PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 99/2006 • Isto nije bilo moguće u potpunosti provesti iz razloga netransparentnosti u samome cjeniku usluga poduzetnika Čistoća d.o.o., Zadar, pa shodno tome i netransparentnosti cijena u samim Ugovorima.
NN 99/2006 • Problem netransparentnosti primjerice javlja se kod cijene usluge odvoza kontejnera, gdje je jedinična cijena u cjeniku prikazana po jednom satu rada, dok se u računima i u samim Ugovorima, obračunava po jednoj turi.
NN 99/2006 • Poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar je naveo da prilikom sklapanja samoga Ugovora procjenjuje, imajući u vidu udaljenost korisnika usluga, koliko će vremena biti potrebno za obavljanje posla, te na osnovu toga određuje cijenu odvoza po turi.
NN 99/2006 • Međutim, takva kalkulacija ne nalazi se u prilogu Ugovora ili pratećih računa, te je stoga nemoguće utvrditi koliko je vremena utrošeno za obavljanje predmetne usluge. Iz navedenog razloga nije bilo moguće provesti analizu Ugovora na način da se utvrdi jesu li cijene iz cjenika jednako primijenjene na sve korisnike usluga poduzetnika Čistoća d.o.o., Zadar.
NN 99/2006 • Iako poduzetnici čiji su Ugovori u nastavku analizirani nisu stranke u postupku, navedeni Ugovori, sklopljeni u 2001., 2002. i zaključno do 1. listopada 2003. godine, su analizirani kako bi se stekla sveobuhvatna slika o načinu određivanja cijena koje poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar naplaćuje poduzetnicima-korisnicima njegovih usluga koji se nalaze izvan Grada Zadra.
NN 99/2006 • Poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar dostavio je Agenciji dva Ugovora sklopljena u 2001. godini, i to s O. š. Z.* i s poduzetnikom SAS – Zadar d.d. Marina Zlatna Luka.
NN 99/2006 • Potrebno je napomenuti da se, u cjeniku poduzetnika Čistoća d.o.o., Zadar koji je u primjeni od srpnja 2001., ne razlikuje odvoz otpada s obzirom na vrstu otpada, kada je u pitanju odvoz otpada vozilima, već se vrši razlikovanje s obzirom na vrstu i kapacitet samog vozila (točke 2. – 7. cjenika).
NN 99/2006 • Poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar dostavio je Agenciji osam Ugovora sklopljenih u 2002., i to s O. P.*, s poduzetnikom S. d.o.o. iz K.*, s I. G. H., s O. P.*, s poduzetnikom M. d.o.o.*, s poduzetnikom H. d.o.o.*, s poduzetnikom A. B. – Z. d.o.o.*
NN 99/2006 • Uvidom u točku 2. cjenika poduzetnika Čistoća d.o.o., Zadar od srpnja 2001. razvidno je kako se cijena sata rada vozila autosmećar razlikuje s obzirom na zapreminu sanduka samog vozila. U Ugovoru ne stoji kojega je kapaciteta vozilo autosmećar te nije razvidno je li cijena iz cjenika primijenjena pravilno. Također, i u ovom je slučaju cijena u Ugovoru dogovorena kao tura, a nigdje ne stoji koliko je vremena potrebno da bi se ista tura izvršila. Nadalje, niti jedna od mogućnosti najma kontejnera navedenih u točki 8. cjenika ne predviđa mogućnost najma kontejnera po cijeni od 300,00 do 350,00 kn mjesečno*.
NN 99/2006 • Također, stavka mjesečnog najma za jedan kontejner u izlaznim računima dostavljenim Agenciji nije obračunavana.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 99/2006 • Ovdje također nailazimo na netransparentnost u primjeni cjenika na način da u Ugovoru opet ne stoji o kojem se kapacitetu vozila autosmećar radi, kao što ne stoji niti koliko je vremena potrebno da se pojedina tura izvrši, te ponovo nije moguće utvrditi primjenjuju li se cijene iz cjenika pravilno i transparentno.
NN 99/2006 • Poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar sklopio je u 2003. Ugovore s poduzetnicima K. – T. d.o.o.*, O. P.*, U.O. L.*, A. C. d.o.o.* i O. U. d.o.o.*
NN 99/2006 • U ovome Ugovoru ćemo istaknuti cijenu najma kontejnera koja je u slučaju poduzetnika A. c. d.o.o.* jednaka, odnosno odgovara cijeni iz cjenika za najam kontejnera od 5 – 7 m3, dok je za najam istog kontejnera poduzetniku O. U. d.o.o.* obračunavana cijena od 300,00 do 350,00 kn mjesečnog najma*.
NN 99/2006 • Osim navedenih i analiziranih Ugovora, Poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar je Agenciji, između ostalog, dostavio i dvadeset Ugovora o odlaganju i deponiranju otpada sklopljenih u periodu od 30. srpnja 1996. do 28. srpnja 2003. U tim Ugovorima ugovorena je naknada za deponiranje otpada po cijeni od 35,00 kn/m3. Međutim, u četrnaest, od dvadeset dostavljenih Ugovora, ugovoren je i mjesečni paušal za deponiranje.
NN 99/2006 • Iz dostavljenih Ugovora, ali i iz cjenika poduzetnika Čistoća d.o.o., Zadar nije bilo moguće utvrditi osnovicu za izračun tog paušala, budući da u Ugovoru stoji cijena po jedinici mjere m3.
NN 99/2006 • Uvidom u dostavljene i analizirane Ugovore utvrđeno je kako postoji veliki problem netransparentnosti i nedosljednosti u primjeni cijena poduzetnika Čistoća d.o.o., Zadar u ugovorima s poduzetnicima – korisnicima njegovih usluga koji se nalaze izvan područja Grada Zadra, na način da navedeni poduzetnik, primjerice, za usluge odvoza otpada vozilom, za koje je u cjeniku navedena cijena za jedan sat rada u ugovoru određuje cijenu po turi odvoza otpada, te je nemoguće, ukoliko nije poznato koliko je vremena potrebno za izvršenje jedne ture, utvrditi je li cijena iz cjenika pravilno primijenjena na tu određenu uslugu.
NN 99/2006 • Naime, Agencija je utvrdila da poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar za iste poslove obavljene za različite poduzetnike, obračunava i naplaćuje različite cijene, bez ekonomski mjerljivih i opravdanih kriterija te da stavke računa, koje za obavljene usluge temeljem ugovora s poduzetnicima koji se nalaze izvan područja Grada Zadra, a koje ispostavlja poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar, u nekim slučajevima ne odgovaraju stavkama i parametrima u ugovoru.
NN 99/2006 • II. Temeljem detaljno provedene ekonomske i pravne analize u ovom predmetu, Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja je, sukladno članku 34. i članku 35. stavak 1. točka 2. ZZTN-a iz 2003., na 59. sjednici, održanoj 12. travnja 2006., ocijenilo da je, u konkretnom slučaju, nesporno dokazano da je poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar, u smislu članka 6. stavak 1. točka 2. i članka 13. do 15. ZZTN-a, monopolističkim djelovanjem sprječavao slobodno tržišno natjecanje zlouporabljujući svoj monopolistički položaj na mjerodavnom tržištu odlaganja komunalnog otpada s područja Grada Zadra na deponiju Diklo, u svrhu daljnjeg jačanja njegovog vladajućeg položaja na mjerodavnom tržištu održavanja čistoće (prikupljanja i odvoza otpada) s područja Grada Zadra, isključivanjem s tog tržišta poduzetnika Hermo-trans d.o.o., a nakon toga diskriminacijom poduzetnika – korisnika njegovih usluga i to putem primjene cjenika od 1. srpnja 2001. godine na dalje, kojim poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar, na bespravan način, vezuje različite vrste usluga određujući poduzetnicima, koji imaju s njim sklopljen ugovor za bilo koju vrstu usluga, znatno niže cijene usluga održavanja čistoće (prikupljanja i odvoza) otpada s područja Grada Zadra, od cijena tih usluga koje poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar primjenjuje prema poduzetnicima koji s njim nemaju sklopljene takve ugovore.
NN 99/2006 • Naime, Vijeće je utvrdilo da je poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar, u Cjeniku usluga po kojima se ugovara kontinuirani odvoz otpadaka korisnicima (osim cijena po red.br. 1) koji je u primjeni od 1. srpnja 2001. godine, pod točkom 13. tog Cjenika, odredio da korisnici njegovih usluga koji imaju više od 1000 m2 korisne površine i nemaju sklopljene ugovore za bilo koju vrstu usluga s poduzetnikom Čistoća d.o.o., Zadar plaćaju uslugu odvoza kućnih otpadaka 0,50 kuna po m2 korisne površine, za razliku od onih poduzetnika koji imaju sklopljene ugovore za bilo koju vrstu usluga s navedenim poduzetnikom i plaćaju istu uslugu 0,22 kuna po m2 korisne površine. Na taj način, poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar monopolistički djeluje, u smislu članka 13. ZZTN-a, sprječavajući slobodno tržišno natjecanje zlouporabom svog monopolističkog položaja na mjerodavnom tržištu odlaganja komunalnog otpada s područja Grada Zadra na deponiju Diklo, kako je to propisano člankom 14. stavak 1. ZZTN-a, u svrhu daljnjeg jačanja njegovog vladajućeg položaja na mjerodavnom tržištu održavanja čistoće (prikupljanja i odvoza otpada) s područja Grada Zadra, u smislu članka 15. stavak 1. ZZTN-a postupajući na taj način u suprotnosti s člankom 20. točke 3. i 9. ZZTN-a.
NN 99/2006 • Provedena ekonomska i pravna analiza u konkretnom predmetu dokazala je da poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar, koji temeljem općeg propisa ima monopolistički položaj na tržištu vezujuće usluge (tržištu odlaganja komunalnog otpada na deponiju Diklo), primjenom mješovite vezane prodaje, počevši od 1. srpnja 2001., »financijski vezuje« svoje korisnike, odnosno kupce svojih usluga na način da primjenu popusta u cijeni svojih usluga isključivo vezuje za njihovo prihvaćanje vezujuće i vezane usluge.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 43/08, Broj 79/97,
Broj 120/05, Broj 91/92,
Broj 58/90, Broj 74/06
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE