PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 39/2008 • »Bez obzira na definiciju »utrživih rizika« iz prve rečenice prethodnoga stavka, ukoliko i u mjeri u kojoj u državi članici ne postoji tržište privatnoga osiguranja, komercijalni i politički rizici nastali javnim i ne-javnim dužnicima koji su utvrđeni u zemljama navedenima u Prilogu, smatraju se neutrživima ako su ih pretrpjeli mali i srednji poduzetnici obuhvaćeni odgovarajućom definicijom Europske unije 30, čiji ukupan godišnji izvozni promet ne premašuje 2 milijuna eura 31. U takvim okolnostima javni osiguravatelji izvoznih kredita i osiguravatelji izvoznih kredita koji dobivaju javnu potporu prilagođavaju, koliko god je to moguće, svoje premijske stope za takve »neutržive« rizike« prema stopama koje drugdje primjenjuju osiguravatelji izvoznih kredita za dotični tip rizika, dakle uzimajući u obzir ograničenu rasprostranjenost stranih kupaca, značajke osiguranih poduzetnika, te vezane troškove. Na države članice koje namjeravaju obavijestiti Komisiju o primjeni ove odredbe primjenjuje se jednak postupak i isti uvjeti kao što je navedeno u točki 4.4 dolje za primjenu zaštitne odredbe. Komisija zadržava pravo prestati primjenjivati ovu odredbu ili preispitati uvjete za njenu primjenu uz savjetovanje s državom članicom ako potonja smatra da sposobnost tržišta privatnoga osiguranja u tom segmentu varira tijekom trajanja ovoga Priopćenja«.
NN 39/2008 • »Kapacitet tržišta privatnog reosiguranja varira. To znači da definicija utrživih rizika nije nepromjenjiva i može se s vremenom promijeniti. Prema tome, ova se definicija može preispitati, osobito po isteku ovoga Priopćenja. Komisija će se pri takvom preispitivanju savjetovati s predstavnicima država članica koje imaju odgovarajuće iskustvo u ovome području te s drugim zainteresiranim stranama. U onoj mjeri u kojoj to bude potrebno, pri izmjenama definicije morat će se uzeti u obzir područje primjene prava Zajednice prema kojemu se uređuje osiguranje izvoznih kredita, kako bi se izbjegao bilo kakav spor ili pravna nesigurnost«.
NN 39/2008 • Dopuštenost dodjele državne potpore za osiguranje kratkoročnih izvoznih kredita ocjenjuje se sukladno člancima 3. i 4. Zakona o državnim potporama i članku 9. Uredbe o državnim potporama temeljem materijalnih pravila iz točke I. ove Odluke sadržanih u tekstu akta iz točke II. ove Odluke.
NN 39/2008 • Ova Odluka stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.
NN 39/2008 • 1 Izvor: Peto izvješće o državnim potporama u Europskoj zajednici, Europska komisija, 1997., str. 20. od 1992. nadalje smanjenja subvencioniranja izvoznih kredita o kojima se dogovorilo u Helsinškom paketu vjerojatno smanjuju ovaj iznos.
NN 39/2008 • 2 U svom sedmom izvješću o politici tržišnog natjecanja (1977.), točka 242., Komisija izražava kako se izvozne potpore u trgovini unutar Zajednice »ne mogu kvalificirati za izuzetke neovisno od intenziteta, oblika, temelja ili namjene«.
NN 39/2008 • 4Kreditno osiguranje i jedinstveno tržište 1992. (kratkoročno), izvješće predstavljeno koordinacijskoj skupini, izvjestitelj P. Callut.
NN 39/2008 • 6 U nekim slučajevima, kao u primjerice Nizozemskoj, srednjoročno i dugoročno poslovanje ne provodi se uz jamstvo, ali je pokriveno sveobuhvatnim sporazumom o reosiguranju s Vladom.
NN 39/2008 • 8Ili nejavne jamce. Javni dužnik ili jamac je dužnik ili jamac koji u bilo kojem obliku predstavlja javnu vlast te ne može biti bilo sudskim ili upravnim postupkom proglašen insolventnim. Za potrebe ovog priopćenja, trgovačka društva u javnom vlasništvu ili pod javnom kontrolom sa sjedištem u zemljama popisanim u Dodatku kao zemljama s utrživim rizikom i koja su podvrgnuta redovnim odredbama trgovačkog prava smatraju se nejavnim dužnicima/jamcima.
NN 39/2008 • 9 Odnosno rat, revolucija, prirodne katastrofe, nuklearne nezgode, itd., a koji se ne nazivaju »komercijalni katastrofalni rizici« (katastrofalna akumulacija gubitaka pojedinačnog kupca ili zemlje) koji se mogu pokriti viškom gubitka reosiguranja te predstavljaju trgovačke rizike.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 39/2008 • 10 Između ostalog, Komisija će tražiti pomoć Vijeća (primjerice, njegove Skupine za izvozne kredite).
NN 39/2008 • 11 Povezivanje neutrživih rizika s prihvaćanjem pokrivanja utrživih rizika od javnih izvozno-kreditnih osiguravatelja ili izvozno-kreditnih osiguravatelja s javnom podrškom može narušiti članak 86. Ugovora o EZ. Ovakvo djelovanje može biti predmetom postupka Komisije i predmetom postupka pred sudovima i pred nacionalnim tijelima za zaštitu tržišnog natjecanja.
NN 39/2008 • 12 Prva direktiva Vijeća 73/239/EEZ od 24. srpnja 1973. o usklađivanju zakona i drugih propisa vezanih za pokretanje i obavljanje poslovanja direktnog osiguranja osim životnog osiguranja (SL L 228, 16.8.1973., str. 3.).
NN 39/2008 • 13 Direktiva Vijeća 87/343/EEZ od 22. lipnja 1987. o izmjenama i dopunama Direktive Vijeća 73/239/EEZ o usklađivanju zakona i drugih propisa vezanih za pokretanje i obavljanje poslovanja direktnog osiguranja osim životnog osiguranja (SL L 185, 4.7.1987., str. 72.).
NN 39/2008 • 14 Vidi presudu Suda u Predmetu C-63/89, Assurances du Credit i Cobac protiv Vijeća i Komisije, citirano u fusnoti 5. ovdje, str. 1848. (stavak 22.).
NN 39/2008 • 15 Vidi priopćenje Komisije državama članicama vezano za udjele javnih vlasti u kapitalu trgovačkih društava (Glasnik EZ-a 9-1984) i priopćenje Komisije o primjeni članaka 92. i 93. Ugovora o EZ na javne poduzetnike u sektoru proizvodnje (SL C 307, 13. 11. 1993., str. 3.).
NN 39/2008 • 16 Vidi presude Suda u Predmetu 30/59 Steenkolenmijnen protiv Visoke vlasti (1961.) ECR str. 1., stavak 19.; Predmet 173/73 Italija protiv Komisije (1974.) ECR str. 709., Predmet 730/79 Philip Morris protiv Komisije (1980.) ECR str. 2671.
NN 39/2008 • 17 U presudi u Predmetu C-142/87 Belgija protiv Komisije, citirana u fusnoti 3., Sud je držao kako na tržišno natjecanje i trgovinu unutar Zajednice može utjecati ne samo potpora izvozu unutar Zajednice, već i izvoz izvan Zajednice. Oba oblika poslovanja su osigurana od izvozno-kreditnih osiguravatelja te potpora objema može dakle imati učinak na tržišno natjecanje i trgovinu unutar Zajednice.
NN 39/2008 • 18 Citirano u fusnoti 5.; vidi stavak 24. Nezavisni odvjetnik Tesauro u svom mišljenju na predmet, smatrao je da ako postoji tržišno natjecanje između privatnih i javnih izvozno-kreditnih osiguravatelja ili izvozno-kreditnih osiguravatelja s javnom podrškom, »vrlo je upitno je li države članice mogu legitimno davati financijsku podršku javnim subjektima. Intervencija ove vrste mogla bi biti protivna pravilima o javnim potporama« ((1991) ECR I-1835, stavak 15.).
NN 39/2008 • 20 Direktiva Vijeća 91/674/EEZ od 19. prosinca 1991. o godišnjim financijskim izvješćima i konsolidiranim financijskim izvješćima osiguravajućih društava (SL L 374, 31.12.1991., str. 7.).
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 102/01, Broj 64/91,
Broj 113/08, Broj 24/00,
Broj 98/95, Broj 36/07
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE