PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 46/2008 • 6. Komisiju ne brine obujam potpora, budući su namijenjene podržavanju kulture, sukladne Ugovoru. Međutim, Komisija je ponovila zabrinutost zbog određenih teritorijalnih zahtjeva, tj. klauzula o »teritorijalizaciji« određenih programa potpora. Takve klauzule o teritorijalizaciji proizvođačima nameću obvezu trošenja određenog iznosa filmskog proračuna u određenoj državi članici kao uvjet za mogućnost dobivanja punog iznosa potpore. Klauzule o teritorijalizaciji mogle bi predstavljati prepreku slobodnom kretanju radnika, roba i usluga u EZ-u. One bi, stoga, mogle razdijeliti unutarnje tržište i otežati njegov razvoj. Međutim, Komisija smatra da se takve klauzule mogu opravdati u određenim okolnostima i u okviru ograničenja utvrđenih u Priopćenju s ciljem osiguranja kontinuirane nazočnosti ljudskih resursa i tehničkih mogućnosti potrebnih za kulturno stvaralaštvo. Naravno, ovo Priopćenje ne dovodi u pitanje obveze Komisije iz Ugovora koje se odnose na rješavanje pritužbi vezanih uz moguća kršenja drugih pravila iz Ugovora koji nisu odredbe o državnim potporama.
NN 46/2008 • 7. Komisija je, stoga, pažljivo razmotrila argumente koje su izložila nacionalna tijela i stručnjaci kinematografskog sektora. Slaže se da je sektor kinematografske proizvodnje pod pritiskom. Stoga, voljna je razmotriti, najkasnije prilikom sljedećeg pregleda Priopćenja, odobravanje viših iznosa potpora pod uvjetom da su programi potpora sukladni s uvjetima opće zakonitosti iz Ugovora, i posebno, da su prepreke slobodnom kretanju radnika, roba i usluga u EZ-u u ovom sektoru smanjene.
NN 46/2008 • 8. Prije sljedećeg pregleda Priopćenja, Komisija namjerava, uz daljnju analizu izloženih argumenata iz ovog sektora, provesti opsežno istraživanje učinaka postojećih sustava državne potpore. Istraživanje bi trebalo posebno proučiti gospodarske i kulturne učinke zahtjeva o teritorijalizaciji koje uvode države članice, posebno uzevši u obzir njihov učinak na koprodukcije.
NN 46/2008 • 9. U smislu već navedenog, Komisija namjerava do 30. lipnja 2007. godine produžiti valjanost posebnih kriterija usklađenosti za potpore kinematografskoj proizvodnji i proizvodnji TV programskih sadržaja kako je utvrđeno u Priopćenju.
NN 46/2008 • 1. U Priopćenju o kinematografiji razmotrena je zakonom uređena pohrana audiovizualnih djela na nacionalnoj ili regionalnoj razini kao jedan od mogućih načina očuvanja i zaštite europske audiovizualne baštine te je započeta analiza situacije glede pohrane kinematografskih djela u državama članicama, državama pristupnicama i državama EFTA-e. Sve države članice već su osigurale primjenu sustava prikupljanja i očuvanja kinematografskih djela koja čine dio njihove audiovizualne baštine. Četiri petine takvih sustava temelje se na zakonskoj ili ugovornoj obvezi pohrane svih filmova, ili u najmanju ruku onih filmova koju su dobili javnu potporu.
NN 46/2008 • 2. Kinematografija je vrsta umjetnosti na krhkom mediju, koja stoga zahtijeva pozitivno djelovanje javnih tijela s ciljem osiguranja njenog očuvanja. Kinematografska djela bitan su dio naše kulturne baštine te stoga zaslužuju punu zaštitu. Uz svoju kulturnu vrijednost, kinematografska djela su i izvor povijesnih informacija o europskom društvu. Ona opširno svjedoče o povijesnom bogatstvu europskih kulturnih identiteta i raznolikosti njenih naroda. Kinematografske slike ključni su element za učenje o prošlosti te za građansko razmatranje naše civilizacije. S ciljem osiguranja predaje europske filmske baštine budućim generacijama, ona se mora sustavno prikupljati, katalogizirati, čuvati i obnavljati. Nadalje, europska kinematografska baština trebala bi biti dostupna u obrazovne, akademske, istraživačke i kulturne svrhe, ne dovodeći u pitanje autorska i srodna prava.
NN 46/2008 • 3. Poduzeta su brojna djelovanja na razini EU kao i na međunarodnoj razini s ciljem zaštite kinematografske baštine. Na razini EU, treba spomenuti sljedeće:
NN 46/2008 • * Rezoluciju Vijeća od 26. lipnja 2000. godine o očuvanju i unapređivanju europske kinematografske baštine koja zahtijeva suradnju država članica u obnovi i očuvanju kinematografske baštine uključujući i uporabu digitalnih tehnologija, razmjenu dobre prakse u ovom sektoru, poticanje postupnog stvaranja mreže podataka europskih arhiva te razmatranje moguće uporabe ovih kolekcija u obrazovne svrhe.
NN 46/2008 • * Izvješće Europskog parlamenta o Priopćenju komisije o kinematografiji od 7. lipnja 2002. godine 37 u kojem Europski parlament ističe važnost očuvanja kinematografske baštine.
NN 46/2008 • * Rezoluciju Vijeća od 24. studenoga 2003. godine o pohrani kinematografskih djela u Europskoj uniji 38 kojom se poziva države članice da osiguraju učinkovit sustav pohrane i očuvanja kinematografskih djela koja čine dio njihove audiovizualne baštine u svojim nacionalnim arhivima, filmskim institutima i sličnim institucijama, ako takvi sustavi već ne postoje.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 46/2008 • 4. Na međunarodnoj razini, Europska konvencija za zaštitu audiovizualne baštine 39 otvorena je za potpisivanje 8. studenoga 2001. godine. Njome se utvrđuje da svaka stranka mora uvesti obvezu pohrane materijala pokretnih slika koji čine dio njezine audiovizualne baštine, a proizveden je samostalno ili u koprodukciji na teritoriju zainteresirane stranke.
NN 46/2008 • 5. Prijenos vlasništva kinematografskih djela arhivskim tijelima ne podrazumijeva prijenos autorskih i srodnih prava. Međutim, Direktiva 2001/29/EZ Europskoga parlamenta i Vijeća od 22. svibnja 2001. o usklađivanju određenih aspekata autorskih i srodnih prava u informacijskom društvu 40 utvrđuje da države članice mogu predvidjeti izuzetak ili ograničenje s obzirom na posebne radnje reprodukcije koje izvode javnosti dostupne knjižnice ili arhivi, a nisu namijenjene stjecanju izravne ili neizravne gospodarske ili komercijalne koristi.
NN 46/2008 • 6. Na kraju, kinematografska industrija u Europi ima veliku mogućnost stvaranja radnih mjesta i doprinosa gospodarskom rastu. To se ne odnosi samo na proizvodnju i prikazivanje filmova, već i na prikupljanje, katalogizaciju, očuvanje i obnovu kinematografskih djela. Potrebno je poboljšati uvjete za konkurentnost tih industrijskih djelatnosti vezanih uz filmsku baštinu, posebno što se tiče boljeg iskorištavanja tehnoloških razvoja, kao što je digitalizacija.
NN 46/2008 • 7. Uzevši u obzir sve navedeno, Komisija predlaže usvajanje Preporuke Europskoga parlamenta i Vijeća o kinematografskoj baštini i konkurentnosti povezanih industrijskih djelatnosti. Savjetovanje s državama članicama, državama pristupnicama i stručnjacima o nacrtu prijedloga, u okviru Grupe kinematografskih stručnjaka, održano je u Bruxellesu 9. i 19. siječnja 2004. godine.
NN 46/2008 • 38 Priopćenje za tisak Vijeća 1457/03, SL C 295/5, 5.12.2003.
NN 46/2008 • U Priopćenju Komisije o određenim pravnim aspektima kinematografskih i drugih audiovizualnih djela 41 razmotrena je zakonom uređena pohrana audiovizualnih djela kao jedan od mogućih načina očuvanja i zaštite europske audiovizualne baštine. Komisija je primijetila da se unatoč širokoj podršci ciljevima očuvanja i zaštite europske audiovizualne baštine, gledišta o pravnom statusu pohrane audiovizualnih djela razlikuju.
NN 46/2008 • Kao što je objavljeno u Priopćenju, Komisija je provela analizu trenutne situacije u državama članicama. Poslan je upitnik državama članicama, državama pristupnicama i državama EFTA-e 26. ožujka 2002. godine.
NN 46/2008 • Analiza odgovora pokazuje da je deset država članica uvelo zakonsku obvezu pohrane kinematografskih djela u nacionalnim knjižnicama ili filmskim institutima za proizvođače. Za tri ostale države članice, obveza pohrane, uređena zakonom ili ugovornim odnosom, odnosi se isključivo na filmove koji su financirani iz javnih fondova. U dvije države članice, pohrana je na dobrovoljnoj osnovi. Ukupno, četiri petine država članica ima sustav obvezne pohrane svih djela ili djela financiranih iz javnih fondova.
NN 46/2008 • Temeljem Priopćenja o kinematografiji Komisija je osnovala dvije grupe kinematografskih stručnjaka: jednu čine predstavnici država članica, a drugu stručnjaci. Grupa kinematografskih stručnjaka država članica raspravljala je o zaštiti kinematografske baštine na sastancima održanim 20. rujna 2002. i 9. siječnja 2004. godine. Stručna grupa kinematografskih stručnjaka također je raspravljala o tom pitanju na sastancima 5. studenoga 2002. i 19. siječnja 2004. godine.
NN 46/2008 • Savjetovanja potvrđuju da postoji opća suglasnost o važnosti kinematografskih djela u europskoj kulturnoj baštini. Prema odgovorima iz upitnika ni privatna inicijativa niti dobrovoljni sustavi ne mogu jamčiti sustavnu pohranu i očuvanje svih kinematografskih djela. Taj se cilj može postići isključivo putem programa sustavne pohrane. Nadalje, većina sudionika slaže se da bi trebalo međusobno povezati nacionalne sustave i razmijeniti najbolje prakse.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 24/03, Broj 4/07,
Broj 93/07, Broj 40/92,
Broj 42/08, Broj 96/09
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE