PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 91/2008 • Komisija smatra da potpore u obliku rizičnog kapitala koje zadovoljavaju uvjete navedene niže u ovim smjernicama osiguravaju prisutnost učinka poticaja. Potreba pružanja poticaja ovisi o veličini tržišnog nedostatka što ovisi o različitim vrstama mjera i njihovih korisnika. Prema tome, različiti kriteriji izraženi su u smislu veličine tranši ulaganja po ciljnom poduzetniku, stupnju uključenosti privatnih ulagača, i razmatranju poglavito veličine poduzetnika i faze poslovanja koja se financira.
NN 91/2008 • Potreba za pružanjem poticaja ovisi o veličini tržišnog nedostatka vezanog uz različite vrste mjera, korisnika i razvojne faze malih i srednjih poduzetnika. Mjera u obliku rizičnog kapitala je dobro osmišljena ako je potpora u svim svojim elementima potrebna kako bi se stvorio poticaj za osiguravanje kapitala malim i srednjim poduzetnicima u njihovim početnim fazama osnivanja i poslovanja. Državna je potpora neučinkovita ako nadmašuje ono što je potrebno za poticanje većeg dotoka rizičnog kapitala. Posebice, kako bi se osiguralo da potpora bude ograničena na minimum, ključno je postojanje privatnog sudjelovanja, profitna motiviranost ulaganja i upravljanje ulaganjima na komercijalnoj osnovi.
NN 91/2008 • Ugovor o EZ-u od Komisije zahtijeva kontrolu državnih potpora unutar Zajednice. Iz tog razloga Komisija treba biti na oprezu kako bi se osigurala dobra ciljanost mjera i izbjegla teža narušavanja tržišnog natjecanja. Pri odlučivanju je li dodjela javnih sredstava za mjere osmišljene radi promicanja rizičnog kapitala usklađena sa zajedničkim tržištem, Komisija nastoji što je više moguće ograničiti sljedeće kategorije rizika:
NN 91/2008 • (a) rizik »istiskivanja«. Prisutnost javno potpomognutih mjera može odvratiti ostale potencijalne ulagače od davanja kapitala. To bi dugoročno moglo dodatno obeshrabriti privatno ulaganje u mlade male i srednje poduzetnike i tako dovesti do širenja jaza kapitala, istovremeno stvarajući potrebu za dodatnim javnim financiranjem;
NN 91/2008 • (b) rizik da prednosti za ulagače i/ili investicijske fondove dovedu do neopravdanog narušavanja tržišnog natjecanja na tržištu poduzetničkog kapitala u odnosu na njihove konkurente koji ne primaju jednake prednosti;
NN 91/2008 • (c) rizik da bi prekomjerno opskrbljivanje ciljnih poduzetnika javnim rizičnim kapitalom koji nije uložen u skladu s komercijalnom logikom moglo pomoći preživljavanju neučinkovitih poduzetnika te bi moglo prouzročiti umjetan rast njihovih vrijednosti, čime za privatne ulagače pružanje rizičnog kapitala tim poduzetnicima postaje sve manje privlačno.
NN 91/2008 • 1.4. PRISTUP KONTROLI DRŽAVNIH POTPORA NA PODRUČJU RIZIČNOGA KAPITALA
NN 91/2008 • Pružanje financiranja rizičnog kapitala poduzetnicima ne može se vezati uz tradicionalni pojam »opravdanih troškova« koji se koristi za kontrolu državnih potpora i oslanja se na određene naznačene troškove za koje je potpora dozvoljena i za koje se određuju maksimalni intenziteti potpora. Različitost mogućih modela za mjere rizičnog kapitala, osmišljenih u državama članicama, također znači da Komisija nije u mogućnosti odrediti stroge kriterije po kojima bi utvrdila jesu li takve mjere usklađene sa zajedničkim tržištem. Stoga ocjena rizičnog kapitala podrazumijeva odmak od tradicionalnog načina na koji se provodi kontrola državnih potpora.
NN 91/2008 • Međutim, s obzirom da se pokazalo da Priopćenje o državnim potporama i rizičnom kapitalu dobro funkcionira u praksi na području rizičnog kapitala, Komisija je odlučila nastaviti s pristupom Priopćenja i tako osigurati njegov kontinuitet.
NN 91/2008 • Ove smjernice primjenjuju se samo na programe rizičnog kapitala koji su usmjereni na male i srednje poduzetnike. Njihov cilj nije da čine pravnu osnovu na kojoj bi se ad hoc mjera pružanja kapitala pojedinačnom poduzetniku proglasila usklađenom sa zajedničkim tržištem.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 91/2008 • Ništa u ovim smjernicama ne treba razumijevati na način da dovodi u pitanje usklađenost mjera državnih potpora koje ispunjavaju kriterije utvrđene u svim ostalim smjernicama, okvirima odnosno uredbama koje donosi Komisija.
NN 91/2008 • Komisija posebnu pozornost posvećuje potrebi sprječavanja uporabe ovih smjernica na način da se zaobiđu načela utvrđena u postojećim okvirima, smjernicama i uredbama.
NN 91/2008 • Mjere rizičnog kapitala moraju posebice isključivati pružanje potpore poduzetnicima:
NN 91/2008 • (a) u teškoćama, u smislu Smjernica Zajednice za državne potpore za sanaciju i restrukturiranje poduzetnika u teškoćama 8;
NN 91/2008 • Ove se Smjernice ne primjenjuju na potpore za aktivnosti vezane uz izvoz, odnosno na potpore izravno vezane uz izvezene količine, uz uspostavu i rad distribucijske mreže odnosno uz ostale tekuće izdatke koji se odnose na izvoznu aktivnost, kao niti na potpore čiji je uvjet uporaba domaće umjesto uvezene robe.
NN 91/2008 • 9 U smislu ovih Smjernica primjenjuju se definicije utvrđene u Okviru za državne potpore brodogradnji, SL C 317, 30. 12. 2003., str. 11.
NN 91/2008 • 10 U smislu ovih Smjernica »ugljen« označava visokokvalitetni, srednje kvalitetni i niskokvalitetni ugljen kategorije A i B u smislu međunarodnog sustava kodifikacije ugljena kojeg je utvrdila Gospodarska komisija za Europu Ujedinjenih naroda.
NN 91/2008 • 11 U smislu ovih Smjernica primjenjuje se definicija utvrđena u Prilogu I. Smjernica o nacionalnim regionalnim potporama za razdoblje 2007. – 2013. (SL C 54, 4. 3. 2006., str. 13.).
NN 91/2008 • (a) »vlasnički kapital« označava vlasnički interes u poduzetniku, a predstavljaju ga udjeli izdani ulagačima;
NN 91/2008 • (b) »privatni vlasnički kapital« označava ulaganja privatnog (nasuprot javnog) kapitala u poduzetnike koji nisu uvršteni na burzu, uključujući poduzetnički kapital, zamjenski kapital i kupnju kontrolnog paketa poduzetnika;
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 57/96, Broj 134/05,
Broj 74/95, Broj 23/97,
Broj 6/04, Broj 19/97
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE