PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 154/2009 • PoduzetnikCijene prije stupanja na snaguCijene nakon stupanja na snagu**
NN 154/2009 • **neki poduzetnici su mijenjali cjenik i prije navedenog datuma (Autoškola 051 d.o.o.)
NN 154/2009 • Tablica 8. Cijene osposobljavanja kandidata za vozače M kategorije u autoškolama na području Grada Rijeke i Općine Matulji, prije i nakon stupanja na snagu Pravilnika o osposobljavanju kandidata za vozače (»Narodne novine«, broj 13/09).
NN 154/2009 • PoduzetnikCijene prije stupanja na snaguCijene nakon stupanja na snagu**
NN 154/2009 • *cijena prije stupanja na snagu Sporazuma vrijedila je do 31. listopada 2007. godine
NN 154/2009 • **neki poduzetnici su mijenjali cjenik i prije navedenog datuma (Autoškola 051 d.o.o.)
NN 154/2009 • Autoškola Sprint nije dostavila tražene cjenike, niti je predstavnik poduzetnika bio prisutan na usmenoj raspravi 22. svibnja 2009. te nastavku iste od 12. lipnja 2009.
NN 154/2009 • Iz navedenih tablica vidljivo je kako je predmetni Sporazum ostao na snazi i nakon stupanja na snagu sporazuma o raskidu Sporazuma, kao i nakon stupanja na snagu Pravilnika o osposobljavanju kandidata za vozače iz 2009. godine. Sporazum se nastavio izravno primjenjivati kod određivanja cijena za B kategoriju. Iako su vidljiva odstupanja u cijenama za A, A 1 i M kategoriju, predmetni Sporazum je ostao polazišna točka za utvrđivanje cijena usluga osposobljavanja kandidata za vozače za navedene kategorije, za većinu potpisnica Sporazuma i nakon stupanja na snagu sporazuma o raskidu Sporazuma i Pravilnika o osposobljavanju kandidata za vozače iz 2009. godine.
NN 154/2009 • Na temelju izvedenih dokaza, Agencija je u odnosu na poduzetnika obrt Stop utvrdila kako je taj poduzetnik bio ugovorna strana Sporazuma, odnosno sudionik kartela, do 13. veljače 2008., kad je prestao s osposobljavanjem kandidata za vozače A i B kategorije vozila. S tim u svezi, Agencija je utvrdila kako je obrt Stop bio ugovorna strana Sporazuma od 1. studenoga 2007. do 13. veljače 2008.
NN 154/2009 • Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja (dalje: Vijeće), na temelju članka 34. i 35. stavka 1. točke 2. ZZTN, na 20. sjednici, održanoj 30. srpnja 2009., razmatralo je navedeni predmet.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 154/2009 • Vijeće je na temelju savjesne i brižljive ocjene svakog dokaza posebno i svih dokaza zajedno te na temelju rezultata cjelokupnog postupka, odlučilo da je 15 (petnaest) poduzetnika, koji pružaju usluge osposobljavanja kandidata za vozače, sa sjedištima u Gradu Rijeci i Općini Matulji, Republika Hrvatska sklopilo zabranjeni sporazum iz članka 9. stavka 1. točke 1. ZZTN. Riječ je o Sporazumu o utvrđivanju minimalne cijene nastavnog sata teorije i vožnje u autoškolama na području Rijeke i Matulja, od 25. listopada 2007. Sudionici Sporazuma su poduzetnici A. Š. 051 d.o.o., Car d.o.o., Autoškola Sprint d.o.o., obrt Formula, obrt Autoškola Ri, obrt Auto škola Rijeka, obrt Auto škola Europa, obrt Autoškola Fortuna, MA. D. CAR. d.o.o., A. M. Matulji d.o.o., obrt Stop, Vlamal d.o.o., Hiesera d.o.o., Autoškola Zamet te obrt Autoškola Autoklub. Sudionici sporazuma su njime izravno i u pisanom obliku, predviđajući viskoke novčane kazne za potpisnika koji se ne pridržava obveza iz sporazuma, utvrdili cijene usluga osposobljavanja kandidata za vozače A, A 1, B i M kategorije vozila.
NN 154/2009 • Sporazum o utvrđivanju minimalne cijene nastavnog sata teorije i vožnje u autoškolama na području Rijeke i Matulja, od 25. listopada 2007. ima sve elemente kartelnog sporazuma. Cilj Sporazuma je sprječavanje, ograničavanje, odnosno narušavanje tržišnog natjecanja na mjerodavnom tržištu osposobljavanja kandidata za vozače na području Grada Rijeke i Općine Matulji.
NN 154/2009 • Vijeće je nesporno utvrdilo da su jedinstvene cijene pružanja usluga osposobljavanja kandidata za vozače, od strane 15 (petnaest) poduzetnika, autoškola određene predmetnim Sporazumom, te je utvrdilo da su se ti poduzetnici koristili uslugama različitih dobavljača, imali različit volumen prodaje te različite troškovne strukture. Stoga je na opisani način sklopljen zabranjeni sporazum iz članka 9. stavka 1. točke 1. ZZTN.
NN 154/2009 • Iako je u konkretnom slučaju riječ o cjenovno djelomično reguliranom tržištu, Agencija je utvrdila da dogovor o cijenama nema temelja niti opravdanja u propisima koji uređuju predmetnu materiju. Naime, Ministarstvo unutarnjih poslova posebnim pravilnikom utvrđuje minimalne cijene pojedinih elemenata osposobljavanja kandidata za vozače. Međutim, utvrđena najniža cijena izračunskih elemenata nema značaj krajnje cijene koju bi svi poduzetnici, autoškole trebale primjenjivati kao jedinstvenu cijenu. Prije svega iz razloga što svaki poduzetnik ima različite troškove poslovanja, pa slijedom toga svaki poduzetnik treba cijenu usluga odrediti individualno prema svojim stvarnim troškovima. Pravilnik Ministarstva unutarnjih poslova samo utvrđuje da cijena niti jednog poduzetnika ne smije biti niža od propisane.
NN 154/2009 • Sklapanjem toga sporazuma njegovi su sudionici potrošačima – korisnicima svojih usluga onemogućili mogućnost izbora između autoškola na području Grada Rijeke i Općine Matulji koja im odgovara po cijeni usluge. Budući da su sudionici sporazuma gotovo sve autoškole s toga područja, sklapanjem sporazuma praktično je ukinuto tržišno natjecanje između autoškola na tom području.
NN 154/2009 • Potpisivanjem sporazuma uklonjeni su tržišni mehanizmi koji bi prisiljavali poduzetnike na troškovno efikasnije poslovanje i na pružanje kvalitetnijih usluga. Nestaje motiv ili potreba sudionika sporazuma da se natječu u kvaliteti usluge i uvođenju inovacija. Na taj je način svim sudionicima sporazuma osiguran opstanak na tržištu tako dugo dok se pridržavaju dogovorenog, budući da je cijena formirana prema cijeni tržišno najnefikasnijeg poduzetnika na tom tržištu. Stoga će na tržištu ostati i oni poduzetnici koji bi s njega nestali u uvjetima normalnog i učinkovitog tržišnog natjecanja.
NN 154/2009 • Održavanje takvih poduzetnika na tržištu u konačnici plaća potrošač – korisnik usluge kroz cijenu usluge višu od tržišne. Iako se na taj način na tržištu održava veći broj poduzetnika, to potrošačima ne donosi nikakvu korist. Naime, utvrđivanjem jednakih ili vrlo sličnih cijena usluge kartel praktično djeluje kao »kolektivni« monopolist.
NN 154/2009 • Na temelju izvedenih dokaza, Agencija je u odnosu na poduzetnika Prometna škola utvrdilo kako taj poduzetnik nije ugovorna strana predmetnog Sporazuma. Naime, poduzetnik Prometna škola se ne nalazi među potpisnicama predmetnog Sporazuma, a cijenu osposobljavanja kandidata za vozače mijenja 18. prosinca 2007. Nadalje, iz izvedenih dokaza nije se moglo utvrditi kako je taj poduzetnik naknadno pristupio Sporazumu. Vrijeme od 1. studenoga 2007., kad je zabranjeni Sporazum stupio na snagu, do 18. prosinca 2007. razumno je vrijeme u kojem je poduzetnik mogao uočiti promjenu cijena na tržištu te uskladiti svoje cijene s novonastalom situacijom na tržištu.
NN 154/2009 • Nadalje, na temelju utvrđenih činjenica Vijeće je zaključilo kako poduzetnik Prometna škola nije bio u izravnom ili neizravnom kontaktu s ostalim poduzetnicima na mjerodavnom tržištu, a čiji bi cilj ili posljedica bili utjecaj na tržište ili otkrivanje namjera cjenovnih izmjena predmetne usluge. Slijedom navedenoga, opisano postupanje poduzetnika Prometna škola ne može se smatrati usklađenim djelovanjem sa sudionicima predmetnog Sporazuma.
NN 154/2009 • Stoga je odlučeno kako je navedeno u točki II. izreke ovoga rješenja.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 55/90, Broj 135/05,
Broj 140/05, Broj 136/03,
Broj 143/06, Broj 36/08
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE