PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 74/2009 • Naime, člancima 7. – 10. Nacrta prijedloga Zakona izmijenjene su i dopunjene sve odredbe o koncesiji sukladno Zakonu o koncesijama.
NN 74/2009 • Također, odredbama članka 11. Nacrta prijedloga Zakona, mijenja se članak 39. Zakona o željeznicama koji se odnosi na usluge od općeg gospodarskog interesa. Riječi u podnaslovu članka kao i u cijelom članku koje glase »usluge od posebnog državnog interesa« zamjenjuju se riječima »usluge od općeg gospodarskog interesa« dok je u novom stavku 6. predviđen obvezni sadržaj ugovora o obavljanju usluga od općeg gospodarskog interesa između željezničkih prijevoznika i Ministarstva. Na taj način odredbe članka 39. usklađuju se s odredbama Uredbe Vijeća (EEZ-a) broj 1191/69 (Službeni list Europske Unije, serija L, broj 156 od 28. lipnja 1969.) i Odluke o objavljivanju pravila o potpori u prometu (»Narodne novine« broj 141/08, dalje: Odluka) u dijelu koji se odnosi na usluge od općeg gospodarskog interesa u željezničkom prometu.
NN 74/2009 • Navedene izmjene i dopune iz članka 11. Nacrta prijedloga Zakona osiguravaju pravni temelj za sklapanje ugovora o obavljanju usluga od općeg gospodarskog interesa u javnom željezničkom prijevozu. Navedeni pravni temelj ne sadrži državne potpore iz članka 3. stavka 1. ZDP-a, iz kojeg proizlazi da su državne potpore, u smislu ZDP-a, svi stvarni i potencijalni rashodi ili umanjeni prihodi države dodijeljeni od davatelja državne potpore koji narušavaju ili bi mogli narušiti tržišno natjecanje davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore, bez obzira na oblik državne potpore, u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske iz članka 1. ZDP-a.
NN 74/2009 • Budući da je u članku 39. Nacrta konačnog prijedloga Zakona o željeznici, pod nazivom »Usluge od općeg gospodarskog interesa«, predviđena mogućnost naknade troškova nastalih obavljanjem usluga od općeg gospodarskog interesa, Vijeće skreće pozornost, da dodjela svake državne potpore mora biti sukladna ZDP-u i Odluci o objavljivanju pravila o potpori u prometu (»Narodne novine« broj 141/08, dalje: Odluka), u dijelu koji se odnosi na usluge od općeg gospodarskog interesa u željezničkom prometu, sadržane u Uredbi Vijeća (EEZ-a) broj 1191/69 (Službeni list Europske Unije, serija L, broj 156 od 28. lipnja 1969.) o aktivnostima država članica u vezi s obvezama koje su svojstvene konceptu javne usluge u željezničkom, cestovnom i riječnom prijevozu kako bi isti mogao predstavljati program državne potpore iz članka 3. stavka 2. ZDP-a.
NN 74/2009 • Programom državne potpore, smatra se akt temeljem kojeg se, bez potrebe za dodatnim provedbenim mjerama, unaprijed neodređenim korisnicima državne potpore dodjeljuju pojedinačne državne potpore i akt temeljem kojeg se državna potpora koja unaprijed nije vezana uz poseban projekt dodjeljuje jednom ili više korisnika državne potpore na neodređeno vrijeme i/ili u neodređenom iznosu.
NN 74/2009 • Člankom 43. stavkom 2. Zakona o željeznici predviđeno je ovlaštenje Vlade Republike Hrvatske i ministra za donošenje propisa sukladno Zakonu o željeznici.
NN 74/2009 • Slijedom navedenog, Vijeće ukazuje na činjenicu da je svaki provedbeni akt temeljem kojeg će se dodjeljivati državne potpore za obavljanje usluge od općeg gospodarskog interesa potrebno dostaviti Agenciji radi prethodnog odobrenja, sukladno članku 11. stavku 1. ZDP-a. Naime, akt kojim se dodjeljuje državna potpora, ne može se donijeti bez odobrenja Agencije.
NN 74/2009 • Također, Vijeće skreće pozornost da će prilikom donošenja provedbenih propisa temeljem kojih će se dodjeljivati državne potpore za obavljanje usluge od općeg gospodarskog interesa, biti potrebno uzeti u obzir Uredbu Europskog parlamenta i Vijeća broj 1370/2007 (Službeni list Europske Unije, serija L, broj 315 od 3. prosinca 2007.) o uslugama putničkog prijevoza u javnom željezničkom i cestovnom prometu koja stupa na snagu od 3. prosinca 2009. Također, u slučaju dodjele drugih kategorija državnih potpora poduzetnicima u željezničkom prometu, bit će potrebno uzeti u obzir Priopćenje Komisije u vezi sa Smjernicama Zajednice o državnim potporama poduzetnicima u željezničkom prometu (Službeni list Europske unije, serija C, broj 184, od 22. srpnja 2008.). Spomenuto Priopćenje Agencija primjenjuje temeljem članka 6. stavka 4. ZDP-a iz kojeg proizlazi da Agencija može na odgovarajući način primijeniti kriterije koji proizlaze iz pravilne primjene pravila o državnim potporama koja proizlaze iz članka 70. stavka 2 Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Europskih zajednica i njihovih država članica i Republike Hrvatske («Narodne novine« – Međunarodni ugovori broj 14/01, 14/04, 1/05 i 7/05).
NN 74/2009 • Sukladno odredbi članka 10. stavka 2. ZDP-a, ovo prethodno obvezujuće mišljenje dostavit će se Vladi Republike Hrvatske i Hrvatskom saboru zajedno s Nacrtom prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o željeznici s nacrtom konačnog prijedloga Zakona, te će se isto, sukladno odredbi članka 18. ZDP-a, objaviti u »Narodnim novinama«.
NN 74/2009 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Prvom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Aldo Radolović, predsjednik Vijeća, te suci Marko Babić, Mario Jelušić, Davor Krapac, Duška Šarin i Nevenka Šernhorst, članovi Vijeća, u postupku koji je ustavnom tužbom pokrenuo S. Dž., kojeg zastupa Z. V., odvjetnik u Š., na sjednici održanoj 17. lipnja 2009. godine, jednoglasno je donio
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 74/2009 • II. Ukida se rješenje Županijskog suda u Šibeniku, broj: Kž-108/09 od 14. svibnja 2009. godine.
NN 74/2009 • III. Predmet se vraća Županijskom sudu u Šibeniku na ponovno odlučivanje.
NN 74/2009 • 1. Ustavna tužba podnesena je protiv rješenja Županijskog suda u Šibeniku broj: Kž-108/09 od 14. svibnja 2009., kojim je odbijena žalba podnositelja podnesena protiv rješenja Općinskog suda u Šibeniku broj: Kv-91/09, K-221/09 od 5. svibnja 2009. godine. Tim rješenjem, na temelju članka 107. stavka 2. Zakona o kaznenom postupku (»Narodne novine« broj 110/97., 27/98., 58/99., 112/99., 58/02., 143/02., 62/03. – pročišćeni tekst i 111/03.; u daljnjem tekstu: ZKP), produljen je pritvor protiv podnositelja po zakonskoj osnovi iz članka 102. stavka 1. točke 3. ZKP-a, u tijeku postupka nakon podizanja optužnice zbog stjecaja kaznenog djela protiv života i tijela, teške tjelesne ozljede iz članka 99. stavka 2. Kaznenog zakona (»Narodne novine« broj 110/97., 27/98., 50/00., 129/00., 51/01., 111/03. i 190/03. – u daljnjem tekstu: KZ) i kaznenog djela protiv javnog reda i mira, nasilničkog ponašanja iz članka 331. stavka 1. KZ-a.
NN 74/2009 • 2. Podnositelj smatra da su mu u postupku u kojem se po službenoj dužnosti ispitivala opstojnost daljnje primjene mjere pritvora, a u kojem su donijeta navedena rješenja, povrijeđena ustavna prava zajamčena odredbama članaka 14. stavka 2., 24. stavka 3. i 29. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske te članak 5. stavak 4. Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda Vijeća Europe (»Narodne novine – Međunarodni ugovori«, broj 6/99. – pročišćeni tekst i 8/99. – ispravak, u daljnjem tekstu: Konvencija), i to rješenjem drugostupanjskog suda.
NN 74/2009 • Podnositelj u bitnom navodi da mu je odbijanjem žalbe od strane drugostupanjskog suda podnijete protiv rješenja prvostupanjskog suda, koji je o produljenju pritvora podnositelju odlučivao u sjednici izvanraspravnog vijeća održanoj suprotno odredbama članka 105. stavaka 1. i 2. ZKP-a, jer njegov branitelj uopće nije bio pozvan na tu sjednicu, povrijeđeno pravo na pravično suđenje zajamčeno odredbom članka 29. stavka 1. Ustava uslijed čega je onemogućen u smislu članka 105. stavka 3. ZKP-a izložiti svoja stajališta važna za donošenje odluke o pritvoru, odnosno onemogućen je u raspravljanju o zakonitosti njegovog lišenja slobode. Također smatra da mu je rješenjem drugostupanjskog suda povrijeđeno i pravo da se bez odgode odluči o zakonitosti lišenja slobode iz članka 24. stavka 3. Ustava.
NN 74/2009 • Istaknutu povredu ustavnog prava zajamčenog člankom 14. stavkom 2. Ustava obrazlaže činjenicom da rješenje drugostupanjskog suda nije utemeljeno na pravilnoj primjeni mjerodavnog prava, jer je u izravnoj suprotnosti s praksom Vrhovnog suda Republike Hrvatske prema kojoj postoji obveza pozivanja državnog odvjetnika i branitelja, a po ocjeni vijeća i okrivljenika odnosno pritvorenika, ne samo na odlučivanje o određivanju, ukidanju ili produljenju pritvora neposredno nakon predaje optužnice, već na svako ispitivanje postojanja razloga za pritvor u tijeku postupka nakon podignute optužnice.
NN 74/2009 • Zaključno smatra da se uslijed nepozivanja njegovog branitelja na sjednicu izvanraspravnog vijeća prvostupanjskog suda, formalnim donošenjem rješenja o produljenju pritvora nije »oživotvorila« ni odredba članka 5. stavka 4. Konvencije glede prava na sudsko osporavanje pritvora.
NN 74/2009 • 3. Prema odredbi članka 62. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst; u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), svatko može podnijeti Ustavnom sudu ustavnu tužbu ako smatra da mu je pojedinačnim aktom tijela državne vlasti, kojim je odlučeno o njegovim pravima i obvezama, povrijeđeno ljudsko pravo ili temeljna sloboda zajamčena Ustavom (ustavno pravo).
NN 74/2009 • Ustavni sud u postupku pokrenutom ustavnom tužbom, u granicama zahtjeva istaknutog u ustavnoj tužbi, utvrđuje je li u postupku odlučivanja o pravima i obvezama podnositelja povrijeđeno njegovo ustavno pravo, pri čemu se, u pravilu, ne upušta u pitanje jesu li nadležna tijela, odnosno sudovi pravilno i potpuno utvrdili činjenično stanje i ocijenili dokaze. Za Ustavni sud relevantne su samo one činjenice od čijeg postojanja ovisi ocjena o povredi ustavnog prava.
NN 74/2009 • 4. Razmatrajući navode iz ustavne tužbe, osporena rješenja, te očitovanje i presliku dijela spisa predmeta koje je dostavio Općinski sud u Šibeniku, Ustavni sud je utvrdio da se podnositelj nalazi u pritvoru od 28. studenoga 2008., kada mu je pritvor bio određen rješenjem istražnog suca Županijskog suda u Šibeniku broj: Kio-100/08 od 28. studenoga 2008.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 37/09, Broj 103/93,
Broj 2/05, Broj 98/04,
Broj 84/08, Broj 69/95
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE