PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-04-42-968 NN 42/2009

• 9) Pravilnik o plaćanju naknada za obavljanje poslova Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije.


Stranica 2009-04-42-968 NN 42/2009

• Sukladno navedenim izmjenama vidljivo je da je rezultat stupanja na snagu Zakona, niz novih aktivnosti u radu Agencije, te je u skladu s time izrađen i plan rada Agencije za 2009. godinu za područje elektroničkih komunikacija.


Stranica 2009-04-42-968 NN 42/2009

• Zakonom su definirani procesi koje Agencija provodi u postupku određivanja regulatornih obveza operatorima sa značajnom tržišnom snagom. Agencija utvrđuje mjerodavna tržišta podložna prethodnoj regulaciji, provodi analizu tržišta, koja se sastoji od određivanja mjerodavnih tržišta u uslužnoj i zemljopisnoj dimenziji, procjene djelotvornosti tržišnog natjecanja na mjerodavnom tržištu te procjene postojanja jednog ili više operatora sa značajnom tržišnom snagom na tom tržištu, a na osnovu kriterija iz Zakona. Ukoliko tržišno natjecanje na mjerodavnom tržištu nije djelotvorno, Agencija određuje regulatorne obveze operatorima sa značajnom tržišnom snagom, odnosno ukida regulatorne obveze postojećim operatorima sa značajnom tržišnom snagom ako je tržišno natjecanje na mjerodavnom tržištu djelotvorno.


Stranica 2009-04-42-968 NN 42/2009

• Sukladno Zakonu, u provedbi gore navedenih postupaka, Agencija će osobito voditi računa o primjeni mjerodavne preporuke Europske komisije (u daljnjem tekstu: EK) o mjerodavnim tržištima podložnima prethodnoj regulaciji i mjerodavnih smjernica EK o analizi tržišta i utvrđivanju značajne tržišne snage. U slučaju da tržišta nisu dio vrijedeće preporuke EK o mjerodavnim tržištima, Agencija može odlukom odrediti da su i druga mjerodavna tržišta podložna prethodnoj regulaciji ukoliko su na tim tržištima istodobno zadovoljena sljedeća tri kriterija: visoke i trajne zapreke za ulazak na tržište, strukturne, pravne ili regulatorne prirode; struktura tržišta koje ne teži razvoju djelotvornog tržišnog natjecanja unutar odgovarajućeg vremenskog okvira; te primjena mjerodavnih propisa o zaštiti tržišnog natjecanja sama po sebi ne omogućuje na odgovarajući način uklanjanje nedostataka na tržištu.


Internet NN 42/2009
• U slučaju postojanja jednog ili više operatora sa značajnom tržišnom snagom na mjerodavnom tržištu, Agencija može tim operatorima odrediti regulatorne obveze propisane Zakonom, a to su: obveza transparentnosti, obveza nediskriminacije, obveza računovodstvenog razdvajanja, obveza pristupa i korištenja posebnih dijelova mreže, obveza nadzora cijena i vođenja troškovnog računovodstva, nadzor maloprodajnih cijena usluga, najmanji skup iznajmljenih vodova, te odabir i predodabir operatora.

Internet stranice NN 42/2009
• 3.1.1. Provođenje procesa analize tržišta sukladno odredbama Zakona

Internet stranice NN 42/2009 • Nakon stupanja na snagu Zakona, Vijeće Agencije je odlukom utvrdilo pet mjerodavnih tržišta koja su i dio Preporuke EK o mjerodavnim tržištima podložnima prethodnoj regulaciji. Odlukom Vijeća Agencije od 9. srpnja 2008. godine utvrđena su sljedeća tržišta:
Internet stranice NN 42/2009 • započinjanje (originacija) poziva iz nepokretnih javnih telefonskih mreža (tržište broj 2. iz Aneksa Preporuke Europske komisije o mjerodavnim tržištima podložnima prethodnoj regulaciji),
Internet stranice NN 42/2009 • završavanje (terminacija) poziva u određenu nepokretnu javnu telefonsku mrežu (tržište broj 3. iz Aneksa Preporuke Europske komisije o mjerodavnim tržištima podložnima prethodnoj regulaciji),
Internet stranice NN 42/2009 • veleprodajni pristup mrežnoj infrastrukturi (uključujući dijeljeni i potpuni raspetljani pristup) na fiksnoj lokaciji (tržište broj 4. iz Aneksa Preporuke Europske komisije o mjerodavnim tržištima podložnima prethodnoj regulaciji),
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 42/2009 • veleprodajni širokopojasni pristup (tržište broj 5. iz Aneksa Preporuke Europske komisije o mjerodavnim tržištima podložnima prethodnoj regulaciji) i
Informacije NN 42/2009 • završavanje (terminacija) poziva u određenu pokretnu javnu komunikacijsku mrežu (tržište broj 7. iz Aneksa Preporuke Europske komisije o mjerodavnim tržištima podložnima prethodnoj regulaciji).
Poslovne stranice NN 42/2009 • Osim navedenih tržišta, Agencija će pokušati utvrditi i dva tržišta koja su dio stare Preporuke EK o mjerodavnim tržištima podložnima prethodnoj regulaciji i to:
Pregledi NN 42/2009 • tržište prijenosa (tranzita) poziva u javnoj nepokretnoj telefonskoj mreži i
Besplatno NN 42/2009 • tržište pristupa i započinjanja poziva iz pokretnih javnih komunikacijskih mreža.
Glasnik NN 42/2009 • Isto tako, Agencija će pokušati utvrditi mjerodavno tržište javne govorne usluge u pokretnim mrežama, a koje proizlazi iz Zakona o telekomunikacijama koji je prestao vrijediti donošenjem novog Zakona. Jesu li navedena tri tržišta podložna prethodnoj regulaciji, Agencija će pokušati utvrditi na temelju dokazivanja istodobnog ispunjenja tri mjerila iz Zakona na navedenim tržištima. Podaci potrebni za provođenje procesa analize tržišta i dokazivanje istodobnog zadovoljavanja tri mjerila iz Zakona su prikupljeni upitnicima koji su poslani operatorima sredinom srpnja 2008. godine. Prema već definiranom projektnom planu, u prvom tromjesečju 2009. godine. Agencija planira završiti analizu svih pet tržišta utvrđenih odlukom Vijeća Agencije od 09. srpnja 2008.godine i ostalih tržišta na kojima su istodobno zadovoljena spomenuta mjerila. To znači da bi dokumenti o analizi tržišta, koji će sadržavati detaljno određena tržišta u dimenziji usluga i zemljopisnoj dimenziji, procjene postojanja operatora sa značajnom tržišnom snagom i određene regulatorne obveze operatorima sa značajnom tržišnom snagom, trebali biti dovršeni do početka ožujka 2009. godine, do kada bi trebao započeti i proces javne rasprave. Nakon javne rasprave i analize poslanih komentara, sredinom travnja 2009.godine slijedit će odluka Vijeća Agencije o određivanju operatora sa značajnom tržišnom snagom i određivanju regulatornih obveza tim operatorima na pojedinom mjerodavnom tržištu.
Propis NN 42/2009 • Nakon završetka procesa koji su u tijeku, stručne službe će predložiti analize daljnjih tržišta koja su dio ili sadašnje ili stare preporuke EK o mjerodavnim tržištima podložnima prethodnoj regulaciji. Na svim tržištima koja se temelje na starom zakonu, postojećim odnosno proglašenim operatorima sa značajnom tržišnom snagom nastavit će vrijediti regulatorne obveze temeljene na Zakonu o telekomunikacijama i to do trenutka kada se završi analiza mjerodavnog tržišta po Zakonu i na temelju rezultata analize ne odrede nove regulatorne obveze ili ukinu sve postojeće.
Propis NN 42/2009 • Vijeće Agencije donijelo je 18. studenoga 2008. godine odluku kojom je operatoru HT-Hrvatske telekomunikacije d.d. (u daljnjem tekstu: HT) određena obveza provedbe računovodstvenog odvajanja i troškovnog računovodstva, na način i u rokovima koji su određeni dokumentom »Naputci za računovodstveno odvajanje i troškovno računovodstvo«.
Propis NN 42/2009 • HT će Agenciji dostaviti nacrt računovodstvene dokumentacije i nacrt dokumenta o metodologiji alokacije. Agencija će dati svoje komentare na te dokumente i naložiti HT-u da ugradi promjene ukoliko to bude potrebno. Nakon ugrađivanja traženih promjena, Vijeće Agencije će izdati suglasnost na oba dokumenta.
Propis NN 42/2009 • Za razvoj svojih troškovnih modela HT treba dostaviti plan implementacije modela. Agencija može tražiti da HT plan sastavi drugačije ako smatra potrebnim, a kada plan bude usuglašen između HT-a i Agencije, održavat će se kvartalni sastanci na kojima će Agencija pratiti proces implementacije modela, te polugodišnji sastanci na kojima će HT izvještavati o tijeku procesa implementacije modela. Praćenje procesa implementacije uključivat će nadgledanje aktivnosti HT-a definiranih u Planu implementacije.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 76/00, Broj 42/01, Broj 105/04, Broj 148/09, Broj 5/91, Broj 1/97


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled