PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 18/2007 • Osnovna nagrada za kupca može doživjeti pomak na više ili na niže u zavisnosti od odstupanja od ciljnog relativnog udjela prodaje duhanskih proizvoda.
NN 18/2007 • Tablica 28.: Koeficijenti uspješnosti u odnosu na postignuće ciljnog udjela
NN 18/2007 • Izvor: Opći uvjeti za sklapanje Ugovora o pružanju posebnih usluga te sudjelovanje u natječaju poduzetnika Ronhill d.o.o. od 23. lipnja 1999. godine
NN 18/2007 • Poduzetnici mogu ostvariti pravo na nagradu ovisno o ciljnom udjelu, koji pretvoren u kartone svrstava poduzetnika u određeni razred. Ukoliko poduzetnik ostvari niži udjel u kvartalnom razdoblju od zadanog ciljnog udjela za to razdoblje (kvartal) za više od [1-5] postotna boda, gubi pravo na osnovnu nagradu bez obzira na količinu kupljenih kartona duhanskih proizvoda od poduzetnika Ronhill d.o.o.
NN 18/2007 • Na taj način, poduzetnici koji realno kupuju manju količinu kartona duhanskih proizvoda, ali pri tome ostvare zadani ciljni udjel, ostvaruju pravo na osnovnu nagradu, dok oni poduzetnici koji realno kupuju veću količinu kartona duhanskih proizvoda, ali pri tome ne ostvare zadani ciljni udjel, ostvaruju pravo na smanjenu osnovnu nagradu ili gube pravo na nju.
NN 18/2007 • Za istu količinu kupljenih proizvoda dva poduzetnika-kupca poduzetnika Ronhill d.o.o. dobivaju različitu nagradu, ovisno o tome nabavljaju li cigarete od poduzetnika Ronhill d.o.o. u postotku koji je određen kao njihov ciljni udjel, a koji predstavlja ciljni rabat.
NN 18/2007 • Iz spomenutog sustava razvidno je da ciljni popusti koje dodjeljuje poduzetnik Ronhill d.o.o. za učinak i posljedicu imaju zatvaranje mjerodavnog tržišta tržišnim takmacima na raznim razinama distribucijskog lanca, a i učinak diskriminacije kupaca trgovaca na veliko i trgovaca na malo jer rezultiraju različitim cijenama za kupce koji kupuju iste količine proizvoda na koje se popust odnosi.
NN 18/2007 • Takvi popust popusti (ciljni rabati) imaju za svrhu vezivanje kupca i poticanje istog na isključivu ili skoro isključivu suradnju s poduzetnikom koji uvodi takve popuste. Kod ciljnih rabata niža je cijenavana smanjenjem kupnje od tržišnih takmaca jer se pravo na rabat ostvaruje tek nakon što kupac u određenom razdoblju, u konkretnom slučaju kvartalu, ostvari ciljni udjel. Stoga je Agencija utvrdila da ciljni popusti, u konkretnom slučaju predstavljaju dio strategije obrane visokog udjela na tržištu poduzetnika TD Rovinj i Ronhill d.o.o.
NN 18/2007 • 11.b) Agencija je utvrdila da se malus u navedenim sporazumima ne zaračunava radi neizvršenja ugovorne obveze, već radi neostvarenog ciljnog udjela u određenom iznosu i u određenom razdoblju, a koji je unaprijed utvrđen od strane poduzetnika Ronhill d.o.o., koji se nalazi u visoko vladajućem položaju na mjerodavnom tržištu trgovine cigaretama na teritoriju Republike Hrvatske.
NN 18/2007 • Posljedica ovakvog postupanja je vezivanje kupaca, koji su motivirani ostvarivanjem nagrade jer u protivnom gube vrijednost tromjesečnog rabata stečenog temeljem kupnje duhanskih prerađevina od Ronhilla d.o.o. u tromjesečju koji je prethodio smanjenju udjela.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 18/2007 • U konkretnom slučaju riječ je praksi koja ima značajke prisile jer se ispunjenje jedne obveze iz sporazuma uvjetuje prihvaćanjem od druge ugovorne strane obveze da prihvati primanje ispunjenja druge nepovezane obveze
NN 18/2007 • Vezani poslovi ograničavaju tržišno natjecanje ako ih sustavno primjenjuje poduzetnik u vladajućem položaju na tržištu.
NN 18/2007 • Naime, ugovaranjem obveze zadržavanja, pa čak i povećanja postojećeg udjela kupnje duhanskih proizvoda te određivanjem dodatnih nagrada i naknada, odnosno malusa u protivnom slučaju, dolazi do zatvaranja pristupa distributivnim kanalima trgovine na malo i veliko za druge poduzetnike, potencijalne konkurente na tržištu trgovine cigaretama. To osobito dolazi do izražaja ako se ima na umu da je ovakav ugovor sklopio i primjerice poduzetnik Tisak d.d., vodeći distributer cigaretama na teritoriju Republike Hrvatske, koji ima oko […] vlastitih maloprodajnih mjesta, te koji je obvezan zadržati postojeću razinu prodaje, a što pak u konačnici dovodi do kupnje neznatnih količina cigareta izvan asortimana poduzetnika Ronhill d.o.o. Ovo zato što bi opadanje razine kupnje cigareta iz asortimana spomenutog poduzetnika za posljedicu imalo obvezu plaćanja malusa kao i mogućnost jednostranog raskida svih sklopljenih ugovora od strane poduzetnika Ronhill d.o.o.
NN 18/2007 • Stoga je Agencija utvrdila kako je u konkretnom slučaju riječ o zlouporabi vladajućeg položaja sklapanjem zabranjenih sporazuma, u smislu odredbi članka 20. i članka 7. ZZTN, budući da poduzetnik Ronhill d.o.o., koji ima visoko vladajući položaj na mjerodavnom tržištu, uvjetuje sklapanje navedenog sporazuma prihvaćanjem uvjeta koji nemaju veze s njegovim predmetom. Riječ je o odredbama sporazuma koje se odnose na obvezu zadržavanja, odnosno povećanja postojećeg udjela kupnje duhanskih proizvoda od strane kupca koji djeluje na razini veletrgovine (ovakav ugovor sklapali su i trgovci koji djeluju na razini maloprodaje), te odredbama kojima se ugovara nagrada i naknada (bonus) i šteta (malus) za slučaj nepoštivanja odredbi ovog ugovora, Općih uvjeta poslovanja, Aneksa br. 1 Općih uvjeta, Ugovora o sudjelovanju u natječaju, te Pravila za nagrađivanje prilikom obavljanja posebnih usluga za izlaganje duhanskih proizvoda i isticanje POP i POS materijala.
NN 18/2007 • 11.a. Nadalje, Agencija je, tijekom posebnog ispitnog postupka, analizirala i Opće uvjete za sklapanje Ugovora o pružanju posebnih usluga te sudjelovanja u natječaju od 6. studenog 2001. godine
NN 18/2007 • S tim u svezi Agencija osobito naglašava činjenicu da su navedeni Opći uvjeti iz 2001. u bitnome, sadržajno istovjetni onima od 23. lipnja 1999. i Aneksu br. 1. Općih uvjeta iz 1999., odnosno da na bitno jednak način narušavaju slobodno tržišno natjecanje kao i ranije citirane odredbe Općih uvjeta od 23. lipnja 1999. i Aneksa br. 1. Općih uvjeta iz 1999. godine. Stoga ih je Agencija, jednako kao i Opće uvjete od 23. lipnja 1999. i Aneks br. 1. Općih uvjeta iz 1999., u cijelosti ocijenila kao ograničavajuće, odnosno suprotnim odredbama članka 7. stavka 1. točke 3. i 6. ZZTN.
NN 18/2007 • Međutim, u navedenim Općim uvjetima iz 2001. postoje i »nove« odredbe, odnosno odredbe koje se po prvi puta pojavljuju, a kojima je cilj dodatno sprječavanje i narušavanje slobodnog tržišnog natjecanja na mjerodavnom tržištu trgovine cigaretama na teritoriju Republike Hrvatske. Stoga je Agencija sljedeće odredbe ocijenila ograničavajućim, odnosno suprotnim odredbama članka 7. stavka 1. točke 3. i 6. ZZTN:
NN 18/2007 • aa) Članak 4.3., u dijelu koji glasi: »Županijski udjel prodaje definiran je temeljem analize relativnih udjela prodaje cigareta na referentnim prodajnim mjestima unutar pojedine županije na mjesečnoj osnovi.
NN 18/2007 • Udjel prodaje Kupca definiran je temeljem analize prodaje Ronhilla pojedinačnom kupcu na mjesečnoj osnovi.
NN 18/2007 • Ciljni udio kupca za naredni kvartal za Kupce se, koji su u prethodnoj godini poslovali na temelju Ugovora sklopljenog po ovim Općim uvjetima, definira kao ostvareni udio u prodaji kupca u odgovarajućem kvartalu prethodne godine. U slučaju da u tekućoj godini bude uočeno da udjel iz prethodne godine ne odgovara realnim potrebama, udio Kupca će se odrediti korištenjem podataka o odgovarajućem županijskom udjelu.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 116/99, Broj 85/07,
Broj 108/96, Broj 73/09,
Broj 19/93, Broj 106/99
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE