PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-03-37-809 NN 37/2009

• (26) Kako bi se odredilo poštuju li se pragovi pojedinačne prijave i maksimalni intenziteti potpora utvrđeni ovom Uredbom, potrebno je uzeti u obzir ukupni iznos javne pomoći za potpomognutu djelatnost ili projekt, bez obzira na to je li ta pomoć financirana iz lokalnih, regionalnih, nacionalnih izvora ili izvora Zajednice.


Stranica 2009-03-37-809 NN 37/2009

• (27) Povrh toga, ova bi Uredba trebala odrediti okolnosti u kojima se mogu zbrajati različite kategorije potpora obuhvaćene ovom Uredbom. Što se tiče zbrajanja potpora obuhvaćenih ovom Uredbom s državnim potporama koje nisu obuhvaćene ovom Uredbom, potrebno je uzeti u obzir Odluku Komisije o odobrenju potpora koje nisu obuhvaćene ovom Uredbom, kao i pravila o državnim potporama na kojima se ta odluka temelji. Posebne odredbe trebaju se primjenjivati u vezi sa zbrajanjem potpora za radnike s invaliditetom s drugim kategorijama potpora, ponajviše s potporama za ulaganje, koje se mogu izračunati na temelju predmetnih troškova plaća. Ova Uredba treba također predvidjeti zbrajanje mjera potpora s opravdanim troškovima koje je moguće utvrditi i mjera potpora bez opravdanih troškova koje je moguće utvrditi.


Stranica 2009-03-37-809 NN 37/2009

• (28) Kako bi se osiguralo da potpore budu potrebne i da djeluju kao poticaj za razvoj daljnjih djelatnosti ili projekata, ova se Uredba ne bi trebala primjenjivati na potpore za djelatnosti kojima bi se korisnik ionako bavio u isključivo tržišnim uvjetima. Što se tiče svih potpora obuhvaćenih ovom Uredbom i dodijeljenih malim i srednjim poduzetnicima, smatra se da je takav poticaj prisutan ako je mali ili srednji poduzetnik podnio prijavu državi članici prije nego što su započele djelatnosti u vezi provedbe projekta ili djelatnosti pomognutih potporom. Što se tiče potpora u obliku rizičnog kapitala u korist malih i srednjih poduzetnika, uvjeti utvrđeni ovom Uredbom, posebno oni vezani uz veličinu tranši ulaganja po ciljanom poduzetniku, razine uključenosti privatnih ulagača, veličine poduzetnika i dijela poslovnog ciklusa koji se financira, osiguravaju da mjera rizičnog kapitala ima učinak poticaja.


Stranica 2009-03-37-809 NN 37/2009

• (29) U slučaju svih potpora obuhvaćenih ovom Uredbom i dodijeljenih korisniku koji je veliki poduzetnik, država članica treba, uz uvjete koji se primjenjuju za male i srednje poduzetnike, također osigurati da korisnik u internom dokumentu sastavi analizu održivosti potpomognutog projekta ili djelatnosti s potporom i bez nje. Država članica treba provjeriti da taj interni dokument potvrđuje znatno povećanje veličine ili opsega projekta/djelatnosti, znatno povećanje ukupnog iznosa koji korisnik troši za subvencionirani projekt ili djelatnost, odnosno znatno povećanje brzine dovršavanja predmetnog projekta/djelatnosti. Kod regionalnih potpora učinak poticaja može se također ostvariti na temelju činjenice da bez potpore projekt ulaganja kao takav ne bi bio proveden u potpomognutoj regiji.


Internet NN 37/2009
• (30) U slučaju potpore za radnike u nepovoljnom položaju ili radnike s invaliditetom, treba se smatrati da je učinak poticaja prisutan zbog činjenice da predmetna mjera potpore vodi do neto povećanja broja radnika u nepovoljnom položaju ili radnika s invaliditetom kod predmetnog poduzetnika ili vodi do dodatnih troškova u korist sredstava ili opreme namijenjenih radnicima s invaliditetom. Ako je korisnik potpore za zapošljavanje radnika s invaliditetom u obliku subvencija za plaće već koristio potpore za zapošljavanje radnika s invaliditetom, koje su ili udovoljavale uvjetima Uredbe (EZ-a) br. 2204/2002 ili ih je Komisija pojedinačno odobrila, pretpostavlja se da je uvjet neto povećanja broja radnika s invaliditetom, koji je bio zadovoljen za prethodne mjere potpore, također zadovoljen i u smislu ove Uredbe.

Internet stranice NN 37/2009
• (31) Mjere fiskalnih potpora trebaju podlijegati posebnim uvjetima učinka poticaja, s obzirom na činjenicu da se one dodjeljuju na temelju postupaka koji su različiti u odnosu na druge kategorije potpora. Za smanjenja poreza za zaštitu okoliša, koja zadovoljavaju uvjete Direktive Vijeća 2003/96/EZ od 27. listopada 2003. o preustroju okvira Zajednice za oporezivanje energenata i električne energije[22], a koja su obuhvaćena ovom Uredbom, smatra se da imaju učinak poticaja u svjetlu činjenice da te snižene stope barem neizravno pridonose poboljšanju zaštite okoliša omogućujući donošenje ili nastavak ukupne predmetne porezne sheme, potičući na taj način poduzetnike obveznike poreza za zaštitu okoliša na smanjivanje razine onečišćenja.

Internet stranice NN 37/2009 • (32) Osim toga, budući da se za učinak poticaja jednokratne potpore dodijeljene velikim poduzetnicima smatra da ga je teško utvrditi, ovaj oblik potpore treba se izuzeti iz područja primjene ove Uredbe. Komisija ispituje postojanje takvog učinka poticaja u kontekstu prijave predmetne potpore na temelju kriterija propisanih u primjenjivim smjernicama, okvirima ili drugim instrumentima Zajednice.
Internet stranice NN 37/2009 • (33) Kako bi se osigurala transparentnost i učinkovit nadzor u skladu s člankom 3. Uredbe (EZ-a) br. 994/98, prikladno je uspostaviti standardni obrazac koji će države članice koristiti za pružanje sažetih informacija Komisiji kad god se u skladu s ovom Uredbom provodi program potpora ili jednokratna potpora. Obrazac za sažete informacije treba se koristiti za objavljivanje mjera u Službenom listu Europske unije i na internetu. Sažete informacije trebaju se poslati Komisiji u elektroničkom obliku koristeći uspostavljeni računalni sustav. Predmetna država članica treba na internetu objaviti cjeloviti tekst takve mjere potpore. U slučaju jednokratnih mjera potpore, poslovne tajne mogu se obrisati. Ime ili naziv korisnika i iznos potpore ne mogu se, međutim, smatrati poslovnom tajnom. Države članice trebaju osigurati da takav tekst ostane dostupan na internetu dok god je mjera potpore na snazi. S izuzetkom potpora u obliku fiskalnih mjera, akt kojim se dodjeljuje potpora također bi trebao sadržavati pozivanje na određenu odredbu Poglavlja II. ove Uredbe mjerodavne za takav akt.
Internet stranice NN 37/2009 • (34) Kako bi se osigurala transparentnost i učinkovit nadzor, Komisija treba uspostaviti posebne uvjete koji se tiču oblika i sadržaja godišnjih izvješća koja države članice dostavljaju Komisiji. Osim toga, potrebno je donijeti pravila o zapisima koje države članice moraju čuvati u vezi s programima potpora i pojedinačnim potporama izuzetima ovom Uredbom, uzimajući u obzir odredbe članka 15. Uredbe (EZ-a) br. 659/1999.
Internet stranice NN 37/2009 • (35) Potrebno je utvrditi daljnje uvjete koje bi trebala zadovoljavati svaka mjera potpore izuzeta ovom Uredbom. Uzimajući u obzir članak 87. stavak 3. točke (a) i (c) Ugovora, da bi takve potpore bile u interesu Zajednice, trebaju biti razmjerne tržišnim nedostacima ili ograničenjima koje nastoje prevladati. Prema tome, prikladno je ograničiti područje primjene ove Uredbe, u mjeri u kojoj se tiče potpora za ulaganja, na potpore dodijeljene u vezi s određenim materijalnim i nematerijalnim ulaganjima. U svjetlu prekapacitiranosti Zajednice i specifičnih problema narušavanja tržišnog natjecanja u sektorima cestovnog teretnog prometa i zračnog prometa, što se tiče poduzetnika koji svoju glavnu gospodarsku djelatnost obavljaju u tim sektorima prometa, prijevozna sredstva i opremu ne bi trebalo smatrati opravdanim troškovima ulaganja. U pogledu definicije materijalne imovine u smislu potpora za zaštitu okoliša trebaju se primjenjivati posebne odredbe.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 37/2009 • (36) U skladu s načelima koja uređuju potpore obuhvaćene člankom 87. stavkom 1. Ugovora, za potpore se smatra da su dodijeljene u trenutku kada je zakonsko pravo primanja potpore preneseno na korisnika prema primjenjivom nacionalnom pravnom režimu.
Informacije NN 37/2009 • (37) Kako se kod ulaganja ne bi davala prednost faktoru kapitala pred faktorom rada, potrebno je predvidjeti mogućnost mjerenja potpora za ulaganja u korist malih i srednjih poduzetnika i regionalnih potpora na temelju troškova ulaganja ili na temelju troškova radnih mjesta izravno otvorenih projektom ulaganja.
Poslovne stranice NN 37/2009 • (38) Programi potpora za zaštitu okoliša u obliku smanjenja poreza, potpore za radnike u nepovoljnom položaju, regionalne potpore za ulaganja, potpore za novo osnovane male poduzetnike, potpore za novo žensko poduzetništvo ili potpore u obliku rizičnog kapitala dodijeljenog korisniku na jednokratnoj osnovi mogu imati veliki utjecaj na tržišno natjecanje na mjerodavnom tržištu budući da one daju korisniku prednost pred drugim poduzetnicima koji nisu primili takve potpore. Budući da se dodjeljuju samo pojedinačnom poduzetniku, jednokratne potpore vjerojatno će imati ograničen pozitivan strukturalan učinak na okoliš, zapošljavanje radnika s invaliditetom i radnike u nepovoljnom položaju, regionalnu koheziju ili tržišni nedostatak rizičnog kapitala. Iz tog je razloga programe potpora za te kategorije potpora potrebno izuzeti na temelju ove Uredbe, dok bi jednokratne potpore trebale biti prijavljene Komisiji. Ova bi Uredba, međutim, trebala izuzeti jednokratne regionalne potpore kada se takve jednokratne potpore koriste kao nadopuna potporama dodijeljenim na temelju programa regionalnih potpora za ulaganja, s gornjom granicom za jednokratnu komponentu koja iznosi 50% ukupne potpore koja se dodjeljuje ulaganju.
Pregledi NN 37/2009 • (39) Odredbe ove Uredbe koje se odnose na potpore za ulaganje i zapošljavanje za male i srednje poduzetnike ne bi smjele pružiti, kao što je to bio slučaj s Uredbom (EZ-a) br. 70/2001, bilo kakvu mogućnost za povećavanje maksimalnog intenziteta potpore kroz regionalni bonus. Međutim, trebalo bi biti moguće dodijeliti maksimalne intenzitete potpora utvrđene odredbama o regionalnim potporama za ulaganja i malim i srednjim poduzetnicima, dokle god su ispunjeni uvjeti za dodjelu regionalnih potpora za ulaganja i potpora za zapošljavanje. Jednako tako, odredbe vezane uz potpore za ulaganja u okoliš ne bi smjele dopustiti mogućnost povećanja maksimalnog intenziteta potpore kroz regionalni bonus. Također bi trebalo biti moguće da se maksimalni intenziteti potpora utvrđeni odredbama o regionalnim potporama za ulaganja primijene na projekte koji imaju pozitivan učinak na okoliš, sve dok su ispunjeni uvjeti za dodjelu regionalnih potpora za ulaganja.
Besplatno NN 37/2009 • (40) Rješavanjem teškoća u područjima koja zaostaju u razvoju, nacionalne regionalne potpore promiču gospodarsku, socijalnu i teritorijalnu povezanost država članica i Zajednice kao cjeline. Nacionalne regionalne potpore oblikovane su tako da pomažu razvoj regija koje najviše zaostaju u razvoju kroz podršku ulaganju i stvaranju radnih mjesta u održivom kontekstu. One promiču osnivanje novih poduzetnika, širenje postojećih poduzetnika, diversifikaciju proizvodnje poduzetnika kroz nove dodatne proizvode ili temeljnu promjenu u sveukupnom proizvodnom procesu postojećeg poduzetnika.
Glasnik NN 37/2009 • (41) Kako bi se spriječilo da se veliki regionalni projekti ulaganja umjetno dijele u podprojekte, izbjegavajući tako pragove za prijavu koje predviđa ova Uredba, veliki projekt ulaganja treba smatrati jedinstvenim projektom ulaganja ako je ulaganje unutar razdoblja od tri godine ostvario jedan poduzetnik ili poduzetnici, a sastoji se od dugotrajne imovine strukturirane na ekonomski nerazdvojiv način. Kako bi ocijenile je li ulaganje ekonomski nerazdvojivo, države članice trebale bi uzeti u obzir tehničke, funkcionalne i strateške veze i neposrednu zemljopisnu blizinu. Ekonomska nerazdvojivost trebala bi se ocjenjivati neovisno o vlasništvu. To znači da bi prilikom određivanja čini li veliki projekt ulaganja jedinstveni projekt ulaganja ocjena trebala biti ista bez obzira izvodi li projekt samo jedan poduzetnik, više poduzetnika koji dijele troškove ulaganja, ili više poduzetnika koji snose troškove odvojenih ulaganja unutar istog projekta (na primjer u slučaju zajedničkog pothvata).
Propis NN 37/2009 • (42) Za razliku od regionalnih potpora koje bi trebale biti ograničene na potpomognuta područja, potpore za ulaganje i zapošljavanje za male i srednje poduzetnike trebale bi se moći dodjeljivati i u potpomognutim i u nepotpomognutim područjima. Države članice trebale bi u potpomognutim područjima moći pružiti potpore za ulaganje dokle god poštuju ili sve uvjete koji se odnose na regionalne potpore za ulaganja i zapošljavanje, ili sve uvjete koji se odnose na potpore za ulaganje i zapošljavanje za male i srednje poduzetnike.
Propis NN 37/2009 • (43) Gospodarski razvoj potpomognutih regija ometa relativno niska razina poduzetničkih aktivnosti, a posebno broj poduzetnika početnika niži od prosjeka. Prema tome, potrebno je uključiti u ovu Uredbu kategoriju potpora koja se može dodjeljivati uz regionalne potpore za ulaganja, kako bi se osigurali poticaji za podršku poduzetnicima početnicima i malim poduzetnicima u potpomognutim područjima u ranim fazama njihovog razvoja. Kako bi se osiguralo da ove potpore za novoosnovane poduzetnike u potpomognutim regijama budu učinkovito usmjerene, ova bi se kategorija potpora trebala stupnjevati u skladu s poteškoćama s kojima je suočena svaka kategorija regije. Osim toga, kako bi se izbjegao neprihvatljiv rizik narušavanja tržišnog natjecanja, uključujući i rizik istiskivanja postojećih poduzetnika, potpore bi trebale biti strogo ograničene na male poduzetnike, ograničene u iznosu i smanjivane protekom vremena. Dodjela potpora oblikovanih isključivo za novoosnovane male poduzetnike ili novo žensko poduzetništvo može stvoriti neželjene poticaje na način da se mali poduzetnici ugase i ponovno pokrenu kako bi primili ovu kategoriju potpora. Države članice trebaju biti svjesne ovog rizika i trebaju oblikovati programe potpora na takav način da se izbjegne ovaj problem, primjerice određivanjem ograničenja na prijave vlasnika nedavno zatvorenih poduzetnika.
Propis NN 37/2009 • (44) Gospodarski razvoj Zajednice mogu ometati niske razine poduzetničke aktivnosti određenih kategorija stanovništva koje su na neki način u nepovoljnom položaju, kao na primjer kroz otežan pristup financijskim sredstvima. U tom je smislu Komisija razmotrila mogućnost tržišnog nedostatka kod različitih kategorija osoba, i u ovom trenutku može zaključiti da je posebno kod žena niži postotak osnivanja poduzetnika početnika u usporedbi s muškarcima, kako se između ostalog može vidjeti i iz statističkih podataka Eurostata. Prema tome, u ovu je Uredbu potrebno uključiti kategoriju potpora koje daju poticaje za žene koje pokreću svoje poslovanje kako bi se uklonili određeni tržišni nedostaci s kojima se žene suočavaju posebno u vezi s pristupom financijskim sredstvima. Žene se također susreću s posebnim poteškoćama budući da snose troškove uzdržavanja članova obitelji. Takve bi potpore trebale dovesti do postizanja stvarne, a ne samo formalne jednakosti između muškaraca i žena smanjivanjem de facto nejednakosti koje postoje u području poduzetništva, u skladu sa zahtjevima sudske prakse Suda Europskih zajednica. Nakon isteka važenja ove Uredbe Komisija će morati ponovno razmotriti ostaju li opseg ovog izuzeća i kategorije predmetnih korisnika i dalje opravdani.
Propis NN 37/2009 • (45) Održivi razvoj je jedan od glavnih stupova Lisabonske strategije za rast i zapošljavanje, uz konkurentnost i sigurnost izvora energije. Održivi razvoj se između ostalog temelji na visokoj razini zaštite i poboljšanja kvalitete okoliša. Promicanje održivosti zaštite okoliša i borba s klimatskim promjenama također vode do povećanja sigurnosti opskrbe, osiguravanja konkurentnosti europskih gospodarstava i raspoloživosti dostupne energije. Područje zaštite okoliša često se suočava s tržišnim nedostacima u obliku negativnih vanjskih učinaka. U uobičajenim tržišnim uvjetima poduzetnici ne moraju nužno biti motivirani smanjiti svoje onečišćenje budući da takvo smanjenje može dovesti do povećanja njihovih troškova. Kad poduzetnici nisu obvezni internalizirati troškove onečišćenja, te troškove snosi društvo u cjelini. Internalizacija takvih troškova može se osigurati nametanjem odredbi o zaštiti okoliša ili porezima. Nedostatak potpune harmonizacije standarda zaštite okoliša na razini Zajednice stvara nejednake uvjete. Povrh toga, viša razina zaštite okoliša može se postići inicijativama koje bi nadmašivale obvezne standarde Zajednice, što može naštetiti konkurentnosti predmetnog poduzetnika.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 112/04, Broj 57/06, Broj 145/08, Broj 100/04, Broj 30/08, Broj 134/05


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled