PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 146/2009 • 7. Člankom 13. stavkom 1. Zakona o otocima zakonodavac je zabranio unos i uzgoj tzv. alohtone divljači na hrvatskim otocima, dok je stavkom 2. istog članka propisao koje se vrste (sitne) divljači smatraju autohtonim vrstama, čije je obitavanje na otocima dozvoljeno.
NN 146/2009 • Osporenim stavkom 3. članka 13. Zakona o otocima dopušten je uzgoj samo triju vrsta krupne alohtone divljači, time da je taj uzgoj ograničen propisanim prostornim uvjetima uzgoja, to jest ograničenjem kretanja divljači u uzgoju, ovisno o stupnju štetnosti pojedine vrste za okoliš (obična srna u otvorenim otočnim lovištima, jelen lopatar i jelen aksis u ograđenim lovištima i uzgajalištima).
NN 146/2009 • Osporenim stavkom 4. članka 13. Zakona o otocima propisano je daljnje ograničenje, koje se odnosi i na unos i uzgoj krupne alohtone divljači iz stavka 3. članka 13., ali i sitnih autohtonih vrsta iz stavka 2. članka 13. Zakona o otocima. Ograničenje obvezuje fizičke i pravne osobe koje se namjeravaju baviti takvom djelatnošću da pribave dozvolu za unos i uzgoj navedenih vrsta divljači od ministarstva nadležnog za poljoprivredu i šumarstvo, koje je pri izdavanju dozvola dužno zatražiti prethodnu suglasnost središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove zaštite prirode.
NN 146/2009 • Navedeno ministarstvo, pored spomenute, ima i obvezu propisanu osporenim stavkom 5. članka 13. Zakona o otocima – da pri odobravanju planova gospodarenja otočnim lovištima i uzgajalištima, odnosno drugim površinama, osigura provedbu mjera uklanjanja i smanjenja broja divljači čije je unošenje i uzgoj zabranjen, kao i divljači koja čini nerazmjerno velike štete poljoprivrednoj proizvodnji.
NN 146/2009 • 8. Na temelju analize izloženog sadržaja osporenih odredaba Zakona o otocima, Ustavni sud ne nalazi da bi takvo normativno uređenje bilo u suprotnosti s člankom 52. Ustava, kako to smatra predlagatelj.
NN 146/2009 • Naprotiv, osporene zakonske odredbe oblikovane su na način sukladan sadržaju i smislu te ustavne odredbe i u njih su ugrađeni pravni mehanizmi koji bi u njihovom tumačenju i primjeni trebali imati restriktivne učinke odnosno takve učinke koji bi osiguravali zaštitu prirode, ljudskog okoliša, ekološke ravnoteže, zaštitu autohtonosti životinjskih vrsta i ljudskih djelatnosti.
NN 146/2009 • Istodobno, propisivanjem vrste i opsega restriktivnih mjera nisu zanemareni niti zahtjevi načela razmjernosti u zakonodavnom ograničavanju sloboda ili prava, u odnosu na narav potrebe za tim ograničenjem, u smislu članka 50. stavka 2. u vezi s člankom 16. Ustava.
NN 146/2009 • Naime, unos i uzgoj pojedinih vrsta divljači na hrvatskim otocima i s tim povezan razvoj gospodarske grane lovnog turizma, kao neupitan interes i otoka i Republike Hrvatske u cjelini, nije osporenim normativnim uređenjem onemogućen ili nerazmjerno ograničen, već je stavljen pod nadzor nadležnih državnih tijela. Stoga ne postoje objektivni razlozi zbog kojih bi tako propisan oblik državnog nadzora mogao biti neprihvatljiv zainteresiranim fizičkim i pravnim osobama koje se, u okviru zajamčenih poduzetničkih prava i sloboda i na zakonit način, bave ili namjeravaju baviti djelatnošću uzgoja divljači i/ili lovnog turizma.
NN 146/2009 • Stoga se može zaključiti da je uređenjem mehanizma nadzora nad odvijanjem djelatnosti, koja sama po sebi doprinosi razvoju otoka, ali svojim devijacijama istodobno može narušiti otočni ekološki sustav, zakonodavac udovoljio zahtjevima osobite zaštite otoka u smislu članka 52. Ustava.
NN 146/2009 • 9. Iz analize ukupnosti navoda i razloga kojima se osporava ustavnost članka 13. stavaka 3., 4. i 5. Zakona o otocima razvidno je, međutim, da predlagatelj zapravo osporeno normativno rješenje smatra više nedostatnim nego neustavnim, pri čemu osobito upozorava na potpuni izostanak, u Zakonu i u praksi, mjera za sanaciju već nastalog stanja narušene ekološke ravnoteže, do kojeg je došlo nezakonitim i nekontroliranim unosom i uzgojem alohtonih vrsta divljači na otocima.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 146/2009 • Iz tog razloga predlagatelj ističe stajalište o potrebi uvođenja potpune zabrane unosa alohtonih vrsta kao i o potrebi uvođenja mjera potpune eliminacije do sada unesenih alohtonih vrsta.
NN 146/2009 • Proizlazi, dakle, da predlagatelj, osim što predlaže drugačije zakonodavno rješenje, prigovara i načinu primjene važećeg Zakona o otocima u praksi.
NN 146/2009 • Prema članku 128. alineji 1. Ustava, Ustavni sud Republike Hrvatske odlučuje o suglasnosti zakona s Ustavom.
NN 146/2009 • Stoga Ustavni sud nije nadležan ocjenjivati suglasnost zakona s Ustavom sa stajališta je li zakonodavac u zakonu nešto propustio urediti ili nešto nije uredio na drugačiji način – ukoliko postojeće uređenje, samo po sebi, nije u nesuglasnosti s Ustavom.
NN 146/2009 • Ustavni sud u postupku ocjene suglasnosti zakona s Ustavom također nije nadležan ocjenjivati primjenu osporenog zakona ili pojedinih zakonskih odredaba u postupcima pred sudovima te drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti. Primjena zakona može biti predmetom ocjene samo u postupku koji je pred Ustavnim sudom pokrenut ustavnom tužbom u povodu pojedinačnih pravnih akata navedenih tijela.
NN 146/2009 • 10. Polazeći od izloženih razloga, Ustavni sud je ocijenio da osporene odredbe Zakona o otocima nisu ustavnopravno prijeporne i da u konkretnom slučaju ne postoje ustavnopravno relevantni razlozi za pokretanje ustavnosudskog postupka, pa je slijedom toga, na temelju članka 43. stavaka 1. i 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst), donio rješenje kao u izreci.
NN 146/2009 • 11. Objava rješenja temelji se na članku 29. Ustavnog zakona.
NN 147/2009 • Na temelju članka 12. stavka 1. Zakona o javnim cestama (»Narodne novine« br. 180/2004, 82/2006, 138/2006, 152/2008, 146/2008, 38/2009 i 124/2009), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 3. prosinca 2009. godine donijela
NN 147/2009 • GRA?ENJA I ODRŽAVANJA JAVNIH CESTA ZA RAZDOBLJE OD 2009. DO 2012. GODINE
NN 147/2009 • Planiranje izgradnje i održavanja javnih cesta, prema Zakonu o javnim cestama, provodi se:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 58/02, Broj 136/03,
Broj 97/09, Broj 114/08,
Broj 42/02, Broj 140/05
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE