PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-09-112-2852 NN 112/2009

• Mjeru subvencioniranja marketinških aktivnosti, opisanu u točki 3.5.4. obrazloženja ovog rješenja, Vijeće nije razmatralo, jer navedena Mjera zadovoljava uvjete propisane Odlukom o potporama male vrijednosti, te nije potrebno odobrenje Agencije.


Stranica 2009-09-112-2852 NN 112/2009

• Vijeće je utvrdilo da mjere predviđene Operativnim programom, opisane u točkama 3.5.1., 3.5.2. i 3.5.3. obrazloženja ovog rješenja, predstavljaju državnu potporu iz članka 3. stavka 1. ZDP-a.


Stranica 2009-09-112-2852 NN 112/2009

• Naime, sukladno članku 3. stavku 1. ZDP-a, državne potpore su svi stvarni i potencijalni rashodi ili umanjeni prihodi države dodijeljeni od davatelja državne potpore koji narušavaju ili bi mogli narušiti tržišno natjecanje davanjem povlastice na tržištu korisniku državne potpore, bez obzira na oblik državne potpore, u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetnih obveza Republike Hrvatske koje proizlaze iz Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanja između Republike Hrvatske i Europskih zajednica i njihovih država članica (»Narodne novine – Međunarodni ugovori«, broj 14/01, 14/02, 1/05 i 7/05; dalje: SSP).


Stranica 2009-09-112-2852 NN 112/2009

• Vijeće je utvrdilo da je u konkretnom slučaju riječ o državnim potporama jer se radi o stvarnim ili potencijalnim rashodima države, utvrđeno je da korisnici potpore ostvaruju ekonomsku prednost koju isti ne bi ostvarili kroz svoje redovno i normalno poslovanje, utvrđeno je da se sredstva dodjeljuju korisnicima na selektivnoj osnovi, te da postoji mogućnost narušavanja tržišnog natjecanja davanjem povlastica na tržištu korisnicima državne potpore osobito u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetnih obveza Republike Hrvatske koje proizlaze iz SSP-a.


Internet NN 112/2009
• Nadalje, člankom 4. stavkom 1. ZDP-a propisana je opća zabrana davanja državnih potpora koje narušavaju ili bi mogle narušiti tržišno natjecanje davanjem povlastica na tržištu korisniku državne potpore bez obzira na oblik državne potpore u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske iz SSP-a, dok su člankom 4. stavkom 2. i 3. ZDP-a propisana izuzeća od opće zabrane.

Internet stranice NN 112/2009
• S obzirom da se državne potpore predložene u Operativnom programu odnose na regionalne potpore i državne potpore kojim se podupire pristup financiranju u trenutnoj financijskoj i gospodarskoj krizi u obliku subvencioniranja kamata na kredite i trajnih obrtnih sredstava, Vijeće je moralo utvrditi može li se na regionalne potpore primijeniti izuzeće iz članka 4. stavka 3. točke a) ZDP-a, temeljem kojeg se iznimno mogu ocijeniti sukladnim ZDP-u državne potpore namijenjene poticanju razvoja područja s neuobičajenim niskim životnim standardom ili velikom nezaposlenosti, te može li se na državne potpore kojim se podupire pristup financiranju u trenutnoj financijskoj i gospodarskoj krizi primijeniti izuzeće iz članka 4. stavak 3. točke c), temeljem kojeg se sukladnim ZDP-u mogu smatrati državne potpore namijenjene provedbi značajnih međunarodnih projekata ili otklanjanju ozbiljnih poteškoća u gospodarstvu.

Internet stranice NN 112/2009 • U odnosu na regionalne potpore, Vijeće je utvrdilo da se iste odnose na ulaganja iz članka 34. Odluke o regionalnim potporama, na koje se može primijeniti izuzeće iz članka 4. stavka 3. točke a) ZDP-a.
Internet stranice NN 112/2009 • Također, u slučaju državnih potpora kojim se podupire pristup financiranju u trenutnoj financijskoj i gospodarskoj putem subvencioniranja kamata na kredite i trajnih obrtnih sredstava, Vijeće je utvrdilo da su iste sukladne točki 4.2.2. Odluke o privremenom okviru, na koje se može primijeniti izuzeće iz članka 4. stavka 3. točke c) ZDP-a.
Internet stranice NN 112/2009 • 4.2. Naime, regionalne potpore namijenjene su za projekte početnih ulaganja sukladno točki 4.1. Odluke o regionalnim potporama. Takve potpore mogu se dodijeliti na temelju troškova materijalnih ulaganja u zemljište, zgrade i postrojenja/opremu, te za nematerijalna ulaganja koja nastaju transferom tehnologija u obliku stjecanja prava na patente, licence, tehnološko znanje (know-how) i slično.
Internet stranice NN 112/2009 • Sukladno točki III. Odluke o karti regionalnih potpora i Nacionalnoj klasifikaciji prostornih jedinica za statistiku, Republika Hrvatska se sastoji od tri prostorne jedinice za statistiku 2. razine i to kako slijedi: 1. Sjeverozapadna Hrvatska 2. Središnja i Istočna (Panonska) Hrvatska i 3. Jadranska Hrvatska.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 112/2009 • Također, sukladno točki V. do VII. Odluke o karti regionalnih potpora, velikim poduzetnicima, u prostornoj jedinici Sjeverozapadna Hrvatska, može se dodijeliti regionalna potpora u iznosu do 40 posto opravdanih troškova dok se u prostornim jedinicama Središnja i Istočna (Panonska) Hrvatska te Jadranska Hrvatska, regionalna potpora može dodijeliti do 50 posto opravdanih troškova. Također, kada se regionalne potpore dodjeljuju malim i srednjim poduzetnicima, najviši intenzitet regionalne potpore, može se uvećati za 20 posto opravdanih troškova za male poduzetnike odnosno za 10 posto opravdanih troškova za srednje poduzetnike.
Informacije NN 112/2009 • Navedene odredbe sukladne su točkom 44. alineje 3 Odluke o regionalnim potporama, budući da se navedene prostorne jedinice nalaze u regiji koja s bruto društvenim proizvodom po stanovniku, ne prelazi 60 odnosno 45 posto prosječnog bruto društvenog proizvoda u odnosu na trogodišnji prosjek dvadeset pet država članica Europske unije (EU-25).
Poslovne stranice NN 112/2009 • Analizom intenziteta državne potpore i opravdanih troškova iz točke 3.5.1. obrazloženja ovog rješenja, Vijeće je utvrdilo da je su isti sukladni odredbama iz Odluke o regionalnim potporama i Odlukom Vlade Republike Hrvatske o karti regionalnih potpora.
Pregledi NN 112/2009 • 4.3. U odnosu na državne potpore kojim se podupire pristup financiranju u trenutnoj financijskoj i gospodarskoj krizi u obliku subvencioniranja kamata na kredite i trajnih obrtnih sredstava, Vijeće je utvrdilo da je u točki 4.1. Odluke o privremenom okviru potvrđena ozbiljnost sadašnje financijske krize i njen utjecaj na cjelokupno gospodarstvo država članica Europske unije.
Besplatno NN 112/2009 • U cilju otklanjanja teškoća u gospodarstvu, neke kategorije državnih potpora potrebno je opravdati na određeno vremensko razdoblje kako bi na taj način bile sukladne sa člankom 87. stavkom 3. točkom b) Ugovora o Europskoj zajednici. Članak 87. stavak 3. točka b) Ugovora o Europskoj zajednici odgovara članku 4. stavku 3. točki c) ZDP-a, iz kojeg proizlazi da se sukladnim ZDP-u mogu smatrati državne potpore namijenjene provedbi značajnih međunarodnih projekata ili otklanjanju ozbiljnih poteškoća u gospodarstvu.
Glasnik NN 112/2009 • Odluka o privremenom okviru u točki 4.2.2. propisuje da se radi otklanjanja ozbiljnih poteškoća u gospodarstvu koje se očituju u težem pronalaženju izvora financiranja na financijskom tržištu, smatra opravdanim dopustiti dodjelu ograničenog iznosa potpora, uz uvjet da budu zadovoljeni uvjeti predviđeni u toj točki bez obzira je li se radi o subvenciji trajnih obrtnih sredstava ili subvencioniranja kamatne stope.
Propis NN 112/2009 • Naime, u Mjeri subvencioniranja kamata na kredite, predviđeno je da će se subvencionirati kamate na kredite koje dospijevaju do 31. prosinca 2012. Međutim, to nije moguće s obzirom da metodologija izračuna subvencionirane kamatne stope nije istovjetna načinu predviđenim u točki 4.4.2. Odluke o privremenom okviru, te je obveza Ministarstva da subvenciju kamatne stope po toj Mjeri može primijeniti samo na kamate koje dospijevaju do 31. prosinca 2010.
Propis NN 112/2009 • Stoga je Vijeće utvrdilo, uzimajući u obzir obvezu Ministarstva da prilikom odobravanja subvencionirane kamatne stope postupi kako je prethodno navedeno, te da se navedene državne potpore iz Operativnog programa odnose na ublažavanje značajnih poremećaja u hrvatskom gospodarstvu, da su ispunjeni uvjeti iz točke 4.2.2. Odluke o privremenom okviru, a što se odnosi na:
Propis NN 112/2009 • a) iznos državne potpore po pojedinom korisniku, može iznositi najviše do 500.000,00 eura u kunskoj protuvrijednosti, b) državna potpora dodjeljuje se temeljem programa, c) poduzetnici koji su se na dan 1. srpnja 2008. smatrali poduzetnicima u teškoćama isključeni su iz Operativnog programa osim poduzetnika koji nisu bili u teškoćama na taj datum, ali su kasnije zapali u teškoće kao posljedicu globalne i financijske gospodarske krize, d) prilikom dodjele državne potpore po Operativnom programu, Ministarstvo je u obvezi, u pisanom obliku, pribaviti izjavu od poduzetnika o korištenju svih državnih potpora male vrijednosti kao i ostalih dodijeljenih državnih potpora temeljem točke 4.2.2. Odluke o privremenom okviru, uz uvjet da njihov ukupni zbroj, u razdoblju od 1. siječnja 2008. do 31. prosinca 2010., ne smije prijeći iznos od 500.000,00 eura (u kunskoj protuvrijednosti).
Propis NN 112/2009 • Nadalje, Vijeće je utvrdilo da je ispunjen i uvjet iz točke 4.7. Odluke o privremenom okviru. Naime, državna potpora sadržana u Operativnom programu, ne može se zbrajati s potporama obuhvaćenim Odlukom o državnim potporama male vrijednosti za iste opravdane troškove.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 84/95, Broj 153/05, Broj 123/08, Broj 13/90, Broj 46/02, Broj 116/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled