PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 77/2005 • Ako na izborima nije postignuta odgovarajuća zastupljenost predstavnika nacionalnih manjina u predstavničkom tijelu jedinice u skladu s odredbama Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina i statutom jedinice, broj članova predstavničkog tijela jedinice povećat će se do broja koji je potreban da bi odgovarajuća zastupljenost bila ostvarena, a izabranim kandidatima će se smatrati oni pripadnici određene manjine koji su bili kandidati na izbornim listama, a nisu izabrani, po redu prema razmjernom uspjehu svake liste na izborima.
NN 77/2005 • 5. Utvrdivši da su nadležni OIP i nadležni ŽIP pogrešno primijenili mjerodavne zakonske odredbe, Ustavni sud žalbu ocjenjuje osnovanom.
NN 77/2005 • Razmatrajući navode žalitelja, Rezultate izbora, te mjerodavne odredbe Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina i Zakona o lokalnim izborima, Ustavni sud utvrđuje da se izabranim ima smatrati prvi po redu neizabrani kandidat mađarske nacionalne manjine s liste koja ja na izborima za Općinsko vijeće Općine Bilje, održanim 12. lipnja 2005. godine, postigla najveći uspjeh, što je u konkretnom slučaju lista žalitelja.
NN 77/2005 • 6. Sukladno prethodnim navodima, Ustavni sud je na temelju članka 128. alineje 9. Ustava, te članka 87. alineje 3. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst), donio odluku kao u izreci.
NN 77/2005 • Točka IV. izreke ove odluke temelji se na odredbi članka 29. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 77/2005 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Drugom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Jasna Omejec, predsjednik Vijeća, te suci Marijan Hranjski, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Smiljko Sokol i Vice Vukojević, članovi Vijeća, u postupku pokrenutom ustavnom tužbom K. b. O., na sjednici održanoj 9. lipnja 2005. godine, jednoglasno je donio
NN 77/2005 • 1. Ustavna tužba podnesena je protiv presude Županijskog suda u Osijeku, broj: Gž-3377/03-2 od 11. prosinca 2003. godine i presude Općinskog suda u Osijeku, broj: Pr-471/03-11 od 22. rujna 2003. godine, donesenih u parničnom postupku pokrenutom tužbom S. K., S. K., S. J. i B. W. iz O. protiv podnositelja, radi isplate razlike plaće za rad u dežurstvu u određenom razdoblju.
NN 77/2005 • 2. Podnositelj smatra da su osporenim presudama, zbog pogrešne primjene materijalnog prava, povrijeđene odredbe članaka 5. stavka 2., 56. stavka 1. i 117. stavka 3. Ustava Republike Hrvatske. U bitnom ističe da su Općinski sud u Osijeku i Županijski sud u Osijeku, zanemarivši zajedničku namjeru potpisnika Kolektivnog ugovora za djelatnost zdravstva i zdravstvenog osiguranja (»Narodne novine«, broj 2/97.) da se naknada za dežurstvo obračunava od osnovne plaće radnika, bez dodataka, povrijedili njegova ustavna prava.
NN 77/2005 • Predlaže usvajanje ustavne tužbe, ukidanje osporenih presuda, te vraćanje predmeta prvostupanjskom sudu na ponovni postupak.
NN 77/2005 • Na temelju članka 67. stavka 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon) podnositelj predlaže odgodu ovrhe osporenih presuda.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 77/2005 • 3. Prema odredbi članka 62. stavka 1. Ustavnog zakona, svatko može podnijeti Ustavnom sudu ustavnu tužbu ako smatra da mu je pojedinačnim aktom tijela državne vlasti, tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave ili pravne osobe s javnim ovlastima, kojim je odlučeno o njegovim pravima i obvezama ili o sumnji ili optužbi zbog kažnjivog djela, povrijeđeno ljudsko pravo ili temeljna sloboda zajamčena Ustavom, odnosno Ustavom zajamčeno pravo na lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu.
NN 77/2005 • Ustavna tužba nije pravno sredstvo u sustavu redovnih ili izvanrednih pravnih lijekova nego poseban institut za ocjenu pojedinačnih akata tijela državne vlasti i pravnih osoba s javnim ovlastima, radi zaštite ljudskih prava i temeljnih sloboda zajamčenih Ustavom.
NN 77/2005 • Slijedom navedenog, Ustavni sud, tijekom postupka pružanja ustavnosudske zaštite, unutar zahtjeva istaknutog u ustavnoj tužbi, utvrđuje je li u postupku odlučivanja o pravima i obvezama podnositelja došlo do ustavno nedopuštenog posizanja u ljudska prava i temeljne slobode.
NN 77/2005 • 4. U parničnom postupku koji je prethodio ustavnosudskom postupku utvrđeno je da su tužitelji u radnom odnosu kod podnositelja ustavne tužbe kao liječnici specijalisti. Među strankama je bilo sporno je li podnositelj tužiteljima isplaćivao naknadu za dežurstvo sukladno Kolektivnom ugovoru za djelatnost zdravstva i zdravstvenog osiguranja (u daljnjem tekstu: Kolektivni ugovor) i Pravilniku o plaćama, naknadama i drugim materijalnim pravima djelatnika K. b. O. (u daljnjem tekstu: Pravilnik).
NN 77/2005 • 5. Prema članku 63. Kolektivnog ugovora, te članku 10. Pravilnika, naknada za dežurstva radnim danom utvrđuje se tako da se trećih osam sati dežurstva (noćnih) obračunava u paušalnom iznosu u visini od 9% (odnosno, subotom i nedjeljom u visini od 13,5%, te blagdanom 18%) od osnovne plaće radnika (bez dodataka).
NN 77/2005 • Prema članku 67. Kolektivnog ugovora, zdravstvenim djelatnicima specijalistima u bolničkim ustanovama osnovna plaća se uvećava za 6%.
NN 77/2005 • Člankom 65. Kolektivnog ugovora propisano je da se prilikom obračuna nadoknada za dežurstvo i pripravnost ne uzimaju istodobno i povećanja osnovne plaće za noćni rad, prekovremeni rad, rad nedjeljom, rad blagdanom te rad u smjenskom radu u drugoj smjeni.
NN 77/2005 • Polazeći od navedenih odredaba Kolektivnog ugovora i Pravilnika, Općinski sud u Osijeku je zauzeo stajalište da uvećanje osnovne plaće specijalista u bolničkim ustanovama iz članka 67. Kolektivnog ugovora (od 6%) ne predstavlja dodatak na plaću, već čini osnovnu plaću, te da se stoga uzima u obzir pri utvrđivanju naknade za dežurstvo. Utvrdivši da podnositelj, pri utvrđivanju naknade za dežurstvo tužiteljima, suprotno odredbama Kolektivnog ugovora i Pravilnika, nije uzimao u obzir uvećanje osnovne plaće od 6%, prvostupanjski sud je u cijelosti usvojio tužbene zahtjeve tužitelja za isplatu razlike plaća.
NN 77/2005 • Prihvaćajući pravno stajalište prvostupanjskog suda, Županijski sud u Osijeku je odbio podnositeljevu žalbu i potvrdio prvostupanjsku presudu.
NN 77/2005 • 6. Podnositelj ističe da je osporenim presudama povrijeđena odredba članka 56. stavka 1. Ustava. Tom je ustavnom odredbom propisano da se prava zaposlenih i članova njihovih obitelji na socijalnu sigurnost i socijalno osiguranje uređuju zakonom i kolektivnim ugovorom.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 122/07, Broj 78/93,
Broj 53/90, Broj 79/92,
Broj 5/09, Broj 155/03
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE