PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 43/2007 • 1. Zakon o mirovinskom osiguranju (u daljnjem tekstu: ZOMO) donesen je 10. srpnja 1998., objavljen je u »Narodnim novinama«, broj 102 od 29. srpnja 1998., stupio je na snagu osmog dana od objave (6. kolovoza 1998.), a počeo se primjenjivati 1. siječnja 1999. godine.
NN 43/2007 • – člankom 3. Zakona o plaćanju doprinosa za mirovinsko osiguranje u 1999. godini, objavljenom u »Narodnim novinama«, broj 71 od 8. srpnja 1999.;
NN 43/2007 • – Zakonom o izmjeni Zakona o mirovinskom osiguranju, objavljenom u »Narodnim novinama«, broj 127 od 20. prosinca 2000.;
NN 43/2007 • – Zakonom o izmjeni Zakona o mirovinskom osiguranju, objavljenom u »Narodnim novinama«, broj 59 od 30. lipnja 2001.;
NN 43/2007 • – Zakonom o dopunama Zakona o mirovinskom osiguranju, objavljenom u »Narodnim novinama«, broj 109 od 11. prosinca 2001.;
NN 43/2007 • – Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o mirovinskom osiguranju objavljenom u »Narodnim novinama«, broj 147 od 10. prosinca 2002. (u daljnjem tekstu: ZID ZOMO/2002);
NN 43/2007 • – Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o mirovinskom osiguranju, objavljenom u »Narodnim novinama«, broj 117 od 23. srpnja 2003.;
NN 43/2007 • – Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o mirovinskom osiguranju, objavljenom u »Narodnim novinama« broj 30 od 9. ožujka 2004.;
NN 43/2007 • – Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o mirovinskom osiguranju, objavljenom u »Narodnim novinama«, broj 177 od 15. prosinca 2004., i
NN 43/2007 • – Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o mirovinskom osiguranju, objavljenom u »Narodnim novinama«, broj 92 od 27. srpnja 2005.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 43/2007 • Budući da su se dani stupanja na snagu ZOMO-a i ZID-a ZOMO/2002 razlikovali od dana početka njihove primjene (usp. članke 193. do 195. ZOMO-a i članak 46. ZID-a ZOMO/2002), u obrazloženju ovog rješenja spominjat će se samo dani početka njihove primjene. O neustavnosti pojave razlikovanja stupanja na snagu od početka primjene zakona i drugih propisa Ustavni sud je izvijestio Hrvatski sabor u Izvješću, broj: U-X-80/2005 od 1. lipnja 2006., objavljenom u »Narodnim novinama«, broj 64 od 7. lipnja 2006.
NN 43/2007 • 2. Iz prijedloga za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 21. ZOMO-a, koji je Ustavnom sudu podnijela ?urđica Reesch (U-I-1814/2001), razvidno je da predlagateljica osporava ustavnost (i) članka 21. stavka 2. ZOMO-a, koji glasi:
NN 43/2007 • (2) Zavod općim aktom određuje uvjete pod kojima se smatra da je osiguranik uzdržavao člana obitelji, kao i uvjete prestanka prava na obiteljsku mirovinu zbog nastale promjene u imovnom stanju, odnosno prihodima koji su bili jedan od uvjeta za stjecanje prava na obiteljsku mirovinu.
NN 43/2007 • Predlagateljica smatra nesuglasnim s člankom 14. Ustava rješenje prema kojem Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje (u daljnjem tekstu: HZMO) određuje uvjete pod kojima se udovica, odnosno udovac iz članka 21. stavka 1. točke 1. ZOMO-a smatraju uzdržavanim članovima obitelji umrlog osiguranika, a neustavnim smatra i »Odluku Zavoda za mirovinsko osiguranje, njegovo tumačenje članka 21. i primjenu u praksi«.
NN 43/2007 • 3. Ustavni sud ocjenjuje da je članak 21. stavak 2. ZOMO-a nesuglasan sa zahtjevima koji proizlaze iz načela vladavine prava, najviše vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske propisane u članku 3. Ustava.
NN 43/2007 • Navedenim se člankom prenose ovlasti za uređenje u njemu naznačenih pravnih odnosa na pravnu osobu s javnim ovlastima (HZMO), a da se istodobno ovlastima HZMO-a pri uređenju tih odnosa ne postavljaju nikakve granice. Zbog naravi odnosa čije uređenje u cijelosti prepušta HZMO-u, Ustavni sud ocjenjuje da su člankom 21. stavkom 2. ZOMO-a na HZMO prenesene zakonodavne ovlasti, za što ne postoji ustavna osnova.
NN 43/2007 • – načelo pravne izvjesnosti traži da budu zadovoljena dva zahtjeva koja proizlaze iz izraza »propisan zakonom« ili »sukladan zakonu«. Prvo, zakon mora biti svima dostupan na odgovarajući način: građaninu mora biti omogućeno saznanje o tome što je pravno pravilo koje će se u danim okolnostima primijeniti na dotični slučaj. Drugo, odredba se ne može smatrati »zakonom« sve dok nije formulirana dovoljno precizno da građaninu omogući da prema njoj uskladi svoje ponašanje: njemu se mora omogućiti – po potrebi, uz odgovarajući savjet – da predvidi, do stupnja koji je razuman u danim okolnostima, posljedice koje njegovo ponašanje može uzrokovati;
NN 43/2007 • – zakon mora biti dovoljno jasan u svojim odredbama kako bi građaninu pružio primjereno saznanje u kojim se okolnostima i pod kojim se uvjetima kreće ovlast javnih vlasti;
NN 43/2007 • – zakon koji daje »diskrecijske« ovlasti javnim vlastima mora ukazati na opseg te ovlasti, a stupanj preciznosti koji se od zakona zahtijeva mora ovisiti o osobitosti materije o kojoj se radi. Bilo bi suprotno vladavini prava da zakonska ovlaštenja dana javnim vlastima bude izražena u odredbama koje sadrže neograničenu moć. Dosljedno tome, zakon mora ukazati na opseg svake ovlasti povjerene javnim vlastima, i na dostatno precizno formuliran način korištenja tih ovlasti, imajući u vidu legitimne ciljeve i mjere koje su potrebne kako bi se pružila odgovarajuća zaštita pojedincu od arbitrarnog uplitanja javnih vlasti (točka 19.5. Odluke/2000).
NN 43/2007 • 3.2. Primijene li se navedena opća pravna stajališta na konkretan slučaj, razvidno je da članak 21. stavak 2. ZOMO-a ne ispunjava zahtjeve koje pred njega postavlja načelo vladavine prava.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 126/08, Broj 5/09,
Broj 5/03, Broj 134/07,
Broj 48/92, Broj 81/03
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE