PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 113/2009 • Kad je riječ o količini oružja koja se još uvijek, unatoč dugogodišnjim opetovanim akcijama provođenim u svrhu dobrovoljne predaje i legalizacije oružja, nalazi u nezakonitom posjedu građana, nemoguće je dati preciznu procjenu. Riječ je uglavnom o oružju čija je nabava, registracija i posjedovanje građanima zabranjeno Zakonom o oružju. Uz zabranjeno oružje, u nezakonitom posjedu građana nalazi se još uvijek i velika količina oružja čija je nabava i posjedovanje građanima zakonom dozvoljeno (uz odgovarajuće odobrenje).
NN 113/2009 • U navedenim okolnostima, Zakon o oružju (»Narodne novine«, 63/07, 146/08) i dalje omogućuje građanima da trajno predaju sve vrste vatrenog oružja, i to tako da ga prijave najbližoj policijskoj upravi ili policijskoj postaji, nakon čega ga policija preuzima na mjestu gdje se ono nalazi. Ukoliko građani oružje prijave prije poduzimanja izvidnih i istražnih radnji policije prema Zakonu o prekršajima i Zakonu o kaznenom postupku, odnosno početka primjene policijskih ovlasti utvrđenih Zakonom o policiji, protiv njih se neće pokretati prekršajni niti kazneni postupak.
NN 113/2009 • U Republici Hrvatskoj, na dan 31. prosinca 2007. godine, bilo je registrirano ukupno 339.202 komada oružja kod 196.099 osoba, na dan 31. prosinca 2008. godine bilo registrirano ukupno 353.929 komada oružja kod ukupno 191.071 osobe, dok je na dan 25. kolovoza 2009. godine bilo registrirano ukupno 357.343 komada oružja kod 184.264 osobe. Iz navedenih je pokazatelja vidljiv porast broja registriranog oružja kod manjeg broja osoba, što upućuje na zaključak da su primjena novog Zakona o oružju i mjera koje iz njega proizlaze rezultirale stavljanjem sve većeg broja nezakonitog oružja pod nadzor nadležnih državnih tijela.
NN 113/2009 • Do osamostaljenja 1991. godine u Republici Hrvatskoj nije postojala vojna proizvodnja malog i lakog oružja. Stoga se tijekom Domovinskog rata veći broj civilnih tvrtki morao uključiti u vojnu proizvodnju pretvorivši dio svojih kapaciteta u pogone za proizvodnju različitih vrsta malog i lakog oružja. Takvom razvoju događaja u velikom je dijelu pridonio i međunarodni embargo na uvoz oružja. Po završetku rata najveći broj proizvođača vratio se civilnim programima jer nije mogao naći svoje mjesto na svjetskom tržištu. Zbog toga se danas u Republici Hrvatskoj, za razliku od ostalih zemalja u regiji, gdje je država najčešće vlasnik proizvodnih kapaciteta, proizvodnja malog i lakog oružja nalazi u privatnom vlasništvu. Kapaciteti su koncentrirani oko jednog većeg proizvođača (HS-PRODUKT d.o.o. iz Karlovca) i nekoliko manjih. Radi se uglavnom o proizvodnji pištolja, kratkih strojnica, snajperskih pušaka i bacača granata. Postojeća struktura vojne industrije malog i lakog oružja ne zahtijeva posebno restrukturiranje, pa ono u ovom trenutku nije niti predviđeno.
NN 113/2009 • Opći cilj Nacionalne strategije je izgradnja učinkovitijeg sustava kontrole malog i lakog oružja u svim njegovim segmentima, a prvenstveno u vezi sa:
NN 113/2009 • – usklađivanjem nacionalnog zakonodavstva sa standardima EU, UN i OESS-a;
NN 113/2009 • – osiguranjem dosljedne primjene zakona i propisa, te provođenjem jedinstvene i učinkovitije kaznene politike;
NN 113/2009 • – provođenjem programa povećanja opće sigurnosti smanjenjem količine oružja u zakonitom i nezakonitom posjedu, uključujući medijske kampanje, te akcije prikupljanja i uništavanja oružja.
NN 113/2009 • Radi ostvarenja općeg cilja, Nacionalna strategija postavlja jedanaest operativnih ciljeva koji su detaljnije razrađeni kroz tekst Nacionalne strategije i pripadajućeg Akcijskog plana. Operativni ciljevi su sljedeći:
NN 113/2009 • OC 1 – Smanjenje količine oružja dostupnog za nezakonite aktivnosti;
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 113/2009 • OC2 – Smanjenje broja nesreća prouzrokovanih upotrebom oružja i streljiva;
NN 113/2009 • OC3 – Smanjenje vidljive prisutnosti oružja u zajednici, te borba protiv kulture naoružanja;
NN 113/2009 • OC4 – Podizanje svijesti javnosti o problemu velikog broja komada malog oružja;
NN 113/2009 • OC5 – Provođenje aktivnosti u cilju suzbijanja nezakonite trgovine oružjem;
NN 113/2009 • OC6 – Djelotvornija provedba međunarodnih mjera radi prevencije, borbe protiv i iskorjenjivanja nezakonite trgovine malim i lakim oružjem;
NN 113/2009 • OC8 – Poduzimanje odgovarajućih mjera radi sprječavanja kršenja embarga na oružje Vijeća sigurnosti Ujedinjenih naroda, Europske unije i drugih embarga koji proizlaze iz međunarodnih obveza Republike Hrvatske;
NN 113/2009 • OC9 – Poboljšanje pravnih propisa kojima će se utvrditi standardi i procedure u vezi sa skladištenjem, upravljanjem i sigurnošću oružja u posjedu policije i Oružanih snaga Republike Hrvatske;
NN 113/2009 • OC 10 – Nastavak aktivnosti pojačanog uništavanja malog i lakog oružja i streljiva određenog za uništavanje;
NN 113/2009 • OC 11 – Ostvarivanje suradnje s drugim državama i međunarodnim i regionalnim organizacijama na razvijanju i jačanju partnerstva u cilju razmjene informacija i suzbijanja organiziranog kriminala.
NN 113/2009 • 5. FUNKCIONALNA PODRUČJA I NJIHOVI NOSITELJI U PROVEDBI NACIONALNE STRATEGIJE
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 128/04, Broj 23/96,
Broj 39/07, Broj 12/00,
Broj 145/99, Broj 175/03
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE