PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 54/2009 • 5. novčane kazne i oduzeta imovinska korist za prekršaje koje sama propiše u skladu sa zakonom,
NN 54/2009 • 7. sredstva pomoći i dotacija Republike Hrvatske predviđena u državnom proračunu,
NN 54/2009 • 5. Osporenu Odluku donijelo je Općinsko vijeće Općine Fužine na temelju članka 20. Zakona o komunalnom gospodarstvu i članka 22. Statuta Općine Fužine (»Narodne novine« broj 13/94.).
NN 54/2009 • U članku 1. Odluke propisano je, između ostaloga, da se tom Odlukom utvrđuju uvjeti, način i mjerila za plaćanje komunalne naknade na području Općine Fužine, i to za naselja u Općini Fužine u kojima se plaća komunalna naknada, područja zona u Općini Fužine, koeficijent zona (Kz) za pojedine zone i koeficijenti namjene (Kn) za poslovni prostor, ali i za građevinsko zemljište koje služi u svrhu obavljanja poslova i djelatnosti.
NN 54/2009 • 5.1. Analizirajući normativni sadržaj članka 22. Zakona o komunalnom gospodarstvu, Ustavni sud napominje da se komunalna naknada plaća radi financiranja obavljanja usluga (komunalnih djelatnosti) koje su od životnog značenja za stanovništvo određenog područja, odnosno za njihov život i rad.
NN 54/2009 • Plaćanje komunalne naknade (bilo stvarno ili potencijalno u slučaju neizgrađenog građevinskog zemljišta), vezano je uz nekretnine u kojima (ili na kojima) se odvija život i rad stanovništva određenog naseljenog područja. Obavljanje komunalnih djelatnosti koje se financiraju iz komunalne naknade izravno utječe na vrijednost nekretnine koja služi pružanju komunalnih usluga, a samim time i na kvalitetu života, odnosno rada koji se odvija na toj nekretnini.
NN 54/2009 • Nekretnina koja služi obavljanju komunalne djelatnosti, odnosno koja služi za pružanje komunalnih usluga, ne bi se mogla niti koristiti bez plaćanja komunalne naknade (uopće ili na određenoj razini kvalitete korištenja) za svrhu za koju je i izgrađena.
NN 54/2009 • 5.2. Odredbama članaka 8. i 9. Zakona o vodama (»Narodne novine« broj 107/95. i 150/05.), između ostalog, propisano je da su akumulacijska jezera vodne građevine koje čine tehničku, odnosno tehnološku cjelinu i mogu poslužiti za uređenje vodotoka i zaštitu od djelovanja voda. U tehničko-tehnološkom i gospodarskom smislu, te po prirodi stvari akumulacijska jezera nisu dio građevinskog zemljišta u smislu odredbe članka 22. stavka 4. Zakona o komunalnom gospodarstvu, a djelatnost vezana za iskorištavanje akumulacijskog jezera ne može podlijegati obvezi plaćanja komunalne naknade.
NN 54/2009 • Akumulacijsko jezero po svojoj je prirodi prirodno dobro, a njegov nastanak nije rezultat isključive ljudske aktivnosti već je potpomognut prirodnim procesom.
NN 54/2009 • Nakon nastanka, akumulacijsko jezero ne mora se koristiti isključivo za jedinu svrhu već ga može koristiti više korisnika na različite načine, ovisno o djelatnostima kojima se bave (proizvodnja električne energije, vodoopskrba, turizam, sport, navodnjavanje poljoprivrednih površina i dr.).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 54/2009 • 5.3. Člankom 68. stavkom 3. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi određene su vrste prihoda jedinica lokalne samouprave, odnosno područne (regionalne) samouprave. Točkom 8. navedene zakonske odredbe propisano je da, pored taksativno nabrojanih izvora prihoda, te jedinice mogu ostvarivati i druge prihode utvrđene zakonom.
NN 54/2009 • Jedinice lokalne i područne samouprave, dakle, u prikupljanju prihoda ograničene su zakonom pa se propisivanje plaćanja komunalne naknade za akumulacijska jezera, kako je to učinjeno osporenim dijelom članka 7. Odluke, ukazuje protivno i navedenom članku 68. stavku 2. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi.
NN 54/2009 • Slijedom istaknutog, osporeni dio članka 7. Odluke Ustavni sud utvrđuje nesuglasnim ustavnim i zakonskim odredbama koje su u točkama 2. i 2.1. obrazloženja ove odluke navedene kao mjerodavne u konkretnom slučaju.
NN 54/2009 • 6. Zbog toga je, na temelju članka 128. alineje 2. Ustava i članka 55. stavka 1. Ustavnog zakona, donesena odluka kao pod točkom I. izreke.
NN 54/2009 • Odluka o objavi iz točke II. izreke temelji se na članku 29. Ustavnog zakona.
NN 54/2009 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Prvom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Aldo Radolović, predsjednik Vijeća, te suci Marko Babić, Mario Jelušić, Davor Krapac, Duška Šarin i Nevenka Šernhorst, članovi Vijeća, odlučujući o ustavnoj tužbi koju su podnijeli V. Š., A. Š., L. Š., V. B. i S. G., svi s R., zastupani po I. D., odvjetniku s R., na sjednici održanoj 22. travnja 2009. godine, jednoglasno je donio
NN 54/2009 • II. Upravni sud Republike Hrvatske dužan je donijeti odluku u predmetu koji se vodi pred tim sudom pod brojem: Us-4673/06, u najkraćem mogućem roku, ali ne duljem od šest (6) mjeseci, računajući od prvog idućeg dana nakon dana objave ove odluke u »Narodnim novinama«.
NN 54/2009 • III. Na temelju članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst) zbog povrede ustavnog prava iz članka 29. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 41/01. – pročišćeni tekst) podnositeljima ustavne tužbe određuje se primjerena naknada i to:
NN 54/2009 • IV. Naknada iz točke III. izreke ove odluke bit će isplaćena iz državnog proračuna u roku od tri (3) mjeseca od dana podnošenja zahtjeva podnositelja Ministarstvu financija Republike Hrvatske za njezinu isplatu.
NN 54/2009 • 1. Na temelju članka 63. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst; u daljnjem tekstu: Ustavni zakon) podnositelji su 21. ožujka 2005. podnijeli ustavnu tužbu smatrajući da im je u postupku pred Upravnim sudom Republike Hrvatske broj: Us-10374/04, povrijeđeno ustavno pravo na suđenje u razumnom roku zajamčeno člankom 29. stavkom 1. Ustava.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 48/08, Broj 11/03,
Broj 71/06, Broj 145/08,
Broj 51/01, Broj 58/03
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE