PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2008-05-58-1954 NN 58/2008

• 27. Iznos koji se dobije oduzimanjem stanovništva područja koja ispunjavaju uvjete za potporu primjenom objektivnih kriterija koji su utvrđeni u odjeljku 3.2. i 3.3., kao i iznosa koji se dodjeljuju sukladno odredbama iz prethodna dva stavka, od gornje granice od 42 % stanovništva EU-25 kako je određena u odjeljku 3.1., raspodjeljuje se između različitih država članica primjenom ključa raspodjele koji u obzir uzima regionalne razlike u BDP-u po stanovniku i broju nezaposlenih, kako na nacionalnoj tako i na razini Zajednice. Detaljna formula za taj izračun opisana je u Dodatku IV30.


Stranica 2008-05-58-1954 NN 58/2008

• 28. Konačno se primjenjuje i tzv. zaštitna mreža kako je navedena u odjeljku 3.1. kako bi se osiguralo da niti jedna država članica ne izgubi više od 50 % stanovništva koje je obuhvaćeno potporom sukladno smjernicama iz 1998.


Stranica 2008-05-58-1954 NN 58/2008

• 29. Tako dobiveni iznosi namijenjeni raspodjeli navedeni su u Dodatku V. zajedno s listama regija koje pravo na potporu ostvaruju sukladno članku 87. stavku 3. točki (a), regija statističkog učinka i regija gospodarskog razvitka.


Stranica 2008-05-58-1954 NN 58/2008

• 27 U daljnjem tekstu ta se područja nazivaju »regijama gospodarskog razvitka«.


Internet NN 58/2008
• 28 Iako temeljem članka 87. stavka 3. točke (a) Sjeverna Irska nije ostvarivala pravo na potporu de facto se u razdoblju od 2000. – 2006. koristila prednostima istih intenziteta potpora koji su se primjenjivali u mnogim regijama koje su pravo na tu potporu ostvarivale temeljem odredbi istog članka. Stoga se Sjevernu Irsku u svrhu primjene ovih Smjernica također smatra regijom gospodarskog razvitka.

Internet stranice NN 58/2008
• 29 Izračunat na temelju opcije koja se odnosi na prostorne jedinice III. razine NUTS-a iz stavka 30b. ovih Smjernica.

Internet stranice NN 58/2008 • 30 Istu je metodu Komisija koristila u Smjernicama za nacionalne regionalne potpore: Prilog III., stavci 4. do 7.
Internet stranice NN 58/2008 • 30. Pri izboru regija države članice moraju primjenjivati kriterije za ispunjavanje uvjeta za potporu koji su dovoljno fleksibilni i kao takvi omogućuju niz različitih okolnosti u kojima je dodjela nacionalnih regionalnih potpora potencijalno opravdana, ali istovremeno oni moraju biti transparentni i pružati jamstava da dodjela regionalnih potpora neće narušavati trgovinu i tržišno natjecanje u mjeri koja bi bila suprotna zajedničkom interesu. Sukladno tomu, Komisija smatra da predmetne države članice mogu izabrati sljedeće regije koje ostvaruju pravo na regionalne potpore za ulaganja temeljem izuzeća kako ga predviđa članak 87. stavak 3. točka (c) 32:
Internet stranice NN 58/2008 • (b) regije niske gustoće naseljenosti: kao što su to područja koja se u bitnome sastoje od prostornih jedinica II. razine NUTS-a s gustoćom naseljenosti koja je manja od 8 stanovnika po km2, ili prostornih jedinica III. razine NUTS-a s gustoćom naseljenosti koja je manja od 12,5 stanovnika po km2 33 . No, pri izboru ovih regija dopuštena je određena fleksibilnost pod sljedećim uvjetima:
Internet stranice NN 58/2008 • – fleksibilnost pri izboru područja ne smije značiti i povećanje stanovništva koje je obuhvaćeno potporom;
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 58/2008 • – područja koja predstavljaju prostorne jedinice III. razine NUTS-a i na koje se primjenjuje ova mogućnost fleksibilnosti izbora, moraju imati gustoću naseljenosti manju od 12,5 stanovnika po kilometru kvadratnom;
Informacije NN 58/2008 • – ta područja moraju graničiti s područjima prostorne jedinice III. razine NUTS-a koja ispunjavaju kriterij niske gustoće naseljenosti;
Poslovne stranice NN 58/2008 • (c) susjedne regije koje čine povezane granične zone s najmanjim zajedničkim brojem stanovnika od 100 000 koje su smještene unutar područja koja predstavljaju prostorne jedinice II. ili III. razine NUTS-a u kojima je ili BDP po stanovniku niži od prosjeka EU-25 ili u kojima je stopa nezaposlenosti viša od 115 % nacionalnog prosjeka (pri čemu se obje vrijednosti izračunavaju na temelju prosjeka dobivenog na osnovu podataka Eurostata iz zadnje tri godine);
Pregledi NN 58/2008 • (d) regije treće razine NUTS-a s manje od 100 000 stanovnika u kojima je ili BDP po stanovniku niži od prosjeka EU-25 ili u kojima je stopa nezaposlenosti viša od 115 % nacionalnog prosjeka (pri čemu se obje vrijednosti izračunavaju na temelju prosjeka dobivenog na osnovu podataka Eurostata za zadnje tri godine);
Besplatno NN 58/2008 • (e) otoci i druga područja koja obilježava slična prostorna izoliranost34 u kojima je ili BDP po stanovniku niži od prosjeka EU-25 ili u kojima je stopa nezaposlenosti viša od 115 % nacionalnog prosjeka (pri čemu se obje vrijednosti izračunavaju na temelju prosjeka dobivenog na osnovu podataka Eurostata za zadnje tri godine);
Glasnik NN 58/2008 • (f) otoci s manje od 5 000 stanovnika i ostala područja s manje od 5 000 stanovnika koja obilježava slična prostorna izoliranost;
Propis NN 58/2008 • (g) regije III. razine NUTS-a ili dijelovi tih regija koji graniče s regijom koja ostvaruje pravo na potporu temeljem članka 87. stavka 3. točke (a), kao i regije III. razine NUTS-a ili dijelovi tih regija koji dijele kopnenu granicu ili granicu na moru koja je kraća od 30 kilometara sa zemljom koja nije država članica Europskog gospodarskog prostora ili EFTA-e;
Propis NN 58/2008 • (h) U propisno utemeljenim slučajevima, države članice mogu izabrati i druga područja koja čine povezane granične zone s najmanje 50 000 stanovnika i u kojima se u usporedbi s drugim usporedivim regijama odvijaju značajne strukturne promjene ili u kojima se bilježi znatan gospodarski pad. Zadaća je država članica koje žele iskoristiti ovu mogućnost da dokažu da je dodjela regionalne potpore za ulaganje opravdana temeljem propisa, i da pri tom koriste priznate ekonomske pokazatelje i usporedbe sa stanjem na razini Zajednice.
Propis NN 58/2008 • 31. Nadalje, kako bi se državama članicama dala mogućnost ciljanog djelovanja na regionalne razlike u odnosu na slabosti lokalnog karaktera prostornih jedinica ispod III. razine NUTS-a, države članice smiju izabrati i ostala manja područja koja ne ispunjavaju gore opisane uvjete, pod uvjetom da imaju najmanje 20 000 stanovnika 35. Zadaća država članica koje namjeravaju iskoristiti tu mogućnost će biti da dokažu temeljem priznatih ekonomskih pokazatelja kao što su to BDP po stanovniku, stanje zaposlenosti ili nezaposlenosti, lokalni proizvodni pokazatelji ili pokazatelji kvalifikacije radnika, da je predloženim područjima u usporedbi s ostalim područjima u regiji više potreban gospodarski razvitak. Komisija će regionalne potpore u tim područjima odobriti za male i srednje poduzetnike, uključujući i relevantno povećanje koje se dodjeljuje za male i srednje poduzetnike. Međutim, zbog mogućeg narušavanja tržišnog natjecanja koje može nastati kao posljedica tzv. učinka prelijevanja (spill-over effect) na susjedne razvijenije regije, Komisija neće odobriti potporu namijenjenu ulaganju od strane velikih poduzetnika u ta područja niti potpore namijenjene ulaganju čiji opravdani troškovi premašuju 25 milijuna eura.
Propis NN 58/2008 • 32. Pridržavanje ukupne obuhvaćenosti stanovništva potporom za svaku će se državu članicu ispitati primjenom stvarnog broja stanovnika izabranih područja temeljem zadnjih priznatih statističkih podataka.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 10/97, Broj 3/08, Broj 89/01, Broj 77/98, Broj 59/09, Broj 177/04


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled