PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 154/2008 • 18) potpora označava svaku mjeru koja zadovoljava sve kriterije utvrđene u članku 87. stavku 1. Ugovora o EZ-u;
NN 154/2008 • 19) intenzitet potpore označava bruto iznos potpore izražen kao postotak opravdanih troškova. Svi korišteni iznosi moraju biti prije svakog odbitka poreza ili drugog troška. Ako se potpora dodjeljuje u obliku različitom od subvencije, iznos potpore mora biti izražen kao ekvivalent potpore u obliku subvencije. Potpora isplaćena u nekoliko obroka mora se izračunati kao vrijednost u trenutku njezine dodjele. Kamatna stopa koja se koristi u svrhu diskontiranja i prilikom izračuna iznosa potpore u povoljnim zajmovima mora biti kamatna stopa važeća u vrijeme dodjele. Intenzitet potpore računa se po korisniku;
NN 154/2008 • 20) koristi za poslovanje označava, u svrhu izračuna opravdanih troškova, posebno uštede troškova ili dodatnu pomoćnu proizvodnju izravno vezanu uz dodatno ulaganje za zaštitu okoliša i, gdje je to primjenjivo, koristi dobivene iz drugih mjera potpore, bez obzira predstavljaju li one državnu potporu ili ne (operativna potpora dodijeljena za iste opravdane troškove, zajamčene tarife ili druge mjere potpore). Nasuprot tomu, prihodi koji proizlaze iz poduzetnikove prodaje dozvola za emisiju izdanih u Europskom sustavu trgovanja dozvolama ne smatra se koristima za poslovanje;
NN 154/2008 • 21) troškovi poslovanja označava, za potrebe izračuna opravdanih troškova, posebno dodatne proizvodne troškove koji proistječu iz dodatnog ulaganja za zaštitu okoliša;
NN 154/2008 • 22) materijalna imovina označava, za potrebe izračuna opravdanih troškova, ulaganja u zemljište koja su nužno potrebna kako bi se zadovoljili ciljevi zaštite okoliša, ulaganja u građevine, postrojenja i opremu s namjerom smanjenja ili otklanjanja onečišćenja i neugodnosti, te ulaganja za prilagodbu proizvodnih metoda u svrhu zaštite okoliša;
NN 154/2008 • 23) nematerijalna imovina označava, za potrebe izračuna opravdanih troškova, troškove transfera tehnologije kroz stjecanje dozvola za poslovanje ili patentiranog i nepatentiranog znanja gdje su zadovoljena slijedeća mjerila:
NN 154/2008 • i) nematerijalna imovina u pitanju mora se voditi kao imovina koja se amortizira,
NN 154/2008 • ii) mora biti kupljena po tržišnim uvjetima, od poduzetnika nad kojim kupac nema neposredni ili posredni utjecaj,
NN 154/2008 • iii) mora se uključiti u imovinu poduzetnika i ostati u nastanu korisnika potpore te biti tamo korištena u razdoblju od najmanje pet godina. Ovaj uvjet se ne primjenjuje ako je ta nematerijalna imovina tehnološki zastarjela. Ako se takva imovina proda tijekom pet godina, prihod od prodaje mora se odbiti od opravdanih troškova i cijeli iznos ili dio iznosa potpore mora se nadoknaditi.
NN 154/2008 • 24) internalizacija troškova označava načelo da svi troškovi vezani uz zaštitu okoliša trebaju biti uključeni u proizvodne troškove poduzetnika onečišćivača;
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 154/2008 • 25) načelo »onečišćivač plaća« znači da bi troškove mjera koje se bave onečišćenjem trebao snositi onečišćivač koji uzrokuje onečišćenje, osim ako se osoba odgovorna za onečišćenje ne može odrediti ili se ne može smatrati odgovornom prema zakonodavstvu Zajednice ili nacionalnom zakonodavstvu odnosno ne može snositi troškove zbrinjavanja. Onečišćenje u ovom kontekstu jest šteta koju je prouzročio onečišćivač kroz izravnu ili neizravnu štetu za okoliš, odnosno kroz stvaranje uvjeta koji vode takvoj šteti[38] za fizički okoliš ili prirodna bogatstva;
NN 154/2008 • 26) onečišćivač označava osobu koja izravno ili neizravno nanosi štetu okolišu odnosno stvara uvjete koji vode takvoj šteti[39];
NN 154/2008 • 27) onečišćena lokacija označava lokaciju gdje je potvrđena prisutnost, koju je uzrokovao čovjek, opasnih tvari na takvoj razini da predstavljaju značajni rizik po ljudsko zdravlje ili okoliš uzimajući u obzir trenutnu ili odobrenu buduću uporabu zemljišta.
NN 154/2008 • 3. USKLA?ENOST POTPORA PREMA ČLANKU 87. STAVKU 3. UGOVORA O EZ-U
NN 154/2008 • 3.1. Usklađenost potpora prema članku 87. stavku 3. Ugovora o EZ-u
NN 154/2008 • (71) Državne potpore za zaštitu okoliša usklađene su sa zajedničkim tržištem u smislu članka 87. stavka 3. točke (c) Ugovora o EZ-u ako, na osnovi testa ravnoteže, vode do povećanja aktivnosti zaštite okoliša bez nepovoljnog utjecaja na stanje trgovine u mjeri u kojoj bi to bilo suprotno zajedničkom interesu. U tom kontekstu, trajanje programa potpora trebalo bi biti ograničeno razumnim vremenskim rokovima, ne dovodeći u pitanje mogućnost države članice da ponovno prijavi mjeru potpore nakon što istekne rok postavljen u odluci Komisije. Države članice mogu poduprijeti prijave mjera potpore strogim vrednovanjem sličnih proteklih mjera potpore iskazujući tako učinak poticaja koji proizlazi iz potpore.
NN 154/2008 • (72) Mjere opisane u točkama 73. do 146. mogu biti ocijenjene usklađenima prema članku 87. stavku 3. točki (c).
NN 154/2008 • 3.1.1. Potpore za poduzetnike povrh standarda Zajednice ili potpore koje povećavaju razinu zaštite okoliša u nedostatku standarda Zajednice
NN 154/2008 • (73) Potpore za ulaganje koje omogućavaju poduzetnicima da postupaju povrh standarda Zajednice o zaštiti okoliša ili koje povećavaju razinu zaštite okoliša u nedostatku standarda Zajednice smatraju se usklađenima sa zajedničkim tržištem u smislu članka 87. stavka 3. točke (c) Ugovora o EZ-u ako su ispunjeni uvjeti izloženi u točkama 74. do 84. i odjeljku 3.2.
NN 154/2008 • (74) Ulaganje obuhvaćeno potporom mora zadovoljavati jedan od sljedeća dva uvjeta:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 73/97, Broj 189/04,
Broj 5/91, Broj 73/94,
Broj 113/08, Broj 54/05
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE