PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-04-49-1122 NN 49/2009

• Isto tako HT navodi da će izmjena ADSL brzina na veleprodajnoj razini stupiti na snagu po izdavanju suglasnosti Vijeća HAKOM-a na izmijenjeni Prilog 4 Uvjeta HT-Hrvatskih telekomunikacija d.d. za pružanje veleprodajne usluge ADSL pristupa koji su dio Dodatka Standardnoj ponudi HT-Hrvatskih telekomunikacija d.d. za davatelje usluga pristupa internetu koji se odnosi na širokopojasni pristup internetu, a koji je dostavljen u prilogu dopisa. Isto tako, HT predlaže da se predmetne izmjene, po izdavanju suglasnosti od strane Vijeća HAKOM-a, u skladu s načelom nediskriminacije primjenjuju od 2. ožujka 2009. g., kako bi se ta promjena podudarala s početkom uvođenja povećanja pristupnih brzina krajnjim korisnicima u maloprodaji.


Stranica 2009-04-49-1122 NN 49/2009

• S obzirom da povećanje pristupnih brzina utječe na veće korištenje kapaciteta mreže HT-a, HAKOM je dopisom od 17. ožujka 2009. g. (klasa: UP/I-344-01/09-01/747; urbroj: 76-11-09-03 II) obavijestio HT kako je zbog povećanja pristupnih brzina ADSL pristupa potrebno naknadu za korišteni kapacitet mreže unutar Općih uvjeta za ADSL transport uslugu koji su dio Dodatka Standardnoj ponudi HT-Hrvatskih telekomunikacija d.d. za davatelje usluga pristupa internetu koji se odnosi na širokopojasni pristup internetu smanjiti za 16,7%, odnosno s 392,00 kn na 326,54 kn/Mbit/s, te je navedeno obrazloženo na način kako slijedi.


Stranica 2009-04-49-1122 NN 49/2009

• Naime, u listopadu 2007.g., HT je već povećao pristupne brzine ADSL pristupa na sljedeći način:


Stranica 2009-04-49-1122 NN 49/2009

• Tada je sam HT, radi povećanja pristupnih brzina prema krajnjim korisnicima, predložio izmjenu naknade za korišteni kapacitet mreže unutar Općih uvjeta za ADSL transport uslugu na način da se ista smanji za 10%, odnosno s 1.000,00 kn/Mbit/s na 900,00 kn/Mbit/s, a koliko je bila procjena HT-a da će se kao posljedica povećanja pristupnih brzina prema krajnjim korisnicima povećati korištenje kapaciteta mreže od strane operatora koji koriste navedenu uslugu. Proces povećanja pristupnih brzina prema krajnjim korisnicima je trajao kroz određeni vremenski period. Stoga je Hrvatska agencija za telekomunikacije (dalje u tekstu: HAT; prema članku 131. ZEK-a pravni prednik HAKOM-a), prihvatila prijedlog HT-a, ali je u isto vrijeme nastavila analizu postojećih navika korisnika, kretanja prihoda i troškova operatora prilikom pružanja usluga krajnjim korisnicima putem ADSL transport usluge.


Internet NN 49/2009
• Na temelju provedene analize, a prema podacima o korištenom kapacitetu mreže HT-a od strane jednog od operatora, koji su reprezentativni s obzirom da je navedeni operator u promatranom periodu imao ujednačen broj krajnjih korisnika, Vijeće Hrvatske agencije za telekomunikacije (dalje u tekstu: Vijeće HAT-a; pravni prednik Vijeća HAKOM-a) je utvrdilo da je prosječni korišteni kapacitet mreže HT-a po korisniku, a kao posljedica povećanja pristupnih brzina prema krajnjim korisnicima, narastao za 20%. Slijedom navedenog, Vijeće HAT-a je zaključilo kako je naknadu za korišteni kapacitet mreže unutar Općih uvjeta za ADSL transport uslugu bilo potrebno smanjiti ne za 10%, već za 16,7% odnosno s 1.000,00 kn/Mbit/s na 833,00 kn/Mbit/s, a kako bi se amortizirao efekt povećanja pristupnih brzina prema krajnjim korisnicima odnosno kako operatori ne bi imali veće troškove po korisniku radi odluke HT-a o povećanju pristupnih brzina prema krajnjim korisnicima. Navedeno je detaljno obrazloženo u rješenju Vijeća HAT-a od 7. travnja 2008.g. (klasa: UP/I-344-01/08-01/537; urbroj: 376-11-08-05).

Internet stranice NN 49/2009
• S obzirom da je u dopisu od dana 24. veljače 2009.g. HT naveo kako će se uvođenje povećanja pristupnih brzina za krajnje korisnike odvijati postupno tijekom sljedeća dva mjeseca ovisno o raspoloživosti resursa HT-a, HAKOM nije u mogućnosti u ovome trenutku, a dok ne prikupi podatke, utvrditi stvarne promjene prosječnog korištenog kapaciteta mreže HT-a po korisniku izazvane povećanjem pristupnih brzina.

Internet stranice NN 49/2009 • Međutim, a kao što je već i utvrđeno, povećanje pristupnih brzina od strane HT-a utječe na povećanje propusnosti veze i sukladno tome na veće korištenje kapaciteta mreže HT-a, time i veće troškove operatora. Operatori koji koriste veleprodajnu uslugu ADSL transporta odnosno koji uz navedenu uslugu koriste i veleprodajnu uslugu ADSL pristupa, a kao što je već navedeno u rješenju od 7. travnja 2008. g, ovise o strateškim odlukama HT-a na maloprodajnoj razini, kao što je povećanje pristupnih brzina, a koje im direktno povećavaju troškove uz pretpostavku istih statistika korištenja kapaciteta mreže. Stoga je radi postojećeg načina obračuna načelo troškovne usmjerenosti cijena izravno povezano s ponašanjem HT-a na maloprodajnoj razini i to iz razloga što operatori za navedeni princip korištenja i obračuna veleprodajne usluge, za iste navike korisnika, imaju puno veće troškove.
Internet stranice NN 49/2009 • Slijedom navedenog, budući da HAKOM, u ovome trenutku, a dok ne prikupi podatke, nije u mogućnosti utvrditi stvarne promjene prosječnog korištenog kapaciteta mreža HT-a po korisniku izazvane povećanjem pristupnih brzina, HAKOM je predložio HT-u sljedeće.
Internet stranice NN 49/2009 • S obzirom da je u ovom slučaju došlo do povećanja osnovne brzine sa 2048/256 kbit/s na 4096/256 kbit/s odnosno do povećanja dolazne pristupne brzine za 100% kao i u listopadu 2007. g. te uzevši u obzir činjenicu da najveći broj krajnjih korisnika, njih preko 95%, koristi osnovne brzine, HAKOM smatra da je do utvrđivanja stvarnih promjena prosječnog korištenog kapaciteta mreža HT-a po korisniku izazvanih povećanjem pristupnih brzina, potrebno, na temelju zaključaka dobivenih analizom povećanja pristupnih brzina koje je HT počeo provoditi u listopadu 2007. g., smanjiti naknadu za korišteni kapacitet mreže za 16,7%. Naime, s obzirom da je tada prosječni korišteni kapacitet mreže HT-a po korisniku, kao posljedica povećanja pristupnih brzina prema krajnjim korisnicima narastao za 20%, HAKOM pretpostavlja istu posljedicu i kod povećanja pristupnih brzina koje je HT počeo provoditi 2. ožujka 2009. g. Međutim, HAKOM će po završetku procesa povećanja pristupnih brzina za krajnje korisnike prikupiti podatke kako bi utvrdio stvarne promjene prosječno korištenog kapaciteta mreže HT-a po korisniku.
Internet stranice NN 49/2009 • Nadalje, u navedenom je dopisu HAKOM predložio HT-u da HT mora obavijestiti HAKOM o svim promjenama uvjeta na maloprodajnoj razini, a koje direktno utječu na uvjete na veleprodajnoj razini, zajedno s prijedlogom izmjena uvjeta na veleprodajnoj razini radi usklađenja s izmjenama na maloprodaji, najmanje 45 dana od uvođenja planiranih promjena, kako bi HAKOM mogao pravovremeno reagirati. Navedeno je nužno, s obzirom da operatori koji koriste veleprodajnu uslugu ADSL transporta, odnosno koji uz navedenu uslugu koriste i veleprodajnu uslugu ADSL pristupa, ovise o strateškim odlukama HT-a na maloprodajnoj razini, kao što je povećanje pristupnih brzina ili smanjenje maloprodajnih cijena.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 49/2009 • HAKOM je 27. ožujka 2009. g. zaprimio očitovanje HT-a u kojem HT navodi kako cit: »…povećavanje ADSL pristupnih brzina ne dovodi nužno do povećanja korištenja kapaciteta mreže kod ADSL transport usluge a uslijed čega bi mogli porasti troškovi davatelja usluga koji koriste tu uslugu.«, te da interne analize koje je proveo HT pokazuju da cit: »da se s obzirom na najnovije promjene u pristupnim brzinama očekuje neznatno povećanje u korištenju transportnih kapaciteta T-Com mreže, međutim ne u tolikoj mjeri da bi te promjene negativno utjecale na mogućnost davatelja usluga da uz učinkovito poslovanje ostvari odgovarajuće marže.«. Stoga HT smatra kako nema osnova za smanjenje iznosa postojeće naknade za korišteni kapacitet mreže, a kako to predlaže HAKOM pozivajući se na zaključke iz svoje analize provedene početkom 2008. g. kao i iz obrazloženja rješenja Vijeća HAT-a od 7. travnja 2008. g.
Informacije NN 49/2009 • Nadalje, HT ističe kako istom nikad nije bio omogućen uvid u analizu na koju se HAKOM poziva, niti je ikada bio potpuno obaviješten o korištenoj metodologiji izračuna, te da je jedino bio obaviješten o konačnim rezultatima i zaključcima iste. Stoga HT poziva HAKOM da se istom prije donošenja odluke omogući izjašnjavanje o svim činjenicama bitnim za donošenje odluke, a što uključuje i detaljna pojašnjenja načina na koji je provedena analiza na kojoj HAKOM temelji svoj prijedlog smanjenja naknade za korišteni kapacitet mreže.
Poslovne stranice NN 49/2009 • S obzirom na prijedlog HAKOM-a kako HT mora obavijestiti HAKOM o svim promjenama uvjeta na maloprodajnoj razini, najmanje 45 dana od uvođenja planiranih promjena, HT navodi kako će isti razmotriti vodeći računa o poslovnim potrebama i zakonskim okvirima.
Pregledi NN 49/2009 • Nastavno na dopis HT-a, Vijeće HAKOM-a smatra kako, dok se ne prikupe podaci, nije moguće utvrditi stvarne promjene prosječnog korištenog kapaciteta mreža HT-a po korisniku izazvane povećanjem pristupnih brzina, te je jedino moguće, na temelju zaključaka dobivenih analizom povećanja pristupnih brzina koje je HT počeo provoditi u listopadu 2007. g., pretpostaviti povećanje prosječnog korištenog kapaciteta mreže HT-a po korisniku za 20%, a kako bi se spriječilo neopravdano povećanje troškova operatora.
Besplatno NN 49/2009 • Stoga je Vijeće HAKOM-a odlučilo da je naknadu za korišteni kapacitet mreže unutar Općih uvjeta za pružanje ADSL transport potrebno smanjiti za 16,7%, odnosno s 392,00 kn na 326,54 kn/Mbit/s, tako da HT, u roku od 8 dana od primitka ovog rješenja, treba dostaviti HAKOM-u pročišćeni tekst Dodatka Standardnoj ponudi HT-Hrvatskih telekomunikacija d.d. za davatelje usluga pristupa internetu koji se odnosi na širokopojasni pristup internetu s izmijenjenom naknadom za korišteni kapacitet mreže radi izdavanja suglasnosti, zajedno s izmijenjenim pristupnim brzinama kako je predloženo dopisom od 24. veljače 2009. g. od strane HT-a, unutar Priloga 4 »Cijene« Uvjeta HT-Hrvatskih telekomunikacija d.d. za pružanje veleprodajne usluge ADSL pristupa.
Glasnik NN 49/2009 • Nadalje, Vijeće HAKOM-a se ne slaže s mišljenjem HT-a kako istom nije bio omogućen uvid u analizu na koju se HAKOM poziva, niti je ikada bio potpuno obaviješten o korištenoj metodologiji izračuna, s obzirom da je HT-u omogućen uvid u predmetnu analizu, na način da mu je dopisom HAT-a od 11. ožujka 2008. g. te rješenjem Vijeća HAT-a od 7. travnja 2008. g. predmetna analiza detaljno i iscrpno obrazložena, te da je jasno navedeno koji su podaci uzimani u obzir pri izradi predmetne analize, odnosno nisu bili navedeni samo rezultati predmetne analize te procjene dane na temelju tih rezultata.
Propis NN 49/2009 • S obzirom na prijedlog HAKOM-a kako HT mora obavijestiti HAKOM o svim promjenama uvjeta na maloprodajnoj razini, najmanje 45 dana od uvođenja planiranih promjena, Vijeće HAKOM-a će isti razmotriti u okviru odluke o izdavanju suglasnosti na izmijenjeni Dodatak Standardnoj ponudi HT-Hrvatskih telekomunikacija d.d. za davatelje usluga pristupa internetu koji se odnosi na širokopojasni pristup internetu.
Propis NN 49/2009 • Slijedom svega navedenog, Vijeće HAKOM-a je temeljem članka 128. stavka 2. ZEK-a, članka 54. stavka 5. i članka 56. stavka 16. 17. i 19. ZOT-a, te članka 7. stavka 1. i 2. Pravilnika o pristupu mreži i međusobnom povezivanju i članka 202. ZUP-a odlučilo kao u točki I. izreke ove odluke.
Propis NN 49/2009 • Temeljem članka 14. stavak 4. ZEK-a, Vijeće Agencije odlučilo je kao u točki III. ove odluke.
Propis NN 49/2009 • Protiv ove odluke žalba nije dopuštena, ali se može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana primitka.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 71/06, Broj 103/00, Broj 162/03, Broj 65/05, Broj 65/09, Broj 25/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled