PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-04-49-1125 NN 49/2009

• Obzirom da je citiranom odredbom članka 1. stavka 4. Posebnih uvjeta HT propisao uvjete pružanja usluga obračuna i naplate i operatorima s kojima ima sklopljen ugovor o međusobnom povezivanju, navodeći kako se »u svrhu obračuna i naplate usluga s dodanom vrijednosti koje su pretplatnicima T-Coma dostupne u mreži telekomunikacijskog operatora, sklapa ugovor između T-Coma i tog telekomunikacijskog operatora temeljem ovih Posebnih uvjeta«, ovom odredbom HT je izmijenio smisao i suštinu odredbe članka 4.3.1. Standardne ponude, kojom je bio obvezan operatorima pružati uslugu obračuna i fakturiranja na njihov zahtjev, a sukladno postignutom dogovoru.


Stranica 2009-04-49-1125 NN 49/2009

• Iz dokumentacije koja se nalazi u spisu vidljivo je da je HT 15. listopada 2008. g. dostavio H1 dopis u kojem ga poziva da se do 1. prosinca 2008. g. opredijeli za jedan od ponuđena dva modela obračuna i naplate iz Posebnih uvjeta, te ukoliko do 1. prosinca 2008. g. HT ne zaprimi odluku H1 o odabranom modelu, smatrat će se da se opredijelio za model A, te će se isti primjenjivati od 1. siječnja 2009. g. Potom dopisom od 11. studenoga 2008. g. HT obavještava H1 da namjerava uvesti model B. Dana 27. siječnja 2009. g. i 9. veljače 2009. g. HT ponovno predlaže H1 jedan od modela ponuđenih Posebnim uvjetima, te navodi da su »Posebni uvjeti T-Coma primijenjeni na svu aktivnu numeraciju, neovisno u kojoj mreži se nalaze. Svaka nova/novo aktivirana numeracija prije propuštanja poziva iz T-Com mreže će biti ugovorno regulirana u aspektu pružanja usluge obračuna i naplate u skladu s Posebnim uvjetima T-Coma«.


Stranica 2009-04-49-1125 NN 49/2009

• Uvidom u tekst Posebnih uvjeta vidljivo je da se prema modelu A, T-Com obvezuje pružati H1 usluge evidentiranja prometnih podataka o korištenju usluga s dodanom vrijednosti, dostavljanja prometnih podataka kao i matičnih podataka pretplatnika T-Coma koji su koristili uslugu, te arhiviranja podataka. Prema navedenom modelu, H1 bi bio obvezan obračunavati uslugu s dodanom vrijednosti, evidentirati uplate i provoditi postupke naplate tražbina za obavljene usluge, uključujući i postupak prisilne naplate. Primjenom modela B, HT bi obavljao uslugu obračuna i naplate usluga s dodanom vrijednosti za pozive svojih krajnjih korisnika, dok bi prisilna naplata i utuženja krajnjih korisnika u slučaju neplaćanja usluga s dodanom vrijednosti bili u domeni davatelja usluga.


Stranica 2009-04-49-1125 NN 49/2009

• Iz spisa predmeta vidljivo je da je H1 zahtijevao od HT-a pružanje usluga obračuna i naplate, uključujući i prisilnu naplatu, budući da je ista i do sada bila ugovorena među strankama, tako da bi primjenom modela A prema kojem HT ne bi pružao uslugu obračuna i naplate, HT izbjegao obvezu iz članka 4.3.1. Standardne ponude koja mu je kao operatoru sa znatnijom tržišnom snagom nametnuta odlukom Vijeća Agencije, dok u slučaju primjene modela B, HT ne bi pružao usluge prisilne naplate koja je bila ugovorena među strankama, a čime bi HT iskoristio svoju znatniju tržišnu snagu na tržištu međusobnog povezivanja i doveo H1 u neravnopravan položaj.


Internet NN 49/2009
• Člankom 128. stavkom 2. ZEK-a propisano je da do završetka postupaka analize tržišta i određivanja, zadržavanja, izmjene ili ukidanja regulatornih obveza operatorima sa značajnom tržišnom snagom u skladu s odredbama ovoga Zakona, ostaju na snazi i primjenjuju se sve regulatorne obveze koje su određene ili propisane tim operatorima na temelju propisa koji su važili do stupanja na snagu ovoga Zakona. Pred Agencijom je još uvijek u tijeku javna rasprava o rezultatima provedene analize mjerodavnih tržišta, koja između ostalog uključuje i analizu tržišta započinjanja (originacije) poziva iz javnih komunikacijskih mreža, a iz koje analize, između ostalog, proizlazi i obveza HT-a da pruža usluge obračuna i naplate, uključujući i prisilnu naplatu, za promet iz mreže HT-a prema brojevima usluga s dodanom vrijednosti u mreži drugog operatora.

Internet stranice NN 49/2009
• Člankom 5. stavkom 2. Pravilnika o pristupu mreži i međusobnom povezivanju, operatorima za međusobno povezivanje je propisana obveza pregovaranja u vezi sa zahtjevom za međusobno povezivanje između svojih telekomunikacijskih mreža, kako bi se osiguralo povezivanje tih telekomunikacijskih mreža i obavljanje telekomunikacijskih usluga. Kako je Vijeće Agencije već ranije (člankom 4.3.1. Standardne ponude) HT-u odredilo obvezu pružanja usluge obračuna i fakturiranja za usluge s dodanom vrijednosti u mreži operatora, sukladno dogovoru, Vijeće Agencije je time zauzelo jasan stav da je ova usluga neodvojivo povezana s uslugom međusobnog povezivanja, te se ne može tretirati odvojeno. Naime, u situaciji kada bi operatori kao što je H1 morali pružati usluge obračuna i naplate (uključujući prisilnu naplatu) pretplatnicima HT-a za usluge s dodanom vrijednosti u njihovoj mreži, moglo bi doći do iskorištavanja nadmoćnog položaja HT-a jer operatori ne bi bili u dovoljnoj mjeri konkurentni HT-u, te posljedično ne bi moglo doći do pravednog i prikladnog razvoja ovog segmenta tržišta (tržišta usluga s dodanom vrijednosti) sukladno članku 5. st. 7. Pravilnika o pristupu mreži i međusobnom povezivanju.

Internet stranice NN 49/2009 • Obzirom da primjenom modela A ili B iz Posebnih uvjeta HT ne bi pružao uslugu prisilne naplate, iako je ista bila ugovorena između stranaka, Vijeće HAKOM-a je ovim privremenim rješenjem odredilo HT-u obvezno pružanje navedene usluge, pozivajući se na članak 5. st. 15. Pravilnika o pristupu mreži i međusobnom povezivanju, kojim je propisano da ugovor o međusobnom povezivanju osobito sadrži odredbe o uvjetima plaćanja, uključujući i postupke za izdavanje računa i razmjenu podataka na temelju kojih se izdaje račun, i to za sve usluge međusobnog povezivanja. Nadalje, budući da je usluga pristupa uslugama s dodanom vrijednosti usluga međusobnog povezivanja, a člankom 5. stavkom 8. Pravilnika o pristupu mreži i međusobnom povezivanju propisano je pravo Agencije da svojim rješenjem odredi pitanja koja se moraju urediti ugovorom o međusobnom povezivanju ili posebne uvjete kojima moraju udovoljavati jedna ili više ugovornih strana, Vijeće HAKOM-a odlučilo je kao u t. 1. i 2. dispozitiva.
Internet stranice NN 49/2009 • Pri donošenju privremenog rješenja u ovom predmetu, Vijeće HAKOM-a vodilo se svojom odlukom u spisu klase: UP/I-344-01/09-01/177, u predmetu podnositelja zahtjeva OT-Optime Telekom d.d. protiv HT-a radi privremene odgode primjene Posebnih uvjeta HT-Hrvatskih telekomunikacija d.d. pružanja usluga obračuna i naplate za usluge s dodanom vrijednosti, u kojem je 24. ožujka 2009. g. doneseno privremeno rješenje, a koji predmeti počivaju na gotovo istom činjeničnom stanju.
Internet stranice NN 49/2009 • Vijeće HAKOM-a je u ovom postupku ocijenilo da bi primjena modela A ili B na način kako su predviđeni Posebnim uvjetima, a bez prethodno postignutog dogovora između stranaka kako je propisano člankom 4.3.1. Standardne ponude, dovelo operatora H1 u znatno nepovoljniji položaj u odnosu na položaj HT-a jer bi H1 morao snositi rizik naplate za pretplatnike koji nisu njegovi, već pretplatnici HT-a, dok HT ne bi snosio rizik niti za svoje korisnike niti za korisnike H1 u prometnim slučajevima poziva na brojeve usluga s dodanom vrijednosti koji uključuju odnos između HT-a i H1. Stoga je, osobito uzimajući u obzir rezultate provedene analize tržišta započinjanja (originacije) poziva iz javnih komunikacijskih mreža iz koje proizlazi i obveza HT-a da pruža usluge obračuna i naplate, uključujući i prisilnu naplatu, za promet iz mreže HT-a prema brojevima usluga s dodanom vrijednosti u mreži drugog operatora, zaključeno da je neophodno prije okončanja postupka u ovom predmetu, privremeno riješiti spornu situaciju, sve u cilju poticanja tržišnog natjecanja, te prikladnog i pravednog razvoja ovog segmenta tržišta (tržišta usluga s dodanom vrijednosti). Ovo privremeno rješenje ostat će na snazi do donošenja konačnog rješenja, a tek nakon provedenog postupka analize tržišta kojeg HAKOM provodi temeljem članka 52. stavka 1. Zakona o elektroničkim komunikacijama, a kojim će se utvrditi postojanje/nepostojanje regulatorne obveze HT-a na tržištu započinjanja (originacije) poziva iz javnih komunikacijskih mreža.
Internet stranice NN 49/2009 • Sukladno svemu navedenom, Vijeće HAKOM-a je temeljem članka 12. stavka 1. točke 5. ZEK-a i članka 217. ZUP-a, a u svezi s člankom 5. stavcima 8. i 9. Pravilnika o pristupu mreži i međusobnom povezivanju, riješilo kao u dispozitivu ovog rješenja. Temeljem članka 14. stavka 4. ZEK-a, ovo privremeno rješenje će se objaviti u »Narodnim novinama« i na internetskim stranicama HAKOM-a.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 49/2009 • Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana primitka rješenja.
Informacije NN 49/2009 • Na temelju članka 12. stavka 1. točke 5. Zakona o elektroničkim komunikacijama (»Narodne novine« broj 73/08; dalje u tekstu: ZEK) i članka 217. Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine« broj 53/91 i 103/96; dalje u tekstu: ZUP), a u svezi s člankom 5. stavkom 8. Pravilnika o pristupu mreži i međusobnom povezivanju (»Narodne novine« broj 185/03; dalje u tekstu: Pravilnik o pristupu), u postupku pokrenutom na zahtjev trgovačkog društva OT – Optima telekom d.d., Zagreb, Bani 75a, Buzin protiv trgovačkog društva HT – Hrvatske telekomunikacije d.d., Zagreb, Savska cesta 32, koje zastupa Ivan Šimac, odvjetnik iz Zagreba, radi privremene odgode primjene Posebnih uvjeta HT – Hrvatskih telekomunikacija d.d. pružanja usluga obračuna i naplate za usluge s dodanom vrijednosti, Vijeće Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije (dalje u tekstu: Vijeće HAKOM-a) je na sjednici održanoj 24. ožujka 2009. donijelo
Poslovne stranice NN 49/2009 • I. Nalaže se trgovačkom društvu HT – Hrvatske telekomunikacije d.d., Zagreb, Savska cesta 32, da trgovačkom društvu OT – Optima Telekom d.d., Buzin, Bani 32 nastavi pružati usluge obračuna i fakturiranja, uključujući i usluge prisilne naplate ostvarenog telekomunikacijskog prometa pretplatnika T-Coma za pozive prema uslugama s dodanom vrijednosti u mreži OT – Optime Telekoma d.d., te da u cilju sklapanja novog dodatka ugovoru o međusobnom povezivanju, započne pregovore s OT-Optima Telekomom d.d. oko uvjeta pružanja navedene usluge, te da ne primjenjuje odredbe Posebnih uvjeta pružanja usluga obračuna i naplate za usluge s dodanom vrijednosti.
Pregledi NN 49/2009 • II. HT-Hrvatske telekomunikacije d.d., Zagreb, Savska cesta 32, je obvezan postupiti po t. I., odmah po primitku ovog privremenog rješenja.
Besplatno NN 49/2009 • III. Ovo privremeno rješenje ostaje na snazi do donošenja konačnog rješenja, a nakon završetka postupka analize mjerodavnih tržišta i određivanja regulatornih obveza trgovačkom društvu HT-Hrvatske telekomunikacije d.d. na tržištu započinjanja poziva iz javnih komunikacijskih mreža.
Glasnik NN 49/2009 • IV. Ovo rješenje objavit će se na službenim internetskim stranicama Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije te u »Narodnim novinama«.
Propis NN 49/2009 • Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (dalje u tekstu: HAKOM, Agencija) je 4. veljače 2009. zaprimila od trgovačkog društva OT-Optima Telekom d.d. (dalje u tekstu: OT) zahtjev za pokretanje postupka protiv trgovačkog društva HT – Hrvatske telekomunikacije d.d. (dalje u tekstu: HT, T-Com) radi privremene odgode primjene Posebnih uvjeta HT – Hrvatskih telekomunikacija d.d. za pružanje usluga obračuna i naplate za usluge s dodanom vrijednosti (dalje u tekstu: Posebni uvjeti).
Propis NN 49/2009 • OT navodi kako s HT-om nije uspio postići sporazum u svezi modela obračuna i naplate usluga s dodanom vrijednosti, a HT inzistira na jednostranoj primjeni Posebnih uvjeta, navodeći kako će, ukoliko se OT do 1. prosinca 2008. g. ne opredijeli za neki od dva ponuđena modela (model A i model B), automatski primijeniti model A i to od 1. siječnja 2009. godine. OT smatra da se odnos između dva operatora regulira Ugovorom o međusobnom povezivanju te da se stoga, Posebni uvjeti za obračun i naplatu doneseni temeljem Standardne ponude za davatelje usluga s dodanom vrijednosti ne mogu primjenjivati na operatore. OT navodi da je, sukladno članku 4.3.1. Standardne ponude za usluge međusobnog povezivanja HT – Hrvatskih telekomunikacija d.d. za telekomunikacijske operatore i davatelje usluga s dozvolom za pružanje javne govorne usluge u nepokretnoj mreži u Republici Hrvatskoj (dalje u tekstu: Standardna ponuda) definirano da se pozivi prema uslugama s dodanom vrijednosti u mreži operatora moraju uključiti u obračun i fakturiranje ostvarenog telekomunikacijskog prometa pretplatnika HT-a unutar jedinstvenog računa HT-a, na zahtjev operatora, a sukladno dogovoru između HT-a i operatora, te da su stoga ugovorne strane obvezne pregovarati oko uvjeta obračuna i naplate.
Propis NN 49/2009 • OT smatra da je HT primjenom Posebnih uvjeta i za usluge s dodanom vrijednosti u mreži operatora definirao modele obračuna i naplate koji ne ispunjavaju minimalne zahtjeve operatora kojima HT tu uslugu pruža, čime zapravo određuje na koji način će se pružati usluga s dodanom vrijednosti. S obzirom na činjenicu da HT već vrši obračun i naplatu prema modelu oko kojeg stranke nisu postigle sporazum, te da time ugrožava komercijalne odnose OT-a s davateljima usluga s dodanom vrijednosti, OT zahtjeva da Vijeće HAKOM-a sukladno članku 217. ZUP-a donese privremeno rješenje kojim se odgađa primjena posebnih uvjeta do rješavanja spora, te kojim se određuje da je OT do okončanja postupka dužan plaćati prosječni tromjesečni iznos računa za uslugu obračuna i naplate za usluge s dodanom vrijednosti, kao i da Vijeće HAKOM-a temeljem članka 20. ZEK-a donese konačno rješenje u ovom postupku.
Propis NN 49/2009 • OT je naglasio da je s HT-om sklopio novi ugovor – Dopunu 9 ugovora o međusobnom povezivanju (dalje u tekstu: Dopuna 9), nakon što je temeljem rješenja Vijeća HAKOM-a od 13. studenoga 2008. ukinuto rješenje Vijeća Hrvatske agencije za telekomunikacije od 21. prosinca 2006. Dopuna 9 u članku 4. određuje da će stranke u slučaju da dođe do ukidanja i /ili poništenja rješenja pristupiti novim pregovorima u roku od 15 dana od dana konačnosti odluke, a da za vrijeme pregovora neće doći do prekida u isporuci usluge.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 34/04, Broj 30/91, Broj 58/07, Broj 78/09, Broj 63/07, Broj 53/00


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled