PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-04-43-1015 NN 43/2009

• Osim ZDP-a i Uredbe o državnim potporama (»Narodne novine«, broj 50/06), Agencija je, sukladno članku 6. stavku 4. ZDP-a, primijenila na odgovarajući način kriterije koji proizlaze iz pravilne primjene pravila o državnim potporama koja proizlaze iz članka 70. Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Republike Hrvatske i Europskih zajednica i njihovih država članica (»Narodne novine« broj 14/01, 14/02, 1/05 i 7/05; dalje: SSP), odnosno u konkretnom slučaju Priopćenje Komisije o privremenom okviru mjera državne potpore s ciljem olakšanja pristupa financiranju u tekućoj financijskoj i ekonomskoj krizi (»Službeni list Europske unije«, C 16/01, od 22. siječnja 2009.; dalje: Priopćenje Komisije).


Stranica 2009-04-43-1015 NN 43/2009

• Cilj Programa je omogućiti poduzetnicima u razdoblju financijske i gospodarske krize lakši pristup kreditima za nabavu obrtnih sredstava namijenjenih robnoj proizvodnji kako bi se nastavilo nesmetano obavljanje proizvodnje te održala likvidnost poduzetnika.


Stranica 2009-04-43-1015 NN 43/2009

• Pravni temelj za donošenje Programa je Zakon o Hrvatskoj banci za obnovu i razvitak (»Narodne novine« broj 138/06), Pravilnik o osnovnim uvjetima financiranja pojedinih ciljnih skupina kojeg je odobrila Agencija rješenjem od 12. veljače 2009., klasa: UP/I 430-01/2009-09/01, urbroj: 580-03-09-17-05, te Pravilnik o utvrđivanju referentne i diskontne kamatne stope na koji je Agencija donijela rješenje od 13. studenog 2008., klasa: UP/I 430-01/2008-09/23, urbroj: 580-03-08-43-3, kojim je utvrđeno da ne sadrži kategorije državne potpore u smislu ZDP-a već samo metodologiju izračuna referentne i diskontne kamatne stope koja se koristi prilikom izračuna državne potpore.


Stranica 2009-04-43-1015 NN 43/2009

• 3.3. Korisnici Programa i namjene kredita predviđene Programom


Internet NN 43/2009
• Krajnji korisnici kredita jesu mikro, mali, srednji i veliki poduzetnici koji nisu bili u financijskim teškoćama 1. srpnja 2008., te koji su registrirani i obavljaju proizvodnu djelatnost u Republici Hrvatskoj.

Internet stranice NN 43/2009
• U sklopu kreditiranja proizvodnje ne smije se poticati izvoz i stavljanje u povoljniji položaj domaćih proizvoda u odnosu na uvezene.

Internet stranice NN 43/2009 • HBOR će Program provoditi preko poslovnih banaka i to na način da će ponudu za suradnju za njegovu provedbu uputiti svim bankama koje sukladno važećim internim metodologijama HBOR-a pripadaju rizičnim skupinama od A do B 1/4. Poslovne banke koje prihvate ponudu HBOR-a mogu krajnjim korisnicima odobravati kredite namijenjene za pripremu proizvodnje, premoštenje do naplate prodane robe te za cijeli ciklus od pripreme proizvodnje do naplate prodane robe.
Internet stranice NN 43/2009 • 3.4. Uvjeti kreditiranja, instrument i intenzitet državne potpore
Internet stranice NN 43/2009 • Međutim, zbog nastupanja gospodarske i financijske krize maksimalni iznosi subvencionirane kamatne stope veći su od dozvoljenog iznosa predviđenog za dodjelu državne potpore male vrijednosti, tako da je Programom za subvencioniranje kamatne stope predviđen iznos do 500.000,00 eura (u kunskoj protuvrijednosti) za krajnjeg korisnika.
Internet stranice NN 43/2009 • Referentna marža za rizik određena je Odlukom Vlade Republike Hrvatske o objavljivanju pravila o utvrđivanju referentne i diskontne stope (»Narodne novine« broj 114/08) i istovjetna je s odredbama HBOR-ovog Pravilnika o utvrđivanju referentne i diskontne kamatne stope.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 43/2009 • Kredit se odobrava u kunama uz valutnu klauzulu vezanu uz euro, prioritet u obradi imaju zahtjevi za kredit do iznosa 8.000.000,00 kuna. Rok otplate kredita je 3 ili 6 mjeseci ovisno o potrebama korisnika kredita i mogućnostima HBOR-a, uz uvjet da je poduzetnik u obvezi otplatiti kredit do 31. prosinca 2010.
Informacije NN 43/2009 • Za obradu kreditnog zahtjeva, poduzetnik plaća naknadu ovisno o roku otplate kredita.
Poslovne stranice NN 43/2009 • 3.5. Trajanje Programa kreditiranja proizvodnje i nadzor provedbe
Pregledi NN 43/2009 • Program kreditiranja proizvodnje će se, nakon usvajanja od strane HBOR-a, primjenjivati do 31. prosinca 2010. HBOR će posebno voditi računa da se dodjelom potpore pojedinom poduzetniku temeljem Programa, uzimajući u obzir i dodijeljene državne potpore male vrijednosti iz ostalih izvora, ne prekorači iznos do 500.000,00 eura (u kunskoj protuvrijednosti) za razdoblje od 1. siječnja 2008. do 31. prosinca 2010. Ostali način kontrole dodjele navedenih potpora određeni su Pravilnikom o osnovnim uvjetima kreditiranja pojedinih ciljnih skupina.
Besplatno NN 43/2009 • Državna potpora koja će biti odobrena temeljem Programa ne može se zbrajati s ostalim državnim potporama male vrijednosti za iste opravdane troškove.
Glasnik NN 43/2009 • Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja (dalje: Vijeće) razmatralo je Program na svojoj 11. sjednici održanoj 26. ožujka 2009., pri čemu je uzelo u obzir sve činjenice iz Programa.
Propis NN 43/2009 • Vijeće je utvrdilo da odobrenje kredita za kreditiranje proizvodnje po efektivnoj kamatnoj stopi koja je manja od privremeno umanjene osnovne stope uvećane za referentnu maržu za rizik, predložene Programom, predstavlja državnu potporu iz članka 3. stavka 1. ZDP-a. Sukladno tome, državne potpore su stvarni i potencijalni rashodi ili umanjeni prihodi države dodijeljeni od davatelja državne potpore koji narušavaju ili bi mogli narušiti tržišno natjecanje davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore, bez obzira na oblik državne potpore, u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske iz SSP-a.
Propis NN 43/2009 • U konkretnom slučaju radi se o državnoj potpori jer kredite namijenjene proizvodnji i odobrene po efektivnoj kamatnoj stopi nižoj od privremeno umanjene osnovne referentne stope, uvećane za referentnu maržu za rizik, odobrava HBOR koji je u vlasništvu Republike Hrvatske te se na taj način radi o umanjenom prihodu države; odobrenje kredita donosi ekonomsku prednost poduzetnicima koju isti ne bi ostvarili kroz svoje redovno i normalno poslovanje; riječ je o selektivnoj mjeri jer će krediti sklopljeni pod povoljnijim uvjetima biti odobreni samo određenim poduzetnicima; odobrenjem kredita pod povoljnijim uvjetima od tržišnih postoji mogućnost narušavanja tržišnog natjecanja davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore osobito u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske iz SSP-a.
Propis NN 43/2009 • Nadalje, člankom 4. stavkom 1. ZDP-a propisana je opća zabrana davanja državnih potpora koje narušavaju ili bi mogle narušiti tržišno natjecanje davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore bez obzira na oblik državne potpore u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske iz SSP-a, dok su člankom 4. stavkom 2. i 3. ZDP-a propisana izuzeća od opće zabrane.
Propis NN 43/2009 • Kako bi se na državne potpore u obliku kredita namijenjenih proizvodnji i odobrenih po efektivnoj kamatnoj stopi koja je niža od privremeno umanjene osnovne stope uvećane za referentnu maržu za rizik, moglo primijeniti izuzeće iz članka 4. stavka 3. točke c) ZDP-a koje se odnosi na državne potpore namijenjene provedbi značajnih međunarodnih projekata ili otklanjanju ozbiljnih poteškoća u gospodarstvu, Program mora bi izrađen sukladno propisima o državnim potporama odnosno sukladno točki 4.2.2. Priopćenja Komisije kojeg Agencija primjenjuje polazeći od članka 70. SSP-a.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 53/08, Broj 144/02, Broj 92/95, Broj 29/06, Broj 146/05, Broj 139/97


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled