PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-03-31-698 NN 31/2009

• b) »Pod stoljetnim krovovima« – krediti za ulaganja u obnovu starih (postojećih) kuća sagrađenih u skladu sa izvornom, tradicijskom i ambijentalnom arhitekturom (dalje: Krediti za obnovu);


Stranica 2009-03-31-698 NN 31/2009

• c) Refinanciranje postojećih kredita korištenih za ulaganja u manje objekte za smještaj: hotel baština, hotel pansion, hostel i aparthotel s restoranom, zajedno s dodatnim ulaganjem u objekt (dalje: Refinanciranje postojećih kredita). Refinanciranje postojećih kredita poduzetnika odnosi se na kredite koji su bili zaključeni pod nepovoljnijim uvjetima na način da se jednokratno otplate novim kreditom koji će se sastojati i od dodatnih sredstava za novo investicijsko ulaganje koje bi po svojoj veličini i obujmu bilo znatno veće nego bez refinanciranja nepovoljnog kredita; te


Stranica 2009-03-31-698 NN 31/2009

• d) Krediti namijenjeni ulaganjima u sadržaje u okviru funkcionalne cjeline postojećih i novih hotela, aparthotela, pansiona, hostela i kampova.


Stranica 2009-03-31-698 NN 31/2009

• 3.3. Korisnici kredita: mali i srednji poduzetnici, obrtnici te zadruge.


Internet NN 31/2009
• U dijelu Prijedloga Programa pod nazivom »Uvjeti koje moraju ispunjavati korisnici kredita« navedeno je da temeljem Prijedloga Programa korisnici mogu biti obrtnici, zadruge i mali i srednji poduzetnici registrirani u Republici Hrvatskoj za obavljanje ugostiteljske djelatnosti u smještajnim objektima koji prioritetno koriste autohtone proizvode, te oni koji namjeravaju ulagati u objekte za smještaj gostiju isključivo u svrhu profesionalnog pružanja usluga smještaja sukladno zakonu, uzancama i običajima u ugostiteljstvu.

Internet stranice NN 31/2009
• Međutim, korisnik sredstava ne može biti poduzetnik koji se sukladno odredbama točaka 9. do 13. Odluke o državnim potporama za sanaciju i restrukturiranja smatra poduzetnikom u teškoćama, poduzetnik koji namjerava ulagati u kuću, a u svrhu korištenja kuće kao vikend kuće odnosno apartmana za vlastite potrebe ili korištenja kuće za stanovanje ili davanja kuće – nekretnine u zakup drugom poduzetniku za pružanje usluga smještaja gostiju, odnosno poduzetnik koji namjerava ulagati u izgradnju objekta za prodaju drugim korisnicima.

Internet stranice NN 31/2009 • Nadalje, korisnici sredstava temeljem Prijedloga Programa mogu biti i Hrvatski ferijalni i hostelski savez koji će kredite koristiti za obnovu hotela, te ustanove registrirane za obavljanje djelatnosti zdravstva, kulture i slično, koji će kredite koristiti za ulaganja u objekte pružanja usluga u zdravstvenom turizmu ili objekte za ostale sadržaje. Isti se, međutim, ne smatraju korisnicima državnih potpora u smislu članka 2. stavka 2. ZDP-a, te ih Agencija nije niti posebno razmatrala.
Internet stranice NN 31/2009 • Pravni temelj za donošenje Prijedloga Programa je: Zakon o poticanju razvoja malog gospodarstva (»Narodne novine«, broj 29/02, 63/07) i Program Vlade Republike Hrvatske za mandat 2008. – 2011.
Internet stranice NN 31/2009 • 3.5. Kategorije državne potpore, intenzitet i visina opravdanih troškova, te klauzula o kumulaciji državnih potpora
Internet stranice NN 31/2009 • Za kategoriju državne potpore mali i srednji poduzetnici, predviđene su državne potpore za početna ulaganja, a opravdane troškove čine troškovi početnih ulaganja u materijalnu imovinu, odnosno zemljište, zgrade i opremu.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 31/2009 • Intenzitet državne potpore u obliku subvencije kamatne stope ne smije prijeći kod malih poduzetnika iznos do 20 posto opravdanih troškova, a kod srednjih poduzetnika iznos do 10 posto opravdanih troškova.
Informacije NN 31/2009 • Regionalne državne potpore dodjeljivat će se iznimno i to u slučajevima kada intenzitet državne potpore za male i srednje poduzetnike nije dovoljan, a dodjeljuju se za poticanje početnih ulaganja, za koja su opravdani troškovi opisani pod točkom 3.5.1.a) obrazloženja ovog rješenja, i to poduzetnicima na područjima koja imaju pravo na regionalnu potporu. Kako je to predviđeno u dijelu Prijedloga Programa pod naslovom »Dodatna subvencija kamatne stope – regionalna državna potpora«, intenzitet državne potpore dodijeljene putem subvencije kamatne stope ne smije prijeći 60 posto opravdanih troškova malim poduzetnicima i 50 posto opravdanih troškova srednjim poduzetnicima u prostornoj jedinici Sjeverozapadna Hrvatska, dok maksimalni intenziteti potpore u prostornim jedinicama Središnja i Istočna (Panonska) Hrvatska te Jadranska Hrvatska ne smiju prijeći 70 posto opravdanih troškova za male poduzetnike i 60 posto opravdanih troškova za srednje poduzetnike.
Poslovne stranice NN 31/2009 • Gornje granice potpora utvrđene Prijedlogom Programa primjenjuju se bez obzira na činjenicu financira li se konkretno početno ulaganje u cijelosti ili djelomično, temeljem Prijedloga Programa iz državnih ili lokalnih izvora, odnosno putem različitih davatelja odnosno programa i bez obzira je li riječ o potpori u obliku neposredne subvencije kamata ili drugih instrumenata državnih potpora.
Pregledi NN 31/2009 • Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave mogu donijeti odluku o odobravanju djelomičnog oslobađanja od plaćanja komunalnog doprinosa, odnosno o obročnoj otplati doprinosa vlasnika građevine, odnosno smještajnog objekta. Takva odluka mora prethoditi odobravanju kredita temeljem Prijedloga Programa, budući da predstavlja državnu potporu i potrebno ju je pribrojiti ukupno odobrenom iznosu državne potpore dodijeljene pojedinom korisniku, kako ne bi došlo do prekomjerne kumulacije državnih potpora, odnosno dobivanja državnih potpora u intenzitetu većem nego što je to propisano za istu namjenu.
Besplatno NN 31/2009 • Za kredite koji će biti odobravani temeljem Prijedloga Programa moguće je odobriti subvenciju kamatne stope od 1,5 posto do 5 posto, što ovisi od namjene kredita i roku otplate kredita, dok je korisnik kredita dužan plaćati iznos kamatne stope koja ni u kom slučaju ne može biti niža od 2 posto (primjerice, za kredite za ulaganje moguća subvencionirana kamatna stopa kreće se u visini od 1,5 do 4 posto, za kredite za obnovu kamatna stopa kreće se u visini od 3 do 5 posto, dok se za refinanciranje postojećih kredita moguća subvencionirana kamatna stopa kreće u visini od 2 do 4 posto).
Glasnik NN 31/2009 • Sredstva su osigurana u Državnom proračunu Republike Hrvatske na poziciji A 587018 FP 0473 3521.
Propis NN 31/2009 • Nakon usvajanja Program će biti na snazi od 1. travnja 2009. do 31. ožujka 2012.
Propis NN 31/2009 • Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja razmatralo je Prijedlog Programa na svojoj 9. sjednici održanoj 26. veljače 2009.
Propis NN 31/2009 • Prilikom donošenja odluke Vijeće je uzelo u obzir sve činjenice iz Prijedloga Programa te Obrasca prijave.
Propis NN 31/2009 • Vijeće je utvrdilo da subvencija kamatne stope predviđena Prijedlogom Programa, predstavlja državnu potporu iz članka 3. stavka 1. ZDP-a, jer postoji transfer državnih sredstava iz državnog proračuna; sredstva predstavljaju potporu koja korisnicima potpore donose ekonomsku prednost koju isti ne bi ostvarili kroz svoje redovno i normalno poslovanje; predložena sredstva dodjeljuju se pojedinim korisnicima na selektivnoj osnovi; te da dodjelom sredstava na način predviđen Prijedlogom Programa postoji mogućnost narušavanja tržišnog natjecanja osobito u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetnih obveza Republike Hrvatske koje proizlaze iz SSP-a.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 78/06, Broj 62/92, Broj 84/05, Broj 68/05, Broj 43/95, Broj 11/02


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled