PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 23/2009 • Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama« osim članka 8. stavka 1., članka 9. do 12., članka 13. stavka 1., članka 14. do 17. i članka 23. te Glave VIII. koji će stupiti na snagu danom pristupanja Republike Hrvatske Europskoj uniji i Glave IX. koja će stupiti na snagu danom uvođenja eura kao novčane jedinice Republike Hrvatske.
NN 23/2009 • Predlagateljica smatra da ta odredba nije suglasna s načelom vladavine prava i s odredbom članka 89. stavka 4. Ustava, a prema njezinom mišljenju suprotna je i s Izvješćem Ustavnog suda o stupanju na snagu i početku primjene zakona i drugih propisa broj: U-X-80/2005 od 1. lipnja 2006. godine (»Narodne novine« broj 64/06.).
NN 23/2009 • 3. Na temelju članka 25. (»Narodne novine« broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), od Hrvatske narodne banke zatraženo je i dobiveno očitovanje o prijedlogu predlagateljice.
NN 23/2009 • 4. Za ocjenu suglasnosti osporenih zakonskih odredaba s Ustavom mjerodavni su članak 3., članak 5. stavak 1. i članak 53. Ustava.
NN 23/2009 • Člankom 3. Ustava utvrđene su najviše vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske, a među inima i vladavina prava.
NN 23/2009 • Prema odredbi članka 5. stavka 1. Ustava, u Republici Hrvatskoj zakoni moraju biti u suglasnosti s Ustavom.
NN 23/2009 • Hrvatska narodna banka je središnja banka Republike Hrvatske.
NN 23/2009 • Položaj, prava i dužnosti Hrvatske narodne banke uređuju se zakonom.
NN 23/2009 • Hrvatska narodna banka u svom je radu samostalna i odgovorna Hrvatskom saboru.
NN 23/2009 • 5. Zakonom o Hrvatskoj narodnoj banci uređuje se položaj, poslovi, vlasnički status, ovlaštenja i ustroj Hrvatske narodne banke te odnos Hrvatske narodne banke s Republikom Hrvatskom, bankama i međunarodnim institucijama i organizacijama.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 23/2009 • Prema odredbama članka 53. Ustava Republike Hrvatske i članka 2. stavaka 1. i 2. Zakona o Hrvatskoj narodnoj banci, Hrvatska narodna banka središnja je banka Republike Hrvatske i u obavljanju svojih poslova samostalna je, neovisna i odgovorna Hrvatskom saboru.
NN 23/2009 • Odredbama glave IV. Zakona o Hrvatskoj narodnoj banci propisan je ustroj Hrvatske narodne banke (organizacija Hrvatske narodne banke, zadaci i ovlasti Savjeta Hrvatske narodne banke, ovlasti guvernere Hrvatske narodne banke, imenovanje članova Savjeta, osobe koje ne mogu biti članovi Savjeta i druga ograničenja, razrješenja.... i dr.).
NN 23/2009 • Tijela Hrvatske narodne banke su Savjet Hrvatske narodne banke i guverner Hrvatske narodne banke (članak 37.). Člankom 38. stavkom 1. Zakona o Hrvatskoj narodnoj banci propisano je da se Savjet Hrvatske narodne banke sastoji od devet članova, a čini ga guverner Hrvatske narodne banke i viceguverneri.
NN 23/2009 • Odredbama članka 40. Zakona o Hrvatskoj narodnoj banci propisano je da guvernera Hrvatske narodne banke imenuje Hrvatski sabor na prijedlog Odbora za izbor, imenovanja i upravne poslove uz mišljenje Odbora za financije i državni proračun (stavak 1.), a viceguvernere, kojih ima osam, imenuje također Hrvatski sabor na prijedlog Odbora za izbor, imenovanja i upravne poslove uz mišljenje Odbora za financije i državni proračun (stavak 3.). Članovi Savjeta Hrvatske narodne banke moraju biti državljani Republike Hrvatske s priznatim osobnim ugledom i profesionalnim iskustvom na monetarnom, financijskom, bankarskom i pravnom području (stavak 4.), a stavkom 5. propisano je da se članovi Savjeta Hrvatske narodne banke imenuju na šest godina.
NN 23/2009 • 5.1. Pored odredaba članka 40. Zakona o Hrvatskoj narodnoj banci (kojima je propisan postupak imenovanja članova Savjeta), odredbama članka 41. (osobe koje ne mogu biti članovi Savjeta i druga ograničenja) i članka 42. (razrješenje) istog Zakona propisani su slučajevi kada osoba ne može biti član Savjeta Hrvatske narodne banke, te slučajevi u kojima će Hrvatski sabor razriješiti dužnosti članove Savjeta Hrvatske narodne banke i prije razdoblja na koje su imenovani.
NN 23/2009 • 6. Hrvatski sabor je na temelju članka 2. stavka 4. alineje 1. Ustava ovlašten samostalno odlučivati o uređivanju gospodarskih, pravnih i političkih odnosa u Republici Hrvatskoj, uključujući i one koji se tiču ograničenja određenih prava pojedinih zaposlenika, odnosno prava pojedinih zaposlenika uređivati na različite načine ovisno o potrebama i uvjetima poslova koje obavljaju u određenim sredinama.
NN 23/2009 • U konkretnom slučaju odredbama članka 40. Zakona o Hrvatskoj narodnoj banci propisani su uvjeti kao i postupak za imenovanje članova Savjeta Hrvatske narodne banke, koji kao tijelo Hrvatske narodne banke uređuje politike koje su vezane uz Hrvatsku narodnu banku i nadležan je i odgovoran za ostvarivanje ciljeva i zadataka Hrvatske narodne banke, što znači da se radi o poslovima koji su u pravilu po svojoj naravi stručno visoko zahtjevni.
NN 23/2009 • Mandat je vrijeme na koje je neka osoba imenovana ili izabrana radi obavljanja određenih poslova. U konkretnom slučaju, prema osporenoj odredbi članka 40. stavka 5. Zakona o Hrvatskoj narodnoj banci, vrijeme na koje se imenuju članovi Savjeta Hrvatske narodne banke traje šest godine. Broj mandata nije ograničen, pa članovi Savjeta Hrvatske narodne banke mogu biti ponovno imenovani na isto vrijeme ako se u postupku imenovanja utvrdi da nema zapreka za njihovo ponovno imenovanje. Imenovani član može biti razriješen i prije isteka mandata iz razloga i prema postupku koji su utvrđeni člankom 42. Zakona o Hrvatskoj narodnoj banci.
NN 23/2009 • Prema stajalištu ovog Suda ne postoje ustavnopravne zapreke zbog kojih bi zakonodavcu posebnim propisom bilo zabranjeno propisivati takav postupak u kojem nije propisano ograničenje broja mandata pri izboru pojedinog člana Savjeta Hrvatske narodne banke. Ustavni sud ocjenjuje da se osporenom odredbom, kojom su propisani uvjeti i postupak za imenovanje članova Savjeta Hrvatske narodne banke, ni na bilo koji način pojedinci ili određene skupine ne stavljaju u povoljniji položaj, a što bi dovelo do nejednakosti pred zakonom.
NN 23/2009 • 6.1. Predlagateljica ukazuju na nesuglasnost osporene zakonske odredbe s člankom 14. stavkom 2. Ustava, Ustavni sud je razmotrio razloge podnositeljice u odnosu na sadržaj navedene ustavne odredbe.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 53/05, Broj 154/08,
Broj 97/95, Broj 70/01,
Broj 34/93, Broj 13/09
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE