PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 81/2009 • Naime, navedeni poduzetnik trenutno posluje s nacionalnim zračnim prijevoznikom Croatia Airlines d.d. koji održava jednom tjedno linije iz Zračne luke Osijek za Zagreb i Split u ljetnoj sezoni lipanj – kolovoz te zračnim prijevoznikom Germanwings s kojim je na snazi ugovor za održavanje linije Osijek – Köln, ali samo tijekom ljetne sezone. Trenutno se pregovara o proširenju linije Osijek-Split na cijelu godinu, uvođenju charter linije iz Dubrovnika jednom tjedno, koji je planiran za sredinu svibnja 2009., dok se očekuje i nastavak letova koje preko zračne luke Osijek obavlja poduzenik Žito d.o.o., sa sjedištem u Osijeku (letovi se odnose na prijevoz stoke).
NN 81/2009 • Također, od 6. svibnja 2009., uvedena je i nova zračna linija irskog zračnog prijevoznika Ryanair, između zračne luke Frankfurt-Hahn i Zračne luke Osijek, a koja se će se, također, održavati dva puta tjedno, što je utvrđeno uvidom na službene web-stranice poduzetnika Zračna luka Osijek d.o.o., www.osijek-airport.hr.
NN 81/2009 • Tabela 3. IZNOS NAKNADE ZA OBAVLJANJE USLUGE OD OPĆEG GOSPODARSKOG INTERESA ZA POJEDINU POSLOVNU GODINU IZNOSI:
NN 81/2009 • Iz Tabele 3. vidljivo je da iznos naknade ne premašuje iznos koji je nužan za pokrivanje troškova poduzetnika Zračna luka Osijek d.o.o. nastalih uslijed obveze pružanja usluga od općeg gospodarskog interesa, uzimajući u obzir sve relevantne prihode i razumnu dobit od obavljanja tih usluga. Također, iznos naknade svake godine se smanjuje, jer se predviđa sve uspješnije poslovanje poduzetnika odnosno da će poduzetnik biti u mogućnosti veći dio svojih troškova pokriti iz vlastitih izvora. Naime, prema prikazanoj projekciji gubitak ostvaren iz osnovne djelatnosti koja čini uslugu od općeg ekonomskog interesa određenu Odlukom od 20. veljače 2009. i Odlukom o dopunama, se smanjuje, dok se dobit iz sekundarne djelatnosti povećava,
NN 81/2009 • Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja (dalje: Vijeće) razmatralo je zahtjev Ministarstva na svojoj 15. sjednici, održanoj 25. svibnja 2009. Pri donošenju odluke, Vijeće je uzelo u obzir cjelokupnu dostavljenu dokumentaciju.
NN 81/2009 • Naime, Vijeće je prvenstveno trebalo utvrditi je li naknada koja se odnosi na pokriće operativnih troškova nastalih uslijed ostvarenih većih rashoda u odnosu na prihode poduzetnika Zračna luka Osijek d.o.o. za razdoblje od 2009. do 2013., potrebnih za obavljanje usluge od općeg gospodarskog interesa, predstavlja državnu potporu iz članka 3. stavka 1. ZDP-a.
NN 81/2009 • Prilikom utvrđivanja predstavljaju li sredstva za pokriće troškova poslovanja poduzetnika državnu potporu, Vijeće je razmotrilo jesu li ispunjeni svi uvjeti iz članka 3. stavka 1. ZDP-a, odnosno je li riječ o transferu državnih sredstva, predstavljaju li sredstva potporu koja korisniku potpore donose ekonomsku prednost koju isti ne bi ostvario kroz svoje redovno i normalno poslovanje; je li se predložena sredstva dodjeljuju korisniku na selektivnoj osnovi; je li dodjelom predloženih sredstva postoji mogućnost narušavanja tržišnog natjecanja, davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore osobiti u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske koje proizlaze iz Sporazuma o stabilnosti i pridruživanju (»Narodne novine»- Međunarodni ugovori, broj 14/01, 14/04, 1/05 i 7/05;).
NN 81/2009 • U konkretnom slučaju, utvrđeno je da naknada predstavlja državnu potporu, jer su ispunjeni svi uvjeti iz članka 3. stavka 1. ZDP-a.
NN 81/2009 • Međutim, u točki 35. Priopćenja Komisije navedeno je da bez obzira na ispunjenje svih uvjeta prema kojima se naknada smatra državnom potporom, prema presudi Europskog suda u slučaju Altmark, koja čini presedan u tom pogledu, naknada za obavljanje usluga od općeg gospodarskog interesa ne predstavlja državnu potporu pod pretpostavkom ispunjenja dolje navedena četiri uvjeta, a koji su navedeni u rečenoj točki 35. Priopćenja Komisije:
NN 81/2009 • a) poduzetniku koji prima naknadu mora zaista biti povjereno ispunjavanje konkretnih javnih
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 81/2009 • b) parametri na osnovi koji se naknada obračunava moraju se unaprijed utvrditi na objektivan i transparentan način,
NN 81/2009 • c) naknada ne smije prelaziti ono što je potrebno za pokrivanje svih ili dijela troškova nastalih pri izvršavanju obveza javne usluge, uzimajući u obzir relevantne primitke i razumne dobiti za izvršenje tih obveza, te
NN 81/2009 • d) ukoliko poduzetnik koji treba izvršavati obveze javnih usluga, u konkretnom slučaju, nije odabran u skladu s postupkom javne nabave koji bi omogućio odabir ponuditelja koji bi takve usluge mogao pružiti po najpovoljnijim uvjetima, visina potrebne naknade mora se odrediti na temelju analize troškova koji bi pri izvršavanju tih obveza nastali u tipičnom poduzetniku kojim se dobro upravlja, uzimajući u obzir relevantne prihode i razumnu dobit od izvršavanja tih obveza.
NN 81/2009 • Vijeće je, primjenom navedenih uvjeta iz presude Altmark na poduzetnika Zračna luka Osijek d.o.o., utvrdilo da četvrti uvjet nije ispunjen jer poduzetnik za obavljanje službe od općeg gospodarskog interesa nije izabran putem javnog natječaja već temeljem Zakona o zračnim lukama, što je dodatno potvrđeno i Odlukom od 20. veljače 2009. odnosno Odlukom o dopunama. Također, Vijeće je utvrdilo da visina naknade/kompenzacije nije određena temeljem analize troškova koji bi pri izvršavanju istih obveza nastali u tipičnom poduzetniku kojim se dobro upravlja.
NN 81/2009 • Budući da naknada koje se odnosi na obavljanje službe od općeg gospodarskog interesa predstavlja državnu potporu, članak 4. stavak 1. ZDP-a propisuje opću zabrana davanja državnih potpora koje narušavaju ili bi mogle narušiti tržišno natjecanje davanjem prednosti na tržištu korisnicima državne potpore bez obzira na oblik državne potpore u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske iz SSP-a, dok su člankom 4. stavkom 2. i 3. ZDP-a propisana izuzeća od opće zabrane.
NN 81/2009 • Vijeće je zatim trebalo utvrditi postoji li mogućnost primjene izuzeća temeljem članka 4. stavka 3. točke e) ZDP-a, koji se odnosi se na državne potpore pravnim i fizičkim osobama kojima je na temelju posebnih propisa povjereno obavljanje službe od općeg gospodarskog interesa ili utvrđeno isključivo pravo obavljanja određene djelatnosti bez kojih bi državnih potpora bili onemogućeni u obavljanju i provedbi povjerenih im zadaća, a uz uvjet da državne potpore predstavljaju isključivo naknadu za obavljanje i provedbu tih zadaća.
NN 81/2009 • Da bi se na državne potpore za obavljanje usluga od općeg gospodarskog interesa u obliku subvencija namijenjenih poduzetniku Zračna luka Osijek d.d., koje čine operativnu potporu moglo primijeniti izuzeće iz članka 4. stavka 3. točke e) ZDP-a, potrebno je ispuniti uvjete navedene u člancima 4., 5. i 6. Odluke Komisije sadržane u Odluci o objavljivanju pravila o državnoj potpori u obliku naknade za javne usluge, kako to proizlazi iz točke 41. i 63. Priopćenja Komisije, sadržanog u Odluci o objavljivanju pravila o potpori u prometu.
NN 81/2009 • Sukladno članku 4. Odluke Komisije, pojedinom poduzetniku povjerava se obavljanje usluge od općeg gospodarskog interesa, temeljem jednog ili više službenih akata, koji moraju sadržavati sljedeće elemente:
NN 81/2009 • a) narav javne usluge i trajanje obveza pružanja javne usluge; b) poduzetnike i područje na koje se odnosi; c) narav bilo kakvog isključivog ili posebnog prava dodijeljenog poduzetniku; d) parametre za obračun, nadzor i kontrolu naknada, te e) dogovore u svezi s izbjegavanjem ili povratom prekomjerne naknade.
NN 81/2009 • Nadalje, u članku 5. Odluke Komisije, između ostalog, propisane su odredbe o iznosu naknade za obavljanje službe od općeg gospodarskog interesa, dok je u članku 6. Odluke Komisije propisan nadzor u cilju izbjegavanja prekomjerne naknade.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 91/09, Broj 135/05,
Broj 47/99, Broj 53/91,
Broj 53/06, Broj 164/04
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE