluke o ukidanju nastupa danom objave odluke Ustavnog suda u "Narodnim novinama", a temeljem odredbe stavka 2. članka 21. Ustavnog zakona. No, navedenom odredbom Ustavnog zakona, Sudu je dano ovlaštenje odgoditi prestanak važenja ukinutog zakona određivanjem drugog roka.
Propis NN 97/1995 • Sud je, na temelju tog ovlaštenja, a polazeći od značenja koje Ustav Republike Hrvatske daje jamstvima sloboda i prava čovjeka i građanina te od činjenice da je Zakon o javnom informiranju zakon, kojim se uređuju slobode i prava čovjeka i građanina, odgodio prestanak važenja Zakona o javnom informiranju.
Propis NN 97/1995 • Naime, Ustav u osobnim slobodama i pravima jamči slobodu mišljenja kao temelja demokratskog sustava, a kroz slobodu izražavanja misli koju Ustav precizira osobito obuhvaćanjen slobode tiska i drugih sredstava priopćavanja, slobode govora javnog nastupa, slobode osnivanja svih ustanova javnog priopćavanja. Novinarima je dano pravo na slobodu izvješćivanja pristupa informaciji, a u pravu na ispravak svakome, kome je javnom viješću povrijeđeno ustavno pravo, sadržana je odgovornost novinara ili institucija čija je informacija povrijedila to pravo (članak 38. Ustava).
Propis NN 97/1995 • Kako Zakon o javnom informiranju razrađuje navedene odredbe Ustava te sadržajno određuje i način korištenja Ustavom zajamčenih sloboda i prava to bi, prestankom njegova važenja danom objave ustavno-sudske odluke o ukidanju u "Narodnim novinama", nastala pravna praznina koju Sud izbjegava odgađanjem prestanka važenja ukinutog Zakona do 30. lipnja 1996. godine. Datum prestanka važenja Zakona određen je kao primjeren za donošenje Zakona o javnom informiranju u postupku predviđenom Ustavom.
Propis NN 97/1995 • Iz tih je razloga, na temelju odredbi članka 21. Ustavnog zakona odlučeno kao pod točkom 1. izreke.
Propis NN 97/1995 • Odluka o objavi, pod točkom 2. izreke, donijeta je na temelju odredbe članka 20. stavak 1. Ustavnog zakona.
Propis NN 98/1995 • Na temelju članka 112. Ustava Republike Hrvatske i članka 35. Poslovnika Zastupničkog doma Sabora Republike Hrvatske, Zastupnički dom Sabora Republike Hrvatske na sjednici 28. studenoga 1995., donio je
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 56/09, Broj 68/91, Broj 46/06, Broj 147/08, Broj 52/94, Broj 150/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled