PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 139/2008 • 1.2.1. Obvezno se razmatraju opcije koje obuhvaćaju djelovanje u cilju ubrzane izravne ponovne uspostave početnog stanja prirodnih dobara i funkcija ili putem prirodne obnove.
NN 139/2008 • 1.2.2. Pri određivanju opsega dopunskih i kompenzacijskih mjera otklanjanja, prvo treba uzeti u obzir pristup jednakovrijednih resursa ili funkcija. U sklopu takvih pristupa prvo treba uzeti u obzir djelovanja koja osiguravaju prirodna dobra i/ili funkcije iste vrste, kakvoće i količine poput onih oštećenih. Kada to nije moguće, treba osigurati alternativna prirodna dobra i/ili funkcije. Primjerice, smanjenje kakvoće može se nadoknaditi povećanjem količine mjera otklanjanja.
NN 139/2008 • 1.2.3. Ako nije moguće koristiti pristupe jednakovrijednih dobara ili funkcija koji su prvi izbor, tada treba koristiti alternativne tehnike vrednovanja. U cilju određivanja obujma nužnih dopunskih i kompenzacijskih mjera otklanjanja, nadležno tijelo javne vlasti može propisati metodu, na pr. novčano vrednovanje. Ako je vrednovanje izgubljenih prirodnih dobara i/ili funkcija provedivo, a vrednovanje zamjenskih prirodnih dobara i/ili funkcija nije moguće provesti unutar razumnog vremena ili uz razuman trošak, nadležno tijelo javne vlasti može odabrati mjere otklanjanja čiji je trošak jednakovrijedan procijenjenoj novčanoj vrijednosti izgubljenog prirodnog dobra i/ili funkcije.
NN 139/2008 • Dopunske i kompenzacijske mjere otklanjanja trebale bi biti oblikovane na način da osiguravaju dodatna prirodna dobra i/ili funkcije koje odgovaraju vremenskim prednostima ili vremenskom tijeku mjera otklanjanja. Primjerice, što je vremensko razdoblje do postizanja početnog stanja duže, toliko je veća količina kompenzacijskih mjera otklanjanja koje će se poduzeti (dok je ostalo jednako).
NN 139/2008 • 1.3.1. Treba ocijeniti razumne opcije otklanjanja, uz korištenje najboljih raspoloživih tehnika te temeljem sljedećih kriterija:
NN 139/2008 • – mjera u kojoj će svaka opcija spriječiti daljnju štetu u okolišu te kao rezultat primjene opcije izbjeći dodatnu štetu u okolišu,
NN 139/2008 • – mjera u kojoj svaka opcija koristi svakoj komponenti prirodnog dobra i/ili funkciji,
NN 139/2008 • – mjera u kojoj svaka opcija uzima u obzir mjerodavnu socijalnu, gospodarsku i kulturnu važnost i druge relevantne faktore specifične za lokaciju,
NN 139/2008 • – da vrijeme potrebno da otklanjanje/sanaciju štete u okolišu postane učinkovito,
NN 139/2008 • – mjera u kojoj svaka opcija postiže obnovu lokacije na kojoj je došlo do štete u okolišu,
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 139/2008 • 1.3.2. Prilikom vrednovanja utvrđenih opcija otklanjanja, mogu se odabrati primarne mjere otklanjanja koje ne uspostavljaju u potpunosti početno stanje vode, mora, te zaštićenih vrsta i/ili staništa ili koje ih sporije uspostavljaju. Ovu odluku moguće je donijeti samo ako prirodna dobra i/ili funkcije oštećeni na primarnoj lokaciji uslijed ove odluke budu nadoknađeni povećanim dopunskim ili kompenzacijskim djelovanjem kako bi se osigurala slična razina prirodnih dobara i/ili funkcija koji su oštećeni. To će primjerice biti slučaj kada je moguće prirodna dobra i/ili funkcije iste vrijednosti osigurati na drugom mjestu uz niži trošak. Ove dodatne mjere otklanjanja bit će utvrđene u skladu s pravilima određenim u odjeljku 1.2.2.
NN 139/2008 • 1.3.3. Bez obzira na pravila određena u odjeljku 1.3.2., a u skladu s člankom 6. stavkom 1. ove Uredbe nadležno tijelo javne vlasti ima pravo odlučiti da ne treba poduzimati daljnje mjere otklanjanja kada:
NN 139/2008 • a) mjere otklanjanja koje su već poduzete osiguravaju da više nema značajnog rizika od štetnog utjecaja na ljudsko zdravlje, vodu, more, ili zaštićene vrste i prirodna staništa, i
NN 139/2008 • b) bi troškovi mjera otklanjanja koje bi trebalo poduzeti u cilju postizanja početnog stanja ili slične razine bili u nerazmjeru s koristi koju treba postići za okoliš.
NN 139/2008 • Poduzet će se nužne mjere u cilju osiguravanja, kao minimum, da budu uklonjene, nadzirane, ograničene ili smanjene odgovarajuće štetne tvari, kako onečišćeno/oštećeno zemljište, vodeći računa o njegovom trenutačnom korištenju ili odobrenom budućem korištenju u trenutku štete, ne bi dalje predstavljalo značajan rizik od štetnog utjecaja na ljudsko zdravlje. Postojanje ovih rizika procijenit će se postupcima za procjenu rizika, uzimajući pritom u obzir svojstva i funkciju tla, vrstu i koncentraciju štetnih tvari, pripravaka, organizama ili mikroorganizama, rizik koji je s njima povezan i mogućnost njihovog širenja. Korištenje treba odrediti na temelju propisa kojima se uređuje korištenje zemljišta ili, ako postoje, na temelju drugih odgovarajućih propisa koji su bili na snazi u trenutku nastupanja štete.
NN 139/2008 • U slučaju promjene namjene korištenja zemljišta treba poduzeti sve nužne mjere u cilju sprječavanja svih štetnih učinaka na ljudsko zdravlje.
NN 139/2008 • Ako nema posebnih propisa o korištenju zemljišta ili drugih odgovarajućih propisa, priroda područja na kojem je došlo do štete odredit će korištenje toga područja, uzimajući pritom u obzir njegov očekivani odnosno planirani razvoj.
NN 139/2008 • Treba uzeti u obzir opciju prirodne ponovne uspostave, tj. opciju u kojoj ne bi bilo izravnih čovjekovih zahvata u proces ponovne uspostave.
NN 139/2008 • Smjernice za mjere otklanjanja sadržane u ovom Prilogu primjenjuju se vodeći računa o mjerama propisanim posebnim propisom za zaštitu pojedine sastavnice odnosno za zaštitu od pojedinog opterećenja.
NN 139/2008 • Smjernice za mjere otklanjanja sadržane u ovom Prilogu primjenjuju se na odgovarajući način se primjenjuju i kao smjernice za mjere sprječavanja kada ih je u konkretnom slučaju nastanka štete u okolišu i prijeteće opasnosti od štete moguće primijeniti.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 138/06, Broj 174/04,
Broj 186/04, Broj 39/94,
Broj 38/07, Broj 55/07
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE