PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 135/2006 • 2.1. Zahtjev članka 14. stavka 2. Ustava je jednak položaj pred zakonom, u konkretnom slučaju zakonodavac je u svim pravnim osobama na koje se odnosi ukinuti članak stavio u isti položaj u pogledu tijela koja odlučuju o plaćama i iznosa tih plaća.
NN 135/2006 • 2.2. Nema sumnje da država kao poduzetnik mora imati jednaki pravni položaj kao i svi drugi poduzetnici u okviru poduzetničkih i tržišnih sloboda uređenih Ustavom (članak 49. stavak 1.), te da sloboda poduzetništva razumijeva i određivanja visine plaće zaposlenicima (članovima uprave) na temelju ugovora o radu sukladno Zakonu o radu, ali i primanja na temelju posebnih ugovora ako članovi uprave nisu u radnom odnosu s poslodavcem.
NN 135/2006 • Ustavnopravno neprihvatljivo je Republiku Hrvatsku (država) (članak 1. Ustava) koja ima svojstvo pravne osobe poistovjećivati s Hrvatskim saborom koji je predstavničko tijelo građana i nositelj zakonodavne vlasti u Republici Hrvatskoj (članak 70. Ustava). Republika Hrvatska kao pravna osoba (samostalno ili zajedno s drugim osnivačima pravnih osoba) u poduzetničkom pothvatu djeluje iure gestionis, i ima u pravnim odnosima jednak položaj kao i druge pravne ali i fizičke osobe koje su osnivači pravnih osoba.
NN 135/2006 • Hrvatski sabor – zakonodavac kao tijelo državne vlasti ovlašten je iznimno ograničiti poduzetničke slobode. Prema članku 50. stavku 2. Ustava poduzetnička se sloboda i vlasnička prava mogu iznimno ograničiti zakonom radi zaštite interesa i sigurnosti Republike Hrvatske, prirode, ljudskog okoliša i zdravlja ljudi.
NN 135/2006 • Podrazumijeva se da interes Republike Hrvatske u smislu članka 50. stavka 2. Ustava nije onaj interes koji Republika Hrvatska ima kao nositeljica osnivačkih prava (i vlasničkih prava) pravnih osoba (trgovačko društvo, ustanova).
NN 135/2006 • Zakonom propisano ograničenje, a što osporena odredba jest u postupku apstraktne kontrole zakona mora se stoga podvrgnuti testu ustavnosti s aspekta članka 16. Ustava koji glasi:
NN 135/2006 • Slobode i prava mogu se ograničiti samo zakonom da bi se zaštitila sloboda i prava drugih ljudi te pravni poredak, javni moral i zdravlje.
NN 135/2006 • Svako ograničenje sloboda ili prava mora biti razmjerno naravi potrebe za ograničenjem u svakom pojedinom slučaju.
NN 135/2006 • Zakonom propisano ograničenje mora se zasnivati na Ustavu i mora biti razmjerno cilju i svrsi koja se zakonom želi postići (o tome postoji ustaljena ustavnosudska praksa).
NN 135/2006 • Zašto ograničenje nije razmjerno cilju i svrsi koji je zakonodavac želio postići u smislu članka 16. Ustava nije obrazloženo, već se navodi »Država, kao poduzetnik, je tada podvrgnuta ograničenjima svojih poduzetničkih prava i sloboda na način i pod uvjetima koji su propisani člankom 50. stavkom 2. Ustava«.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 135/2006 • 3. Iz obrazloženja Odluke proizlazi da Ustavni sud svoje stajalište temelji na činjenici da su odredbama Zakona o trgovačkim društvima propisana tijela nadležna za određivanje plaće, pa uređivanje tog pitanja posebnim zakonom (lex specialis) ima za posljedicu neustavnost.
NN 135/2006 • Hrvatski sabor nadležan je temeljem Ustava uređivati gospodarske, pravne i političkih odnose (članak 2. stavak 4. Ustava) pri tome zakoni kojima uređuje te odnose moraju udovoljavati zahtjevima Ustava koji se odnose na vladavinu prava. Zakonodavac je ovlašten zakonom urediti i pravne odnose koji su već zakonom uređeni ako za takvo uređenje postoje ustavnopravno prihvatljivi razlozi. Pravno načelo kasniji zakon ali i pravno načelo posebni zakon (lex specialis) u odnosu na opći zakon (lex generalis) može biti predmetom apstraktne kontrole u slučaju neustavnosti posebnog zakona (materijalna/formalna neustavnost), pri tome nije mjerodavna činjenica da je to pitanje već uređeno zakonom.
NN 135/2006 • Činjenica što je ukinuti članak sistematiziran u posebnom zakonu (lex specialis) u odnosu na opći zakon (Zakon o trgovačkim društvima) nije ustavnopravno relevantna.
NN 135/2006 • 4. Obrazloženje odluke Ustavnog suda mora sadržavati razloge na kojem se temelji stajalište o neustavnosti zakona ili pojedine odredbe zakona, te mora biti jasno na kojim načelima i odredbama Ustava se temelji ustavna interpretacija.
NN 135/2006 • Slijedom svega izloženog mišljenja smo da u konkretnom slučaju Ustavni sud nije postupao u granicama ovlasti u smislu članka 128. alineje 1. Ustava, već je postupio kao zakonodavac.
NN 136/2006 • Na temelju članka 18. stavka 4. Zakona o oružju (»Narodne novine«, broj 69/92., 26/93., 43/93., 29/94., 108/95., 20/97., 27/99., 12/01. i 19/02.), ministar unutarnjih poslova, uz suglasnost ministra zdravstva, donosi
NN 136/2006 • O DOPUNI RJEŠENJA O ODRE?IVANJU ZDRAVSTVENIH ORGANIZACIJA ZA OBAVLJANJE ZDRAVSTVENIH PREGLEDA DJELATNIKA I GRA?ANA ZA DRŽANJE I NOŠENJE ORUŽJA
NN 136/2006 • »174. Poliklinika za internu medicinu, ginekologiju i opstetriciju, dermatologiju i venerologiju, oftalmologiju, neurologiju, psihijatriju, ortopediju i medicinu rada Dr. Ercegović, Split, Lička 2«.
NN 136/2006 • Ovo Rješenje stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
NN 136/2006 • Na temelju članka 6a. stavka 2. Zakona o morskom ribarstvu (»Narodne novine«, br. 74/94; 57/96 i 48/05) ministar poljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva donosi
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 152/05, Broj 98/93,
Broj 121/08, Broj 73/04,
Broj 134/06, Broj 142/03
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE