PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 2/2007 • Samo sud može obrazloženim pisanim nalogom utemeljenim na zakonu odrediti da se dom ili drugi prostor pretraži.
NN 2/2007 • Pravo je stanara da on ili njegov zastupnik i obvezatno dva svjedoka budu nazočni pri pretrazi doma ili drugoga prostora.
NN 2/2007 • U skladu s uvjetima što ih predviđa zakon, redarstvene vlasti mogu i bez sudskog naloga ili privole držatelja stana ući u dom ili prostorije te izvršiti pretragu bez nazočnosti svjedoka, ako je to neophodno radi izvršenja naloga o uhićenju ili radi hvatanja počinitelja kaznenog djela odnosno otklanjanja ozbiljne opasnosti po život i zdravlje ljudi ili imovinu većeg opsega.
NN 2/2007 • Pretraga radi pronalaženja ili osiguranja dokaza za koje postoji osnovana vjerojatnost da se nalaze u domu počinitelja kaznenog djela, može se poduzeti samo u nazočnosti svjedoka.
NN 2/2007 • 4. Obrazlažući svoj prijedlog predlagatelj ističe da je u osporenoj odredbi zakonodavac proširio ovlasti redarstvenih vlasti za obavljanje pretrage stana ili drugog prostora bez naloga preko granica utvrđenih Ustavom. Smatra da se zakonskim uređenjem propisanim osporenom odredbom bitno narušava nepovredivost doma, kao jedno od temeljnih ljudskih prava zaštićenih Ustavom. Smatra da su uvjeti za ulazak u dom ili prostorije redarstvenih snaga bez naloga u Ustavu taksativno određeni te da se oni zakonom ne mogu mijenjati ili proširivati.
NN 2/2007 • 5. Zaključno, predlagatelj predlaže Sudu pokrenuti postupak za ocjenu suglasnost s Ustavom osporene odredbe i njezino ukidanje.
NN 2/2007 • 6. Na temelju članka 25. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst) prijedlog predlagatelja dostavljen je na očitovanje Ministarstvu pravosuđa Republike Hrvatske. Zatraženo očitovanje zaprimljeno je u Sudu 23. siječnja 2006. godine.
NN 2/2007 • 7. Jedno od osnovnih prava i temeljnih sloboda, povezanih s osobnom slobodom i sigurnošću ljudi, jest pravo na nepovredivost doma. Ovo pravo određuje dom kao utočište određene osobe u koje nitko ne može ulaziti bez njezine dozvole. Ono štiti dom od neovlaštenog ulaženja počinjenog od strane drugih osoba, kao i od neovlaštenog ulaženja u dom tijela državne vlasti. Pri tome se uređenje zaštite doma od ulaženja drugih osoba redovito prepušta zakonodavcu, dok se izuzetci od načelne nepovredivosti doma, nastali uslijed djelovanja tijela državne vlasti, uređuju Ustavom i zakonima.
NN 2/2007 • Kad nadležna tijela državne vlasti poduzimaju radnje radi zaštite zakonom utvrđenih dobara, načelna nepovredivost doma ne može biti apsolutna. Ovo iz razloga što se pri tome neizbježno javljaju situacije kad se od načelne nepovredivosti doma mora odstupiti radi ostvarenja neke druge Ustavom ili zakonom određene svrhe. Međutim, uvjeti pod kojima se dopušta odstupanje od načelne nepovredivosti doma moraju mjerodavnim propisima biti prethodno utvrđeni. Također, postupanje nadležnih tijela ovlaštenih za ulazak u dom određene osobe i bez njezine suglasnosti mora biti izvršavano u skladu sa zakonom. Tijelima državne vlasti ne smije se davati ovlast samostalno određivati okolnosti pod kojima se i bez pristanka neke osobe može ući u njezin dom. Postupanje nadležnih tijela državne vlasti pri odstupanju od načela nepovredivosti doma mora biti određeno zakonom u skladu s Ustavom.
NN 2/2007 • 8. Utvrđujući pravo na nepovredivost doma, Ustav Republike Hrvatske nije se ograničio samo na upućivanje na zakon, već je djelomično uredio i sadržaj ovog prava. Ustav u članku 34. utvrđuje nepovredivost doma kao jedno od temeljnih osobnih prava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 2/2007 • Prema Ustavu Republike Hrvatske, dom je nepovrediv. Iz odredaba članka 34. Ustava proizlazi načelo da bez pristanka određene osobe nitko ne može ući u njezin stan, kuću ili bilo koji objekt koji se može smatrati domom. Potrebe kaznenog postupka mogu nalagati da se dom pretraži, ali se ta pretraga može provesti samo na temelju obrazloženog i pisanog naloga suda.
NN 2/2007 • Međutim, Ustav Republike Hrvatske poznaje i iznimke od načela nepovredivosti doma. Ustav dopušta da redarstvene snage mogu i bez pisanog obrazloženog naloga neposredno odlučiti ući u nečiji dom te obaviti pretragu bez nazočnosti svjedoka u tri slučaja, a to su:
NN 2/2007 • – radi otklanjanja ozbiljne opasnosti po život i zdravlje ljudi ili imovinu većeg opsega.
NN 2/2007 • Ustav svaki od ovih posebnih uvjeta veže i uz opći uvjet, a to je neophodnost poduzete mjere.
NN 2/2007 • Prema odredbi sadržanoj u članku 34. stavku 5. Ustava, pretraga radi pronalaženja ili osiguranja dokaza, za koje postoji osnovana vjerojatnost da se nalaze u domu počinitelja kaznenog djela, može se poduzeti samo u nazočnosti svjedoka.
NN 2/2007 • 9. Osporenom odredbom članka 216. stavka 1. točke 1. Zakona o kaznenom postupku propisano je da redarstvene vlasti mogu obaviti pretragu stana ili drugog prostora bez naloga u slučaju kad su prema posebnom zakonu ovlaštene ući u tuđi stan ili drugi prostor, a postoje uvjeti propisani člankom 211. stavkom 1. Zakona o kaznenom postupku koji glasi:
NN 2/2007 • Pretraga stana, drugoga prostora, pokretne stvari i osobe poduzima se radi pronalaženja počinitelja kaznenoga djela ili predmeta važnih za kazneni postupak, kad postoji vjerojatnost da se oni nalaze u određenom prostoru ili kod određene osobe.
NN 2/2007 • Iz osporene odredbe i odredbe sadržane u članku 211. stavku 1. Zakona o kaznenom postupku proizlazi da su redarstvene snage ovlaštene bez obrazloženog pisanog sudskog naloga obaviti pretragu stana ili drugog prostora iz sljedećih razloga:
NN 2/2007 • Kao opći uvjet, u navedenim situacijama, zakon propisuje postojanje vjerojatnosti da se počinitelji kaznenih djela ili predmeti važni za kazneni postupak nalaze u određenom prostoru ili kod određene osobe.
NN 2/2007 • 10. Ocjenjujući sadržaj osporene odredbe u odnosu na odredbe sadržane u članku 34. Ustava, Ustavni sud utvrđuje da njome zakonodavac nije prešao granice dopuštenog ulaženja u dom, utvrđene Ustavom. Donoseći ovu ocjenu Sud je pošao od činjenice da Ustav dopušta pretragu doma ili prostorija pod određenim uvjetima, kad je to neophodno radi hvatanja počinitelja kaznenih djela. Dakle, radi se o osobama za koje postoji osnovana sumnja da su povrijedili zakonom zaštićeno dobro, pri čemu se osnovanost sumnje temelji na dokazima.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 35/91, Broj 57/08,
Broj 80/08, Broj 141/02,
Broj 48/09, Broj 98/07
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE