PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 110/2008 • Monitoring je potrebno provoditi kroz dovoljno dugo razdoblje kako bi se uočili ne samo neposredni mogući učinci, tamo gdje je to prikladno, već i odgođeni učinci utvrđeni procjenom rizika za okoliš. Potrebno je uzeti u obzir i međusobni utjecaj procijenjene razine rizika i trajanja uvođenja GMO-a. Produženo razdoblje uvođenja može povećati rizik od kumulativnih učinaka. Nepojavljivanje trenutnih učinaka u produženom razdoblju može omogućiti praćenje i usredotočivanje na odgođene i neizravne učinke. Potrebno je razmotriti mogućnost za produljenjem plana monitoringa izvan utvrđenog razdoblja, na primjer kada postoji mogućnost da će prisutnost GMO-a u okolišu biti značajna.
NN 110/2008 • Plan monitoringa mora imati navedeno vremensko razdoblje za praćenje, učestalost provedbe inspekcijskog nadzora te revizije plana. Potrebno je uzeti u obzir pojavu svih mogućih učinaka, kako je utvrđeno u procjeni rizika. Na primjer, potrebno je uzeti u obzir bilo kakve štetne učinke koji su rezultat širenja sjemena, razmnožavanja i upornosti/preživljavanja GMO-a u okolišu nakon stavljanja na tržište. Praćenje može trajati nekoliko dana ili mjeseci kod genetski modificiranih mikroba uvedenih u programima biološkog oporavka, ali se može protegnuti i na nekoliko godina u slučaju određenih vrsta usjeva. Vjerojatnost širenja i tvrdokornosti samih modificiranih sekvenci također je potrebno uzeti u obzir u smislu križanja spolno kompatibilnih vrsta.
NN 110/2008 • Planiranje inspekcije ovisi o vrsti učinka GMO-a koji će se pratiti. Na primjer, učinci uzrokovani prijenosom peludi bit će vidljivi samo za vrijeme cvatnje, iako bi bilo primjereno posjetiti to mjesto prije cvatnje kako bi se ustanovio stupanj prisutnosti spolno kompatibilnih vrsta u blizini. Slično tome, praćenje pojave biljaka samoniklih iz istog sjemena u sljedećoj sezoni bit će povezano s vremenom odbacivanja sjemena te s ustrajnošću i klijanjem sljedećeg naraštaja sjemena.
NN 110/2008 • Prema potrebi mogu biti nužni i posjeti prije početka monitoringa kako bi se uspostavila relevantna polazišta.
NN 110/2008 • Planovi monitoringa i njihova razdoblja ne moraju biti konačno utvrđeni, već se ovisno o rezultatima dobivenih monitoringom mogu izmijeniti.
NN 110/2008 • Konačno, podnositelj prijave, odnosno korisnik dopuštenja je taj koji je odgovoran za to da plan praćenja bude uključen u prijavu, primijenjen i proveden na odgovarajući način.
NN 110/2008 • U prvom stupnju podnositelji prijave mora podnijeti plan monitoringa u skladu s odredbama ovoga Priloga. Prikladnost predloženog plana monitoringa jedno je od mjerila prema kojem se ocjenjuje svaki zahtjev za stavljanje GMO-a na tržište. Plan treba ocijeniti kao prikladan ili neprikladan ovisno je li ispunio ili nije uvjeta iz ovoga Pravilnika.
NN 110/2008 • Potrebno je osigurati da podnositelj prijave prema odobrenom planu monitoringa prati i izvještava nakon stavljanja GMO-a na tržište, zato se u obavijesti moraju jasno raspodijeliti odgovornosti za svaki korak praćenja.. Ovo se odnosi na praćenje svakog pojedinačnog slučaja i na opći nadzor kao dio plana praćenja. Odgovornost za osiguranje izvođenja praćenja je na podnositelju prijave, ali ga to ne sprečava da uključi u praćenje i treće strane, kao što su savjetnici i korisnici. U slučaju općeg praćenja u praćenje može uključiti Europsku komisiju, države članice Europske unije i/ili nadležna tijela. Ako su treće strane zaposlene ili unajmljene za vođenje studija praćenja, struktura njihovog posla mora biti podrobno opisana. Podnositelj prijave/korisnik dopuštenja odgovoran je za prikupljanje podataka i rezultata praćenja, i mora prema planu monitoringa, osigurati da dobivene podatke proslijedi Europskoj komisiji i nadležnim tijelima, a posebice kada se utvrde štetni učinci.
NN 110/2008 • Također države članice mogu provoditi dodatno praćenje i to ili praćenje svakog pojedinačnog slučaja ili općeg nadzora. Cilj tog nadzora je omogućiti upravitelju rizikom da bez odlaganja poduzme prikladne mjere, čim se primijete neželjeni i/ili neindentificirani učinci. Ovo dodatno praćenje se ne smije smatrati zamjenom za plan monitoringa za čiju je provedbu i dalje odgovoran podnositelj prijave, iako ona može, uz suglasnost svih strana, biti dijelom plana monitoringa.
NN 110/2008 • Moguće je proširiti postojeće sustave monitoringa ili općeg nadzora kako bi se obuhvatili svi mogući štetni učinci stavljanja GMO-a na tržište. Ti sustavi mogu uključivati programe promatranja u području poljoprivrede, istraživanja o hrani, očuvanja prirode, sustava dugoročnog ekološkog promatranja, programa promatranja okoliša te veterinarska istraživanja.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 110/2008 • Na primjer, sustavi proizvodnje sjemena koji slijede pravila OECD-a te stoga uključuju rutinske inspekcije polja i okolnoga područja mogu se prilagoditi praćenju na terenu za posebne parametre.
NN 110/2008 • Praćenje i nadzor konvencionalnih komercijalnih usjeva već se izvode, što se podrazumijeva, s obzirom na izračune o upotrebi gnojiva kao i kontrolu nametnika, bolesti i korova. Ovu vrstu praćenja i nadzora kroz cijelo doba rasta redovito provode savjetnici koji prodaju poljoprivredne proizvode, kao i sami uzgajivači.
NN 110/2008 • Sličnu uslugu treba povezati uz prodaju genetski modificiranog sjemena. Predstavnici tvrtke, ili unajmljeni savjetnici, bili bi obvezni obavljati neki oblik općeg nadzora. Ujedno uvjet za prodaju i korištenje genetski modificiranog sjemena bio bi ugovor s uzgajivačima kojim se oni obvezuju pratiti i izvješćivati o primijećenim promjenama.
NN 110/2008 • Uzgajivači ili agronomi savjetnici provode istraživanja većih nepredviđenih promjena ili učinaka kao što su širenje sjemena ili udomaćivanje samoniklih biljaka u okolnim područjima, ukoliko im se daju jasne upute. U tim okolnostima može se predvidjeti da bi se praćenje i nadzor štetnih učinaka mogli ugraditi u svakodnevne aktivnosti radi određivanja poljoprivrednih podataka o nametnicima i kontroli korova.
NN 110/2008 • Ovaj odjeljak sadrži smjernice o vrsti parametara i elemenata koje će možda biti potrebno uočiti i pratiti kao dio programa monitoringa, kao i o sredstvima za provođenje takvog praćenja, uključujući područja koja se prate i učestalost praćenja.
NN 110/2008 • Prvo će biti potrebno odrediti relevantne parametre/elemente koji će se pratiti, uz prikladno obrazloženje za takav odabir. Ovo će uvelike ovisiti o zaključcima procjene rizika za okoliš. Odluke u vezi s parametrima/elementima koji će se pratiti moraju se donositi na temelju svakog pojedinačnog slučaja u skladu s modificiranim karakteristikama tog GMO-a. To bi uključilo praćenje željenih učinaka na ciljnim organizmima nastalima modifikacijom, na primjer monitoring populacija kukuruznog moljca s obzirom na kultivaciju različitih sorti Bt-kukuruza.
NN 110/2008 • Nespecifične elemente potrebno je razmotriti kao dio plana monitoringa, a neki od primjera takvih elemenata su:
NN 110/2008 • – učinci na neciljne organizme uzrokovani modifikacijom, uključujući razvoj otpornosti kod divljih srodnika ili organizama nametnika, promjena u ukupnom dometu ili u proširenosti organizama nametnika i virusa, razvoj novih virusa,
NN 110/2008 • – proširenost, udomaćenost i postojanost u neciljnom okolišu ili ekosustavima,
NN 110/2008 • – križanje nesrodnih vrsta (npr. pojava, sredstva i učestalost križanja nesrodnih vrsta), sa spolno kompatibilnim divljim srodnicima u prirodnim populacijama,
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 99/06, Broj 153/09,
Broj 11/94, Broj 7/07,
Broj 112/04, Broj 58/02
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE