PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 91/2008 • Prema tome, Komisija zahtijeva odgovarajuće dokaze o riziku istiskivanja za mjere koje predviđaju veće investicijske tranše za ciljne male i srednje poduzetnike, za nastavna ulaganja ili za financiranje faze razvoja u srednjim poduzetnicima u područjima koja ne ostvaruju pravo na potporu, odnosno za mjere s malim učešćem privatnih ulagača ili za mjere koje posebno uključuju pokretače ulaganja.
NN 91/2008 • Nadalje, države članice moraju iznijeti dokaze koji pokazuju da ne postoji rizik istiskivanja, posebno što se tiče ciljnog segmenta, sektora i/ili industrijske strukture. Sljedeći elementi mogu biti mjerodavni:
NN 91/2008 • (a) broj društava/fondova/pokretača ulaganja poduzetničkog kapitala prisutnih na nacionalnoj razini, odnosno u području u slučaju regionalnog fonda, i segmenti u kojima su aktivni;
NN 91/2008 • (b) ciljni poduzetnici s obzirom na veličinu poduzetnika, fazu razvoja i poslovni sektor;
NN 91/2008 • (c) prosječna veličina aranžmana i po mogućnosti minimalna veličina aranžmana koju su fondovi ili ulagači spremni razmotriti;
NN 91/2008 • (d) ukupna svota poduzetničkog kapitala dostupnog ciljnim poduzetnicima, sektor i faza ciljani razmatranom mjerom.
NN 91/2008 • Kako je većina ciljnih malih i srednjih poduzetnika nedavno osnovana, na razini tržišta gdje su prisutni nije vjerojatno da će imati značajnu tržišnu snagu te da će stoga doći do značajnog narušavanja tržišnog natjecanja u tom smislu. Međutim, ne može se isključiti da bi mjere rizičnog kapitala mogle imati učinak održavanja na životu neučinkovitih poduzetnika ili sektora koji bi inače nestali. Nadalje, prevelika ponuda sredstava rizičnog kapitala neučinkovitim poduzetnicima može umjetno povećati njihovo vrednovanje i tako narušiti tržište rizičnog kapitala na razini dobavljača sredstava, koji bi trebali platiti višu cijenu za preuzimanje takvih poduzetnika. Potpore ograničene na pojedini sektor mogu također održavati proizvodnju u nekonkurentnim sektorima, dok bi potpore ograničene na pojedine regije mogle stvoriti neučinkovitu alokaciju proizvodnih faktora među regijama.
NN 91/2008 • U svojoj analizi ovih rizika Komisija posebno ispituje sljedeće faktore:
NN 91/2008 • (a) sveukupnu profitabilnost poduzetnika u koje se ulagalo tijekom vremena i izglede buduće profitabilnosti;
NN 91/2008 • (c) maksimalnu veličinu investicijske tranše predviđene mjerom, uspoređenu s prometom i troškovima ciljnih malih i srednjih poduzetnika;
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 91/2008 • U svjetlu gore navedenih pozitivnih i negativnih elemenata Komisija odmjerava učinke mjere rizičnog kapitala i određuje utječu li proizlazeća narušavanja negativno na uvjete trgovine u opsegu koji je suprotan zajedničkom interesu. Analiza se u svakom pojedinom slučaju temelji na cjelokupnoj ocjeni predvidivih pozitivnih i negativnih učinaka državne potpore. U tu svrhu Komisija ne koristi kriterije navedene u ovim smjernicama tek mehanički, nego radi cjelokupnu ocjenu njihovog relativnog značaja.
NN 91/2008 • Komisija može ne izraziti primjedbe na prijavljenu mjeru potpore i bez ulaženja u službeni istražni postupak, ili može slijedom službenog istražnog postupka opisanog u članku 6. Uredbe (EZ-a) br. 659/1999 okončati postupak odlukom prema članku 7. te Uredbe. Ako Komisija donese uvjetnu odluku prema članku 7. stavku 4. Uredbe (EZ-a) br. 659/1999 okončavši službeni istražni postupak, može posebno uključiti i sljedeće uvjete kako bi ograničila moguće narušavanje tržišnog natjecanja i osigurala razmjernost:
NN 91/2008 • (a) ako su predviđeni viši pragovi investicijskih tranši po ciljnom poduzetniku, ona može sniziti predloženi maksimalni iznos po investicijskoj tranši, ili postaviti sveukupni maksimalni iznos financiranja po ciljnom poduzetniku;
NN 91/2008 • (b) ako se predviđaju ulaganja u srednje poduzetnike u fazi razvoja u područjima koja ne ostvaruju pravo na potporu, ona može ograničiti ulaganja poglavito na fazu započinjanja ili osnivanja i/ili ograničiti ulaganja na jedan ili dva kruga i/ili ograničiti tranše na maksimalni prag po ciljnom poduzetniku;
NN 91/2008 • (c) ako se predviđa nastavno ulaganje, ona može postaviti određena ograničenja na maksimalni iznos koji se ulaže u svakog ciljnog poduzetnika, na fazu ulaganja prihvatljivu za intervenciju, i/ili razdoblje tijekom kojeg se može dodijeliti potpora, uzimajući također u obzir predmetni sektor i veličinu fonda;
NN 91/2008 • (d) ako se predviđa niže sudjelovanje privatnih ulagača, ona može zahtijevati postupno povećanje sudjelovanja privatnih ulagača tijekom životnog vijeka fonda, uzimajući posebno u obzir fazu poslovanja, sektor, odgovarajuće razine dijeljenja dobiti i podređenosti, te po mogućnosti i lokalizaciju ciljnih poduzetnika u područjima koja ostvaruju pravo na potporu;
NN 91/2008 • (e) za mjere koje predviđaju samo sjemenski kapital, ona može zahtijevati od država članica da osiguraju da država primi odgovarajući povrat na svoje ulaganje razmjeran s rizicima preuzetim kod tih ulaganja, posebice ako država financira ulaganje u obliku instrumenata nalik dionicama ili dužničkim instrumentima, čiji bi povrat, primjerice, morao biti vezan uz potencijalna prava iskorištavanja (na primjer tantijeme) proizašla iz prava intelektualnog vlasništva stvorenih kao rezultat ulaganja;
NN 91/2008 • (f) može zahtijevati drukčiju raspodjelu između odgovarajućih aranžmana podjele dobiti i gubitaka i razine podređenosti između države i privatnih ulagača;
NN 91/2008 • (g) može zahtijevati strože obvezivanje s obzirom na zbrajanje potpora rizičnog kapitala s potporama dodijeljenim prema drugim pravilima ili okvirima za državne potpore, kroz izuzetak od Odjeljka 6.
NN 91/2008 • Kada se kapital pružen ciljnom poduzetniku u okviru mjere rizičnoga kapitala obuhvaćene ovim smjernicama koristi za financiranje početnog ulaganja ili drugih troškova opravdanih za potporu prema drugim uredbama o skupnom izuzeću, smjernicama, okvirima, ili drugim dokumentima o državnim potporama, odgovarajuće gornje granice potpore ili maksimalni opravdani iznosi općenito se umanjuju za 50% odnosno za 20% za ciljne poduzetnike smještene u područjima koja ostvaruju pravo na potporu tijekom prve tri godine prvog ulaganja rizičnog kapitala te do razine ukupnog primljenog iznosa. Ovo umanjenje ne primjenjuje se na intenzitete potpore opisane u Okviru Zajednice o državnim potporama za istraživanje i razvoj20 ili u bilo kojem okviru koji ga nasljeđuje odnosno u uredbama o skupnom izuzeću na tom području.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 96/07, Broj 74/06,
Broj 131/09, Broj 88/09,
Broj 68/91, Broj 109/03
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE