PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 46/2008 • »posrednik«: svaki gospodarski operator koji djeluje između pošiljatelja i davatelja univerzalne usluge, prijmom, usmjeravanjem i/ili pred-razvrstavanjem poštanskih pošiljaka, prije njihova upućivanja u javnu poštansku mrežu iste ili druge države;
NN 46/2008 • »nacionalno regulatorno tijelo«: tijelo ili tijela u svakoj državi članici kojima država članica povjeri, inter alia, regulatorne funkcije iz područja primjene Poštanske direktive;
NN 46/2008 • »osnovni zahtjevi«: opći negospodarski razlozi zbog kojih država članica može uvesti uvjete za obavljanje poštanskih usluga 12. Ti razlozi su: tajnost dopisivanja, sigurnost mreže s obzirom na prijevoz opasne robe i, ako je opravdano, zaštita podataka, zaštita okoliša i regionalno planiranje.
NN 46/2008 • Zaštita podataka može obuhvaćati zaštitu osobnih podataka, tajnost podataka koji se prenose ili pohranjuju i zaštitu privatnosti.
NN 46/2008 • 11 Definicije će se tumačiti u smislu Poštanske direktive i svih promjena proizašlih iz pregleda te Direktive.
NN 46/2008 • 12 Značenje ove važne rečenice u kontekstu prava Zajednice o tržišnom natjecanju objašnjava se u stavku 5. podstavku 3.
NN 46/2008 • 2.1. Članci 85. i 86. Ugovora zabranjuju, na osnovi neusklađenosti sa zajedničkim tržištem, svako ponašanje jednog ili više poduzetnika koje bi moglo negativno utjecati na trgovinu među državama članicama u što se ubraja sprječavanje, ograničavanje ili narušavanje tržišnog natjecanja i/ili zlouporaba dominantnoga položaja na zajedničkom tržištu ili njegovu znatnom dijelu. Teritoriji država članica čine odvojena zemljopisna tržišta s obzirom na uručivanje domaće pošte kao i s obzirom na domaće uručivanje dolazne prekogranične pošte, prvenstveno zbog isključivih prava operatora navedenih u točki 4.2 i ograničenja uvedenih za obavljanje poštanskih usluga. Svako od zemljopisnih tržišta čini znatan dio zajedničkog tržišta. Za određivanje »mjerodavnog tržišta« zemlja porijekla dolazne prekogranične pošte nije bitna.
NN 46/2008 • 2.2. Što se tiče tržišta proizvoda, razlike u praksi među državama članicama pokazuju da je u nekim slučajevima potrebno prepoznati nekoliko različitih tržišta. Razdvajanje različitih tržišta proizvoda potrebno je, između ostalog, zbog odobrenih posebnih ili isključivih prava. U svojoj ocjeni pojedinačnih slučajeva na osnovi različitih tržišta i regulatornih situacija u državama članicama te na osnovi usklađenog okvira utvrđenog Poštanskom direktivom, Komisija će, u načelu, priznati da postoji više tržišta različitih proizvoda poput prijama, razvrstavanja, prijevoza i uručivanja pošte, kao i, na primjer, tiskanica te prekogranične pošte. Komisija će uzeti u obzir činjenicu da su ta tržišta u cijelosti ili djelomično liberalizirana u mnogim državama članicama. Komisija će razlikovati sljedeća tržišta kod ocjenjivanja pojedinačnih slučajeva.
NN 46/2008 • 2.3. Opća poštanska usluga obuhvaća uručivanje pismovnih pošiljaka na adrese navedene na pošiljkama.
NN 46/2008 • Ona ne obuhvaća samo-pružanje usluga, to jest pružanje poštanskih usluga koje obavlja fizička ili pravna osoba (uključujući sestrinskog poduzetnika ili podružnicu) koja je izvor pošte.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 46/2008 • Isključene su, sukladno praksi u mnogim državama članicama, poštanske pošiljke koje se ne smatraju pismovnim pošiljkama, budući da se radi o istovjetnim preslikama iste pisane komunikacije koje nisu promijenjene dodanim, ispuštenim ili naznačenim stavkama osim imena primatelja i njegove adrese. Takve pošiljke su časopisi, novine, tiskani periodični katalozi, kao i roba ili popratni dokumenti povezani s takvim pošiljkama.
NN 46/2008 • Tiskanice su obuhvaćene definicijom pismovnih pošiljki. Međutim, tiskanice ne sadrže osobne poruke. Tiskanice su namijenjene potrebama posebnih operatora za usluge tržišnih komunikacija, kao dopuna oglašavanju u medijima. Nadalje, pošiljatelji tiskanica ne zahtijevaju uvijek kratko vrijeme isporuke, po cijenama poštanskih tarifa prve klase, poput korisnika koji te usluge zahtijevaju na tržištu, kako je već prije navedeno. Činjenica da se te dvije usluge ne mogu uvijek izravno zamijeniti naznačuje mogućnost različitih tržišta.
NN 46/2008 • 2.4. Ostala različita tržišta uključuju, na primjer, tržište pošiljaka ubrzane pošte, tržište razmjene dokumenata kao i tržište za nove usluge (usluge koje su dosta različite od konvencionalnih usluga). Djelatnosti koje kombiniraju nove telekomunikacijske tehnologije i neke elemente poštanskih usluga, mogle bi, ali ne nužno, postati nove usluge u smislu Poštanske direktive. Zapravo, one mogu odražavati sposobnost prilagodljivosti tradicionalnih usluga.
NN 46/2008 • Razmjena dokumenata razlikuje se od tržišta navedenog u točki 2.3 budući da ne uključuje prijam i uručivanje prevezenih poštanskih pošiljaka primatelju. Ono obuhvaća samo sredstva, uključujući ad hoc objekte, kao i prijevoz koji izvršava treća stranka, omogućavajući samo-dostavu unakrsnom razmjenom poštanskih pošiljaka između korisnika pretplaćenih na ovu uslugu. Korisnici razmjene dokumenata su članovi zatvorene grupe korisnika.
NN 46/2008 • Usluga ubrzanih poštanskih pošiljaka razlikuje se također od tržišta navedenog u točki 2.3. zbog dodane vrijednosti u usporedbi s osnovnom poštanskom uslugom13. Uz brži i pouzdaniji prijam, prijevoz i uručivanje poštanskih pošiljaka, značajke pošiljaka ubrzane pošte su neke ili sve od sljedećih dodatnih usluga: zajamčeno uručivanje do određenog datuma, prijam na adresi pošiljatelja, osobno uručivanje primatelju, mogućnost promjene odredišta ili primatelja u prijenosu, potvrda pošiljatelju o uručivanju, praćenje, osobni pristup korisnicima i ponuda širokog opsega usluga prema zahtjevima. Korisnici su u načelu spremni platiti višu cijenu za ovu uslugu. Rezervirane usluge, prema definiciji iz Poštanske direktive mogu obuhvaćati ubrzano uručivanje pošiljaka domaćeg dopisivanja u okviru propisane cijene i ograničenja težine.
NN 46/2008 • 2.5. Ne dovodeći u pitanje definiciju rezerviranih usluga utvrđenu u Poštanskoj direktivi, mogu se razlikovati različite djelatnosti, u okviru opće poštanske usluge, koje udovoljavaju različitim potrebama i, stoga bi se, u načelu, trebale smatrati različitim tržištima; tržište prijama i razvrstavanja pošte, tržište prijevoza pošte i, na kraju, uručivanja pošte (domaće ili dolazne prekogranične). Sukladno toj podjeli mogu se razlikovati različite kategorije korisnika. Privatni korisnici traže različite proizvode ili usluge u obliku jedne cjelovite usluge. Međutim, poslovni korisnici, koji operatorima navedenim u točki 4.2. donose najviše prihoda, aktivno koriste mogućnosti zamjene različitih komponenti krajnje usluge s alternativnim rješenjima (s obzirom na kakvoću razina usluge i/ili nastale troškove) koje u nekim slučajevima obavljaju, ili je s njima sklopljen podugovor, različiti operatori. Poslovni korisnici nastoje uravnotežiti prednosti i nedostatke samo-pružanja usluga u odnosu na usluge koje pružaju poštanski operatori. Postojeći monopoli ograničavaju vanjsku ponudu tih pojedinačnih usluga, koje bi se u drugačijim uvjetima pružale na individualan način sukladno tržišnim uvjetima. Takva tržišna stvarnost podržava mišljenje da prijam, razvrstavanje, prijevoz i uručivanje poštanskih pošiljaka čine različita tržišta 14. Sa stajališta prava tržišnog natjecanja, razlika između ova četiri tržišta mogla bi biti važna.
NN 46/2008 • 13 Direktiva Komisije 90/16/EEZ (SL L 10, 12. 1. 1990., str. 47) i 90/456/EEZ (SL L 233, 28. 8. 1990., str. 19.).
NN 46/2008 • 14 Vidi Obavijest Komisije o definicijama mjerodavnog tržišta u svrhe primjene prava Zajednice o tržišnom natjecanju (SL C 372, 9. 12. 1997., str. 5.).
NN 46/2008 • 2.6. Budući da je u većini država članica operator iz točke 4.2., temeljem odobrenih isključivih prava, jedini operator koji nadzire javnu poštansku mrežu kojom je obuhvaćeno cijelo područje države članice, takav operator ima dominantni položaj u smislu članka 86. Ugovora na svom nacionalnom tržištu distribucije pismovnih pošiljaka. Distribucija je usluga korisniku koja omogućava važnim ekonomijama obujma, a u većini slučajeva i operatoru koji pruža tu uslugu dominantni položaj na tržištima za prijam, razvrstavanje i prijevoz pošte. Nadalje, poduzetnik koji obavlja distribuciju, posebno ako i upravlja objektima poštanskog ureda, ima važnu prednost jer ga korisnici smatraju glavnim poštanskim poduzetnikom., budući da je najpoznatiji, te stoga, prirodno, predstavlja prvi izbor. Nadalje, ovaj dominantni položaj, u većini država članica, uključuje i usluge kao što su preporučena pošta ili posebne usluge uručivanja, i/ili neke dijelove tržišta paketa.
NN 46/2008 • 2.7. Sukladno točki (b) drugog stavka članka 86. Ugovora, zlouporaba može biti ograničavanje izvršavanja relevantne usluge na štetu njezinih korisnika. Kada država članica odobri isključiva prava jednom operatoru navedenom u točki 4.2. za usluge koje on ne nudi, ili ih nudi pod uvjetima koji ne zadovoljavaju potrebe korisnika na način na koji bi te iste usluge mogli ponuditi konkurentni gospodarski operatori, država članica omogućuje tim operatorima da jednostavnim ostvarivanjem odobrenog isključivog prava ograniče ponudu odgovarajuće usluge budući da, u ovom slučaju, privatnim tvrtkama nije omogućeno učinkovito obavljanje te usluge. To se posebno odnosi na slučajeve kada mjere usvojene za zaštitu poštanske usluge ograničavaju pružanje drugih različitih usluga na različitim ili srodnim tržištima kao što je, na primjer, tržište pošte ubrzanih pošiljaka. Komisija je nekolicini država članica uputila zahtjev za ukidanjem ograničenja koja proizlaze iz isključivih prava pružanja usluga pošiljaka ubrzane pošte odobrenih međunarodnim poduzetnicima za žurnu dostavu 15.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 103/08, Broj 156/08,
Broj 76/05, Broj 56/91,
Broj 22/04, Broj 87/08
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE