PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 63/2007 • Sustav socijalne skrbi nudi širok spektar prava koja se okvirno mogu podijeliti na novčana davanja i usluge.
NN 63/2007 • Visina novčanih pomoći utvrđuje se u određenom postotku u odnosu na osnovicu koju prema odredbi Zakona o socijalnoj skrbi određuje Vlada Republike Hrvatske.
NN 63/2007 • Socijalna skrb se ostvaruje putem mreže centara za socijalnu skrb, te domova socijalne skrbi i centara za pomoć i njegu.
NN 63/2007 • U Hrvatskoj na državnoj razini djeluje 80 centara za socijalnu skrb s 25 podružnica, koji obavljaju preko 146 različitih aktivnosti (javne ovlasti u području socijalne skrbi, obiteljsko-pravna i kazneno-pravna zaštita i dr.).
NN 63/2007 • Domovi socijalne skrbi pružaju usluge stanovanja, dnevnog boravka, prehrane, odijevanja, održavanja osobne higijene, njege i brige o zdravlju, odgoja i obrazovanja, osposobljavanja, radnih aktivnosti, psihosocijalne rehabilitacije, organiziranja slobodnog vremena i dr. U Hrvatskoj postoji 69 državnih domova 27 s ukupno 8.503 korisnika i 135 domova drugih osnivača 28 (riječ je o drugim domaćim i stranim pravnim i fizičkim osobama) s 15.275 korisnika. Od ukupnog broja domova njih 26 je za osobe s tjelesnim ili mentalnim oštećenjem čiji je osnivač Republika Hrvatska (3.072 korisnika), te 15 domova drugih osnivača (1.299 korisnika).
NN 63/2007 • Centri za pomoć i njegu, koji djeluju isključivo na područnoj i lokalnoj razini, pružaju usluge organiziranja prehrane, obavljanja kućanskih poslova, održavanja osobne higijene, te zadovoljavanja drugih potreba.
NN 63/2007 • U pružanju usluga koje se ostvaruju putem institucijskih i izvaninstitucijskih oblika skrbi u domovima za različite kategorije korisnika, centrima za pomoć i njegu u kući, udomiteljskim obiteljima i organiziranom stanovanju, posljednjih godina oblici skrbi izvaninstitucijske naravi dobivaju sve značajniju ulogu.
NN 63/2007 • Osobama s invaliditetom, bez obzira na uzrok i okolnosti nastanka oštećenja, potrebno je osigurati odgovarajuću razinu informiranosti, te pružanje brzih i dostupnih informacija o ostvarivanju pojedinih prava koja se mogu ostvariti u sustavu socijalne skrbi. Pritom je nužno posebnu pozornost posvetiti ranjivim skupinama unutar ove populacije djevojčicama i ženama s invaliditetom, osobama s težim stupnjem invaliditeta, osobama koje žive u ruralnoj sredini, osobama s invaliditetom starije životne dobi, siromašnim osobama s invaliditetom, roditeljima s invaliditetom, roditeljima djece s teškoćama u razvoju i dr.
NN 63/2007 • Radi zadovoljavanja optimalnih životnih potreba osoba s invaliditetom u konkretnoj lokalnoj sredini, kako u smislu pružanja materijalne potpore, tako i u smislu osiguravanja uvjeta za samostalan život ili život uz potporu odgovarajućih servisa, potrebno je poticati uključivanje različitih subjekata u zajednici, jačanje koncepta samopomoći i osnaživanja korisnika, širenje humanitarne mreže, jačanje usluga i povećanje odgovornosti. Pritom valja istaknuti potrebu razvoja izvaninstitucijskih pristupa u lokalnoj zajednici, primjerice, organiziranje pružanja usluga u mjestu prebivališta ili u domu osobe s invaliditetom. Naglasak se stavlja na pravo izbora osobe s invaliditetom, odnosno odabir načina života prema vlastitim kriterijima i vrijednosnom sustavu.
NN 63/2007 • Ističe se potreba uspostavljanja mreže stručnih službi podrške koja bi trebala svakoj osobi pružiti podršku u onoj mjeri koja će mu osigurati ostanak i uspješno aktivno sudjelovanje u lokalnoj zajednici.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 63/2007 • U svrhu razvoja skrbi za osobe s invaliditetom, od velikog je značenja pomoć koju organizacije civilnog društva mogu pružiti na području socijalne skrbi. Socijalna će se skrb i nadalje oslanjati upravo na suradnju s nevladinim, neprofitnim sektorom, te privatnim inicijativama. Time će se proširiti krug pružatelja usluga, korisnici će imati veće mogućnosti izbora i usluge će biti prilagođene njihovim potrebama.
NN 63/2007 • Projektom razvoja sustava socijalne skrbi objedinit će se pojedinačna prava osoba s invaliditetom, postići veće angažiranje jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, sustavnije poticati i pružati financijsku potporu djelovanju nevladinih organizacija i humanitarnih udruga, postići bolju usmjerenost novčanih naknada, pri čemu će se uvažavati specifičnosti određenih područja zbog običaja i načina življenja, te potreba i interesa korisnika, osigurati kvalitetnije pružanje socijalnih usluga u instituciji i izvaninstituciji, promicati kvalitetniju informiranost o socijalnim pravima, te mijenjati stavove i senzibilizirati javnost za potrebe osoba s invaliditetom.
NN 63/2007 • Usklađenost djelovanja i povezanost niza segmenata unutar sustava socijalne zaštite, kako u institucijskim tako i u izvaninstitucijskim oblicima skrbi, nužna je za poboljšanje skrbi za osobe s invaliditetom. Sustav potpore osobama s invaliditetom treba usmjeriti i na stjecanje i poboljšanje njihovih vještina s ciljem osposobljavanja za puno sudjelovanje u zajednici.
NN 63/2007 • Osobe s invaliditetom moraju biti uključene u planiranje, kreiranje i provedbu politike prema osobama s invaliditetom.
NN 63/2007 • Zakonom o mirovinskom osiguranju koji je stupio na snagu 1. siječnja 1999. godine započela je mirovinska reforma kojom su smanjena određena prava invalida rada, pooštrena definicija invaliditeta i osigurano pravo na invalidsku mirovinu zbog opće i profesionalne nesposobnosti za rad, pravo na profesionalnu rehabilitaciju, pravo na novčanu naknadu zbog tjelesnog oštećenja nastalog uslijed posljedica ozljede na radu i profesionalne bolesti.
NN 63/2007 • Ranijim korisnicima prava na temelju preostale radne sposobnosti, neposredne opasnosti od nastanka invaliditeta te izmijenjene radne sposobnosti, prava su prevedena (članak 174. Zakona o mirovinskom osiguranju), po službenoj dužnosti, na invalidsku mirovinu zbog profesionalne nesposobnosti kao trajna novčana prava.
NN 63/2007 • Mirovinskom reformom posljedice povrede na radu ili profesionalne bolesti detaljno su razrađene kroz prava na invalidsku mirovinu, prava na profesionalnu rehabilitaciju te prava s osnova tjelesnog oštećenja u okviru postojećeg sustava mirovinskog osiguranja 30.
NN 63/2007 • Profesionalna rehabilitacija osoba s invaliditetom provodi se kroz sustav mirovinskog osiguranja za invalide rada i kroz sustav socijalne skrbi za ostale osobe s invaliditetom. Svaki sustav propisuje način ostvarivanja pojedinih prava. Radi transparentnosti i uspješnijeg provođenja sustava profesionalne rehabilitacije u državi potrebno je prava uskladiti i predvidjeti način uključivanja i II. stupa osiguranja u proces profesionalne rehabilitacije.
NN 63/2007 • Temeljem odredaba Zakona o mirovinskom osiguranju i Zakona o obveznim i dobrovoljnim mirovinskim fondovima 31 osigurana su prava na starosnu mirovinu, prijevremenu starosnu mirovinu, invalidsku mirovinu i obiteljsku mirovinu, a ulaganje u II. stup mirovinskog osiguranja ne predviđa ostvarivanje prava osiguranika prema preostaloj radnoj sposobnosti.
NN 63/2007 • Izborom obiteljske mirovine osoba s invaliditetom (uvjeti za ostvarivanje prava su jednaki kao i kod ostvarivanja prava na obiteljsku mirovinu u I. stupu) ne može ostvarivati prava po preostaloj radnoj sposobnosti kao što su pravo na profesionalnu rehabilitaciju niti zapošljavanje na temelju iste jer izborom automatski gubi pravo na zapošljavanje.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 71/03, Broj 58/99,
Broj 114/07, Broj 51/01,
Broj 17/98, Broj 68/08
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE