PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2008-12-143-3961 NN 143/2008

• Nakon višegodišnje primjene toga Zakona i njegovih provedbenih propisa uočile su se određene nepreciznosti i nejasnoće vezane uz pojedina zakonska rješenja, koje je trebalo ispraviti. Uz to, pojavila se i potreba dopune postojećih i uvođenja novih zakonskih rješenja imajući u vidu status zemlje kandidata za članstvo u EU i obvezu usklađivanja s pravnom stečevinom Europske unije (acquis communautaire), a uzimajući u obzir i činjenicu da su na razini Europske unije doneseni novi pravni instrumenti, odnosno novelirane su postojeće direktive. Stoga, u trećem tromjesečju 2007. godine donesen je novi Zakon o zaštiti okoliša (»Narodne novine«, br. 110/07.), kao lex generalis u području zaštite okoliša – opći zakon u odnosu na zaštitu sastavnica okoliša i zaštitu od opterećenja. Ovaj Zakon osigurava zakonsku podlogu za donošenje provedbenih propisa (toga Zakona) i posebnih propisa (zakona, uredbi i tehničkih propisa) te pojedinih strateških i planskih dokumenata, kojima će se nacionalno zakonodavstvo u potpunosti uskladiti s europskim. Ovim Zakonom uvode se i novi pojmovi iz pravne stečevine EU.


Stranica 2008-12-143-3961 NN 143/2008

• Zakonom o zaštiti okoliša (»Narodne novine«, br. 110/07.) uređuju se: načela zaštite okoliša i održivog razvoja, zaštita sastavnica okoliša i zaštita okoliša od utjecaja opterećenja, subjekti zaštite okoliša, dokumenti održivog razvoja i zaštite okoliša, instrumenti zaštite okoliša, praćenje stanja u okolišu, informacijski sustav, osiguranje pristupa informacijama o okolišu, sudjelovanje javnosti u pitanjima okoliša, osiguranje prava na pristup pravosuđu, odgovornost za štetu, financiranje i instrumenti opće politike zaštite okoliša, upravni i inspekcijski nadzor.


Stranica 2008-12-143-3961 NN 143/2008

• Zakonom je posebno naglašeno da se zahvatima u okoliš ne smije utjecati na kakvoću življenja, zdravlje ljudi, biljni i životinjski svijet u okvirima održivog razvitka, odnosno da ciljevi zaštite okoliša su između ostalog zaštita života i zdravlja ljudi. Zakonom se definira i pojam zdravstvene ekologije kao »znanstveno stručna disciplina koja se bavi onim aspektima zdravlja ili bolesti ljudi koji su uvjetovani čimbenicima okoliša. To je i teorija i praksa praćenja, držanja pod kontrolom te sprječavanja negativnog djelovanja za zdravlje štetnih čimbenika iz okoliša«. Važno je naglasiti da se kroz zdravstvenu ekologiju povezuju politika i mjere resora zaštite okoliša i zdravstva u učinkovit i racionalan sustav zaštite zdravlja kroz zaštitu okoliša. Europska iskustva pokazuju da resor zaštite okoliša ne može samostalno i vjerodostojno pripremiti i predstaviti procjenu utjecaja okoliša na zdravlje (health risk assessment) bez odgovarajuće suradnje sa zdravstvenim ekolozima, a da resor zdravstva ne može učinkovito djelovati u prevenciji i mjerama zaštite okoliša bez sustava resora zaštite okoliša.


Stranica 2008-12-143-3961 NN 143/2008

• Svjetska zdravstvena organizacija i Europska unija su prepoznale važnost zdravstvene ekologije (eng. environmental health) kao ključne poveznice između zaštite zdravlja ljudi i zaštite okoliša, te su odlučili da od 1999. godine organiziraju ministarske konferencije svake pete godine s ciljem da ministri nadležni za zdravstvo i ministri nadležni za okoliš utvrde progres u ostvarivanju zacrtanih ciljeva te zajednički odluče o prioritetima i mjerama koje će pomoći u zajedničkom radu i suradnji da se učinkovito i racionalno zaštiti okoliš i zdravlje. Pritom je odlučeno da svaka zemlja izradi svoj Nacionalni akcijski plan za okoliš i zdravlje (National environmental health action plan – NEHAP), na temelju zajednički utvrđenih smjernica Europskog akcijskog plana za okoliš i zdravlje (Environmental Health Action Plan for Europe – EHAPE).


Internet NN 143/2008
• Kako je zaštita zdravlja i okoliša važna komponenta u pravnoj stečevini EU, Europska komisija je usvojila Europski akcijski plan na okolišu i zdravlju za 2004. – 2010. godinu (The European Environment and Health Action Plan 2004. – 2010.), kao program zajedničkog rada komisije i država članica u cilju ostvarivanja usvojenih političkih odluka. Ključni elementi tog akcijskog plana trebaju naći svoje mjesto u budućem programu zaštite okoliša i zdravlja. Uz to, zdravstvena ekologija ima važno mjesto u radu i izvješćima Europske agencije za okoliš (European Environment Agency, Copenhagen), što predstavlja temelj za donošenje odluka u zakonodavstvu i praksi Europske unije.

Internet stranice NN 143/2008
• Zakon o zaštiti okoliša također utvrđuje da osnovne sastavnice okoliša kao što su: tlo i zemljina kamena kora, šumsko područje, zrak, vode, more i obalno područje i priroda – moraju biti zaštićene od onečišćenja pojedinačno i u okviru ostalih sastavnica okoliša, uzimajući u obzir njihove međusobne odnose i među utjecaje. U tom smislu zaštita mora obuhvaća mjere zaštite uključujući morski ekosustav i obalno područje kao nedjeljive cjeline, sprječavanje štetnih zahvata na morski ekosustav, sprječavanja onečišćenja mora iz zraka, s kopna, s plovila i drugih onečišćivača uslijed pomorskog prometa uključujući i onečišćenje prouzročeno odbacivanjem s brodova ili iz zrakoplova sa svrhom potapanja ili spaljivanjem na moru te prekograničnog onečišćenja, kao i sprječavanje onečišćenja uslijed velikih nesreća i uklanjanje njihovih posljedica.

Internet stranice NN 143/2008 • Uz to, Zakonom se utvrđuje i zaštita od utjecaja opterećenja na okoliš, pri čemu je od posebne važnosti za strategiju kemijske sigurnosti zaštita od štetnog utjecaja kemikalija i gospodarenje opasnim otpadom. Zakon također uređuje i uspostavu informacijskog sustava zaštite okoliša, kao i nadležnost i zadatke Agencije za zaštitu okoliša (AZO), kao središnjeg informacijskog tijela Države za koordinaciju izvješćivanja i izvješćivanje.
Internet stranice NN 143/2008 • Zaštita onečišćenja nekih od sastavnica okoliša ima direktan učinak na zaštitu zdravlja ljudi, kao na primjer zrak, voda za piće ili voda za kupanje, dok neke druge sastavnice imaju indirektni utjecaj na ljudsko zdravlje, kao na primjer tlo, priroda, šume i more. Zbog toga je u ocjeni stanja i utvrđivanju strateških ciljeva i mjera za zaštitu od štetnih učinaka kemikalija kroz integriranu zaštitu okoliša, posebna pažnja posvećena onim područjima koja imaju direktan utjecaj na zdravlje stanovništva, a to su:
Internet stranice NN 143/2008 • Zaštita zdravlja od štetnih učinaka kemikalija iz opasnog otpada,
Internet stranice NN 143/2008 • Važeće zakonodavstvo u Hrvatskoj razlikuje tri osnovna oblika zaštite od po zdravlje štetnih učinaka kemikalija u vodi, i to (a) zaštita od onečišćenja voda, Zakon o vodama (»Narodne novine«, br. 107/95. i 150/05.), (b) zdravstvena zaštita voda za piće, te (c) zdravstvena zaštita voda za rekreaciju uključujući morska kupališta. S obzirom da prema Zakonu o hrani vode za piće spadaju u područje sigurnosti hrane (vidi poglavlje 5.2), u ovom poglavlju koje se bavi prvenstveno zaštitom od štetnog utjecaja kemikalija na okoliš i zdravlje, utvrdit će se ocjena stanja i strateški ciljevi u zaštiti od onečišćenja voda i zdravstvena zaštita vode za rekreaciju.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 143/2008 • Zakon o vodama (»Narodne novine«, br. 107/95., 150/05.) je krovni zakon kojim se uređuje pravni status voda i vodnog dobra, način i uvjeti upravljanja vodama. Ovim zakonom su djelomično prenesene odredbe okvirne Direktive o vodama 2000/60/EC.
Informacije NN 143/2008 • Zakonom o ustrojstvu i djelokrugu središnjih tijela državne uprave (»Narodne novine«, br. 199/03., 30/04., 136/04., 22/05., 44/06. i 05/08.) određeno je da je za upravljanje vodama i vodno-gospodarskim sustavom nadležno Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnoga gospodarstva (MRRŠVG), koje prema Zakonu o vodama obavlja upravni nadzor nad provedbom Zakona o vodama i propisa donesenih na temelju njega, kao i upravni nadzor nad Hrvatskim vodama. Zakonom o vodama osnivaju se Hrvatske vode kao pravna osoba, koja obavlja poslove upravljanja vodama. Provjera provedbe programa, odnosno dozvoljenog naloga dio je nadležnosti vodopravnih inspektora, koji provode nadzor nad primjenom odredaba Zakona o vodama i drugih propisa i provođenja mjera u području upravljanja vodama. Zakonom o financiranju vodnoga gospodarstva (»Narodne novine«, br. 107/95., 19/96., 88/98. i 150/05.) zbog onečišćenja voda plaća se naknada za zaštitu voda. Postojećim propisima uređuje se samo onečišćenje voda iz točkastih izvora, dok kontrola difuznih izvora trenutačno nije u nacionalnom zakonodavstvu zadovoljavajuće uređena, pa ne postoje mehanizmi provedbe plana smanjenja onečišćenja iz raspršenih izvora.
Poslovne stranice NN 143/2008 • Na temelju izdanih vodopravnih dozvola za ispuštanje otpadnih voda obveznici dozvole su dužni provoditi analize otpadnih voda prije ispuštanja u prijemnik. U Hrvatskoj se provodi i sustavni monitoring površinskih i podzemnih voda, a ispitivanja provode ovlašteni laboratoriji. U Hrvatskim vodama je u tijeku unapređenje informacijskog sustava voda čiji je sastavni dio baza podataka o monitoringu površinskih i otpadnih voda.
Pregledi NN 143/2008 • Zdravstvena ispravnost i kakvoća vode prvenstveno ovisi o njezinom prirodnom sastavu, a zatim o adekvatnoj zaštiti sadašnjih i budućih izvorišta vode za piće. Definiranje zona sanitarne zaštite izvorišta vode za piće, bitan je preduvjet zaštite voda od primarnog onečišćenja, bile one podzemne ili površinske. Aktivnosti vezane uz zaštitu izvorišta, vodozahvata i priljevnih područja su u nadležnosti Ministarstva regionalnog razvoja, šumarstva i vodnoga gospodarstva (MRRŠVG). Kontrola kakvoće sirovih voda obavlja se na priljevnom i vodozaštitnom području na kontrolnim bušotinama (piezometri), koji moraju biti raspoređeni tako da se registrira moguće zagađenje prije zahvata vode iz zdenca koji je namijenjen za javnu vodoopskrbu te u samom zdencu prije prerade vode ili dezinfekcije. Ocjena kakvoće temelji se na Uredbi o klasifikaciji voda (»Narodne novine«, br. 77/98.) i Pravilniku o zdravstvenoj ispravnosti vode za piće (»Narodne novine«, br. 47/08.)
Besplatno NN 143/2008 • Inspekcijski nadzor nad subjektima koji posjeduju vodopravnu dozvolu odnosno dozvolbeni nalog dio je nadležnosti vodopravnih inspektora, koji provode nadzor nad primjenom odredaba Zakona o vodama i drugih propisa i provođenja mjera u području upravljanja vodama. Zakonom o financiranju vodnoga gospodarstva (»Narodne novine«, br. 107/95., 19/96., 88/98. i 150/05.) članak 13. zbog onečišćenja voda plaća se naknada za zaštitu voda.
Glasnik NN 143/2008 • Kakvoću i zdravstvenu zaštitu voda za rekreaciju, neovisno da li se radi o bazenima, termalnim kupkama, morskim ili slatkovodnim kupalištima, uređuju različiti zakonski propisi, koji ujedno utvrđuju i nadležnosti, a to su Zakon o vodama, Uredba o klasifikaciji voda (»Narodne novine«, br. 77/98.), Državni plan za zaštitu voda (»Narodne novine«, br. 8/99.), Uredba o standardima kakvoće mora na morskim plažama (»Narodne novine«, br. 33/96.), koja je podzakonski akt ranije važećeg Zakona o okolišu (»Narodne novine«, br. 82/94.) a ostavljena na snazi i novim Zakonom o zaštiti okoliša (»Narodne novine«, br. 110/07.), te Zakon o zdravstvenoj zaštiti (»Narodne novine«, br. 121/03., 44/05. – odluka USRH, 48/05. i 85/06.) kojim se uređuje područje zdravstvene ispravnosti rekreacijskih voda, te određuje nadležnost sanitarne inspekcije za utvrđivanje zdravstvene ispravnosti voda za kupanje, uključujući bazene za rekreaciju, što se do sada u nedostatku legislative uređivalo gradskim odlukama i preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.
Propis NN 143/2008 • Nekoliko je tijela nadležno za kakvoću i zdravstvenu ispravnost voda za kupanje: Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnoga gospodarstva, Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva koje je nadležno za kakvoću vode na morskim plažama, tijela jedinica lokalne samouprave koja su nadležna za odluke o području obale i mora koje se smatra uređenom morskom plažom (sukladno posebnim propisima), županije u vezi financiranja programa ispitivanja kakvoće mora na morskim plažama, a što, na temelju važeće Uredbe, provode županijski Zavodi za javno zdravstvo kroz ispitivanje i analizu uzoraka morske vode te Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi kao nadležno tijelo za provođenje propisa o uvjetima koje moraju ispunjavati vode za kupanje, pri čemu nadzor provodi sanitarna inspekcija, a kontrolu provode laboratoriji ovlašteni od Ministarstva zdravstva.
Propis NN 143/2008 • Standardi morske vode na plažama za kupanje propisani su Uredbom o standardima kakvoće mora na morskim plažama (»Narodne novine«, br. 33/96.). Laboratorijsku kontrolu provode ovlašteni laboratoriji zavoda za javno zdravstvo, a upravni postupak provodi inspekcija zaštite okoliša. Podaci monitoringa mora na morskim plažama, koji obavljaju laboratoriji Zavoda za javno zdravstvo, locirani duž morske obale, centralno se prikupljaju u Ministarstvu zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva i objavljuju, odnosno javno su dostupni na web-stranicama Ministarstva i Agencije za zaštitu okoliša. Pojedini županijski centri također objavljuju te podatke, a isti se prenose i kroz turističko promidžbene materijale.
Propis NN 143/2008 • Sukladno Zakonu o zdravstvenoj zaštiti i Zakonu o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti (nacrt Pravilnika o uvjetima kojima moraju udovoljavati vode za kupanje) nadzor nad provođenjem propisa provodi sanitarna inspekcija. Sanitarni inspektor će u slučaju nesukladnosti s odredbama Pravilnika privremeno zabraniti uporabu vode za kupanje ukoliko ona predstavlja rizik za zdravlje kupača ili nisu ispunjeni uvjeti za osiguranje higijenskih uvjeta. Sukladnost će se provjeravati pregledom tehničkih i higijenskih uvjeta, provjerom zapisa odgovorne osobe o praćenju tehničkih uvjeta i provjerama zdravstvene ispravnosti, te uzorkovanjem i analizom vode.
Propis NN 143/2008 • Izmijenjena Direktiva Vijeća 2006/7/EC od 15. veljače 2006. o upravljanju vodama za kupanje (kojom se zamjenjuje direktiva 76/160/EEZ od 8. prosinca 1975.), nije prenesena u hrvatsko zakonodavstvo. Direktiva se odnosi na utvrđivanje voda za kupanje, utvrđivanje normi kvalitete vode za kupanje, standardima kakvoće mora na morskim plažama, utvrđivanje mjera koje se moraju poduzeti za osiguranje kvalitete vode za kupanje prema standardima Direktive, uključujući uspostavljanje protokola za uzorkovanje i analizu, sustav monitoringa i izvještavanja. Direktiva je fokusirana na zaštitu zdravlja kupača, te uspostavlja standardizirane obrasce informiranja o kvaliteti voda za kupanje dostupne građanima Europe. Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnoga gospodarstva (MRRŠVG) je nadležno za prijenos odredaba direktive u nacionalno zakonodavstvo i provedbu direktive, s time da je Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi nadležno tijelo za zaštitu zdravlja ljudi i provođenje propisa o uvjetima koje moraju ispunjavati vode za kupanje.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 136/03, Broj 20/04, Broj 162/98, Broj 14/06, Broj 130/06, Broj 132/98


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled