PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 1/2009 • (3) Iznimno, za obavljanje zadataka u vezi s izravnim nadzorom poslovanja kreditne institucije guverner Hrvatske narodne banke može ovlastiti ovlaštenog revizora, revizorsko društvo ili druge stručno osposobljene osobe.
NN 1/2009 • (1) Prije početka izravnog nadzora Hrvatska narodna banka dostavlja kreditnoj instituciji obavijest o nadzoru nad njezinim poslovanjem.
NN 1/2009 • (2) Obavijest o izravnom nadzoru, osim predmeta nadzora, sadrži podatke o planiranom početku i trajanju izravnog nadzora, ime voditelja i broj ovlaštenih osoba koji će obaviti nadzor, popis dokumentacije i informacija koje je minimalno potrebno osigurati za pripremu i provođenje izravnog nadzora te druge informacije nužne za obavljanje izravnog nadzora. Ako se u razdoblju pripreme i provođenja izravnog nadzora rabe računalni programi (uključujući računalno potpomognute tehnike supervizije) koji zahtijevaju direktan pristup informacijskom sustavu kreditne institucije, obavijest o planiranom izravnom nadzoru sadržavat će i popis ovlaštenih osoba koje će obaviti pripremu i provođenje, razdoblje u kojem kreditna institucija treba osigurati pristup informacijskom sustavu, resurse koje kreditna institucija minimalno treba osigurati za omogućavanje pristupa informacijskom sustavu te druge informacije potrebne za pripremu i provođenje izravnog nadzora potpomognutog računalnim programima.
NN 1/2009 • (3) Članovi nadzornog odbora i uprave, prokuristi, ostali rukovoditelji i radnici kreditne institucije obvezni su ovlaštenoj osobi, na njezin zahtjev, dati i pismene odgovore na pitanja koja su važna za utvrđivanje ocjene iz članka 3. stavka 1. ove Odluke te ih dokumentacijom potvrditi.
NN 1/2009 • (1) Nadzor bonitetnom analizom je sustav postupaka i procesa koji se osniva na kontinuiranom praćenju poslovanja i uočavanju promjena u poslovanju kreditnih institucija i ostalih osoba koje je Hrvatska narodna banka ovlaštena nadzirati u skladu sa Zakonom o kreditnim institucijama, a obuhvaća sljedeće:
NN 1/2009 • 1) prikupljanje i analizu izvješća, obavijesti i ostalih informacija koje su kreditne institucije i ostale osobe dužne dostavljati Hrvatskoj narodnoj banci prema odredbama Zakona o kreditnim institucijama, propisima donesenim na temelju tog Zakona te drugim zakonima i propisima donesenim na temelju tih zakona i
NN 1/2009 • 2) redovite sastanke s upravom i/ili višim rukovodstvom kreditne institucije te unutarnjim i vanjskim revizorom radi dobivanja informacija potrebnih za utvrđivanje ocjene iz članka 3. stavka 1. ove Odluke.
NN 1/2009 • (2) Izvješća i obavijesti koje se prikupljaju i analiziraju od strane ovlaštenika po zaposlenju jesu propisana (godišnja, polugodišnja, tromjesečna i dr.) izvješća koja kreditna institucija dostavlja Hrvatskoj narodnoj banci, izvješća vanjskih i unutarnjih revizora, korespondencija s kreditnom institucijom, informacije, izvješća i izjave koje na zahtjev ovlaštenika po zaposlenju dostavi kreditna institucija te druge dostupne informacije, izvješća i obavijesti vezani uz kreditnu instituciju.
NN 1/2009 • (3) Na temelju analize informacija i izvješća iz stavka 1. i 2. ovog članka ovlaštenik po zaposlenju obavlja djelomičnu ili cjelokupnu procjenu iz članka 3. stavka 1. ove Odluke, osobito procjenu profila rizičnosti kreditne institucije i adekvatnosti kapitala s obzirom na rizike kojima je kreditna institucija izložena ili može biti izložena, usklađenosti kreditne institucije s propisanim zakonskim ograničenjima te pravodobnosti i točnosti izvješćivanja kreditne institucije.
NN 1/2009 • (4) Ako ovlaštenik po zaposlenju u procesu supervizije utvrdi nezakonitosti, nedostatke ili slabosti u poslovanju kreditne institucije, može predložiti provođenje izravnog nadzora i/ili poduzimanje određenih supervizorskih mjera radi provođenja aktivnosti za poboljšanje sigurnosti i stabilnosti poslovanja te otklanjanje utvrđenih nezakonitosti, slabosti i nedostataka.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 1/2009 • (5) U slučaju utvrđivanja nezakonitosti ili slabosti i nedostataka koje zahtijevaju poduzimanje određenih supervizorskih mjera, ovlaštenik po zaposlenju dužan je sastaviti zapisnik u kojem konstatira utvrđene nezakonitosti, slabosti i/ili nedostatke. Zapisniku iz ovog članka ne mora prethoditi nacrt zapisnika. Postupak za izdavanje zapisnika i izricanje supervizorskih mjera obavlja se na istovjetan način kao i nakon obavljenoga izravnog nadzora.
NN 1/2009 • (1) Nakon obavljenoga izravnog nadzora ovlaštene osobe sastavljaju nalaz u obliku zapisnika, bez obzira na to jesu li provedenim nadzorom utvrđene nezakonitosti ili nedostaci i slabosti u poslovanju kreditne institucije.
NN 1/2009 • (2) Nakon obavljenog nadzora bonitetnom analizom ovlaštenici po zaposlenju sastavljaju zapisnik samo kad su u postupku supervizije poslovanja kreditne institucije utvrđene:
NN 1/2009 • 1) nezakonitosti u poslovanju kreditne institucije uključujući nepravodobno ili netočno dostavljanje propisanih izvješća ili
NN 1/2009 • 2) postojanje osnove za poduzimanje određene supervizorske mjere propisane Zakonom o kreditnim institucijama.
NN 1/2009 • (3) Zapisnik iz stavka 1. i 2. ovog članka službena je isprava, koju su ovlaštene osobe odnosno ovlaštenici po zaposlenju obvezni sastaviti.
NN 1/2009 • (1) Prije sastavljanja zapisnika o obavljenom izravnom nadzoru ovlaštene osobe obvezne su sastaviti i kreditnoj instituciji uputiti nacrt zapisnika o obavljenom nadzoru u roku od 15 radnih dana od dana službenog završetka nadzora. Dan službenog završetka izravnog nadzora je posljednji dan obavljanja nadzora u prostorijama kreditne institucije. Iznimno, onda kad je nužno obaviti dodatne provjere podataka u vezi s predmetom nadzora i u Hrvatskoj narodnoj banci, izravni se nadzor smatra dovršenim s danom završetka provjere tih podataka. Provjera podataka ne može trajati duže od 15 radnih dana od dana završetka izravnog nadzora u prostorijama kreditne institucije.
NN 1/2009 • (2) Nacrt zapisnika o obavljenom izravnom nadzoru dostavlja se predsjedniku uprave kreditne institucije. O konstatacijama u nacrtu zapisnika kreditna institucija može se očitovati u roku koji odredi Hrvatska narodna banka, a koji ne može biti kraći od 8 ni duži od 15 radnih dana od dana primitka nacrta zapisnika.
NN 1/2009 • (1) Ovlaštene osobe dužne su u roku od 10 radnih dana od dana primitka očitovanja kreditne institucije na nacrt zapisnika, odnosno od isteka roka za očitovanje ako se kreditna institucija nije očitovala o nacrtu, sastaviti zapisnik i dostaviti ga:
NN 1/2009 • (2) Predsjednik uprave kreditne institucije obvezan je, prije isteka roka za sastavljanje primjedaba na konstatacije iznesene u zapisniku, s ostalim članovima uprave kreditne institucije razmotriti konstatacije iznesene u zapisniku. Osim navedenoga, predsjednik uprave kreditne institucije obvezan je, bez odgađanja, primjerak zapisnika dostaviti unutarnjoj reviziji kreditne institucije.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 25/95, Broj 120/02,
Broj 70/01, Broj 142/97,
Broj 106/04, Broj 30/02
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE