PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2008-06-70-2353 NN 70/2008

• Pri donošenju odluke, Vijeće je uzelo u obzir sve dostavljene isprave i podatke te rezultate provedenih pravnih i ekonomskih analiza.


Stranica 2008-06-70-2353 NN 70/2008

• Vijeće je prije svega utvrdilo kako je, vezano uz Prijedlog Mjera prihvaćenog Zaključkom Vlade Republike Hrvatske, Agencija donijela uvjetno Mišljenje od 4. prosinca 2003., u kojem je navedeno da će Prijedlog Mjera biti sukladan odredbama Zakona o državnim potporama i Uredbi, samo ukoliko se predviđena sredstva budu dodjeljivala temeljem pravila koja vrijede za državne potpore za istraživanje i razvoj iz članka 6. stavka 1. točke c) i stavka 2. točka b) Uredbe.


Stranica 2008-06-70-2353 NN 70/2008

• Naime, sukladno članku 6. stavku 1. točki c) Uredbe, državne potpore za razvojna istraživanja, namijenjena su prijenosu rezultata industrijskih istraživanja u oblikovanje novih, izmijenjenih i poboljšanih proizvoda, postupaka i usluga, bez obzira na to je li takvo oblikovanje namijenjeno prodaji ili korištenju, uključujući izradu prototipova, koji nisu komercijalno upotrebljivi. Za razvojna istraživanja može se dodijeliti državna potpora u visini do 25 posto opravdanih troškova projekta, dok se sukladno članku 6. stavku 2. točki b) Uredbe, navedeni iznos državne potpore može uvećati za 10 posto opravdanih troškova iz članka 7. Uredbe.


Stranica 2008-06-70-2353 NN 70/2008

• Sukladno članku 7. Uredbe, opravdani troškovi u svrhu istraživanja i razvoja su: troškovi rada zaposlenih, koji se isključivo bave istraživačkim aktivnostima; troškovi za instrumente, opremu i nekretnine, koji se isključivo i stalno koriste za istraživačke aktivnosti; troškovi za savjetovanje i slične usluge namijenjene isključivo za istraživačke aktivnosti; dodatni ukupni troškovi koji nastaju neposredno kao posljedica istraživanja i razvoja; drugi operativni troškovi koji nastaju neposredno kao posljedica istraživanja i razvoja.


Internet NN 70/2008
• Međutim, u odnosu na navedeno, Vijeće nije moglo utvrditi je li Ministarstvo, prilikom dodjele sredstava poštivalo dopuštene intenzitete državne potpore za razvojna istraživanja, iz članka 6. stavaka 1. točke c) i stavka 2. točke b) Uredbe. Naime, iz dostupne dokumentaciji nije bilo razvidno da se iskazana ulaganja poduzetnika – proizvođača autodijelova odnose na opravdane troškove za istraživanje i razvoj, budući da je Ministarstvo uzimalo u obzir sve troškove ulaganja poduzetnika u prethodnoj godini.

Internet stranice NN 70/2008
• S obzirom na stvarno stanje u industriji autodijelova u Republici Hrvatskoj, teško je za pretpostaviti da su svi navedeni poduzetnici, bez obzira je li riječ o malim, srednjim ili velikim poduzetnicima, sredstva ulagali samo za pokriće troškova rada samo onih zaposlenika koji se isključivo bave istraživačkim aktivnostima, pokriće troškova za instrumente, opremu i nekretnine koji se stalno i isključivo koriste za istraživačke aktivnosti, pokriće troškova za savjetodavne i slične usluge namijenjene isključivo u ovu svrhu, a što se prema članku 7. Uredbe smatraju opravdanih troškovima za koje se može dodijeliti državna potpora za istraživanje i razvoj.

Internet stranice NN 70/2008 • Također, Vijeće je utvrdilo i kako je državna potpora dodijeljena za već izvršene, a ne, kako bi to bilo ispravno, za buduće investicije. Naime, ukoliko se državna potpora dodjeljuje za već izvršena ulaganja, pretpostavka je da je poduzetnik i bez državne potpore, bio u mogućnosti financirati takva ulaganja iz vlastitih sredstava po tržišnim uvjetima bez državne potpore. Stoga postavlja se pitanje, je li u takvim slučajevima doista potrebna državna potpora ili ne.
Internet stranice NN 70/2008 • U odnosu na dodjelu državne potpore poduzetniku Elcon d.d., sa sjedištem u Zlatar Bistrici, Vijeće je utvrdilo da se Ministarstvo nije pridržavalo pravila o državnim potporama za sanaciju i restrukturiranje iz članka 16. do 20. Uredbe. Naime, Ministarstvo je rečenom poduzetniku tijekom 2004. i 2005. ukupno dodijelilo 2.694.527,00 kuna državne potpore, unatoč činjenici da se rečeni poduzetnik od 2004. smatra poduzetnikom u teškoćama. To iz razloga, što je Ministarstvo u Javnim natječajima za 2004. i 2005., predvidjelo da se poduzetnici u teškoćama ne mogu prijaviti na rečene natječaje za dodjelu sredstava iz Mjera. Također, Ministarstvo je 14. srpnja 2005., od Agencije zatražilo odobrenje državne potpore za restrukturiranje poduzetnika Elcon d.d., o kojem će Agencija donijeti meritornu odluku u postupku pod poslovnim brojem, klasa: UP/I 430-01/2007-2/18.
Internet stranice NN 70/2008 • Takvim postupanjima Ministarstva nedvojbeno je utvrđeno da je Ministarstvo na nezakonit način dodjeljivalo državne potpore temeljem Mjera, te je Agencija odlučila na temelju odluke Vijeća, kao u točki I. i II. izreke ovog rješenja.
Internet stranice NN 70/2008 • S obzirom na utvrđene nepravilnosti, Agencija je na temelju odluke Vijeća, sukladno članku 15. stavku 2. ZDP-a, odredila Ministarstvu da otkloni nepravilnosti prilikom dodjele državne potpore utvrđene u točki I. i II. izreke ovog rješenja, odnosno u točki 2. obrazloženja ovog rješenja.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 70/2008 • Ministarstvo je u obvezi dostaviti Agenciji dokaze o otklanjanju utvrđenih nepravilnosti iz točke I. i II. izreke ovog rješenja, odnosno izračune iz kojih proizlazi da je Ministarstvo prilikom dodjele državne potpore za istraživanje i razvoj poštivalo opravdane troškove iz Mjera, u roku od 3 (tri) mjeseca od dana dostave ovog rješenja. Stoga je Agencija na temelju odluke Vijeća, odlučila kao u točki III. izreke ovog rješenja.
Informacije NN 70/2008 • U suprotnom, Agencija će protekom roka od tri mjeseca, od dana dostave ovog rješenja, u slučaju da Ministarstvo ne otkloni utvrđene nepravilnosti nastale prilikom dodjele državnih potpora, u razdoblju od 2004. do 2006., naložiti povrat iznosa dodijeljene državne potpore u dijelu u kojem je utvrđena nepravilnost, uvećan za iznos zakonskih zateznih kamata koji teku od dana koji je utvrđen kao dan na koji je nepravilnost započela, sukladno članku 15. stavku 3. ZDP-a.
Poslovne stranice NN 70/2008 • Sukladno odredbi članka 18. ZDP-a, Agencija rješenja iz članka 15. ZDP-a, objavljuju se u »Narodnim novinama«, stoga je odlučeno kao u točki IV. izreke ovog rješenja.
Pregledi NN 70/2008 • Protiv ovog rješenja žalba nije dopuštena, ali nezadovoljna stranka može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od trideset (30) dana od dana dostave ovog rješenja.
Besplatno NN 70/2008 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Prvom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Aldo Radolović, predsjednik Vijeća, te suci Marko Babić, Snježana Bagić, Mario Kos, Davor Krapac i Jasna Omejec, članovi Vijeća, odlučujući o ustavnoj tužbi koju su podnijeli J. S., T. S. i A. S., svi iz O., koje zastupa G. P.-T., odvjetnica u O., na sjednici održanoj 7. svibnja 2008. godine, jednoglasno je donio
Glasnik NN 70/2008 • II. Općinski sud u Otočcu dužan je donijeti odluku u predmetu koji se vodi pred tim sudom pod poslovnim brojem: P-302/07 (raniji broj: P-82/02) u najkraćem mogućem roku, ali ne duljem od šest (6) mjeseci, računajući od prvog idućeg dana nakon objave ove odluke u »Narodnim novinama«.
Propis NN 70/2008 • III. Na temelju članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst), određuje se primjerena naknada podnositeljima ustavne tužbe zbog povrede ustavnog prava iz članka 29. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 41/01. – pročišćeni tekst), i to:
Propis NN 70/2008 • IV. Naknada iz točke III. izreke ove odluke bit će isplaćena iz državnog proračuna u roku od tri (3) mjeseca od dana podnošenja zahtjeva podnositelja Ministarstvu financija Republike Hrvatske za njezinu isplatu.
Propis NN 70/2008 • 1. Podnositelji su, na temelju članka 63. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), podnijeli 6. veljače 2007. ustavnu tužbu radi duljine parničnog postupka, koji se vodi pred Općinskim sudom u Otočcu broj: P-302/07 (raniji broj: P-82/02), smatrajući da im je povrijeđeno ustavno pravo na donošenje sudske odluke u razumnom roku.
Propis NN 70/2008 • 2. Parnični postupak pokrenut je tužbom podnositelja 5. travnja 2002. pred Općinskim sudom u Otočcu protiv Republike Hrvatske radi naknade štete.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 75/09, Broj 79/07, Broj 109/93, Broj 45/08, Broj 140/03, Broj 43/98


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled