PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 39/2008 • 4. Mjere potrebne za otklanjanje narušavanja tržišnog natjecanja u kratkoročnom izvozno-kreditnom osiguranju vezanom za utržive rizike
NN 39/2008 • 4.1. Državna potpora u oblicima popisanim u stavku 3.1. koju koriste izvozno-kreditni osiguravatelji s javnom podrškom za utržive rizike definirane u stavku 2.5., može narušiti tržišno natjecanje te time dakle može biti nepodobna za izuzimanje prema pravilima o državnim potporama Ugovora.
NN 39/2008 • 4.2. Temeljem navedenog se od država članica prema stavku 1. članka 92. Ugovora traže izmjene, ako je potrebno, njihovih sustava izvozno-kreditnog osiguranja za utržive rizike na način da se unutar godine dana od objave ovog Priopćenja završi davanje državnih potpora javnim izvozno-kreditnim osiguravateljima ili izvozno-kreditnim osiguravateljima s javnom podrškom u sljedećim oblicima:
NN 39/2008 • (b) izuzeci od obveze ustrojavanja adekvatnih rezervi i ostalih obveza popisanih u drugoj alineji stavka 3.1.;
NN 39/2008 • (c) olakšice ili oslobođenja od poreza ili ostalih redovno plativih nameta;
NN 39/2008 • (d) dodjela potpora ili unos kapitala ili ostali oblici financiranja u okolnostima u kojima privatni ulagač koji djeluje pod redovnim tržišnim uvjetima ne bi ulagao u trgovačko društvo ili pod uvjetima koje privatni ulagač ne bi prihvatio;
NN 39/2008 • (e) pružanje usluga u naravi od države, primjerice pristup i korištenje državne infrastrukture, opreme ili privilegiranih podataka (primjerice, podataka o dužnicima prikupljenim od veleposlanstava) pod uvjetima koji ne odražavaju troškove istih; i
NN 39/2008 • (f) reosiguranje od države, izravno ili neizravno putem javnih izvozno-kreditnih osiguravatelja ili izvozno-kreditnih osiguravatelja s javnom podrškom pod uvjetima pogodnijim od onih dostupnih na tržištu privatnih reosiguravatelja, koje dovodi ili do spuštanja cijene reosiguranja ili do umjetnog stvaranja kapaciteta koji ne bi bio prisutan na privatnom tržištu.
NN 39/2008 • Međutim, do dobivanja rezultata pregleda iz stavka 4.3., postojeći prateći državni sporazumi reosiguranja ostaju dozvoljeni u prijelaznom razdoblju, uz sljedeće uvjete:
NN 39/2008 • – državno reosiguranje ima manjinski udio u ukupnom paketu reosiguranja osiguravatelja,
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 39/2008 • – ako ugovori o reosiguranju osiguravatelja uključuju utržive i neutržive rizike, te je svako državno reosiguranje neizbježno vezano za utrživi rizik, razina državnog reosiguranja za utržive rizike ne smije prijeći onu razinu koja bi bila dostupna na tržištu privatnog reosiguranja da je reosiguranje traženo za samo ove rizike,
NN 39/2008 • – državno reosiguranje ne djeluje na način da omogućava osiguravatelju osiguravanje poslovanja pojedinih kupaca preko razina postavljenih od postojećih privatnih reosiguravatelja na tržištu,
NN 39/2008 • – premija za državno reosiguranje dokazivo odražava rizik, izračunata je pomoću tržišnih tehnika te, ako je prisutna tržišna premijska stopa, jednaka je najmanje ovoj stopi,
NN 39/2008 • – državno reosiguranje za utržive rizike otvoreno je svim kreditnim osiguravateljima koji su u mogućnosti zadovoljiti zajedničke uvjete podobnosti.
NN 39/2008 • 4.3. Za potrebe udovoljavanja stavku 4.2., javni izvozno-kreditni osiguravatelji ili izvozno-kreditni osiguravatelji s javnom podrškom, u najmanju su ruku dužni imati odvojeno upravljanje i odvojeno računovodstvo za njihovo osiguranje utrživih rizika i neutrživih rizika za račun ili uz jamstvo države, time dokazujući da ne koriste državne potpore u njihovu osiguranju utrživih rizika. Financijska izvješća za poslovanje osigurano za račun samog osiguravatelja moraju biti usklađena s Direktivom Vijeća 91/674/EZ20.
NN 39/2008 • Nadalje, svaka država članica koja pruža pokrivanje reosiguranjem izvozno-kreditnom osiguravatelju putem sudjelovanja ili uključivanjem u privatne sektorske ugovore reosiguranja koji pokrivaju i utržive i neutržive rizike mora dokazati kako ovi sporazumi ne uključuju državne potpore prema točki (f) stavka 4.2.
NN 39/2008 • Za ovu svrhu Komisija će u stalnoj uskoj suradnji s državama članicama od objave ovog Priopćenja nadzirati ovakve sporazume temeljem šestomjesečnih izvješća dostavljenih od predmetnih država članica te će do kraja 1998. provesti potpuni pregled ovih sporazuma. Pregled će uzeti u obzir sve znanje i iskustvo stečeno u međuvremenu o poslovanju tržišta kratkoročnog izvozno-kreditnog osiguranja i intervenciju država članica u isto, temeljem izvješća o provedbi iz stavka 4.5. prvih godišnjih pregleda poduzetih sukladno stavku 4.6. i svih prijava korištenja izuzeća iz stavka 4.4. Ako pregled utvrdi da sporazumi u državi članici uključuju državne potpore, država članica će ih morati okončati najkasnije do kraja 1999.
NN 39/2008 • 4.4. Od načela da izvozno-kreditno osiguranje za utržive rizike mogu davati javni izvozno-kreditni osiguravatelji ili izvozno-kreditni osiguravatelji s javnom podrškom samo uz uvjet povlačenja financijskih prednosti popisanih u stavku 4.2., može se odstupiti u niže propisanim situacijama.
NN 39/2008 • U određenim zemljama pokrivanje utrživih izvozno-kreditnih rizika može biti privremeno nedostupno od privatnih ili javnih izvozno-kreditnih osiguravatelja ili izvozno-kreditnih osiguravatelja s javnom podrškom koji posluju za svoj račun, temeljem nedostatka osiguravajućeg ili reosiguravajućeg kapaciteta. Dakle, ovi se rizici privremeno smatraju neutrživima.
NN 39/2008 • U ovakvim okolnostima, ove privremeno neutržive rizike mogu pokrivati javni izvozno-kreditni osiguravatelji ili izvozno-kreditni osiguravatelji s javnom podrškom kao ne-utržive rizike osigurane za račun ili uz jamstvo države. Osiguravatelj bi morao, koliko je to moguće, uskladiti svoje premijske stope za ove rizike sa stopama koje drugdje naplaćuju privatni izvozno-kreditni osiguravatelji za predmetnu vrstu rizika.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 173/03, Broj 9/05,
Broj 46/02, Broj 21/07,
Broj 69/08, Broj 4/05
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE