PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 52/2006 • Budući da je prijava koncentracije navedenih poduzetnika podnesena Agenciji tijekom 1998., kao mjerodavna godina za utvrđivanje ispunjavanja uvjeta iz članka 22. ZZTN, određena je 1997. godina jer je riječ o obračunskom razdoblju koje je prethodilo gore spomenutoj koncentraciji. Slijedom rečenog, Agencija je u konkretnom slučaju koristila podatke o stanju na mjerodavnom tržištu u razdobolju od 1997. godine do 1999., a radi utvrđivnja kako zatečenog stanja tako i zbog praćenja trenda na istome.
NN 52/2006 • Posebnosti određenog mjerodavnog tržišta u ovom postupku, kako svjetskog, tako i hrvatskog, u smislu članka 19. točke 4. ZZTN, su:
NN 52/2006 • Stagnantnost tržišta se očituje u tome što se tržišni udjel nekog proizvođača i prodavatelja cigareta na tržištu, gotovo u pravilu, povećava preuzimanjem dijela tržišta od njegovih tržišnih takmaca. Ovo prvenstveno iz razloga što se broj novih potrošača (pušača), na većini tržišta cigareta, povećava sasvim neznatno ili se čak smanjuje. Osim toga, veliku ulogu imaju navike potrošača (pušača), koji su najčešće vjerni određenom robnom žigu cigareta.
NN 52/2006 • Time se tržišno natjecanje proizvođača i prodavatelja cigareta ne ostvaruje kroz smanjivanje cijena i porast kakvoće proizvoda (cigareta), već se nastoji preuzeti udjele u drugim poduzetnicima – proizvođačima cigareta.
NN 52/2006 • Posebno je to izraženo na mjerodavnom tržištu proizvodnje i prodaje duhanskih proizvoda na području Republike Hrvatske, na kojem postoji samo jedan proizvođač cigareta (TD Rovinj), koji je kao prodavatelj, tijekom 1998. godine, na domaćem tržištu imao tržišni udjel od gotovo 100 posto.
NN 52/2006 • Oligopolnost i koncentriranost tržišta proizvodnje cigareta očituje se u tome što na svjetskom tržištu cigareta djeluje relativno mali broj vrlo velikih poduzetnika. To je uočljivo iz prikaza tržišnih udjela na svjetskom tržištu cigareta, utvrđenih za 1997. godinu. Rečeni prikaz daje se iz gore navedenih razloga, odnosno radi utvrđivanja stanja na mjerodavnom tržištu u godini koja je prethodila koncentraciji poduzetnika TD Rovinj i TD Zagreb.
NN 52/2006 • proizvodnji (%)Udjel u ukupnoj svjetskoj proizvodnji, bez Kine (%)
NN 52/2006 • Valja napomenuti da velika koncentriranost postoji i na međunarodnom tržištu sirovine, dakle na tržištu primarne prerade duhana. Naime, na tom tržištu, u stvari djeluju samo dva poduzetnika, Universal Leaf i Dimon. Ta dva poduzetnika ukupno ostvaruju 2/3 tržišnog udjela u međunarodnoj trgovini duhanom.
NN 52/2006 • Visoke zapreke pristupa tržištu proizlaze iz okolnosti koje vrijede na tržištu proizvodnje i prodaje cigareta u Republici Hrvatskoj, i to:
NN 52/2006 • – zabrana oglašavanja postojećih i novih prodavatelja cigareta,
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 52/2006 • – vjernost i ovisnost potrošača (pušača) domaćim robnim žigovima cigareta i, shodno tome, ovisnost svakog proizvođača/prodavatelja cigareta o domaćoj sirovini – duhanu,
NN 52/2006 • – relativno visoka ulaganja u proizvodnju i zakonitosti ekonomije obujma, prema kojima je u cigaretnoj industriji potrebna serija od najmanje 15.000 do 20.000 tona cigareta da bi se ostvarila dobit.
NN 52/2006 • Dakle, s obzirom na naprijed opisana obilježja mjerodavnog tržišta, proizlazi da je riječ o tržištu na kojem je tržišno natjecanje izrazito ograničeno. Kako poduzetnik TD Rovinj na tržištu prodaje duhanskih proizvoda na području Republike Hrvatske ima gotovo 100 posto udjela, tim je veća odgovornost tog poduzetnika, s obzirom na njegov vladajući, odnosno monopolistički položaj, za njegovo ponašanje u tržišnom natjecanju u odnosu na druge poduzetnike koji nisu u takvom položaju, osobito u odnosu na poduzetnike koji tek pristupaju tom tržištu.
NN 52/2006 • Nadalje, ograničeno tržišno natjecanje na tržištu proizvodnje i prodaje duhanskih proizvoda posljedica je i zakonodavne regulative tog tržišta, prvenstveno važećeg Zakona o duhanu. Naime, prema odredbama članka 27. stavak 1. Zakona o duhanu, cigarete se razvrstavaju:
NN 52/2006 • a) prema kakvoći duhanske mješavine i organoleptičkim svojstvima pri pušenju:
NN 52/2006 • aa) temeljene na mješavini s najmanje 60 posto nearomatičnih tipova duhana virginija (sušena toplim zrakom) i berlej (sušenog u hladu),
NN 52/2006 • bb) temeljene na mješavini sa više od 40 posto drukčijih tipova duhana,
NN 52/2006 • – ovisno o mjestu prvog stavljanja u promet pojedinog robnog žiga cigarete.
NN 52/2006 • Prema odredbi članaka 28. Zakona o duhanu, cigarete se, sukladno značajkama iz članka 27. tog zakona, razvrstavaju u tri skupine:
NN 52/2006 • – Skupina A (popularna skupina): cigarete s najmanje 60 posto nearomatičnih duhana (tipa virginija sušenog toplim zrakom i berlej sušenog u hladu), od čega najmanje jedna četvrtina nižih klasa ili na njima temeljenih surogata, s filtrom ili bez njega, pakirane u mekanom omotu i prvi puta stavljene u promet u Republici Hrvatskoj;
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 100/05, Broj 7/90,
Broj 4/09, Broj 144/06,
Broj 48/99, Broj 25/04
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE