PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 98/2007 • 15. Internalizacija troškova pomaže osigurati da cijene točno odražavaju troškove u onoj mjeri u kojoj gospodarski subjekti alociraju svoje financijske izvore na temelju cijena robe i usluga koje žele kupiti. Izvješće o napretku petog programa ističe kako ovaj cilj nije ostvaren iz razloga što cijene ne odražavaju troškove zaštite okoliša. Takva neusklađenost otežava podizanje javne svijesti i promiče prekomjerno iskorištavanje prirodnih izvora.
NN 98/2007 • 16. Osigurati da cijene u svim fazama gospodarskog procesa odražavaju troškove najbolji je način da sve strane postanu svjesne troškova za zaštitu okoliša. Ne uzimajući u obzir mogući negativni učinak na trgovinu i konkurentnost, državne potpore općenito narušavaju ovaj cilj jer određenim poduzetnicima omogućavaju da na umjetan način smanje svoje troškove, a ne da potrošačima otkriju troškove zaštite okoliša. Iz tog razloga neki oblici državnih potpora dugoročno mogu biti u suprotnosti s ciljevima održivog razvoja.
NN 98/2007 • 17. Smjernice Zajednice o državnim potporama, koje je Komisija usvojila 1994., čine sastavni dio ove politike Zajednice. Općenito, načelo »onečišćivač plaća« i potreba za internalizacijom troškova poduzetnika u vezi sa zaštitom okoliša se na prvi pogled nalaze u suprotnosti s dodjelom državnih potpora.
NN 98/2007 • 18. Unatoč tomu, smjernice navode kako se potpore opravdavaju u dva slučaja:
NN 98/2007 • (a) u određenim posebnim okolnostima kada poduzetnici još nisu u mogućnosti internalizirati sve troškove i u tome slučaju potpore predstavljaju privremeno drugo najbolje rješenje, jer se njima poduzetnici potiču na prilagođavanje standardima;
NN 98/2007 • (b) potpore mogu također djelovati kao poticaj poduzetnicima da zadovolje više standarde ili da poduzmu daljnja ulaganja namijenjena smanjenju zagađenja koje uzrokuju njihova postrojenja.
NN 98/2007 • 19. U smjernicama Zajednice koje su usvojene 1994., Komisija smatra da u nekim slučajevima još nije moguće provesti internalizaciju svih troškova te da se može javiti potreba za privremenim potporama. Od 1994. došlo je do sljedećih izmjena:
NN 98/2007 • (a) od usvajanja petog akcijskog programa za zaštitu okoliša, koji je već bio utemeljen na načelu »onečišćivač plaća« i internalizaciji troškova, poduzetnici su imali na raspolaganju razdoblje od sedam godina da se prilagode postupnoj primjeni tog načela;
NN 98/2007 • (b) izvješće Komisije iz 1996. o napretku petog akcijskog programa i izvješće o ocjeni iz 1999. ponovno ističu potrebu za internalizacijom troškova i uporabom tržišnih instrumenata radi ostvarivanja značajnog napretka u poboljšanju okoliša;
NN 98/2007 • (c) uporaba tržišnih instrumenata i pravilno određivanje cijena zagovara se i u Protokolu iz Kyota o klimatskim promjenama.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 98/2007 • 20. Komisija stoga smatra da se potpore više ne bi smjele koristiti kao nadoknada za neprovedenu internalizaciju troškova. Ako se dugoročno uzmu u obzir zahtjevi za zaštitu okoliša, cijene moraju točno odražavati troškove, a troškovi za zaštitu okoliša se moraju u potpunosti internalizirati. Sukladno tomu, Komisija drži kako potpore nisu opravdane u slučaju ulaganja koje je jasno namijenjeno usklađivanju poduzetnici s novim ili postojećim tehničkim standardima Zajednice. Stajalište Komisije je da se ipak radi pomoći malim i srednjim poduzetnicima u posebnim teškoćama, treba ostaviti mogućnost da se tim poduzetnicima dodjeli potpora za prilagođavanje novim standardima Zajednice u razdoblju od tri godine od usvajanja spomenutih standarda. Potpore mogu biti korisne i u slučajevima kada služe kao poticaj za postizanje višeg stupnja zaštite nego što to propisuju standardi Zajednice. To je slučaj kada država članica odluči usvojiti strože standarde od onih u Zajednici, kako bi ostvarila viši stupanj zaštite okoliša. To također vrijedi i u slučaju kada poduzetnik ulaže u zaštitu okoliša u većoj mjeri nego što to propisuju najstroži postojeći standardi Zajednice ili u nedostatku takvih standarda na razini Zajednice.
NN 98/2007 • 21. Međutim, nije se pokazalo da potpore koje su namijenjene isključivo kao pomoć poduzetnicima za usklađivanje s postojećim ili novim standardima Zajednice, djeluju kao poticaj ove vrste. Spomenuti standardi predstavljaju uobičajene zakonske odredbe koje poduzetnici moraju provesti i nema potrebe za dodjelom potpora kako bi ih se potaklo da poštuju zakone 22.
NN 98/2007 • 22. Od usvajanja smjernica 1994. energetski je sektor prošao kroz važne promjene koje se trebaju uzeti u obzir.
NN 98/2007 • 23. Određene države članice su usvojile, u fazi su usvajanja ili bi mogle usvojiti poreze koji bi mogli imati povoljne učinke na zaštitu okoliša. U nekim se slučajevima poduzetnicima iz posebnih kategorija odobravaju izuzeća ili smanjenje poreza, kako bi se izbjeglo njihovo dovođenje u nepovoljni konkurentni položaj. Komisija smatra da spomenute mjere mogu predstavljati državne potpore u smislu članka 87. Ugovora. Međutim, nepovoljni učinci ovakvih potpora mogu se nadoknaditi pozitivnim učincima uvođenja poreza. Sukladno tomu, ako su spomenuta izuzeća potrebna za usvajanje ili trajnu primjenu poreza koji se primjenjuju na sve proizvode, Komisija smatra da su ona prihvatljiva pod određenim uvjetima i za ograničeno vremensko razdoblje. Ovo razdoblje može trajati i do deset godina ukoliko su ispunjeni potrebni uvjeti.
NN 98/2007 • Nakon toga države članice slobodne su ponovo obavijestiti Komisiju o mjerama u pitanju, koja u svojoj analizi može upotrijebiti isti pristup uzimajući u obzir pozitivne rezultate u području zaštite okoliša.
NN 98/2007 • 24. Države članice su posljednjih godina poduzele akciju promicanja uporabe obnovljivih izvora energije i zajedničke proizvodnje toplinske i električne energije, uz potporu Komisije s obzirom na velike prednosti za okoliš. Komisija stoga smatra da ako mjere promicanja uporabe obnovljivih izvora energije i zajedničke proizvodnje toplinske i električne energije predstavljaju državne potpore, one su prihvatljive pod određenim uvjetima. Mora se, međutim, sa sigurnošću utvrditi da spomenute potpore nisu u suprotnosti s ostalim odredbama Ugovora ili sekundarnim zakonodavstvom.
NN 98/2007 • 25. Podaci iz osmog pregleda državnih potpora u Europskoj uniji u proizvodnim i određenim ostalim sektorima 23 pokazuju da su između 1996. i 1998. potpore za zaštitu okoliša iznosile u prosjeku samo 1,85% ukupnih potpora koje su dodijeljene u proizvodnim i uslužnim sektorima.
NN 98/2007 • 26. U razdoblju od 1994. do 1999. potpore za zaštitu okoliša odobrene su uglavnom u obliku subvencija. Razmjerno gledajući, drugi oblici potpore su slabo iskorišteni: zajmovi s niskim kamatama, državna jamstva, itd.
NN 98/2007 • 27. Što se tiče sektora koji primaju potporu, u razdoblju od 1998. do 1999. zamijetilo se povećanje potpora za mjere u energetskom sektoru, bilo kao potpora za štednju energije ili radi promicanja korištenja novih ili obnovljivih izvora energije, posebno u obliku eko poreza.
NN 98/2007 • E.1.1. Prijelazne potpore za ulaganja kako bi se malim i srednjim poduzetnicima pomoglo u prilagođavanju novim standardima Zajednice
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 14/05, Broj 70/97,
Broj 9/04, Broj 110/08,
Broj 74/95, Broj 50/98
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE