PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-11-135-3292 NN 135/2009

• Nadzor nad namjenskim trošenjem kredita koji sadrži državnu potporu vrši HBOR. Dopušteni prag potpore propisan Odlukom o privremenom okviru iznosi do 500.000. eura u kunskoj protuvrijednosti kojeg poduzetnik ne smije prijeći u razdoblju od 1. siječnja 2008. do 31. prosinca 2010. U navedeni iznos, osim potpore odobrene temeljem Odluke o privremenom okviru uključene su i državne potpore male vrijednosti dodijeljene sukladno Odluci o objavljivanju pravila o potporama male vrijednosti (»Narodne novine«, broj 45/07) te prilikom podnošenja zahtjeva za kredit svaki poduzetnik mora dati izjavi o svim korištenim državnim potporama male vrijednosti (u pisanom ili elektronskom obliku).


Stranica 2009-11-135-3292 NN 135/2009

• 4.1. Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja (dalje: Vijeće) razmatralo je prijedlog Programa na svojoj 25. sjednici održanoj 15. listopada 2009., pri čemu je uzelo u obzir sve činjenice iz prijedloga Programa.


Stranica 2009-11-135-3292 NN 135/2009

• Vijeće je utvrdilo da državna potpora sadržana u kreditu namijenjenom za održavanje i poboljšanje likvidnosti poduzetnika predstavlja razliku između privremeno umanjene osnovne referentne stope koju objavljuje Agencija, uvećane za referentnu maržu za rizik koja ovisi o kreditnom rejtingu pojedinog poduzetnika (sukladno Pravilniku o utvrđivanju referentne i diskontne kamatne stope) i ponuđenim instrumentima osiguranja plaćanja i efektivne kamatne stope, te da je stoga riječ o državnoj potpori iz članka 3. stavka 1. ZDP-a. Iz navedenog članka proizlazi da su državne potpore stvarni i potencijalni rashodi ili umanjeni prihodi države dodijeljeni od davatelja državne potpore koji narušavaju ili bi mogli narušiti tržišno natjecanje davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore, bez obzira na oblik državne potpore, u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske iz Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Republike Hrvatske i Europskih zajednica i njihovih država članica (»Narodne novine«, broj 14/01, 14/02, 1/05 i 7/05; dalje: SSP).


Stranica 2009-11-135-3292 NN 135/2009

• Svoju odluku Vijeće temelji na sljedećim činjenicama: kredit pod povoljnijim uvjetima od tržišnih odobrava HBOR koji je u vlasništvu Republike Hrvatske te se na taj način radi o umanjenom prihodu države; isti donosi ekonomsku prednost poduzetnicima koju oni ne bi ostvarili kroz svoje redovno i normalno poslovanje; riječ je o selektivnoj mjeri jer će krediti pod povoljnijim uvjetima od tržišnih biti odobreni samo određenim poduzetnicima; prilikom odobravanja istih postoji mogućnost narušavanja tržišnog natjecanja davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore osobito u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske iz SSP-a.


Internet NN 135/2009
• Člankom 4. stavkom 1. ZDP-a propisana je opća zabrana davanja državnih potpora koje narušavaju ili bi mogle narušiti tržišno natjecanje davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore bez obzira na oblik državne potpore u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske iz SSP-a, dok su člankom 4. stavkom 2. i 3. ZDP-a propisana izuzeća od opće zabrane.

Internet stranice NN 135/2009
• U točki 4.1. Odluke o privremenom okviru potvrđena je ozbiljnost sadašnje financijske krize i njen utjecaj na cjelokupno gospodarstvo država članica Europske unije. Nadalje, navedeno je da je, u cilju otklanjanja teškoća u gospodarstvu, neke kategorije državnih potpora potrebno opravdati na određeno vremensko razdoblje kako bi na taj način bile sukladne sa člankom 87. stavkom 3. točkom b) Ugovora o osnivanju Europske zajednice. Članak 87. stavak 3. točka b) Ugovora o osnivanju Europske zajednice odgovara članku 4. stavku 3. točki c) ZDP-a, iz kojeg proizlazi da se sukladnim ZDP-u mogu smatrati državne potpore namijenjene provedbi značajnih međunarodnih projekata ili otklanjanju ozbiljnih poteškoća u gospodarstvu.

Internet stranice NN 135/2009 • Nadalje, Odluka o privremenom okviru u točki 4.2.2. na koju se HBOR poziva, propisuje da se s obzirom na trenutnu gospodarsku situaciju smatra potrebnim privremeno dopustiti dodjelu ograničenog iznosa potpora koje će ipak biti obuhvaćene člankom 87. stavkom 1. Ugovora o osnivanju Europske zajednice, koji sadržajno odgovara članku 4. stavku 1. ZDP-a, budući da prelaze prag određen za državne potpore male vrijednosti koji je propisan Odlukom o objavljivanju pravila o potporama male vrijednosti.
Internet stranice NN 135/2009 • Stoga je Vijeće utvrdilo da se prijedlog Programa odnosi na ublažavanje značajnih poremećaja u hrvatskom gospodarstvu i da su ispunjeni uvjeti iz točke 4.2.2. Odluke o privremenom okviru, a što se odnosi na:
Internet stranice NN 135/2009 • a) iznos potpore ne prelazi iznos od 500.000 eura u kunskoj protuvrijednosti u razdoblju od 1. siječnja 2008. do 31. prosinca 2010.,
Internet stranice NN 135/2009 • c) poduzetnici koji su se na dan 1. srpnja 2008. smatrali poduzetnicima u teškoćama isključeni su iz prijedloga Programa osim poduzetnika koji nisu bili u teškoćama na taj datum, ali su kasnije zapali u teškoće kao posljedicu globalne i financijske gospodarske krize,
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 135/2009 • d) krediti koji sadrže državnu potporu nisu namijenjeni izvozu niti davanju prednosti domaćim proizvodima u odnosu na strane,
Informacije NN 135/2009 • e) krajnji rok povrata kredita koji sadrže državnu potporu određen je najkasnije do 15. prosinca 2010.,
Poslovne stranice NN 135/2009 • f) radi kontrole praga od 500.000 eura u kunskoj protuvrijednosti propisanog Odlukom o privremenom okviru, svaki poduzetnik, kako je to opisano u točki 3.8. obrazloženja ovog rješenja mora dostaviti izjavu (u pisanom ili elektroničkom obliku) o korištenim državnim potporama male vrijednosti i eventualno ostalim potporama dobivenim sukladno Odluci o privremenom okviru.
Pregledi NN 135/2009 • Također, Vijeće je utvrdilo da se prijedlogom Programa poduzetnicima omogućuje lakši pristup financijskim sredstvima za vrijeme financijske krize, u ograničenom vremenu trajanja, a sve u cilju osiguravanja likvidnosti poduzetnika, te se stoga na prijedlog Programa može primijeniti izuzeće iz članka 4. stavka 3. točke c) ZDP-a.
Besplatno NN 135/2009 • Slijedom navedenog, primjenom članka 13. stavka 1. i 2. ZDP-a odlučeno je kao u točki I. izreke ovog rješenja.
Glasnik NN 135/2009 • S obzirom na to da je odobrenje državne potpore iz Odluke o privremenom okviru, sukladno točki 6. istog Okvira vezano uz posebne uvjete koji se odnose na praćenje i izvještavanje, HBOR je dužan dostaviti Izvješće o provedbi Programa do 31. listopada tekuće godine za svaku godinu trajanja Programa.
Propis NN 135/2009 • U spomenutom Izvješću, osim iznosa kredita, naziva poduzetnika, iznosa te namjene državne potpore, naročito je potrebno dokazati da se niti jedan poduzetnik, kojemu je dodijeljena državna potpora temeljem Programa, ne smatra poduzetnikom u teškoćama (sukladno točki 3.5. obrazloženja ovoga rješenja).
Propis NN 135/2009 • Stoga je primjenom članka 13. stavka 3. ZDP-a, odlučeno kao u točki II. izreke ovog rješenja.
Propis NN 135/2009 • Sukladno odredbi članka 18. ZDP-a, rješenja Agencije iz članka 13. ZDP-a objavljuju se u »Narodnim novinama«, stoga je odlučeno kao u točki III. izreke ovog rješenja.
Propis NN 135/2009 • Ovo rješenje je konačno u upravnom postupku. Protiv ovog rješenja žalba nije dopuštena, ali nezadovoljna stranka može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od trideset (30) dana od dana dostave ovog rješenja.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 100/06, Broj 45/08, Broj 83/03, Broj 47/08, Broj 2/05, Broj 68/01


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled