PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 43/2007 • 3) u 2001. godini – 56 godina i 6 mjeseci života (muškarac), odnosno 51 godinu i 6 mjeseci života (žena),
NN 43/2007 • 4) u 2002. godini – 57 godina života (muškarac), odnosno 52 godine života (žena),
NN 43/2007 • 5) u 2003. godini – 57 godina i 6 mjeseci života (muškarac), odnosno 52 godine i 6 mjeseci života (žena),
NN 43/2007 • 6) u 2004. godini – 58 godina života (muškarac), odnosno 53 godine života (žena),
NN 43/2007 • 7) u 2005. godini – 58 godina i 6 mjeseci života (muškarac), odnosno 53 godine i 6 mjeseci života (žena),
NN 43/2007 • 8) u 2006. godini – 59 godina života (muškarac), odnosno 54 godine života (žena),
NN 43/2007 • 9) u 2007. godini – 59 godina i 6 mjeseci života (muškarac), odnosno 54 godine i 6 mjeseci života (žena).
NN 43/2007 • Sažeto, ZOMO je propisao prijelazno razdoblje u kojem će se, počevši od 1999., postupno, svake godine za šest mjeseci, podizati dobna granica za stjecanje starosne mirovine (dobna granica podignut će se za muškarce sa 60 u 1998. na 65 godina života u 2008., a za žene s 55 u 1998. na 60 godina života u 2008.), odnosno za stjecanje prijevremene starosne mirovine (dobna granica podignut će se za muškarce s 55 na 60 godina života, a za žene s 50 na 55 godina života).
NN 43/2007 • Prema tome, u Republici Hrvatskoj će od 2008. godine svi osiguranici unutar jedne spolne skupine biti izjednačeni u (novoj) starosnoj dobi za stjecanje prava na starosnu, odnosno prijevremenu starosnu mirovinu, pri čemu će se i dalje zadržati razlika u starosnoj dobi za ostvarenje tog prava ovisno o spolu osiguranika.
NN 43/2007 • Slijedi da u Republici Hrvatskoj još uvijek traje »prethodno« razdoblje nužne korekcije najnižih dobnih granica za stjecanje prava na starosnu, odnosno prijevremenu starosnu mirovinu, naslijeđenih iz pravnog sustava bivše SFRJ (u kojem su one iznosile 60 godina života za muškarce i 55 za žene za starosnu mirovinu, odnosno 55 godina života za muškarce i 50 za žene za prijevremenu starosnu mirovinu), a koje su u Republici Hrvatskoj bile na pravnoj snazi sve do kraja 1998. godine.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 43/2007 • Ustavni sud ocjenjuje da su poduzete zakonske mjere bile nužne u demokratskom društvu, kako bi se hrvatsko zakonodavstvo uskladilo s promijenjenim društvenim prilikama i općim standardima u sustavima mirovinskog osiguranja drugih europskih država u vezi s najnižom dobnom granicom za stjecanje prava na starosnu, odnosno prijevremenu starosnu mirovinu unutar spolnih skupina.
NN 43/2007 • Upravo stoga što sadrže zakonske mjere za korekciju neprihvatljivog stanja koje je trajalo sve do kraja 1998., a koje je bilo naslijeđeno iz pravnog sustava bivše SFRJ, odredbe članaka 178., 179. i 182. ZOMO-a su privremenog karaktera. Protekom razdoblja za koje su donesene (to jest, protekom 2007.), te će zakonske odredbe prestati važiti uslijed svoje opsoletnosti (istrošenosti), ukoliko ih sam zakonodavac izrijekom ne stavi izvan snage.
NN 43/2007 • Sukladno navedenom, polazeći od utvrđenja da su mjere sadržane u osporenim člancima 178., 179. i 182. ZOMO-a bile nužne u demokratskom društvu kako bi se nacionalni sustav mirovinskog osiguranja uskladio s promijenjenim društvenim prilikama u suvremenom hrvatskom društvu, odnosno kako bi se napustila neodrživa zakonska rješenja o najnižim dobnim granicama za stjecanje prava na starosnu, odnosno prijevremenu starosnu mirovinu za muškarce, odnosno za žene, preuzeta iz pravnog sustava bivše SFRJ, a imajući u vidu njihovu privremenost, Ustavni sud ocjenjuje da postoje vrlo jaki ustavnopravno prihvatljivi razlozi koji opravdavaju (privremenu) opstojnost osporenih zakonskih odredaba u pozitivnom pravnom poretku Republike Hrvatske.
NN 43/2007 • Ustavni sud na kraju napominje da se osporeni članci 178., 179. i 182. ZOMO-a zbog svoje pravne naravi (radi se o prijelaznim odredbama) i zbog svoje privremenosti (na snazi su do 31. prosinca 2007.) bitno razlikuju od članaka 30., 31. 66. i 78. stavka 2. ZOMO-a, koje je Ustavni sud u točki I. izreke ove odluke ocijenio nesuglasnim s Ustavom.
NN 43/2007 • Ustav ne poznaje i ne priznaje istospolne zajednice kao zajednice obitelji (za razliku od bračne i izvanbračne zajednice koje su Ustavom priznate zajednice obitelji), pa Zakon o istospolnim zajednicama (»Narodne novine«, broj 116/03.), koji je na snazi u Republici Hrvatskoj, uređuje samo pravo na uzdržavanje jednog od partnera/ice, pravo na stjecanje i uređivanje međusobnih odnosa u vezi imovine i pravo na uzajamno pomaganje.
NN 43/2007 • Stoga Ustavni sud to pitanje nije posebno razmatrao, jer u sustavu mirovinskog osiguranja uređenog ZOMO-om ne postoji situacija na koju predlagatelj ukazuje.
NN 43/2007 • 25. Konačno, predlagatelj predlaže da se »izrazi u zakonu ‘muškarac-žena’ zamjene izrazima ‘osiguranik ili osigurana osoba’. Izrazi ‘udovac-udovica’ zamjene izrazom ‘bračni drug’ a izrazi ‘otac-majka’ zamjene izrazom ‘roditelj’.«
NN 43/2007 • Ne postoji opravdan razlog zbog kojega bi u konkretnom slučaju trebalo odstupiti od navedenog općeg pravnog stajališta, osobito stoga što navedeni izrazi imaju svoj smisao i zakonsku svrhu sve dok u ZOMO-u postoje različita uređenja pojedinih instituta mirovinskog osiguranja zasnovana na razlici u spolu adresata ZOMO-a.
NN 43/2007 • 26. Sukladno navedenom, na temelju članka 43. stavka 1. Ustavnog zakona, riješeno je kao u točki I. izreke rješenja.
NN 43/2007 • 27. Ustavni sud prethodno napominje da u ZID-u ZOMO/2002 postoji pogrešna numeracija pojedinih članaka. U odnosu na odredbe koje su predmet ovog ustavnosudskog postupka, razvidno je da se člankom 40. ZID-a ZOMO/2002 ne mijenja, ne dopunjuje niti se briše bilo koja odredba ZOMO-a, uključujući njegove dotadašnje izmjene i dopune, već se radi o posve novim odredbama kojima se dopunjuje sam ZOMO. Budući da u ZOMO-u već postoji članak 40., to su nove odredbe ZID-a ZOMO/2002 koje su numerirane pod istom oznakom dovele do pojave dva »članka 40.« u ZOMO-u. Ustavni sud ističe da se radi o ustavnopravno neprihvatljivom načinu izrade zakonskih tekstova, odnosno njihovih izmjena i dopuna, koji narušava sigurnost objektivnog pravnog poretka, a dovodi i do problema pri izradi pročišćenih tekstova zakona. O pojavi neustavnosti u izradi pročišćenih tekstova zakona Ustavni sud je izvijestio Hrvatski sabor u Izvješću, broj: U-X-80/2005 od 1. lipnja 2006., objavljenom u »Narodnim novinama«, broj 64/06.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 74/03, Broj 117/01,
Broj 156/08, Broj 35/94,
Broj 75/93, Broj 26/07
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE