PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2007-12-133-3833 NN 133/2007

• I. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina (»Narodne novine«, broj 16/07.).


Stranica 2007-12-133-3833 NN 133/2007

• 1. Na temelju članka 88. Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 41/01. i 55/01.), predsjednik Republike Hrvatske donio je Odluku o proglašenju Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina, kojeg je Hrvatski sabor donio na 24. sjednici održanoj 26. siječnja 2007. godine. Zakon o državnoj izmjeri i katastru nekretnina (u daljnjem tekstu: Zakon) objavljen je u »Narodnim novinama«, broj 16 od 9. veljače 2007. godine, a u skladu s člankom 37. tog Zakona stupio je na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.


Stranica 2007-12-133-3833 NN 133/2007

• 2. Predlagatelj Petar Marija Radelj smatra da je osporeni Zakon organski zakon te da je za njegovo donošenje, u skladu s odredbom članka 82. stavka 2. Ustava Republike Hrvatske, bila potrebna većina glasova ukupnog broja zastupnika Hrvatskog sabora.


Stranica 2007-12-133-3833 NN 133/2007

• Obrazlažući svoje stajalište o pravnoj naravi Zakona predlagatelj ističe da je člankom 1. Zakona propisano da se tim Zakonom uređuje ustrojstvo i djelokrug Državne geodetske uprave, koja spada u državna tijela. Navodi da članak 3. Zakona o ustrojstvu i djelokrugu središnjih tijela državne uprave (»Narodne novine«, broj 199/03., 30/04., 136/04. i 22/05.) definira Državnu geodetsku upravu kao jednu od državnih upravnih organizacija.


Internet NN 133/2007
• U svezi s brojem zastupnika koji su glasovali za Zakon, predlagatelj navodi da na sjednici Hrvatskog sabora održanoj 26. siječnja 2007. godine taj Zakon nije donesen propisanom većinom jer za njega nije glasovalo sedamdeset i sedam (77) zastupnika od ukupnog broja od stotinu pedeset i dva (152) zastupnika. S obzirom na činjenicu da je Hrvatski sabor u sazivu 2003. godine imao ukupno stotinu pedeset i dva (152) zastupnika, za donošenje Zakona kao organskog zakona, prema mišljenju predlagatelja, trebala je glasovati većina od sedamdeset i sedam (77) zastupnika.

Internet stranice NN 133/2007
• Slijedom svega iznesenog, predlagatelj ističe formalnu neustavnost Zakona i predlaže Ustavnom sudu njegovo ukidanje.

Internet stranice NN 133/2007 • 3. Tijekom ustavnosudskog postupka od Hrvatskog sabora zatražena je dostava zapisnika i fonograma 24. sjednice, održane 24., 25., 26. i 31. siječnja i 1., 2., 7., 8., 9., 14., 15., 16., 21. i 22. veljače 2007. godine.
Internet stranice NN 133/2007 • Iz zapisnika i fonograma slijedi da je Hrvatski sabor Zakon u hitnom postupku donio većinom glasova nazočnih zastupnika, jer je šezdesetsedam (67) zastupnika glasovalo za donošenje Zakona, dvanaest (12) protiv, a sedam (7) zastupnika bilo je suzdržano.
Internet stranice NN 133/2007 • Ustavni sud je nadalje utvrdio da je Hrvatski sabor u vrijeme donošenja osporenog Zakona imao stotinu pedeset i dva (152) zastupnika pa je za donošenje zakona, za koje se traži većina glasova svih zastupnika, bilo potrebno sedamdeset i sedam (77) glasova zastupnika.
Internet stranice NN 133/2007 • 4. Prema članku 82. stavku 2. Ustava Republike Hrvatske, zakone (organski zakoni), kojima se razrađuju Ustavom utvrđena ljudska prava i temeljne slobode, izborni sustav, ustrojstvo, djelokrug i način rada državnih tijela te ustrojstvo i djelokrug lokalne i područne (regionalne) samouprave, Hrvatski sabor donosi većinom glasova svih zastupnika.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 133/2007 • 5. U razmatranju osnovanosti prijedloga za ocjenu suglasnosti Zakona sa Ustavom s aspekta njegove formalne ustavnosti, Ustavni sud pošao je od stajališta izraženog u odluci broj: U-I-2566/2003, U-I-2892/2003 od 27. studenoga 2003. godine, kojom je ukinut Zakon o izmjenama i dopunama Kaznenog zakona (»Narodne novine«, broj 111/03.), objavljenoj u »Narodnim novinama«, broj 190/03.
Informacije NN 133/2007 • U toj odluci Ustavni sud je utvrdio mjerila od kojih polazi pri ocjeni koji je zakon, čijim se odredbama razrađuju Ustavom utvrđena ljudska prava i temeljne slobode, organski zakon, te pri tome naveo:
Poslovne stranice NN 133/2007 • »Polazeći od izloženog, organskim zakonom kojim se razrađuju Ustavom utvrđena ljudska prava i temeljne slobode u smislu prvog dijela rečenice članka 82. stavka 2. Ustava ima se smatrati samo onaj zakon kojemu su temeljni predmet uređenja pojedino ili pojedina Ustavom utvrđena osobna i politička prava i slobode čovjeka. Jesu li ispunjene pretpostavke za utvrđenje određenog zakona organskim u smislu prvog dijela rečenice članka 82. stavka 1. Ustava ispituje se – u slučaju sumnje – zasebno u svakom konkretnom slučaju.«
Pregledi NN 133/2007 • 6. Zakonom o državnoj izmjeri i katastru zemljišta, kako je propisano njegovim člankom 1., uređuje državnu izmjeru, katastar nekretnina, registar prostornih jedinica, Nacionalnu infrastrukturu prostornih podataka, geodetske poslovi u lokalnoj samoupravi, geodetske radovi za posebne potrebe, nadležnost nad poslovima državne izmjere i katastra nekretnina te obavljanje tih poslova, ustrojstvo i djelokrug Državne geodetske uprave i Hrvatskoga geodetskog instituta, čuvanje i korištenje podataka i nadzor nad poslovima državne izmjere i katastra nekretnina.
Besplatno NN 133/2007 • Ustavni sud ocjenjuje da se Zakonom o državnoj izmjeri i katastru zemljišta ne razrađuju Ustavom utvrđena ljudska prava i temeljne slobode, te je za donošenje tog Zakona, prema članku 81. stavku 1. Ustava, bila potrebna većina glasova zastupnika koji su bili prisutni na sjednici Hrvatskog sabora, uz uvjet da je sjednici prisustvovala većina ukupnog broja zastupnika. Kako je sjednici na kojoj je donesen Zakon prisustvovalo ukupno osamdesetšest (86) zastupnika, a za donošenje Zakona glasovalo šezdesetsedam (67) zastupnika, bili su ispunjeni Ustavom propisani uvjeti za donošenja zakona.
Glasnik NN 133/2007 • Stoga Ustavni sud utvrđuje da je osporeni Zakon donesen u skladu s člankom 81. stavkom 1. Ustava, pa je na temelju članka 55. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02., 49/02. – pročišćeni tekst) odlučio kao u točki I. izreke. Točka II. izreke temelji se na članku 29. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 133/2007 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Vijeću za rješavanje postupovnih pretpostavki za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Ivan Matija, predsjednik Vijeća, te suci Marijan Hranjski i Nevenka Šernhorst, članovi Vijeća, u postupku koji je ustavnom tužbom pokrenuo Z. G. iz S., na sjednici održanoj 29. studenoga 2007. godine, jednoglasno je donio
Propis NN 133/2007 • 1. Podnositelj Z. G. iz S. podnio je 6. rujna 2006. godine Ustavnom sudu ustavnu tužbu, koju naziva i »tužbom za ocjenu ustavnosti i zakonitosti« protiv presude Vrhovnog suda Republike Hrvatske broj: Revr-467/03-2 od 7. siječnja 2004. godine.
Propis NN 133/2007 • 2. Odredbom članka 32. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst) propisano je:
Propis NN 133/2007 • 3. Ustavni sud utvrđuje da je podnositelj 22. travnja 2004. godine podnio ustavnu tužbu protiv presude Vrhovnog suda Republike Hrvatske broj: Revr-467/03-2 od 7. siječnja 2004. godine, a koju presudu osporava i u konkretnom predmetu. Ne našavši povrede ustavnih prava koja su istaknuta u ustavnoj tužbi, Ustavni sud je odlukom broj: U-III-1484/2004 od 24. studenoga 2004. godine, odbio podnositeljevu ustavnu tužbu.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 87/09, Broj 56/05, Broj 31/06, Broj 147/08, Broj 136/03, Broj 71/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled