PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 58/2008 • 38 Za radno mjesto smatrat će se da je izravno otvoreno kao posljedica projekta ulaganja ako se odnosi na aktivnost koja je povezana s ulaganjem i ako je otvoreno tijekom razdoblja od tri godine nakon dovršenja ulaganja, pri čemu će se radna mjesta otvorena kao posljedica povećane učinkovitosti kapaciteta stvorenih ulaganjem također smatrati povezanima s ulaganjem.
NN 58/2008 • 39 U slučaju kada se radi o potpori za koju je potrebna pojedinačna prijava i odobrenje Komisije, potvrda o stjecanju prava na potporu mora biti uvjetovana odlukom Komisije koja istom odobrava potporu.
NN 58/2008 • 40 »Početak rada« znači ili početak građevinskih radova ili prvu preuzetu obvezu u smislu narudžbe opreme, pri čemu su isključene pripremne studije izvedivosti.
NN 58/2008 • 41 Jedinu iznimku od ovih pravila predstavljaju odobreni programi potpora koji se odnose na oporezivanje temeljem kojih se porezna izuzeća ili olakšice dodjeljuju automatski za troškove koji ispunjavaju uvjete za potporu bez primjene diskrecijskog prava nadležnih tijela.
NN 58/2008 • 42 Ovo primjerice nije slučaj kod subvencioniranih kredita, zajmova za povećanje temeljnog kapitala ili sudjelovanja u kapitalu od strane države koji ne udovoljavaju načelu ulaganja po uvjetima tržišnog gospodarstva, državnih jamstava koja sadrže elemente potpore, kao i kod državnih potpora koje se dodjeljuju u okviru primjene pravila za potpore male vrijednosti (de minimis).
NN 58/2008 • 43 Ovim se pravilom neće zabraniti zamjena postrojenja ili opreme koja je zastarjela tijekom ovih pet godina zbog brzih tehnoloških promjena, no pod uvjetom da se gospodarska aktivnost očuva u predmetnoj regiji tijekom navedenog minimalnog razdoblja.
NN 58/2008 • 44 Komisije ukida svoju dosadašnju praksu sukladno kojoj je pretvarala regionalne potpore prijavljene od strane država članica u neto ekvivalent potpore uzimajući u obzir presudu Prvostupanjskog suda od 15. lipnja 2000. u predmetu T-298/97, Alzetta. U tom je predmetu Prvostupanjski sud donio sljedeću presudu: »Komisija nema ovlasti sukladno sustavu nadzora državnih potpora kako je uređen Ugovorom, pri donošenju odluke o usklađenosti državnih potpora s Ugovorom uzimati u obzir poreze koji se odnose na iznose dodijeljenih financijskih sredstava. Ti porezi ne nameću se posebno na samu potporu nego kasnije u sustavu oporezivanja i primjenjuju se na isti način i na predmetnu potporu i na sve ostvarene prihode. Stoga porezi ne mogu biti mjerodavni pri ocjeni specifičnog učinka potpore na trgovinu i tržišno natjecanje, i posebice, pri procjeni prednosti koje korisnici potpore ostvaruju putem takve potpore u odnosu na konkurentne poduzetnike koji nisu primili takvu potporu i čiji prihod isto tako podliježe oporezivanju.« Nadalje, Komisija smatra da će korištenje bruto ekvivalenata potpore (BEP) koji se također koriste za izračun intenziteta drugih vrsta državnih potpora, pridonijeti pojednostavljenju i transparentnosti sustava nadzora državnih potpora, a uzima u obzir i povećani udio potpora koje se dodjeljuju u obliku poreznih izuzeća u ukupnim državnim potporama.
NN 58/2008 • 4.1.2. Gornje granice potpore (najviši intenziteti potpore) za potpore velikim poduzetnicima
NN 58/2008 • 42. Intenzitet potpore mora se prilagoditi na način da u obzir uzima značajke i intenzitet regionalnih problema na koji se odnosi. To znači da od samog početka mora postojati razlika između intenziteta potpore koji su dopušteni u područjima koja ispunjavaju uvjete za izuzeće iz članka 87. stavka 3. točke (c) od onih na područjima koja ispunjavaju uvjete za izuzeće iz članka 87. stavka 3. točke (a).
NN 58/2008 • 43. Komisija isto tako mora uzeti u obzir činjenicu da su se nakon skorašnjeg proširenja Unije razlike u odnosu na relativno bogatstvo regija koje ispunjavaju uvjete za izuzeće temeljem članka 87. stavka 3. točke (a) značajno produbile. To u stvari znači da postoji značajan broj regija i čak čitavih država članica koje sada imaju BDP po stanovniku koji je niži od 45% prosjeka EU-25, što nije bio slučaj 1998. godine. Postojanje tih većih razlika u raspodjeli bogatstva unutar Zajednice zahtijevalo je od Komisije da uvede složeniju raščlambu predmetnih regija.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 58/2008 • 44. Komisija stoga smatra da u regijama koje su obuhvaćene izuzećem iz članka 87. stavka 3. točke (a) intenzitet regionalne potpore ne smije premašiti:
NN 58/2008 • – 30% BEP-a u regijama s manje od 75% prosječnog BDP-a po stanovniku u EU-25, u najudaljenijim regijama s višim BDP-om po stanovniku i do 1. siječnja 2011. u regijama statističkog učinka;
NN 58/2008 • – 40% BEP-a u regijama s BDP-om po stanovniku koji je niži od 60% prosječnog BDP-a po stanovniku u EU-25;
NN 58/2008 • – 50% BEP-a u regijama s BDP-om po stanovniku koji je niži od 45% prosječnog BDP-a po stanovniku u EU-25.
NN 58/2008 • 45. Uzimajući u obzir njihove specifične slabosti, najudaljenija područja ostvarivat će pravo na dodatno povećanje od 20% BEP-a, ako je njihov BDP po stanovniku ispod 75% prosjeka u EU-25, dok će u ostalim slučajevima imati pravo na povećanje od 10% BEP-a.
NN 58/2008 • 46. Regije statističkog učinka koje su obuhvaćene izuzećem iz članka 87. stavka 3. točke (c) od 1. siječnja 2011. ostvarivat će pravo na intenzitet potpore od 20%.
NN 58/2008 • 47. U ostalim područjima koja su obuhvaćena izuzećem iz članka 87. stavka 3. točke (c) gornja granica regionalnih potpora ne smije premašiti 15% bruto ekvivalenta potpore (BEP). Ta se gornja granica BEP-a smanjuje na 10% u slučaju regija koje istovremeno imaju više od 100% prosječnog BDP-a po stanovniku u EU-25 i nižu stopu nezaposlenosti od prosjeka EU-25, mjereno na prostornim jedinicama III. razine NUTS-a (odnoseći se na prosječne vrijednosti u posljednje tri godine na temelju podataka Eurostata) 45.
NN 58/2008 • 48. Međutim, regije s niskom gustoćom naseljenosti i regije (koje odgovaraju prostornim jedinicama III. razine NUTS-a ili niže) koje graniče s regijom koja ostvaruje pravo na potporu temeljem članka 87. stavka 3. točke (a), i koje su države članice izabrale da budu obuhvaćene pravom na potporu temeljem članka 87. stavka 3. točke (c), kao i regije koje se smatraju prostornim jedinicama III. razine NUTS-a ili dijelovi tih regija koji dijele kopnenu granicu sa zemljom koja nije država članica Europskog gospodarskog prostora ili EFTA-e, uvijek ostvaruju pravo na intenzitet potpore od 15% BEP-a.
NN 58/2008 • 45 U iznimnim slučajevima, viši intenzitet potpore može se dopustiti u slučaju područja koja predstavljaju prostorne jedinice III. razine NUTS-a ili niže razine, koje graniče s područjem koje je obuhvaćeno izuzećem iz članka 87. stavka 3. točke (a), ako je to potrebno da bi se osiguralo da razlika između ta dva područja ne premašuje 20 postotnih poena.
NN 58/2008 • 49. U slučaju potpora koje se dodjeljuju malim i srednjim poduzetnicima 46, gornje granice navedene u odjeljku 4.1.2. mogu se uvećati za 20 % BEP-a za potpore koje se dodjeljuju malim poduzetnicima i za 10 % BEP-a za potpore koje se dodjeljuju srednjim poduzetnicima 47.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 133/07, Broj 17/98,
Broj 128/06, Broj 71/07,
Broj 127/07, Broj 33/98
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE