PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1997-04-41-589 NN 41/1997

• Zakon o radu je u članku 65. propisao pravo na nadoknadu plaće za vrijeme porodnog dopusta i rada u skraćenom radnom vremenu, a prema posebnim propisima.


Propis NN 41/1997

• Odredbe o nadoknadi plaće sadrži Zakon o zdravstvenom osiguranju ("Narodne novine", broj 75/93, 55/96 i 1/97 - pročišćeni tekst).


Propis NN 41/1997

• Nadoknada plaće s osnove korištenja obveznog porodnog dopusta, dodatnog porodnog dopusta, posvojiteljskog dopusta, skraćenog radnog vremena do jedne i tri godine života djeteta, te dopusta iz članka 57. Zakona o radu propisana je u članku 34. stavak 2. točka 3. Zakona o zdravstvenom osiguranju, te iznosi 100% od osnovice za nadoknadu.


Propis NN 41/1997

• Sustav Ustavom zajamčene zaštite majčinstva i djece kao i sustav prava koja su u svezi te zaštite osiguran je kroz navedena zakonska određenja. Njima je uređen i institut dodatnog porodnog dopusta i visina nadoknade novčanog iznosa koji će majci - korisnici prava na dodatni dopust - biti isplaćivan tijekom njegova trajanja. Time je dana pravna sigurnost koja zaposlenim ženama pruža mogućnost, kako planiranja obitelji, tako i osiguranja skrbi za dijete do dobi koja je granica za smještaj u ustanovu za skrb djece.


Propis NN 41/1997
• Naprotiv, Zakon o izvršavanju Državnog proračuna je provedbeni zakon. Tim se Zakonom propisuju način i ovlaštenja trošenja sredstava Državnog proračuna poglavito kad je riječ o upravljanju državnom imovinom, o zaduživanju i upravljanju državnim dugom, te o kaznenim i zaštitnim mjerama zbog povreda tih pravila.

Propis NN 41/1997
• Zakonodavac je osporenom odredbom tog provedbenog zakona bitno promijenio odnose i prava utvrđena naprijed navedenim zakonima. Zbog toga se pojavljuje sumnja u ustavnost osporene odredbe, pa će u daljnjem tijeku postupka ocjene ustavnosti te odredbe biti potrebno raspraviti s motrišta je li pravna sigurnost kao bitan sadržaj temeljne odredbe članka 3. Ustava o vladavini prava, osporenom odredbom narušena, kao i nije li time dovedena u pitanje ustavnost osporene odredbe i u odnosu na članak 62. Ustava. Ovo posebice i stoga što je Republika u primjeni članka 62. Ustava - zaštita materinstva i zaštita djece - donijela i Zakon o radu (članak 57. - 59., članak 65. i 67.), kao i Zakon o zdravstvenom osiguranju (članak 34. stavak 2. točka 3. tog Zakona) kojima je pružila određena jamstva zaposlenim ženama u planiranju obitelji, te osiguranju skrbi za dijete, što se sada osporenom odredbom provedbenog zakona dovodi u pitanje.

Propis NN 41/1997 • Iz tih je razloga Sud, a zbog sumnje u ustavnost osporene zakonske odredbe prihvatio podnijete prijedloge i temeljem članka 45. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94, nastavno: Poslovnik Suda) pokrenuo postupak ocjene ustavnosti kao što je navedeno u izreci ovog rješenja.
Propis NN 41/1997 • Temeljem odredbe članka 40. Poslovnika Suda rješenje se dostavlja Saboru Republike Hrvatske radi odgovora.
Propis NN 41/1997 • Odluka o objavi u "Narodnim novinama" temelji se na odredbi članka 20. stavak 1. Ustavnog zakona u svezi odredbe članka 45. stavak 3. Poslovnika Suda.
Propis NN 41/1997 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda te suci Zdravko Bartovčak, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, rješavajući povodom ustavne tužbe "Neovisne televizije" d.d., zastupanog po punomoćniku Damiru Šebetiću, odvjetniku iz Zagreba, rješavajući povodom ustavne tužbe radi zaštite ustavnih prava, na sjednici održanoj dana 2. travnja 1997. godine, donio je slijedeće
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 41/1997 • Neovisna televizija d.d. iz Zagreba podnijela je ovom Sudu ustavnu tužbu povodom Odluke Vijeća za telekomunikacije o dodjeli koncesije za obavljanje televizijske djelatnosti na razini Grada Zagreba, objavljenoj u "Narodnim novinama", broj 59/95, radi zaštite ustavnih prava koja proizlaze iz članaka 3., 18., 19. i 49. Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 41/1997 • Prema članku 28. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91) svatko može podnijeti Ustavnom sudu ustavnu tužbu ako smatra da mu je odlukom sudbene, upravne vlasti ili drugih tijela koja imaju javne ovlasti povrijeđeno jedno od Ustavom utvrđenih sloboda ili prava čovjeka i građanina.
Propis NN 41/1997 • Međutim, stavkom 2. citiranog članka 28. određeno je da se ustavna tužba može podnijeti tek nakon što je iscrpljen dopušteni pravni put.
Propis NN 41/1997 • Uvidom u osporenu Odluku, kao i u razloge ustavne tužbe utvrđeno je da u konkretnom slučaju nije iscrpljen dopušteni pravni put.
Propis NN 41/1997 • Osporenu Odluku o dodjeli koncesije na temelju raspisanog natječaja u "Narodnim novinama", broj 25/95 za dodjeljivanje koncesije za radijsku i televizijsku djelatnost donijelo je Vijeće za telekomunikacije, koje prema članku 13. Zakona o telekomunikacijama ("Narodne novine", broj 53/94) imenuje i razriješava Zastupnički dom Sabora Republike Hrvatske na prijedlog Vlade Republike Hrvatske.
Propis NN 41/1997 • Na traženje Suda Vijeće za telekomunikacije je dostavilo izjašnjenje na podnesenu ustavnu tužbu i predložilo da se ustavna tužba odbaci zbog pomanjkanja procesnih pretpostavki, navodeći da osporena Odluka nije pojedinačni akt, već da predstavlja akt poslovanja.
Propis NN 41/1997 • Sam Zakon o telekomunikacijama nije predvidio pravno sredstvo protiv odluke Vijeća za telekomunikacije.
Propis NN 41/1997 • U konkretnom slučaju osporenu Odluku kao što je već naprijed navedeno donijelo je Vijeće za telekomunikacije, koje je prema članku 13. stavak 1. Zakona o telekomunikacijama nadležno za davanje koncesije. Iz toga proizlazi da se radi o tijelu koje ima javne ovlasti, jer u skladu s člankom 14. citiranog Zakona o telekomunikacijama prikuplja ponude ili raspisuje natječaj za dodjeljivanje koncesije te na temelju pristiglih ponuda donosi odluku o davanju koncesije pravnoj osobi koja ispunjava zakonske uvjete za dobivanje koncesije. Prema tome navedena odluka o dodjeljivanju koncesije je pojedinačni akt, kojim se rješava o zahtjevu određenih osoba (jedne ili više njih) za dobivanje prava na koncesiju. Shodno članku 19. stavak 2. Ustava protiv takvog pojedinačnog akta mora se omogućiti pravni lijek radi omogućavanja sudske kontrole.
Propis NN 41/1997 • Navedena odluka osim što je pojedinačni akt ima i karakter upravnog akta, jer prema članku 6. stavak 2. Zakona o upravnim sporovima ("Narodne novine", broj 53/91 i 77/92) upravni akt jest akt kojim organ iz članka 5. tog Zakona (državni organi i organizacije) rješavaju o stanovitom pravu ili obvezi određenog pojedinca ili organizacija u kakvoj upravnoj stvari.
Propis NN 41/1997 • Prema stavku 3. članka 28. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske u stvarima u kojima je dopušten upravni spor pravni put iscrpljen je tek donošenjem odluke o tom pravnom sredstvu.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 71/08, Broj 49/03, Broj 2/02, Broj 80/97, Broj 137/08, Broj 155/98


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled