PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 89/2009 • 3.5. Korisnici državne potpore: Mali, srednji i veliki poduzetnici. Veliki poduzetnici mogu biti korisnici kredita samo ako posluju na područjima od posebne državne skrbi, otocima i brdsko-planinskim područjima. Odobrenje kredita malim i srednjim poduzetnicima neće se razmatrati ukoliko su svojim vlasnicima isplatili neto-dobit u zadnje dvije poslovne godine i/ili ukoliko su isplatili pozajmicu u zadnje dvije poslovne godine.
NN 89/2009 • Poduzetnici koji su se do 1. srpnja 2008. smatrali poduzetnicima u teškoćama ne mogu biti korisnici državne potpore temeljem prijedloga Programa.
NN 89/2009 • Pojam za male i srednje poduzetnike u teškoćama određen je u poglavlju I. članka 1. točke 7. Odluke o objavljivanju općih pravila o skupnim izuzećima u području državnih potpora (»Narodne novine« broj 37/09), a pojam velikog poduzetnika u teškoćama određen je u točki 9. i 11. Odluke o objavljivanju pravila o državnim potporama za sanaciju i restrukturiranje (»Narodne novine«, broj 20/07). Na poduzetnike u teškoćama primjenjivat će se tržišna kamatna stopa iz Priloga 1. prijedloga Programa.
NN 89/2009 • Poduzetnik se ne smatra poduzetnikom u teškoćama ako je nakon 1. srpnja 2008. zapao u teškoće kao posljedice globalne financijske i gospodarske krize.
NN 89/2009 • 3.6. Instrument državne potpore, intenzitet državne potpore i trajanje Programa:
NN 89/2009 • Instrument državne potpore je subvencionirana kamatna stopa sukladno točki 4.4.2.(a) Odluke o privremenom okviru, uz dodatni uvjet da ista ne smije preći iznos od 500.000,00 eura u kunskoj protuvrijednosti.
NN 89/2009 • HBOR povoljnije kredite dodjeljuje preko poslovnih banaka uz uvjet da poslovna banka jamči HBOR-u povrat kredita. Za kredite čiji je iznos viši od 8 milijuna kuna korisnik kredita/poslovna banka obvezuje se ishoditi prethodnu pisanu suglasnost HBOR-a za podnošenje kreditnog zahtjeva.
NN 89/2009 • Mogućnost odobrenja kredita ovisi o prisutnosti neravnoteže u bilanci poduzetnika, a koja se mjeri odnosnom dugoročno vezanih sredstava u aktivi bilance (osnova sredstva i trajna obrtna sredstva) te trajnih i dugoročnih izvora sredstava u pasivi bilance (kapital i dugoročni izvori) i mogućnosti dodjele potpore u obliku subvencionirane kamatne stope čiji iznos ne smije biti viši od 500.000,00 eura u kunskoj protuvrijednosti prema točki 4.2.2. Odluke o privremenom okviru. Krediti se odobravaju u kunama uz valutnu klauzulu s kamatnom stopom od 6 posto godišnje. Rok otplate kredita je do 10 godina što uključuje i poček do 2 godine.
NN 89/2009 • Intenzitet državne potpore izračunavat (utvrđivat) će se kao razlika između privremeno umanjene osnovne referentne kamatne stope koju objavljuje Agencija, uvećane za referentnu maržu za rizik koja ovisi o kreditnom rejtingu pojedinog poduzetnika (sukladno Pravilniku o utvrđivanju referentne i diskontne kamatne stope) i ponuđenim instrumentima osiguranja plaćanja i efektivne kamatne stope.
NN 89/2009 • Poticajna stopa primjenjivat će se na kredite odobrene do 31. prosinca 2010. i pripadajuće kamate koje dospijevaju do 31. prosinca 2012. Na kredite odobrene nakon tog datuma HBOR će primjenjivati osnovnu referentnu stopu izračunatu temeljem važeće Odluke o referentnoj i diskontnoj stopi.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 89/2009 • 3.7. Trajanje Programa predviđeno je od 1. srpnja 2009. do 31. prosinca 2010.
NN 89/2009 • 3.8. Izvor i sredstva: Sredstva za provedbu Programa nakon usvajanja od strane HBOR-a osigurana su u Državnom proračunu Republike Hrvatske na poziciji 025 Ministarstvo financija, 1058 program kreditiranja kroz osnivački kapital HBOR-a, 1062 Program povlaštenog financiranja po kreditnim programima.
NN 89/2009 • Za provedbu Programa planiran je ukupan iznos do ***** milijuna kuna, međutim planirani iznos bruto-potpore nije moguće točno odrediti budući da ista ovisi o referentnoj kamatnoj stopi koja se utvrđuje za svakog krajnjeg korisnika kredita pojedinačno.
NN 89/2009 • 3.9. Nadzor i zbrajanje državnih potpora: Nadzor nad namjenskim trošenjem državne potpore provodit će HBOR budući da će se na rečeni Program podredno primjenjivati i Mjere državnih potpora u vrijeme financijske krize na koje je Agencija izdala stručno mišljenje od 11. ožujka 2009., na način da će HBOR voditi evidenciju o dodijeljenim državnim potporama i čuvati podatke o dodijeljenoj državnoj potpori 10 godina, te će od krajnjeg korisnika kredita zatražiti izjavu o svim dodijeljenim državnim potporama.
NN 89/2009 • Također državna potpora dodijeljena temeljem Programa ne može se zbrajati s potporama obuhvaćenim Odlukom o objavljivanju pravila o državnim potporama male vrijednosti (»Narodne novine« broj 45/07) za iste opravdane troškove.
NN 89/2009 • Ukoliko je pojedini poduzetnik već primio državnu potporu male vrijednosti, zbroj državnih potpora, dodijeljenih temeljem točke 4.4. Odluke o privremenom okviru i državnih potpora male vrijednosti za iste opravdane troškove, ne smije prijeći iznos veći od 500.000,00 eura u kunskoj protuvrijednosti i to u razdoblju između 1. siječnja 2008. i 31. prosinca 2010.
NN 89/2009 • Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja (dalje: Vijeće) razmatralo je prijedlog Programa na svojoj 19. sjednici održanoj 16. srpnja 2009.
NN 89/2009 • Vijeće je utvrdilo da je državna potpora sadržana u kreditu namijenjenom za kreditiranje obrtnih sredstava i investicija u kojima državnu potporu predstavlja razlika između privremeno umanjene osnovne referentne kamatne stope koju objavljuje Agencija, uvećane za referentnu maržu za rizik koja ovisi o kreditnom rejtingu pojedinog poduzetnika (sukladno Pravilniku o utvrđivanju referentne i diskontne kamatne stope) i ponuđenim instrumentima osiguranja plaćanja i efektivne kamatne stope, predstavlja državnu potporu iz članka 3. stavka 1. ZDP-a. Iz navedenog članka proizlazi da su državne potpore stvarni i potencijalni rashodi ili umanjeni prihodi države dodijeljeni od davatelja državne potpore koji narušavaju ili bi mogli narušiti tržišno natjecanje davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore, bez obzira na oblik državne potpore, u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske iz Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Republike Hrvatske i Europskih zajednica i njihovih država članica (»Narodne novine« broj 14/01, 14/02, 1/05 i 7/05; dalje: SSP).
NN 89/2009 • Svoju odluku Vijeće temelji na sljedećim činjenicama: kredit sa subvencioniranom kamatnom stopom odobrava HBOR koji je u vlasništvu Republike Hrvatske te se na taj način radi o umanjenom prihodu države; isti donosi ekonomsku prednost poduzetnicima koju oni ne bi ostvarili kroz svoje redovno i normalno poslovanje; riječ je o selektivnoj mjeri jer će se subvencionirani krediti pod povoljnijim uvjetima od tržišnih biti odobreni samo određenim poduzetnicima; prilikom odobravanja istih postoji mogućnost narušavanja tržišnog natjecanja davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore osobito u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske iz SSP-a.
NN 89/2009 • Člankom 4. stavkom 1. ZDP-a propisana je opća zabrana davanja državnih potpora koje narušavaju ili bi mogle narušiti tržišno natjecanje davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore bez obzira na oblik državne potpore u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske iz SSP-a, dok su člankom 4. stavkom 2. i 3. ZDP-a propisana izuzeća od opće zabrane.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 38/05, Broj 107/07,
Broj 44/01, Broj 79/00,
Broj 35/07, Broj 41/95
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE