PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 67/2009 • Navodi da je prema podacima u prilogu rješenja djelatnost podružnice »savjetodavne usluge o domaćem pravu stranog pružatelja usluge, te stranom i međunarodnom pravu«.
NN 67/2009 • Registarski sud u registarskom postupku ne prosuđuje svrhu upisa, navodi taj Sud, niti predlaže namjere predlagatelja, već u skladu s odredbom članka 43. stavka 1. Zakona o sudskom registru, ispituje je li udovoljeno pretpostavkama iz članka 43. stavka 3. navedenog Zakona o kojima ovisi dopuštenost prijave i osnovanost zahtjeva za upis.
NN 67/2009 • Upisana djelatnost podružnice u skladu je s Općim ugovorom o trgovini uslugama (u daljnjem tekstu: GATS) te Rasporedu specifičnih obveza Republike Hrvatske kao prilogu Općem ugovoru o trgovini uslugama, a koji Ugovor je potvrđen Zakonom o potvrđivanju Protokola o pristupanju Republike Hrvatske Marakeškom ugovoru o osnivanju Svjetske trgovinske organizacije potpisanog 17. srpnja 2000. u Ženevi.
NN 67/2009 • Sukladno Rasporedu specifičnih obveza Republike Hrvatske koji čini sastavni dio Protokola odnosno Marakeškog ugovora u sektoru »poslovnih – profesionalnih usluga«, a u podsektoru »pravnih usluga uključujući konzultantske usluge o domaćem pravu stranog pružatelja usluge i međunarodnom pravu« nema ograničenja u pristupu tržištu za komercijalnu prisutnost za konzultantske usluge u svezi s domaćim pravom stranog pružatelja usluge te stranim i međunarodnim pravom te za tu djelatnost navedeni Raspored obveza i Marakeški ugovor ne predviđaju nikakve dozvole i suglasnosti.
NN 67/2009 • Upisana djelatnost »savjetodavne usluge o domaćem pravu stranog pružatelja usluge, te stranom i međunarodnom pravu« stoga nije izuzeta od članka 11. stavka 1. Marakeškog ugovora, te se ni ne mogu primjenjivati mjere koje nisu u skladu s člankom 11. stavkom 1. Marakeškog ugovora. Prema upisanoj djelatnosti u djelatnost podružnice nije uključeno bavljenje hrvatskim pravom i pružanje pravne pomoći i zastupanje pred sudovima. Naime, bavljenje hrvatskim pravom, pružanje pravne pomoći i zastupanje pred sudovima su djelatnosti koje su prema Rasporedu navedene kao ograničenja u pristupu tržištu i za koje Republika Hrvatska nije preuzela obvezu, a zastupanje pred sudovima podliježe ograničenju i u nacionalnom tretmanu te se njime mogu baviti samo članovi Hrvatske odvjetničke komore, utvrđuje navedeni Sud.
NN 67/2009 • 6. Ustavni sud utvrđuje da su upisane kao predmet poslovanja navedene podružnice samo one djelatnosti koje podružnica stranog odvjetničkog društva može obavljati prema Marakeškom ugovoru. Samo se djelatnosti »savjetodavne usluge o domaćem pravu stranog pružatelja usluge, te stranom i međunarodnom pravu« mogu obavljati bez ograničenja. Iz tih je djelatnosti razvidno da njima nisu obuhvaćene one djelatnosti koje su prema Zakonu o odvjetništvu i Marakeškom ugovoru rezervirane samo za domaće odvjetnike koji su upisani u Imenik odvjetnika koji vodi podnositeljica. Dakle, strani osnivač podružnice po registraciji u sudskom registru ne može obavljati djelatnosti koje su ekskluzivna ovlast domaćih odvjetnika, nego samo one za koje se njegova podružnica može registrirati i koje ona može obavljati na temelju međunarodnog sporazuma – Marakeškog ugovora.
NN 67/2009 • Valja naglasiti da je Marakeški ugovor propis koji u skladu sa člankom 140. Ustava čini dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske, a po pravnoj je snazi iznad zakona, jer je riječ o međunarodnom ugovor koji je sklopljen i potvrđen u skladu s Ustavom, objavljen je i na snazi.
NN 67/2009 • Navedene zakonske odredbe nisu primjenjive u ovom slučaju, kako to pogrešno navodi podnositeljica u ustavnoj tužbi, jer u ovom slučaju za registraciju podružnice nije potrebno odobrenje, dozvola ili suglasnost. Temelj za upis konkretne podružnice inozemnog odvjetničkog društva nije neki hrvatski propis, nego Marakeški ugovor kao međunarodni ugovor, sa svim posljedicama koje ta činjenica ima u unutarnjem pravnom poretku. Dakle, u ovom slučaju za registraciju podružnice ne zahtijeva se posebno odobrenje, dozvola ili suglasnost nekog tijela, nego je temelj za mogućnost registracije međunarodni ugovor, koji izričito određuje da strani osnivač za pružanje određenih usluga u Hrvatskoj može osnovati podružnicu. Da je Protokolom uz Marakeški ugovor određeno da je za osnivanje podružnice stranog odvjetničkog društva potrebna suglasnost podnositeljice, tada bi ta suglasnost bila obvezatna. No, kako tako nije određeno, suglasnost nije potrebna.
NN 67/2009 • Isto tako, novoosnovano odvjetničko društvo može se baviti svim oblicima pravne pomoći koji se mogu pružati po Zakonu o odvjetništvu, dok se podružnica inozemnog odvjetničkog društva može baviti samo djelatnostima koje su strogo ograničene Marakeškim ugovorom, tj. samo savjetodavnim uslugama o pravu stranog pružatelja usluga (dakle, pravu države iz koje dolazi osnivač, pa nema mogućnosti pružati savjetodavne usluge o domaćem pravu), te o međunarodnom pravu.
NN 67/2009 • Registriranjem navedene podružnice odvjetnici iz Republike Hrvatske nisu stavljeni u nepovoljniji položaj negoli su to podružnice inozemnih društava. Time odvjetništvo ostaje i nadalje ono što mu jamči Ustav člankom 27. odnosno samostalna i neovisna služba koja svakome u Republici Hrvatskoj osigurava pravnu pomoć. Podružnice stranih osnivača ne obavljaju odvjetničku djelatnost u Republici Hrvatskoj, već samo pružaju određene pravne usluge, koje mogu i nadalje pružati hrvatski odvjetnici.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 67/2009 • Kada bi se strani osnivač odnosno njegova podružnica bavila nečim za što nije registrirana (npr. savjetovanjem u svezi s hrvatskim pravom), odnosno nečime što nije pokriveno izričajem koji predviđa Marakeški ugovor da se podružnica stranog odvjetničkog društva smije baviti, onda bi takvo djelovanje bilo protivno prisilnim propisima hrvatskog prava.
NN 67/2009 • Stoga podnositeljica i nadalje može kontrolirati tko se u Hrvatskoj bavi pružanjem kojih savjetodavnih usluga. Smatra li podnositeljica da podružnica inozemnog osnivača prelazi okvire onoga za što može biti registrirana i čime se po Marakeškom ugovoru isključivo može baviti, može pokrenuti odgovarajuće postupke.
NN 67/2009 • Dvojbe koje podnositeljica iznosi o pitanju stručnosti osoba zaposlenih u podružnici nisu ni na koji način vezane uz načelnu mogućnost osnivanja i registriranja podružnice već se radi o činjeničnom pitanju. Hoće li i koga će neka osoba u Republici Hrvatskoj angažirati da mu pruži savjetodavne usluge o npr. stranom pravu – pravu koje je za pružatelja usluge – stranog osnivača – domaće, uvijek ovisi o primatelju usluge i o njegovim potrebama, što ne može biti predmet registarskog postupka.
NN 67/2009 • Iz navedenih razloga Ustavni sud utvrđuje da podnositeljici u konkretnom slučaju nije povrijeđeno ustavno pravo jednakosti svih pred zakonom koje je zajamčeno člankom 14. stavkom 2. Ustava, niti je osporeno rješenje Visokog trgovačkog suda u neskladu s odredbom članka 27. Ustava.
NN 67/2009 • 7. Slijedom navedenog, na temelju članaka 73. i 75. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u izreci (točka I. izreke). Odluka o objavi (točka II. izreke) temelji se na članku 29. Ustavnog zakona.
NN 67/2009 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Jasna Omejec, predsjednica Suda, te suci Marko Babić, Snježana Bagić, Slavica Banić, Mario Jelušić, Davor Krapac, Ivan Matija, Aldo Radolović, Duška Šarin, Miroslav Šeparović i Nevenka Šernhorst, u postupku koji je ustavnom tužbom pokrenula A. M. iz Z., koju zastupa I. B., odvjetnica u Z., na sjednici održanoj 20. svibnja 2009. godine, donio je
NN 67/2009 • – rješenje Županijskog suda u Zadru broj: Gž-207/08 od 28. ožujka 2008., i
NN 67/2009 • – rješenje Općinskog suda u Zadru broj: R 1-309/06 od 12. studenoga 2007. godine.
NN 67/2009 • III. Na temelju članka 31. stavaka 4. i 5. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst) Ustavni sud Republike Hrvatske u provedbi ove odluke nalaže:
NN 67/2009 • – nadležnom Centru za socijalnu skrb Zadar da u okviru zakonskih ovlasti poduzme sve radnje potrebne za stvaranje pretpostavki i djelotvorno ostvarenje susreta i druženja podnositeljice ustavne tužbe s djetetom.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 74/08, Broj 119/01,
Broj 13/00, Broj 34/98,
Broj 58/08, Broj 91/96
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE