PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 65/2005 • – šest (6) lista dobilo je više od 5% važećih glasova birača i time steklo pravo na sudjelovanje u postupku diobe jedanaest (11) vijećničkih mandata. Broj glasova koji je dobila pojedina lista (od najvišeg do najmanjeg) je sljedeći:
NN 65/2005 • – prema članku 27. stavku 2. Zakona o lokalnim izborima (pročišćeni tekst), dioba dobivenih važećih glasova u vijećničke mandate odvija se u dvije faze, pri čemu se u prvoj fazi određuje tzv. zajednički djelitelj, koji predstavlja jedanaesti (11.) broj po veličini dobiven nakon postupka dijeljenja broja važećih glasova koji je na izborima dobila svaka pojedina lista na sljedeći način:
NN 65/2005 • – jedanaesti broj po veličini je broj 39, pa je taj broj i zajednički djelitelj, s kojim se u drugoj fazi postupka dijeli broj ukupno dobivenih važećih glasova za svaku pojedinu listu:
NN 65/2005 • – u postupku raspodjele dobivenih glasova u mandate nadležni OIP je pravilno utvrdio da je HDZ osvojio šest (6) vijećničkih mandata, koalicija SDP-HNS tri (3) vijećnička mandata i Nezavisna općinska lista – Baković jedan (1) vijećnički mandat. Nadležni OIP je nadalje pravilno utvrdio činjenicu da dvije liste (HSS-a i HSP-a) imaju jednak broj glasova (39), pri čemu je broj 39 ujedno i zajednički djelitelj iz članka 27. stavka 2. Zakona o lokalnim izborima (pročišćeni tekst), pa postoji dvojba kojoj od tih dviju lista dodijeliti preostali mandat.
NN 65/2005 • Za određivanje liste s koje će biti izabran jedanaesti (11.) vijećnik u konkretnom slučaju nije bilo moguće primijeniti ni dopunsko zakonsko mjerilo za diobu dobivenih važećih glasova u mandate, propisano člankom 27. stavkom 3. Zakona o lokalnim izborima (pročišćeni tekst), koji glasi:
NN 65/2005 • Ako su važeći glasovi tako podijeljeni da se ne može utvrditi koja bi od dvije ili više lista dobila jedno mjesto ili još jedno mjesto u predstavničkom tijelu, ono pripada onoj listi koja je dobila više glasova.
NN 65/2005 • Navedeno zakonsko mjerilo u konkretnom je slučaju neprimjenjivo stoga što su dvije liste (HSS-a i HSP-a) dobile jednak broj važećih glasova, istovjetan zajedničkom djelitelju, pa obje imaju jednako pravo na jedanaesto (11.) vijećničko mjesto u Općinskom vijeću Općine Nerežišća (u točki IV. osporene odluke to se mjesto pogrešno naziva »zastupničkim« mandatom).
NN 65/2005 • 6. Ustavni sud utvrđuje da u Zakonu o lokalnim izborima nije sadržano pravilo postupanja u slučaju kad za isto mjesto u predstavničkom tijelu konkuriraju dvije (ili više) lista, jer su dobile jednak broj važećih glasova birača, koji broj je ujedno i zajednički djelitelj iz članka 27. stavka 2. Zakona o lokalnim izborima (pročišćeni tekst). Stoga je tu zakonsku prazninu potrebno popuniti analognom primjenom odgovarajućih izbornopravnih pravila.
NN 65/2005 • Ustavni sud ocjenjuje da su nadležna izborna povjerenstva pogrešno utvrdila kako je u konkretnoj pravnoj situaciji izabrano samo deset (10) vijećnika u Općinsko vijeće Općine Nerežišća. Pogrešna je i točka IV. odluke nadležnog OIP-a od 15. svibnja 2005. godine, da se za jedanaesto (11.) vijećničko mjesto trebaju raspisati i provesti dopunski izbori (o kojoj se odluci nadležni ŽIP u osporenim rješenjima nije jasno očitovao, niti je to učinio DIP u pisanom mišljenju od 17. svibnja 2005. godine).
NN 65/2005 • Polazeći od činjenice da su izbori za članove Općinskog vijeća Općine Nerežišća zakonito i pravilno provedeni, Ustavni sud utvrđuje da se izbornopravno pravilo kojim će se popuniti navedena zakonska praznina mora ustanoviti na način koji će uvažiti izbornu volju birača iskazanu na izborima 15. svibnja 2005. godine. To znači da se mora ustanoviti takvo pravilo koje će listama HSS-a i HSP-a osigurati njihovo zakonsko pravo na osvajanje pripadajućeg jedanaestog (11.) mandata.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 65/2005 • Stoga dopunski izbori za jedno mjesto u Općinskom vijeću Općine Nerežišća, koje je točkom IV. osporene odluke od 15. svibnja 2005. predvidio nadležni OIP, a potvrdio nadležni ŽIP, nikako ne bi mogli biti prihvatljivo analogno rješenje, jer bi mogli dovesti do promjene izborne volje birača izražene na izborima održanima 15. svibnja 2005. godine.
NN 65/2005 • Ni ponavljanje cjelokupnih izbora ne bi moglo biti prihvatljivo analogno rješenje, jer su izbori za Općinsko vijeće Općine Nerežišća 15. svibnja 2005. godine u cijelosti bili zakonito i pravilno provedeni, s jasno i nesporno izraženom izbornom voljom birača, koja se ne bi smjela poništavati samo zbog toga što zakonodavac nije predvidio pravilo postupanja za navedenu situaciju nastalu u poslijeizbornom postupku preračunavanja dobivenih važećih glasova birača u vijećničke mandate.
NN 65/2005 • 7. Ustavni sud ocjenjuje da u konkretnoj pravnoj situaciji treba analogno primijeniti izbornopravno pravilo o iznimnom povećanju broja članova predstavničkog tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, propisano člankom 10. stavkom 5. Zakona o lokalnim izborima (pročišćeni tekst).
NN 65/2005 • Pravilo o neparnom broju članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave propisano je u članku 28. stavku 1. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01., 60/01. – vjerodostojno tumačenje), koji glasi:
NN 65/2005 • Broj članova predstavničkog tijela mora biti neparan, a određuje se statutom jedinice lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave i to tako da predstavničko tijelo:
NN 65/2005 • – općine koja ima do 3.000 stanovnika, ima od sedam do trinaest članova,
NN 65/2005 • – općine koja ima od 3.001 do 10.000 stanovnika, ima od devet do petnaest članova, (...).
NN 65/2005 • Člankom 10. stavkom 5. Zakona o lokalnim izborima (pročišćeni tekst) propisano je:
NN 65/2005 • U slučaju povećanja broja članova predstavničkog tijela jedinice preko broja utvrđenog statutom jedinice sukladno odredbama stavaka 2. i 3. ovoga članka, ukupan broj članova predstavničkog tijela iznimno od odredbe članka 28. stavka 1. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi može biti paran.
NN 65/2005 • Iako se pravilo propisano člankom 10. stavkom 5. Zakona o lokalnim izborima (pročišćeni tekst) odnosi na izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave iz redova pripadnika nacionalnih manjina, Ustavni sud ocjenjuje da nema zapreka za analognu primjenu tog izbornopravnog pravila pri rješavanju sporne pravne situacije u konkretnom slučaju.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 4/07, Broj 6/02,
Broj 150/08, Broj 152/08,
Broj 68/08, Broj 125/08
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE