PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 27/2006 • Izvještajne jedinice popunjavaju podatke o industrijskoj proizvodnji za svoje industrijske lokalne jedinice na spomenutim obrascima, na temelju svojih knjigovodstvenih podloga, dok se za dio podataka trebaju dati stručne ocijene i procjene. Popunjen obrazac IND-21/PRODCOM, pomoćne obrasce za industrijske lokalne jedinice IND-21/PRODCOM/POM i pomoćni obrazac za brodogradnju IND-21/PRODCOM/35.11, izvještajne jedinice dostavljaju kompletirano nadležnom uredu državne uprave u županiji – ured za statistiku u roku koji im on odredi.
NN 27/2006 • U hijerarhijskoj strukturi NIP-a 2005. prve četiri brojčane oznake (razine djelatnosti) preuzete su iz NKD-a 2002., a prvih šest brojčanih oznaka (agregirane razine proizvoda) preuzete su iz KPD-a 2002. Petu brojčanu oznaku NKD-a 2002., odnosno podrazreda, nije bilo moguće ugraditi ni u jednu više raščlanjenu statističku klasifikaciju ili nomenklaturu, jer se prilikom nacionalne raščlambe razreda NACE-a Rev. 1.1 na temelju koje je izrađena NKD 2002., nije vodilo računa o daljnjoj usporedivosti s KPD-om 2002. (posljedica je pristupa nacionalne raščlambe na podrazrede iz prve verzije NKD-a).
NN 27/2006 • Proizvodi NIP-a 2005., na nacionalnoj su razini također usporedivi s Nomenklaturom industrijskih proizvoda za mjesečni izvještaj industrije – NIPUM 2004.16) na razini potkategorija KPD-a 2002., a na razini pojedinačnih proizvoda obiju nomenklatura preko korespondentnih tablica veza. Proizvodi NIP-a 2005., povezani su također po načelu input-outputa s Nomenklaturom sirovina i materijala industrije – NRMI 2004. (NN, br. 63/05.) na razini potkategorija KPD-a 2002. obje nomenklature.
NN 27/2006 • Za svaki proizvod u NIP-u 2005. određene su od jedne do tri mjerne jedinice na temelju kojih izvještajna jedinica odnosno pravna osoba treba iskazati industrijsku proizvodnju svih svojih industrijskih lokalnih jedinica iz Adresara IND-21/PRODCOM-a za 2005. Bilo je neophodno utvrditi različite mjerne jedinice jer se podaci iz ovog PRODCOM istraživanja nacionalno koriste u različite svrhe koje u određenim slučajevima zahtijevaju postojanje različitih mjernih jedinica. Prva mjerna jedinica koristi se za izračunavanje pondera industrijskih proizvoda za potrebe obrade Mjesečnog istraživanja o industrijskoj proizvodnji i zaposlenima (IND-1/MPS), druga mjerna jedinica preuzeta je iz PRODCOM Liste 2005 EU-a, a ukoliko je različita od prve, iznimno je uvedena i treća mjerna jedinica ako se s prvom i drugom mjernom jedinicom nije moglo udovoljiti svim zahtjevima iz međunarodne razmjene podataka (npr. Eurostat, UN/ECE, FAO, IEA i dr.). U ovoj verziji NIP-a 2005. pažljivo su analizirane sve mjerne jedinice koje su utvrđene u NIP-u 2005., kako bi se smanjio njihov broj u najvećoj mogućoj mjeri s obzirom na različite namjene ovog istraživanja, da bi se izvještajnim jedinicama što više smanjio teret izvještavanja.
NN 27/2006 • Usporedivost proizvoda NIP-a 2005. s robama iz CT-a 2005. za svaki je proizvod/robu osigurana i izborom mjernih jedinice na isti način kao i usporedivost proizvoda PRODCOM Liste 2005 EU-a s robama iz CN-a 2005. Razlika može postojati samo u onim slučajevima kada i PRODCOM Lista 2005. odstupa od CN-a 2005, kada se za određene proizvode NIP-a 2005. traže veće mjerne jedinice od onih u CT-u ili u PRODCOM Listi kao npr. umjesto »kg« u CT-u ili PRODCOM Listi, u NIP-u se traži »tona«, jer za određene proizvode iz NIP-a proizvedene količine manje od »tone« nisu značajne za praćenje proizvodnje (npr. nekoliko »kg mesa« može biti interesantno s aspekta carine, ali s aspekta proizvodne statistike nije važno).
NN 27/2006 • Posebno napominjemo svim izvještajnim jedinicama da je DZS donio odluku o usklađivanju NIP-a s PRODCOM Listom EU-a svake godine, kako bi se zadovoljili višestruki ciljevi ovog istraživanja: usklađivanje s PRODCOM Uredbom EU-a, koja propisuje godišnje usklađivanje svih nacionalnih nomenklatura baziranih na PRODCOM Listi radi povezivanja s podacima CN-a na detaljnoj razini proizvod/roba (osnovna svrha PRODCOM statistika), kao i usklađivanje s CT-om s kojim je NIP povezan preko korespondentnih tablica veza. S obzirom da DZS, već nekoliko godina dostavlja podatke iz ovog istraživanja Eurostatu (Statističkom uredu EU-a), a godišnji rezultati PRODCOM istraživanja za 2001. i 2004. su uključeni u službene podatke Eurostata, redovito se publiciraju na CD-u »Intra– and extra-EU trade« zajedno rezultatima PRODCOM istraživanja država članica EU-a i državama kandidatima koji status je dobila i RH, interes je službene statistike RH da što više uskladi svoje statistike s statističkim standardima EU-a.
NN 27/2006 • U okviru ove strategije izrađena je i nova ažurirana verzija NIP-a 2005. prema PRODCOM Listi 2005 EU-a, a već sljedeće godine, za provedbu IND-21/PRODCOM istraživanja za 2006. predviđena je ažurirana verzija NIP-a 2006. u okviru politike revizije ovog istraživanja. Kako bi olakšali snaženje izvještajnim jedinicama korištenje različitih verzija NIP-a svake godine, uveli smo sustav označavanja proizvoda NIP-a koje se mijenjaju u odnosu na prethodnu verziju, s naznakom razloga promjene (greška u prethodnoj verziji, promjena u novoj verziji radi usklađivanja i slično), a svi proizvodi NIP-a 2005. koji nemaju oznake su nepromijenjeni u odnosu na prethodnu verziju tj. NIP 2004. (vidi Dodatak 3. ovih standarda).
NN 27/2006 • U provođenju istraživanja sudjeluju Državni zavod za statistiku Republike Hrvatske (DZS) i Uredi državne uprave u županijama – uredi za statistiku.
NN 27/2006 • Državni zavod za statistiku (DZS) izrađuje metodologiju, obrađuje podatke za Republiku Hrvatsku i županije, te kontinuirano osigurava stručnu pomoć područnoj statistici, sastavlja Adresar IND-21/PRODCOM za 2005., tiska i distribuira obrasce i druge materijale potrebne za provedbu istraživanja uredima državne uprave u županijama – uredima za statistiku, koncentrira materijal, kontrolira potpunost podataka, unosi podatke na magnetni medij, računski i logički kontrolira podatke, analizira prve rezultate, objavljuje i diseminira rezultate PRODCOM istraživanja za 2005. Prema potrebi, DZS održava i stručno obučavanje po pojedinim županijskim središtima i zajedno s područnim statističarima neposredno obilazi izvještajne jedinice, a o važnijim metodološkim poteškoćama razgovara izravno s izvještajnom jedinicom.
NN 27/2006 • Uredi državne uprave u županijama – uredi za statistiku distribuiraju kompletiran materijal izvještajnim jedinicama odnosno pravnim osobama za sve utvrđene industrijske lokalne jedinice prema Adresaru IND-21/PRODCOM za 2005. za koje su dužne popuniti podatke u tablici 1. glavnog obrasca IND-21/PRODCOM, pomoćnog obrasca IND-21/PRODCOM/POM ukoliko imaju više od dvije industrijske lokalne jedinice, te pomoćnog obrasca za brodogradnju IND-21/PRODCOM/35.11 ukoliko su obavljale i djelatnost brodogradnje, brinu se da u roku koji su odredili dobiju ispunjene odgovarajuće IND-21/PRODCOM obrasce od izvještajnih jedinica, šifriraju identifikacijske podatke za izvještajne jedinice i njihove industrijske lokalne jedinice na odgovarajućim IND-21/PRODCOM obrascima prema Adresaru IND-21/PRODCOM za 2005. ukoliko to nije izvršila izvještajna jedinica koja je dostavila podatke, kontroliraju potpunost i točnost podataka u tablicama IND-21/PRODCOM obrazaca, brinu se da o roku kontroliran materijal dostave u DZS, te da u tijeku logičko-računske i analitičke kontrole materijala u DZS-u, i na zahtjev DZS-a, provjeravaju iskazane podatke u dostavljenim PRODCOM obrascima izvještajnih jedinica s njihovog područja.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 27/2006 • Svi rezultati iz PRODCOM istraživanja za 2005. obrađuju se na razini pojedinačnih proizvoda iz NIP-a 2005., a vrijednost prodaje proizvoda iz NIP-a 2005. i agregirano do razine razreda NKD-a 2002. za Republiku Hrvatsku, te izabrani pokazatelji i za županije vodeći pri tom računa o zaštiti pojedinačnih podataka.
NN 27/2006 • Prvi rezultati IND-1/PRODCOM istraživanja bit će objavljeni u Priopćenju broj 2.1.5. – Proizvodnja i prodaja industrijskih proizvoda (PRODCOM) u 2005., na papiru i na internetskim stranicama DZS-a na adresi: http://www.dzs.hr/hrv/priopcenja/.
NN 27/2006 • Detaljna obrada PRODCOM istraživanja o industrijskoj proizvodnji za 2005. bit će publicirana u Statističkom izvješću broj 1287., pod nazivom Industrijska proizvodnja u 2005. –PRODCOM detaljni godišnji rezultati. Izabrani najvažniji podaci ovog istraživanja bit će publicirani i u Statističkom ljetopisu DZS-a i eventualno u nekim posebnim publikacijama.
NN 27/2006 • III. UPUTE ZA ISPUNJAVANJE OBRASCA IND-21/PRODCOM I IND-21/PRODCOM/POM
NN 27/2006 • Tko je dužan dostaviti podatke, kako i do kada. Podatke za IND-21/PRODCOM istraživanja za 2005. dužne su dostaviti sve izvještajne jedinice koje su utvrđene Adresarom IND-21/PRODCOM za 2005. Izvještajne jedinice popunjavaju podatke na klasičnim obrascima za PRODCOM istraživanje za 2005. i uobičajeno ih dostavljaju poštom nadležnom uredu državne uprave u županiji – uredu za statistiku sa svog područja u roku koji im je od nje određen. Nadležni uredi državne uprave u županiji – uredi za statistiku dostavljaju iste u DZS prema utvrđenoj proceduri, obvezama i rokovima koje im je utvrdio DZS. (vidi: organizacija provedbe PRODCOM istraživanja) Izvještajne jedinice popunjavaju podatke za sve industrijske lokalne jedinice na temelju svojih knjigovodstvenih evidencija, a iznimno ukoliko ne raspolažu evidencijama, dužne na temelju ocjena i procijene stručnjaka.
NN 27/2006 • Način i redoslijed upisivanja podataka. Sve podatke u PRODCOM istraživanju za 2005. daju izvještajne jedinice na razini industrijskih lokalnih jedinica koje su im utvrđene Adresarom IND-21/PRODCOM za 2005., a ne na razini izvještajne jedinice. Iznimno, u slučajevima kada neka izvještajna jedinica ima utvrđenu samo jednu industrijsku lokalnu jedinicu koja se je bavila industrijskom proizvodnjom i na jednoj lokaciji (županiji) podaci se prikazuju »de facto« na razini izvještajne jedinice, jer neindustrijske lokalne jedinice industrijskih i neindustrijskih izvještajnih jedinica nisu predmet PRODCOM istraživanja za 2005.
NN 27/2006 • Redoslijed upisivanja podataka. Podaci se najprije upisuju u glavni obrazac IND-21/PRODCOM tako da se prvo popune identifikacijski podaci o izvještajnoj jedinici, a zatim se prelazi na popunjavanje podataka u tablici 1. posebno za svaku industrijsku lokalnu jedinicu koja je navedena u Adresaru IND-21/PRODCOM za 2005. Na glavnom obrascu IND-21/PRODCOM, izvještajna jedinica može upisati podatke za dvije industrijske lokalne jedinice, a ako ima više od dvije utvrđene Adresarom IND-21/PRODCOM za 2005. tada se popunjava i pomoćni obrazac IND-21/PRODCOM/POM, jer se za svaku industrijsku lokalnu jedinicu treba ispuniti posebna tablica 1. Svaki pomoćni obrazac IND-21/PRODCOM/POM obostrano je tiskan te se mogu upisati podaci za još dvije industrijske lokalne jedinice. Tablica 1. pomoćnog obrasca IND-21/ PRODCOM/ POM sadržajno je identična s tablicom 1. glavnog obrasca IND-21/PRODCOM.
NN 27/2006 • Prije popunjavanja tablice 1., glavnog i pomoćnih obrazaca, izvještajna jedinica treba obvezatno, prvo popuniti identifikacijska obilježja za industrijsku lokalnu jedinicu pod točkom 2. Podaci za statističku jedinicu za koju se popunjava tabela 1., prema Adresaru IND-21/PRODCOM za 2005. (barem tekstualno). Na pomoćnom obrascu IND-21/PRODCOM/POM, osim podataka pod 3. koji se odnose na naziv statističke jedinice, treba prepisati i podatke, pod 1. Naziv izvještajne jedinice i 2. Sjedište, iz glavnog obrasca IND-21/PRODCOM tj. točke 1) a) IME (tvrtka) i 1) c) Sjedište, radi identifikacije izvještajne jedinice, u slučaju nepredviđenog odvajanja od glavnog obrasca IND-21/PRODCOM pri rukovanju, slanju i slično. Nadležan ured državne uprave u županiji – ured za statistiku dužan je u slučaju nepopunjavanja identifikacijskih obilježja od strane izvještajne jedinice bez obzira na razloge, popuniti tražene identifikacijske podatke iz Adresara IND-21/PRODCOM za 2005. prije dostavljanja kompletnog materijala sa svog područja u DZS.
NN 27/2006 • Pomoćni obrazac IND-21/PRODCOM/POM distribuira se kao umetak glavnom obrascu IND-21/PRODCOM koji se, kompletiran i popunjen za sve industrijske lokalne jedinice za koje je izvještajna jedinica dužna popuniti podatke (uključujući IND-21/PRODCOM/35.11), šalje nadležnom uredu državne uprave u županiji – uredu za statistiku sa svog područja. Podatke u tablici 1. uvijek treba popunjavati sljedećim redoslijedom: za prve dvije industrijske lokalne jedinice podaci se popunjavaju na glavnom obrascu IND-21/PRODCOM, a za sve ostale industrijske lokalne jedinice treba popuniti onoliko tablica 1. (tj. stranica) pomoćnih obrazaca IND-21/PRODCOM/POM koliko je potrebno da se popune podaci za sve industrijske lokalne jedinice neke izvještajne jedinice navedene u Adresaru IND-21/PRODCOM za 2005.
NN 27/2006 • B. IDENTIFIKACIJSKI PODACI NA OBRASCIMA IND-21/PRODCOM I IND-21/PRODCOM/POM
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 104/02, Broj 57/95,
Broj 80/00, Broj 58/08,
Broj 49/08, Broj 31/08
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE