PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 69/2008 • 8. Prema mišljenju Ustavnog suda, bilo bi nezamislivo da članak 29. stavak 1. Ustava ne štiti ono što samo po sebi zapravo omogućuje korištenje svih postupovnih jamstava propisanih Ustavom, a to je pristup sudu. Obilježja koja sudski postupak čine poštenim, javnim i brzim nemaju nikakvu vrijednost ako se stranci, koja ima legitiman interes za sudjelovanjem u postupku, to onemogućuje. Ustavni sud stoga zaključuje da članak 29. stavak 1. Ustava svakome osigurava pravo da svaki njegov/njezin zahtjev koji se odnosi na njegova/njezina prava i obveze bude iznesen pred nadležni sud.
NN 69/2008 • Ustavni sud ne dvoji da se u upravnom sporu koji je pokrenula podnositeljica ustavne tužbe zbog šutnje uprave u povodu zahtjeva ustanove preuzimatelja za izdavanjem rješenja o početku rada »podružnica« radi i o pravu, odnosno obvezi podnositeljice ustavne tužbe u smislu članka 29. stavka 1. Ustava. Budući da rješenje o početku rada »podružnica« ustanove preuzimatelja – bilo ono pozitivno ili negativno – neposredno utječe i na prava, odnosno obveze podnositeljice ustavne tužbe, nedvojbeno je da se u konkretnom slučaju ne radi o za nju sporednim pravima. Štoviše, u konkretnom slučaju veza podnositeljice ustavne tužbe sa samim ishodom upravnog spora može se ocijeniti vrlo jakom.
NN 69/2008 • Konačno, za odlučivanje o eventualnim povredama ustavnih prava odlučna je narav spornog pitanja. Ukoliko se želi poštivati duh Ustava, zakonskim odredbama vezanim uz postupovna prava stranaka uvijek se mora, umjesto formalnog, dati supstancijalno značenje.
NN 69/2008 • Tumačenje članka 26. stavka 2. ZUS-a koje je u osporenom rješenju dao Upravni sud Republike Hrvatske primjer je tehničkog, gotovo mehaničkog tumačenja, koje ne sagledava postupke odlučivanja o pravima i obvezama stranaka kao jedinstvenu cjelinu, ne uzima u obzir okolnosti konkretnog slučaja, ali ni činjenicu da Zakon o upravnim sporovima još uvijek nije usklađen s hrvatskim Ustavom.
NN 69/2008 • Iz potonje činjenice, naime, izvire dopunski zahtjev koji se postavlja pred Upravni sud Republike Hrvatske: on je dužan tumačiti mjerodavne odredbe ZUS-a na način koji će u svakom konkretnom slučaju uvažavati Ustavom zajamčena ustavna prava i zaštićena ustavna dobra. To je iznimno važno, jer propuštanje tumačenja i primjene ZUS-a u skladu sa zajamčenim ustavnim pravima i zaštićenim ustavnim dobrima u konačnici može dovesti do negiranja stvarne i djelotvorne upravnosudske zaštite u Republici Hrvatskoj, odnosno do njezinog svođenja na puki privid.
NN 69/2008 • Štoviše, u konkretnom slučaju ono bi imalo još i daljnju posljedicu: rješenjem kojim se podnositeljica ustavne tužbe utvrđuje »aktivno nelegitimiranom« za podnošenje tužbe zbog šutnje uprave narušava se i načelo jednakosti procesnih sredstava koja su na raspolaganju strankama u postupcima, jer bi jednoj stranci (ustanovi preuzimatelju) bilo dano pravo da u cijelosti disponira postupkom vezanim uz šutnju uprave (pravo da odlučuje hoće li ili neće požuriti upravni postupak, pravo da odlučuje hoće li ili neće nakon eventualno uložene požurnice pokrenuti upravni spor zbog šutnje uprave), sve do prava da zbog određenih razloga zatraži prekid upravnog postupka koji je sama pokrenula, a za čiji je ishod – kao što je prethodno navedeno – podnositeljica ustavne tužbe neposredno osobno zainteresirana. U takvoj pravnoj situaciji, podnositeljici ustavne tužbe ne bi preostalo ništa drugo nego da nemoćno promatra dispozitivne radnje ustanove preuzimatelja, nemajući na raspolaganju nijedno procesno sredstvo kojim bi pokušala zaštititi svoje neposredne osobne interese utemeljene na zakonu.
NN 69/2008 • Svi prethodni navodi trebaju se sagledavati u svjetlu činjenice da podnošenje zahtjeva za izdavanje rješenja o početku rada podružnica ustanove preuzimatelja predstavlja obvezu osnivača (ustanove preuzimatelja) uz koju su vezane negativne pravne posljedice propusti li osnivač zakonski rok za podnošenje tog zahtjeva. Situacija u kojoj ustanova preuzimatelj podnosi zahtjev za početak rada podružnica radi formalnog ispunjenja zakonske obveze, a nakon toga ne koristi zakonom joj priznata sredstva za ubrzanje upravnog postupka ili čak poduzima radnje s ciljem da taj zahtjev nadležno upravno tijelo ne riješi, pri čemu podnositeljica ustavne tužbe u spornom statusu pripojene ustanove nema na raspolaganju nijedno pravno sredstvo zaštite kojima bi nadležno upravno tijelo prisilila na donošenje rješenja koje se i nje izravno tiče, nije ustavnopravno prihvatljiva.
NN 69/2008 • Sukladno tome, i s tog se aspekta čini da je u konkretnom slučaju interes podnositeljice ustavne tužbe u spornom svojstvu pripojene ustanove, da se taj zahtjev riješi, nesporno legitiman.
NN 69/2008 • Zaključno, sve dok u nacionalnom pravnom poretku ne bude postojalo drugo djelotvorno pravno sredstvo za rješavanje pravnih situacija istovjetnih onoj u konkretnom slučaju, Ustavni sud utvrđuje da se podnošenje tužbe Upravnom sudu Republike Hrvatske zbog šutnje uprave mora dopustiti i stranci u spornom statusu pripojene ustanove, iako je neposredni podnositelj zahtjeva za izdavanjem rješenja o početku rada podružnica u smislu članka 47. Zakona o zdravstvenoj zaštiti bila ustanova preuzimatelj.
NN 69/2008 • 9. Budući da je u konkretnom slučaju podnositeljici ustavne tužbe u spornom statusu pripojene ustanove onemogućeno podnošenje tužbe Upravnom sudu Republike Hrvatske zbog šutnje uprave u upravnoj stvari u kojoj se rješava zahtjev ustanove preuzimatelja za izdavanjem rješenja o početku rada podružnica u skladu s člankom 47. Zakona o zdravstvenoj zaštiti, Ustavni sud utvrđuje da je osporenim rješenjem Upravnog suda Republike Hrvatske u konkretnom slučaju povrijeđeno ustavno pravo na pravično suđenje podnositeljice ustavne tužbe, zajamčeno člankom 29. stavkom 1. u vezi s člankom 19. stavkom 2. Ustava, u dijelu koji se odnosi na njezino pravo na pristup sudu i jednakost procesnih sredstava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 69/2008 • 10. Ustavni sud na kraju napominje da ova odluka ne utječe na konačni ishod upravnosudskog postupka koji je podnositeljica ustavne tužbe pokrenula pred Upravnim sudom Republike Hrvatske zbog šutnje uprave, niti se podnositeljica ustavne tužbe oslobađa obveze da – kao i svaki drugi tužitelj u upravnom sporu zbog šutnje uprave – ispuni ostale pretpostavke dopuštenosti takve tužbe propisane člankom 26. ZUS-a vezane uz požurnicu nadležnom upravnom tijelu i rok od sedam dana.
NN 69/2008 • 11. Ostale navodne povrede ustavnih prava koje je u svojoj ustavnoj tužbi istaknula podnositeljica Ustavni sud nije razmatrao, jer je prethodno utvrdio povredu članka 29. stavka 1. u vezi s člankom 19. stavkom 2. Ustava.
NN 69/2008 • 12. Slijedom navedenog, Ustavni sud je na temelju članaka 73. i 76. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst), odlučio kao u izreci.
NN 69/2008 • O prijedlogu podnositeljice za privremenom odgodom provedbe svih radnji posljedično vezanih uz osporeno rješenje Upravnog suda Republike Hrvatske do donošenja odluke o ustavnoj tužbi, Ustavni sud nije odlučivao, jer je o ustavnoj tužbi odlučio meritorno.
NN 69/2008 • Objava ove odluke u »Narodnim novinama« temelji se na članku 29. stavku 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 69/2008 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Željko Potočnjak, predsjedavajući sudac, te suci Snježana Bagić, Mario Kos, Davor Krapac, Ivan Matija, Jasna Omejec, Agata Račan, Aldo Radolović i Nevenka Šernhorst, rješavajući o prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj 30. travnja 2008. godine, donio je
NN 69/2008 • I. Ne prihvaćaju se prijedlozi za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 44. stavka 2. i članka 53. stavka 1. Zakona o porezu na dohodak (»Narodne novine«, broj 177/04.).
NN 69/2008 • 1. Prijedloge za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom navedenih odredbi Zakona o porezu na dohodak (»Narodne novine«, broj 177/04., u nastavku: ZPD) podnijeli su Marin Mijalić iz Zadra, Udruga distrofičara, invalida cerebralne i dječje paralize i ostalih tjelesnih invalida iz Slavonskog Broda te Goran Maligec iz Zagreba.
NN 69/2008 • (2) Poreznom obvezniku koji ostvaruje dohodak iz članka 27. stavka 3. ovoga Zakona (iznajmljivanje stanova, soba i postelja putnicima i turistima i organiziranje kampova), a nije obveznik poreza na dodanu vrijednost prema Zakonu o porezu na dodanu vrijednost i dohodak ne utvrđuje prema članku 19. do 24. ovoga Zakona, dohodak i porez na dohodak utvrđuje se u paušalnom iznosu.
NN 69/2008 • (1) Fizičke osobe kojima je po posebnom propisu rješenjem utvrđen status hrvatskoga ratnoga vojnog invalida iz Domovinskog rata, ne plaćaju porez na dohodak od nesamostalnog rada i mirovina razmjerno stupnju utvrđene invalidnosti.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 25/08, Broj 6/07,
Broj 79/07, Broj 76/99,
Broj 59/05, Broj 119/01
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE