PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 39/2008 • O OBJAVLJIVANJU PRAVILA O DRŽAVNIM POTPORAMA ZA MALE I SREDNJE PODUZETNIKE
NN 39/2008 • Pravila o državnim potporama za male i srednje poduzetnike sadržana su u Uredbi Komisije (EZ-a) br. 70/2001 od 12. siječnja 2001. o primjeni članaka 87. i 88. Ugovora o EZ-u na državnu potporu malim i srednjim poduzetnicima 32001 R0070, (SL L 10, 13. 1. 2001., str. 33. – 42.) i Uredbi Komisije (EZ-a) br. 364/2004 od 25. veljače 2004. kojom se izmjenjuje i dopunjuje Uredba (EZ-a) br. 70/2001 s obzirom na proširenje njezinoga područja djelovanja kako bi se uključila potpora za istraživanje i razvoj 32004 R0364, (SL L 63, 28. 2. 2004., str. 22. – 29.)
NN 39/2008 • Tekst akata u kojem su sadržana pravila iz točke I. ove Odluke, u prijevodu na hrvatski jezik, glasi:
NN 39/2008 • Uredba Vijeća (EZ) br. 70/2001 od 12. siječnja 2001. godine o primjeni članaka 87. i 88. Ugovora o osnivanju Europske zajednice o državnoj potpori malim i srednjim poduzetnicima (Službeni list L 010, 13/ 01/ 2001, str. 0033-0042)
NN 39/2008 • Uzimajući u obzir Uredbu Vijeća (EC) br. 994/98 od 7. svibnja 1998. godine o primjeni članaka 92. i 93. Ugovora o osnivanju Europske Zajednice na određene kategorije horizontalne državne potpore (1), a naročito točke (a) (i) i (b) članka 1 (1) te Uredbe Nakon objavljivanja nacrta ove Uredbe (2), Nakon savjetovanja sa Savjetodavnim odborom za državnu potporu,
NN 39/2008 • (1) Uredba (EC) br. 994/98 ovlašćuje Komisiju da, sukladno članku 87. Ugovora, proglasi da je pod određenim uvjetima potpora malim i srednjim poduzetnicima usklađena sa zajedničkim tržištem, te da ne podliježe obvezi prijave iz članka 88.(3) Ugovora.
NN 39/2008 • (2) Uredba (EC) br. 994/98 također ovlašćuje Komisiju da sukladno članku 87. Ugovora proglasi da je potpora koja je sukladna s kartom regionalnih potpora koji je Komisija odobrila za svaku državu članicu za dodjeljivanje regionalne potpore usklađena sa zajedničkim tržištem, te da ne podliježe obvezi prijave iz članka 88 (3) Ugovora.
NN 39/2008 • (3) Komisija je u mnogim odlukama primijenila članke 87. i 88. Ugovora na male i srednje poduzetnike u i izvan područja koja primaju potporu, te je također izložila svoju politiku, posljednji puta u Smjernicama Zajednice o državnoj potpori malim i srednjim poduzetnicima (3), te u smjernicama o nacionalnoj regionalnoj potpori (4). U svjetlu znatnog iskustva Komisije u primjeni tih članaka na male i srednje poduzetnike, te u svjetlu općih dokumenata koji se odnose na male i srednje poduzetnike i na regionalnu potporu, koje je Komisija izdala na temelju tih odredaba, prikladno je, u cilju osiguranja djelotvornog nadzora i pojednostavnjenja administracije bez slabljenja promatračke uloge Komisije, da Komisija iskoristi ovlasti koje su joj povjerene Uredbom (EC) br. 994/98.
NN 39/2008 • (4) Ova Uredba ne dovodi u pitanje mogućnost da država članica prijavljuje potporu malim i srednjim poduzetnicima. Komisija ocjenjuje takve prijave, naročito s obzirom na kriterije utvrđene ovom Uredbom. Smjernice o državnoj potpori malim i srednjim poduzetnicima trebale bi biti ukinute od datuma stupanja na snagu ove Uredbe, budući da ova Uredba zamjenjuje njihov sadržaj.
NN 39/2008 • (5) Mali i srednji poduzetnici igraju odlučujuću ulogu u otvaranju novih radnih mjesta, te u širem smislu predstavljaju čimbenik socijalne stabilnosti i poticaja gospodarstvu. Međutim, njihov razvoj može biti ograničen zbog nesavršenosti tržišta. Ona često imaju poteškoća pri dobivanju kapitala i kredita zbog nesklonosti određenih financijskih tržišta rizicima i ograničenih jamstava koja ona mogu ponuditi. Zbog ograničenosti sredstava može im biti ograničen i pristup informacijama, posebice što se tiče novih tehnologija i potencijalnih tržišta. S obzirom na to, svrha potpore izuzete sukladno ovoj Uredbi trebala bi biti olakšavanje razvoja gospodarstvenih aktivnosti malih i srednjih poduzetnika, pod uvjetom da takva potpora ne utječe nepovoljno na uvjete trgovine u mjeri koja je suprotna zajedničkim interesima.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 39/2008 • (6) Ovom se Uredbom treba obuhvatiti izuzećem svaka potpora koja se dodjeljuje prema programu potpora koji udovoljava svim zahtjevima navedenim u ovoj Uredbi. Radi osiguranja učinkovita nadzora i pojednostavljenja administracije, a bez slabljenja nadzora kojeg provodi Komisija, programi potpora trebaju sadržavati izričito pozivanje na ovu Uredbu.
NN 39/2008 • (7) Ova bi se Uredba trebala primjenjivati ne dovodeći u pitanje posebna pravila iz uredaba i direktiva o državnoj potpori određenim sektorima, poput onih što trenutno postoje za brodogradnju, a ne bi se trebala primjenjivati na poljoprivredu, ribarstvo i akvakulturu.
NN 39/2008 • (8) Kako bi se uklonile razlike koje bi mogle dovesti do narušavanja tržišnog natjecanja, kako bi se olakšala koordinacija između različitih inicijativa Zajednice i nacionalnih inicijativa u svezi malih i srednjih poduzetnika, te iz razloga administrativne jasnoće i pravne sigurnosti, definicija »malih i srednjih poduzetnika« koja se koristi u ovoj Uredbi trebala bi biti ona koja je utvrđena Preporukama Komisije 96/280/EC od 3. travnja 1996. o definiciji malih i srednjih poduzetnika (5). Ta definicija također se koristila i u smjernicama Zajednice o državnoj potpori malim i srednjim poduzetnicima.
NN 39/2008 • (9) U skladu s uhodanom praksom Komisije, te radi osiguranja da potpora bude razmjerna i ograničena na neophodan iznos, potrebno je utvrditi pragove u smislu intenziteta potpore u odnosu na opravdane troškove, a ne u smislu maksimalnih iznosa potpore.
NN 39/2008 • (10) Kako bi se utvrdilo je li potpora usklađena sa zajedničkim tržištem u smislu ove Uredbe ili ne, potrebno je uzeti u obzir intenzitet potpore te time i iznos potpore izražen kao novčanu protuvrijednost. Izračun novčane protuvrijednosti potpore za potporu koja se isplaćuje u nekoliko obroka te potpore u obliku zajma pod povoljnijim uvjetima zahtijeva uporabu kamatnih stopa koje prevladavaju na tržištu u vrijeme dodjele potpore. S ciljem jedinstvene, transparentne i jednostavne primjene pravila o državnim potporama, tržišne stope bi se za potrebe ove Uredbe trebale smatrati referentnim stopama pod uvjetom da, u slučaju zajma pod povoljnijim uvjetima, on bude osiguran uobičajenim instrumentima osiguranja te da ne uključuje izuzetno visoke rizike. Referentne stope trebale bi biti one koje Komisija utvrđuje u određenim vremenskim razmacima na osnovi objektivnih kriterija te koje su objavljene u Službenom listu Europskih zajednica i na internetu.
NN 39/2008 • (11) S obzirom na razlike između malih i srednjih poduzetnika potrebno je utvrditi različite gornje granice intenziteta potpora za male i za srednje poduzetnike.
NN 39/2008 • (12) Gornje granice intenziteta potpore utvrđuju se u svjetlu iskustava Komisije, na razini koja predstavlja odgovarajuću ravnotežu između maksimalnog smanjivanja narušavanja tržišnog natjecanja u sektoru kojem se daje potpora, i cilja olakšavanja razvoja gospodarskih djelatnosti malih i srednjih poduzetnika.
NN 39/2008 • (13) Potrebno je utvrditi daljnje uvjete koje svaki program potpore ili pojedinačna potpora izuzeti sukladno ovoj Uredbi trebaju zadovoljavati. Uzimajući u obzir članak 87(3)(c) Ugovora, takva potpora obično ne bi trebala imati isključivo djelovanje kontinuiranog ili periodičkog smanjenja troškova poslovanja koje bi u normalnim okolnostima trebao snositi korisnik potpore, te bi trebala biti razmjerna poteškoćama koje treba prebroditi kako bi se postigla socioekonomska korist koja je u interesu Zajednice. Stoga je potrebno da se područje primjene ove Uredbe ograniči na potporu koja se dodjeljuje u vezi određenih materijalnih i nematerijalnih investicija, određenih usluga koje se pružaju korisnicima i određenih drugih aktivnosti. Zbog prekapacitiranosti u prometnom sektoru Zajednice, uz iznimku željezničkih vozila, prihvatljivi investicijski troškovi za poduzetnika čija je osnovna gospodarska aktivnost u prometnom sektoru ne bi trebali uključivati prijevozna sredstva i opremu.
NN 39/2008 • (14) Ovom Uredbom se mali i srednji poduzetnici izuzimaju bez obzira na njihovu lokaciju. Ulaganja i otvaranje novih radnih mjesta mogu doprinijeti gospodarskom razvoju manje povlaštenih regija Zajednice. Mali i srednji poduzetnici u tim regijama trpe kako zbog strukturalne nepovoljnosti položaja, tako i zbog poteškoća vezanih uz njihovu veličinu. Stoga je prikladno da mali i srednji poduzetnici u regijama kojima se daje potpora imaju pravo na više gornje granice.
NN 39/2008 • (15) Kako se pri ulaganju faktoru kapitala ne bi davala prednost pred faktorom rada, potrebno je predvidjeti mogućnost mjerenja potpore ulaganjima na temelju troškova ulaganja ili troškova novozaposlenih radnika vezano uz izvršenje investicijskog projekta.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 125/97, Broj 74/09,
Broj 103/03, Broj 21/90,
Broj 109/07, Broj 116/02
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE