PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 102/2009 • Na temelju postupka testa tri mjerila, Vijeće HAKOM-a je zaključilo da tržište javno dostupne telefonske usluge u pokretnim elektroničkim komunikacijskim mrežama, kao mjerodavno tržište, nije podložno prethodnoj regulaciji. Naime, Vijeće HAKOM-a je prilikom provođenja testa tri mjerila zaključilo da prvo i drugo mjerilo nisu zadovoljeni, a za treće mjerilo se ne može utvrditi je li zadovoljeno obzirom da kroz prvo i drugo mjerilo nisu uočeni nedostaci na tržištu. Postupak testa tri mjerila i utvrđene činjenice detaljno su obrazloženi u dokumentu koji je sastavni dio ove odluke.
NN 102/2009 • Dokument sadrži detaljno obrazloženje predmeta i tijeka postupka, utvrđenih činjenica, pravnih propisa i razloga koji su bili odlučni pri donošenju ove odluke
NN 102/2009 • »Popisom mjerodavnih tržišta i operatora i davatelja telekomunikacijskih usluga koji imaju znatniju tržišnu snagu na tim mjerodavnim tržištima« klasa: 344-01/07-01/939, urbroj: 376-11-1, kojeg je Vijeće Hrvatske agencije za telekomunikacije (pravni prednik Vijeća HAKOM-a prema članku 131. ZEK-a) objavilo 17. prosinca 2007. godine trgovačko društvo T-Mobile Hrvatska d.o.o. (dalje u tekstu: T-Mobile) i trgovačko društvo VIPnet d.o.o. (dalje u tekstu: Vipnet) proglašeni su operatorima sa znatnijom tržišnom snagom na tržištu javne govorne usluge u pokretnim telekomunikacijskim mrežama na području Republike Hrvatske, kao i na tržištu međusobnog povezivanja.
NN 102/2009 • Slijedom navedenog, a uzevši u obzir da u skladu s člankom 53. stavkom 2. ZEK-a, sva tri mjerila moraju biti istodobno zadovoljena kako bi tržište bilo podložno prethodnoj regulaciji, Vijeće HAKOM-a je u skladu s člankom 53. stavkom 5. ZEK-a, odlučilo kao u točki I. ove odluke, odnosno ukinulo je T-Mobileu i Vipnetu regulatorne obveze na tržištu javne govorne usluge u pokretnim telekomunikacijskim mrežama, koje su im bile određene u skladu sa Zakonom o telekomunikacijama.
NN 102/2009 • Slijedom navedenog, na temelju članka 12. stavka 1. točke 3., u skladu s člankom 53. stavkom 5. i člankom 56. stavcima 1. i 4. ZEK-a, Vijeće HAKOM-a je odlučilo kao u točki I. ove odluke.
NN 102/2009 • U skladu s člankom 14. stavkom 4. ZEK-a Vijeće HAKOM-a odlučilo je kao u točki II. ove odluke te će ista biti objavljena u »Narodnim novinama« i na internetskim stranicama HAKOM-a.
NN 102/2009 • Protiv ove odluke žalba nije dopuštena, ali se može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana primitka ove odluke.
NN 102/2009 • Na temelju članka 12. stavka 1. točke 3. i članka 56. stavka 2. Zakona o elektroničkim komunikacijama (»Narodne novine«, br. 73/08), u postupku analize tržišta započinjanja (originacije) poziva iz javnih komunikacijskih mreža koje se pruža na fiksnoj lokaciji i određivanja operatora sa značajnom tržišnom snagom te određivanja regulatornih obveza operatorima sa značajnom tržišnom snagom, Vijeće Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije je na sjednici održanoj 17. srpnja 2009. godine donijelo
NN 102/2009 • I. Trgovačko društvo HT – Hrvatske telekomunikacije d.d., Zagreb, Savska cesta 32, određuje se operatorom sa značajnom tržišnom snagom na tržištu započinjanja (originacije) poziva iz javnih komunikacijskih mreža koje se pruža na fiksnoj lokaciji.
NN 102/2009 • II. Trgovačkom društvu iz točke I. ove odluke određuju se sljedeće regulatorne obveze: obveza pristupa i korištenja posebnih dijelova mreže; obveza nediskriminacije; obveza transparentnosti uz objavu standardne ponude međupovezivanja; obveza nadzora cijena i vođenja troškovnog računovodstva; obveza računovodstvenog razdvajanja i obveza odabira i predodabira operatora.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 102/2009 • III. Način, uvjeti i rokovi provođenja regulatornih obveza iz točke II. ove odluke propisani su dokumentom Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije »Analiza tržišta započinjanja (originacije) poziva iz javnih komunikacijskih mreža koje se pruža na fiksnoj lokaciji«, koji je u cijelosti sastavni dio ove odluke, a trgovačko društvo iz točke I. ove odluke obvezno je u potpunosti izvršavati sve regulatorne obveze koje su mu određene ovom odlukom.
NN 102/2009 • IV. Standardna ponuda za usluge međusobnog povezivanja HT-Hrvatskih telekomunikacija d.d. za telekomunikacijske operatore i davatelje usluga s dozvolom za pružanje javne govorne usluge u nepokretnoj mreži u Republici Hrvatskoj od 27. kolovoza 2007. godine ostaje na snazi do dana objave nove standardne ponude međupovezivanja u skladu s uvjetima iz dokumenta »Analiza tržišta započinjanja (originacije) poziva iz javnih komunikacijskih mreža koje se pruža na fiksnoj lokaciji« i primjenjuje se u svim dijelovima osim u dijelu koji se odnosi na regulaciju usluge prijenosa (tranzita) poziva u nepokretnoj javnoj komunikacijskoj mreži.
NN 102/2009 • V. Trgovačko društvo iz točke I. ove odluke obvezno je najkasnije do dana 01. listopada 2009. godine objaviti standardnu ponudu međupovezivanja u skladu s uvjetima iz dokumenta iz točke III. ove odluke.
NN 102/2009 • VI. Rješenje Vijeća Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije od 18. studenoga 2008. godine, klasa: 130-01/06-01/09, urbroj: 376-11-18 kojim je određen način provedbe obveze računovodstvenog razdvajanja i troškovnog računovodstva trgovačkom društvu HT-Hrvatske telekomunikacije d.d. ostaje neizmijenjeno i primjenjuje se u svim dijelovima osim u dijelu koji se odnosi na obvezu računovodstvenog razdvajanja na tržištu prijenosa (tranzita) poziva u nepokretnoj javnoj komunikacijskoj mreži.
NN 102/2009 • VII. Ova odluka objavit će se u »Narodnim novinama« i na internetskim stranicama Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije.
NN 102/2009 • U skladu s člankom 52. Zakona o elektroničkim komunikacijama (»Narodne novine«, 73/08, dalje u tekstu: ZEK), Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (dalje u tekstu: HAKOM) provela je po službenoj dužnosti postupak analize tržišta započinjanja (originacije) poziva iz javnih komunikacijskih mreža koje se pruža na fiksnoj lokaciji. Naime, Vijeće HAKOM-a je u skladu s člankom 53. stavkom 1. ZEK-a, odlukom od 9. srpnja 2008. godine, (klasa: UP/I-344-01/08-01/1582, urbroj: 376-11-08-01) utvrdilo mjerodavna tržišta podložna prethodnoj regulaciji, između ostalog i tržište započinjanja (originacije) poziva iz javnih telefonskih mreža koje se pruža na fiksnoj lokaciji (tržište broj 2. iz Aneksa Preporuke Europske komisije o mjerodavnim tržištima podložnim prethodnoj regulaciji). Isto tako, Vijeće HAKOM-a je odlukom od 9. srpnja 2008. godine, (klasa: UP/I-344-01/08-01/1584; urbroj: 376-11-08-01) odredilo operatorima obvezu dostave svih potrebnih podataka za određivanje i analizu navedenog tržišta.
NN 102/2009 • Naziv mjerodavnog tržišta iz točke I. izreke ove odluke izmijenjen je u odnosu na naziv istog mjerodavnog tržišta iz odluke o utvrđivanju mjerodavnih tržišta podložnih prethodnoj regulaciji od 9. srpnja 2008. godine, na način da je izraz »javna telefonska mreža« zamijenjen izrazom »javna komunikacijska mreža«, čime se nije mijenjao niti jedan aspekt tržišta koje je analizirano, već njegov izričaj.
NN 102/2009 • HAKOM je kreirao jedinstveni upitnik za operatore koji pružaju elektroničke komunikacijske usluge u nepokretnim mrežama koji se sastoji od tri dijela – usluge započinjanja (originacije) poziva, usluge završavanja (terminacije) poziva i usluge prijenosa (tranzita) poziva u nepokretnoj mreži. Podaci traženi u navedenom upitniku odnosili su se na vremensko razdoblje koje obuhvaća drugo polugodište 2005. godine., cijelu 2006. i 2007. godinu te prvo polugodište 2008. godine. Nakon zaprimanja i analize dostavljenih podataka, a u svrhu otklanjanja mogućih nejasnoća vezanih uz dostavljene podatke, HAKOM je dopisom od 13. studenoga 2008. godine od određenih operatora zatražio dodatna pojašnjenja i/ili podatke koji nisu dostavljeni, a koji su potrebni za daljnju analizu mjerodavnog tržišta. Dana 28. studenoga 2008. g. zaprimljeni su dodatni podaci i/ili pojašnjenja te je analiza nastavljena. Budući da je ovo mjerodavno tržište sastavni dio Preporuke Europske komisije, podložno je prethodnoj regulaciji bez provođenja testa tri mjerila.
NN 102/2009 • Cilj postupka analize tržišta koji se sastoji od određivanja mjerodavnog tržišta i procjene postojanja jednog ili više operatora sa značajnom tržišnom snagom na tom tržištu te određivanja regulatornih obveza operatorima sa značajnom tržišnom snagom, je utvrditi ograničenja odnosno zapreke s kojima se na tržištu suočavaju operatori elektroničkih komunikacijskih mreža.
NN 102/2009 • U skladu s čl. 22. st. 1. ZEK-a, HAKOM je na temelju analize mjerila potrebnih za procjenu operatora sa značajnom tržišnom snagom iz članka 55. stavka 3. ZEK-a, 26. veljače 2009. g., a na temelju članka 56. stavka 4. ZEK-a, na javnu raspravu stavio prijedlog odluke iz članka 56. stavka 2. ZEK-a o određivanju operatora sa značajnom tržišnom snagom na tržištu započinjanja (originacije) poziva iz javnih komunikacijskih mreža koje se pruža na fiksnoj lokaciji i regulatornim obvezama operatora sa značajnom tržišnom snagom u skladu s preprekama koje se mogu pojaviti na ovom tržištu kao i na pripadajućem maloprodajnom tržištu na koje operator sa značajnom tržišnom snagom može prenijeti svoju značajnu tržišnu snagu, zajedno s dokumentom »Analiza tržišta započinjanja (originacije) poziva iz javnih komunikacijskih mreža koje se pruža na fiksnoj lokaciji« (dalje u tekstu: dokument).
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 59/00, Broj 139/97,
Broj 89/94, Broj 102/07,
Broj 84/07, Broj 9/91
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE