PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 35/2008 • (2) Popis procesa je pregled značajnijih poslovnih procesa koji se odvijaju u korisniku proračuna. Popisom poslovnih procesa utvrđuju se i aktivnosti koje ih čine.
NN 35/2008 • (1) Opis poslovnih procesa obuhvaća utvrđivanje osnovnih elemenata procesa, a to su: naziv i cilj procesa, vlasnik procesa, glavni rizici, kratki opis procesa, resursi potrebni za realizaciju procesa te nazivi postupaka putem kojih se proces provodi.
NN 35/2008 • (2) Postupak (procedura) prikazuje redoslijed i način provođenja aktivnosti procesa, odgovornosti i rokove za provođenje pojedinih aktivnosti, te dokumente koji nastaju provođenjem aktivnosti. Opis postupka sadrži dijagram tijeka, opis aktivnosti, odgovornosti za provođenje aktivnosti i popratnu dokumentaciju.
NN 35/2008 • (3) Opisom poslovnih procesa i izradom postupaka za njihovo provođenje utvrdit će se revizijski trag koji je određen odredbom članka 5. točke 16. Zakona.
NN 35/2008 • (4) Zaposlenici koji sudjeluju u provođenju poslovnog procesa trebaju biti upoznati s važećim opisom poslovnog procesa i načinom njegova provođenja (postupkom poslovnog procesa).
NN 35/2008 • (1) Kao rezultat popisa i opisa poslovnih procesa sastavit će se knjiga procesa korisnika proračuna.
NN 35/2008 • (2) Knjiga predstavlja pregled poslovnih procesa koji se provode u korisniku proračuna kao i način njihova provođenja koji je opisan izradom postupaka.
NN 35/2008 • Utvrđivanje i procjena rizika, te sastavljanje strategije upravljanja rizicima
NN 35/2008 • (1) Korisnik proračuna treba utvrditi i procijeniti rizike. Procjena rizika obuhvaća procjenu vjerojatnosti nastanka rizika i procjenu učinka rizika.
NN 35/2008 • Kao rezultat utvrđivanja i procjene rizika sastavlja se registar rizika. Registar rizika sadrži pregled ciljeva, rizika, vjerojatnosti njihovog nastanka i mogućih posljedica, predviđenih mjera za djelovanje na rizike i odgovornih osoba koje mogu utjecati na rizike.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 35/2008 • (2) Na temelju registra rizika čelnik korisnika proračuna donosi strategiju upravljanja rizicima kojom se svake godine ažuriraju rizici koji mogu značajno utjecati na cjelokupno poslovanje.
NN 35/2008 • (1) Nakon sastavljanja registra rizika i utvrđivanja potrebnih kontrolnih aktivnosti kojima se može djelovati na rizike, čelnik korisnika proračuna treba razmotriti jesu li potrebne kontrolne aktivnosti već uspostavljene ili ih je potrebno uspostaviti.
NN 35/2008 • (2) Čelnik korisnika proračuna, može dodatno za one poslovne procese ili transakcije koje su izložene većem riziku i/ili su značajnije za korisnika proračuna uspostaviti funkciju prethodne kontrole i funkciju naknadne kontrole.
NN 35/2008 • (3) Čelnik korisnika proračuna može imenovati financijskog kontrolora koji će provoditi prethodne kontrole. Financijski kontrolor je osoba ovlaštena za provjeru zakonitosti i pravilnosti predloženih financijskih odluka, te njihovo odobravanje ili osporavanje, uzimajući u obzir načela ekonomičnosti, učinkovitosti i djelotvornosti.
NN 35/2008 • (4) Čelnik korisnika proračuna može imenovati osobe koje će provoditi naknadne kontrole. Osoba za naknadnu kontrolu je osoba ovlaštena za provjeru zakonitosti i pravilnosti poslovnih događaja nakon njihova okončanja ili nakon donošenja odluke.
NN 35/2008 • Naknadnu kontrolu ne može provoditi osoba odgovorna ili uključena u provođenje prethodne kontrole.
NN 35/2008 • Donošenje plana za otklanjanje nedostataka unutarnjih kontrola
NN 35/2008 • (1) Na temelju analize postojećih i potrebnih kontrola voditelj za financijsko upravljanje i kontrole predlaže, a čelnik korisnika proračuna donosi plan za otklanjanje nedostataka unutarnjih kontrola kojim će se predvidjeti radnje koje je potrebno poduzeti kako bi se uspostavile potrebne, odnosno uklonile nepotrebne kontrole.
NN 35/2008 • (2) U planu se navode kontrolne aktivnosti kojima će se otkloniti nedostaci unutarnjih kontrola, odgovorne osobe za uvođenje potrebnih kontrola, kao i rok za otklanjanje uočenih nedostataka u sustavu unutarnjih kontrola.
NN 35/2008 • (3) Provođenje planiranih aktivnosti vezanih uz otklanjanje nedostataka unutarnjih kontrola potrebno je redovito pratiti, što je zadaća voditelja za financijsko upravljanje i kontrole i/ili radne skupine za financijsko upravljanje i kontrole.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 173/03, Broj 125/97,
Broj 170/03, Broj 183/03,
Broj 40/01, Broj 121/09
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE